george35 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 8 , 2010 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 8 , 2010 Καλησπέρα σας, Έχω ένα μονοφασικό κινητήρα από μια αντλία ραντιστικού και θέλω να το χρησιμοποιήσω σε μηχάνημα καρποσυλλέκτη ελιάς. Το πρόβλημα μου είναι ότι το μοτέρ έχει πολλές στροφές και θέλω να επιτύχω μείωση στροφών τουλάχιστον στις μισές. Γνωρίζει κάποιος να μου αναφέρει ένα τρόπο σχετικά οικονομικό για ρύθμιση της συχνότητας ώστε να αποφύγω την αγόρα inverter?? Τα χαρακτηριστικά του μοτέρ είναι τα εξής: 15KW, 2HP, cosφ=0,94, 2800στροφές/min, V=220, A=15, πυκνωτή 315μF, 50Hertz, IP44 Ευχαριστώ πολύ
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 8 , 2010 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 8 , 2010 Μονοφασικός βραχυκυκλωμένου δρομέα 15kW;! Μάλλον κάτι δεν είναι σωστό... Βέβαια δύο ίπποι είναι περίπου 1450W...
ariss Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 8 , 2010 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 8 , 2010 Απόσο γνωρίζω δεν υπάρχει άλλος τρόπος για μείωση συχνοτητας εκτός απο το ινβερτερ. Τώρα μπορείς να μειώσεις τις στροφές με μηχανικό τρόπο. Ενας τρόπος είναι με μηχανικό μειωτήρα . Αλλος τρόπος είναι με ιμάντες και τροχαλίες. Το μοτερ θα έχει τις ίδιες στροφές αλλα το μηχάνημα που θέλεις να κινήσεις θα κινείται με λιγότερες. Αν και κατα τη γνώμη μου το πιο οικονομικό και ευκολο θα ήταν να πάρεις ένα καινούριο μοτερ με 1400 στροφές. Αλεξις μάλλον του ξέφυγε ένα κόμα στο 15
george35 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 8 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 8 , 2010 Απόσο γνωρίζω δεν υπάρχει άλλος τρόπος για μείωση συχνοτητας εκτός απο το ινβερτερ.Τώρα μπορείς να μειώσεις τις στροφές με μηχανικό τρόπο. Ενας τρόπος είναι με μηχανικό μειωτήρα . Αλλος τρόπος είναι με ιμάντες και τροχαλίες. Το μοτερ θα έχει τις ίδιες στροφές αλλα το μηχάνημα που θέλεις να κινήσεις θα κινείται με λιγότερες. Αν και κατα τη γνώμη μου το πιο οικονομικό και ευκολο θα ήταν να πάρεις ένα καινούριο μοτερ με 1400 στροφές. Αλεξις μάλλον του ξέφυγε ένα κόμα στο 15 Αλέξις μπορεί να έχεις δίκιο γιατί τα στοιχεία στο ταμπελάκι έχουν ξεθωριάσει και δεν φαίνονται καλά. Αriss αν δεν κάνω λάθος για να μειώσω τις στροφές με μηχανικό τρόπο θα πρέπει να βάλω όσο το δυνατόν μικρότερη τροχαλία, έτσι δεν είναι??? Οι καρποσυλλέκτες δίνονατι στο εμπόριο με βενζινοκινητήρες αλλά για να αποφύγω το θόρυβο έιπα να βάλω το ΑC moter. Γνωρίζεις σε τιμές που κυμαίνονται οι απλοί inverters?
ariss Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 8 , 2010 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 8 , 2010 Δε γνωρίζω απέξω αλλα μπορώ να κοιτάξω αυριο. Νομίζω όμως ότι δεν έχει νόημα να σου πω εγώ η κάποιος άλλος μία τιμή. Το ινβερτερ θέλει κάποια σύνδεση και κάποιον "προγραμματισμό" που μονο καποιος που γνωρίζει μπορεί να κάνει. Για να μειώσεις τις στροφές στις μισές βάζεις μια τροχαλία στο μοτέρ και μία στο μηχάνημα. Η τροχαλία που είναι κομπλαρισμένη στο μοτέρ πρέπει να έχειτη μισή διάμετρο απο την άλλη. Σε ποιους συλλέκτες αναφέρεσαι? Οσους έχω δει είναι η με πεπιεσμένο αέρα η με συνεχές ρευμα.
george35 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 9 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 9 , 2010 Δε γνωρίζω απέξω αλλα μπορώ να κοιτάξω αυριο. Νομίζω όμως ότι δεν έχει νόημα να σου πω εγώ η κάποιος άλλος μία τιμή. Το ινβερτερ θέλει κάποια σύνδεση και κάποιον "προγραμματισμό" που μονο καποιος που γνωρίζει μπορεί να κάνει. Για να μειώσεις τις στροφές στις μισές βάζεις μια τροχαλία στο μοτέρ και μία στο μηχάνημα. Η τροχαλία που είναι κομπλαρισμένη στο μοτέρ πρέπει να έχειτη μισή διάμετρο απο την άλλη. Σε ποιους συλλέκτες αναφέρεσαι? Οσους έχω δει είναι η με πεπιεσμένο αέρα η με συνεχές ρευμα. Οι συλλέκτες αυτοί έιναι ενα μηχάνημα με ρόδες όπου έχει 2 κυλίνδρους και τινάζει τις ελιές όπως φαίνεται και στην φωτογραφία. Νομίζω ότι η καλύτερη λύση είναι να προσπαθήσω να βρω τροχαλία μικρότερης διαμέτρου. Επίσης βρήκα το παρακάτω pdf me triac το οποίο μπορεί να ρυθμίσει τη φάση (συχνότητα). http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/3566.pdf TRIAC analog control circuits for inductive loads Θα ήθελα τη γνώμη σας όσο αφορά την αποτελεσματικότητα του.
parth Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 9 , 2010 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 9 , 2010 Η πιο σιγουρη και φτηνή λύση είναι η χρήση τροχαλιας διαφορετικής διαμέτρου, ανάλογα με τις στροφές που θέλεις. Παντως το συγκεκριμένο μηχάνημα δουλεύει συνήθως με βενζινοκινητήρα 5-6HP. Δεν ξέρω αν ο ηλεκτροκινητήρας 2ΗΡ θα δουλεύει ικανοποιιτικά ή θα ζορίζεται....
george35 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 10 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 10 , 2010 Η πιο σιγουρη και φτηνή λύση είναι η χρήση τροχαλιας διαφορετικής διαμέτρου, ανάλογα με τις στροφές που θέλεις. Παντως το συγκεκριμένο μηχάνημα δουλεύει συνήθως με βενζινοκινητήρα 5-6HP. Δεν ξέρω αν ο ηλεκτροκινητήρας 2ΗΡ θα δουλεύει ικανοποιιτικά ή θα ζορίζεται.... Οι ηλεκτροκινητήρες απ΄ ότι γνωρίζω είναι πιο δυνατοί από τους βενζινοκινητήρες. Μου είπαν σε μαγαζί επίσης ότι ένα ηλεκτρικό μοτερ 2Η είναι περίπου 4-5 HP βενζίνης. Πάντως σε δοκιμή που έκανα με το ηλεκτρικό μοτερ οι κύλινδροι στο τιναχτήρι είχαν πολλοί δύναμη. Θα προσπαθήσω να βρω τροχαλίες μικρότερης διαμέτρου για να δω αν μειώσω τις στροφές. Οι βενζινοκινητήρες 5-6ΗP να υποθέσω έχουν κάποιο γκάζι για να ελέγχουν τις στροφές, ετσι δεν ειναι?
parth Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 12 , 2010 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 12 , 2010 Εχουν γκάζι και για την εφαρμογή που θέλεις συνήθως δουλεύουν στο 50%. Οι ηλεκτροκινητήρες δίνουν πιο γραμμική ροπή, ενώ οι βενζινοκινητήρες πρέπει να φτάσουν σε κάποιες στροφές για να αποδόσουν τη μέγιστη ροπή τους. Πάντως ο κινητήρας των 2ΗΡ είναι οριακός (δεν νομίζω να αντιστοιχεί σε 5ΗΡ βενζινοκινητήρα), αλλά από την άλλη οι κατασκευαστές συνηθίζουν να βάζουν μεγαλύτερους βενζινοκινητήρες από το κανονικό για λόγους "εντυποσιασμού". Επίσης στο συγκεκριμένο μηχάνημα κατασκευαστές προσθέτουν και άλλα εξαρτήματα όπως γεννήτρια 12V για ραβδιστικά ή ψεκαστική αντλία, πράγμα που σημαίνει ότι δεν αξιοποιείται όλη η ισχύς του κινητήρα από τον ελαιοσυλλέκτη. Από μια πρόχειρη ματιά σε κατάλογο βενζινοκινητήρων, αυτοί δουλεύουν σε στροφές 1900-2000, αρα δοκίμασε με μια μικρότερη τροχαλία. Το πρόβλημα θα είναι αν δοκιμάσεις να βάλεις μεγάλα κλαδιά μη πέφτει το θερμικό του ηλεκτροκινητήρα.
x_user Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2010 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2010 εάν χρησιμοποιήσεις Inverter να προσέξεις τι ρεύμα θα τραβά ο κινητήρας μετά τη μείωση των στροφών. 50% μείωση είναι πολύ και ενδέχεται να αυξηθεί η ένταση του ρεύματος με αποτέλεσμα την υπερθέρμανση και καταστροφή του κινητήρα!
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα