Barracuda Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Γιατι η γνωση δεν ειναι απαραιτητο να συνοδευεται απο επαγγελματικα δικαιωματα, καλυπτει και αλλες σημαντικες αναγκες του ανθρωπου. Αν σε νοιαζει μονο το οικονομικο ωφελος, οι σχολες που προσφερουν δικαιωματα ειναι γνωστες και ελευθερες για ολους και δε χρειαζεται να χανεις το χρονο σου αλλου. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lambroskal Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Εγώ προσωπικά πάντως (ως πολ-μηχ) θεωρώ μεγάλη τύχη να μπορώ να συνεργαστώ με τοπογράφους που ξέρουν από οδοποιία ή υδραυλικά, με αρχιτέκτονες που δεν είναι ζωγράφοι αλλά μηχανικοί, από μηχανολόγους που καταλαβαίνουν από αυτοματισμούς, με πολιτικούς μηχανικούς που μπορούν να διαβάσουν ένα τοπογραφικό και καταλαβαίνουν τι σημαίνει σύστημα συντεταγμένων. Έχει χρειαστεί να συνεργαστείτε σε έργα σύνθετα με ανθρώπους που δεν έχουν αντιληφθεί ή διδαχθεί τη διεπιστημονικότητα του ρόλου τους; Αν π.χ. οι τοπογράφοι θεωρούν (και οι περισσότεροι που γνωρίζω δεν το θεωρούν) πως το επιστημονικό τους αντικείμενο εξαντλείται στη μέτρηση των πλευρών ενός οικοπέδου με μετροταινία, τι να πω... Αν ένας αρχιτέκτονας μπορεί να στήσει gps workstations και θεοδόλιχο (που το θυμήθηκα), θα το κάνει από μεράκι και όχι να φάει το ψωμί του τοπογράφου. Εγώ πάντως, όλα τα τοπογραφικά που έχω χρησιμοποιήσει σε μελέτες ήταν από τοπογράφους, ούτε πολ-μηχ, ούτε αρχιτέκτονες. Προσωπικά δεν μου αρέσουν τα επιστημονικά στεγανά. Φανταστείτε πως θα λύναμε τα στατικά ή τις οδοποιίες χωρίς πολιτικούς μηχανικούς με αγάπη για τον προγραμματισμό. Αλήθεια τι μας ενοχλεί περισσότερο; Το ψωμί που χάνουμε από άλλους ή πως το σύστημά (στον κλάδο των μηχανικών τουλάχιστον) δεν ευνοεί τον "επιστημονικό οπαδισμό" και μας τη δίνει που μιλάμε σε τοπογράφους και καταλαβαίνουν τι λέμε; Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLEIO Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Barracuda, η γνώση σίγουρα δέν είναι απαραίτητο να συνοδεύεται απο επαγγελματικά δικαιώματα, ξέρεις όμως πολλούς που θέλουν να σπουδάζουν και το κριτήριο τους είναι άλλο απο την επαγγελματική αποκατάσταση? δικαιώματα αντίστοιχα με τις σπουδές τους θα πρέπει να έχουν ΟΛΟΙ όσοι τις τελειώνουν. άν δέν θέλουν να τα αξιοποιήσουν στην αγορά εργασίας και σπουδάσανε για να καλύψουν άλλες ανάγκες τους - αυτό είναι άλλο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 @lambroskal Κανένας δεν είναι υπέρ των "στεγανών" στα προγράμματα σπουδών. Από εκεί όμως έως του να αποκτούν οι Πολιτικοί Μηχανικοί δικαιώματα για τοπογραφικά με δυο γεωδαισίες και οι Τοπογράφοι για στατικά με δυο στατικές είναι μακρύς ο δρόμος. Με τα προγράμματα σπουδών που υπάρχουν αυτή την στιγμή βλέπω ότι αν θες να ασχοληθείς με υδραυλικά ή συγκοινωνιακά μπορείς να πας είτε στους Πολιτικούς Μηχανικούς είτε στους Τοπογράφους είτε στην Γεωπονική (μόνο για υδραυλικά) και ερωτώ γιατί; Αν είναι τόσο συγγενείς σχολές οι Πολιτικοί και οι Τοπογράφοι, που όντως είναι, να συνενωθούν σε μία με έξι κατευθύνσεις. Τις τέσσερις των Πολιτικών Μηχανικών και άλλες δυο από τους Τοπογράφους. Τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι άλλο θέμα και θεωρώ λάθος εγώ που τελείωσα Πολιτικός Μηχανικός και ακολούθησα τον τομέα του Δομοστατικού να έχω επαγγελματικά δικαιώματα σε συγκοινωνιακά και υδραυλικά έργα. @[email protected] Το παράδειγμα με τον στρατό στη Λήμνο ήταν μάλλον άστοχο λόγω του ότι η Λήμνος έχει στρατηγική θέση στο Βόρειο Αιγαίο και ελέγχει τα στενά (βλ. Βαλκανικούς Πολέμους 1912-13). Ας έλεγες για τα στρατόπεδα στην Τρίπολη. Μάλλον έχουμε φόβο για τους απογόνους του Ιμπραήμ ή θεωρούμε ότι η Ελλάδα έχει τα σύνορα που είχε τον 19ο αιώνα (μέχρι το αυλάκι)! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpanag Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 @tpanagΑυτό που έγραψα παρεξηγήθηκε. Απάντησα ότι είναι λάθος το ότι οι Τοπογράφοι δεν υπογράφουν στατικά όπως ειπώθηκε προηγουμένως. Υπογράφουν μέχρι διώροφα. Δες σχολίασα το αν καλώς ή όχι υπογράφουν. Πρόσθεσα επίσης ότι οι Τοπογράφοι έχουν τομέα Υδραυλικής που είναι καθαρά αρμοδιότητα των Πολιτικών Μηχανικών. Το "από πού και ως πού" εκεί ακριβώς απευθύνονταν. Από πού και ως πού οι Τοπογράφοι έχουν στο πρόγραμμα σπουδών τους τομέα Υδραυλικής; Απ' τη στιγμή βέβαια που έχουν ορθώς έχουν επαγγελματικά δικαιώματα στις υδραυλικές μελέτες. Μήπως όμως θα έπρεπε να επανεξεταστεί το πρόγραμμα σπουδών των Τοπογράφων και να αφαιρεθεί ο τομέας Υδραυλικής; Μήπως το ίδιο πρέπει να γίνει και με τη Γεωπονική που επίσης έχει τομέα Υδραυλικής; Για να μη μιλήσω για την οδοποιία. Άλλο η χάραξη ενός δρόμου στο έδαφος που είναι δουλειά καθαρά του τοπογράφου και άλλο η μελέτη αυτού και η συγκοινωνιακή τεχνική. Αλλιώς να ονομαστεί η σχολή Τμήμα Αγρονόμων - Τοπογράφων - Υδραυλικών - Συγκοινωνιολόγων Μηχανικών. Αυτό ακριβώς δεν καταλάβατε. Δεν σχολίασα τα επαγγελματικά δικαιώματα αλλά τα προγράμματα σπουδών. Θα δεχτείς να κόψουν λοιπόν και από τη σχολή σας οτιδήποτε σχετικό μάθημα με Γεωδαισία; Να κόψουν και οτιδήποτε σχετικό με Κτηματολόγιο (ή και gis που δε γνωρίζω με σιγουριά αν κάνετε); Τι δουλειά έχετε με αυτά εσείς; Τι δουλειά έχουμε με τα υδραυλικά εμείς; Να κόψουν από όλους μας μαθήματα, να σας κάνουν εσάς ξερούς "δομοστατικούς", εμάς ξερούς "γεωμέτρες", να τροποποιήσουν τα προγράμματα σπουδών και να μας κάνουν 3τούς φοίτησης (όπως στην Αγγλία); Πιστεύεις ότι θα ήταν ωφέλιμο κάτι τέτοιο; 5ετούς φόιτησης είμαστε όλοι συνάδελφε! Και τα επαγγελματικά μας δικαιώματα είναι ικανοποιητικά καθορισμένα. Το πρόβλημα είναι ότι στην Ελλάδα οι νόμοι υπάρχουν αλλά δεν εφαρμόζονται! Για αυτό βλέπουμε να γίνονται δεκτά από δημόσιους φορείς, τοπογραφικά μεγάλων εργασιών τα οποία έχουν εκπονηθεί από Π.Μ. (και πολύ χειρότερα από ΤΕΙτζήδες -χωρίς διάθεση υποτίμησης του κλάδου τους- ή ακόμα και από ...ΕΜΠειροτέχνες), για αυτό βλέπουμε να υπογράφουν ΑΤΜ, στατικά ...για 5όροφο χωρίς ποτέ κανείς να τους "ενοχλήσει"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
strudel7878 Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Στη Λήμνο π.χ. το κράτος έλυσε το πρόβλημα της οικονομίας του νησιού λόγω της έλλειψης του τουρισμού ανοίγοντας 500 στρατόπεδα,έτσι ώστε οι Λημνιοι να ζουν από τα ενοίκια των ΕΠΟΠ. ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΙΔΗΣ..... Φίλε zavi το κράτος έλυσε το πρόβλημα των Λημνιών, με το να χτίσει με τα δικά μας λεφτά γύρω στα 500 και βάλε σπίτια για να μένουν οι στρατιωτικοί και οι ΕΠΟΠ τζάμπα!!!!! Και έτσι ( συν την γενικότερη κρίση) καταφέραμε, οι άδειες να είναι κάτω σε σχέση με πέρυσι 80%. Και στο κάτω κάτω της γραφής που ήθελες να γίνουν τα στρατόπεδα, στο Μενίδι??? Μήπως στο Κολωνάκι??? Μη τρελαθούμε κιόλας.. Sorry για το spam αλλά δεν άντεξα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Όπως θα διάβασες παραπάνω είμαι κατά των "στεγανών". Οι γεωδαισίες είναι χρήσιμες στους Πολιτικούς Μηχανικούς αλλά άλλο αυτό και άλλο να έχουμε τα επαγγελματικά δικαιώματα του τοπογράφου. Ο τομέας υδραυλικής είναι άσχετος με το αντικείμενο του τοπογράφου. Οι στατικές είναι εντελώς άχρηστες για τους Τοπογράφους. Χρήσιμες είναι για τους Αρχιτέκτονες, όχι για να υπογράφουν στατικά αλλά για να συνθέτουν έργα που να είναι δυνατόν να σταθούν και να υπάρχει συνεννόηση με τους Πολιτικούς Μηχανικούς. Η οδοποιία είναι χρήσιμη στους Τοπογράφους για να υπάρχει επίσης συνεννόηση με τους Πολιτικούς Μηχανικούς και όχι για να κάνουν οδοποιία και ακόμη περισσότερο κυκλοφοριακές μελέτες. Οι Πολιτικοί Μηχανικοί δεν είναι μόνο δομοστατικοί. Είναι και εδαφοτεχνικοί και υδραυλικοί και συγκοινωνιακοί μηχανικοί. Για να τα διδαχθείς όλα αυτά, τα 5 χρόνια είναι και οριακά. Καμία Αντίρρηση να γίνουν τετραετείς (4) οι σπουδές και να διαλυθεί το τμήμα των Πολιτικών Μηχανικών απ' το οποίο να προκύψουν τρία τμήματα: α) Δομοστατικών-εδαφοτεχνικών β) Συγκοινωνιολόγων γ) Υδραυλικών Μηχανικών. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Sorry για το spam αλλά δεν άντεξα. Τί εννοείς ''δεν άντεξες''?Σε πνίγει κάποιο δίκιο ή άδικο?Και πού να σου έκανα κ πλύση εγκεφάλου,δεμένο χειροπόδαρα φωνάζοντας στο αυτί σου... Πλάκα κάνω ε.... Ξαναδιάβασε την δημοσίευσή μου ΄μήπως καταλάβεις το νόημά της,αν θες πας κ στη Λήμνο μία βολτίτσα,βλέπεις τα πράγματα κ τ ξαναλέμε.... @Χάρης:ΚΑΘΟΛΟΥ άστοχο το παράδειγμα,το ίδιο ισχύει κ για σενα.... Και σε όλους:Σταματήστε το spam για τα στρατόπεδα,γνώμη μου είναι να κλείσουν τα πάντα που έχουν να κάνουν με προμήθειες πολεμικού υλικού.΄ Η δουλειά του μηχανικού δεν είναι μόνο άδειες,αυτές είναι ένα τμήμα της οικονομία του τεχνικού κλάδου,υπάρχουν ΠΟΛΛΑ άλλα,αλλά δυστυχώς τα κονδύλια στον προυπολογισμό έχουν μειωθεί λόγω διαρροών του ''κουβά'' που έγινε σουρωτήρι. Για όποιον έχει ψυχολογικά με τα δικαιώματα της Σχολής του,δεν έχει παρά να κινητοποιηθεί αυτός κ οι όμοιοί του έτσι ώστε να προσπαθήσουν όλοι να πετύχουν αυτό που επιθυμούν.Αυτό που δεν καταλαβαίνω όμως είναι ΓΙΑΤΙ επιλέξατε αντικείμενο σπουδών που δεν σας καλύπτει ενώ γνωρίζατε την κατάσταση,ή τουλάχιστον είσασταν ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να τη γνωρίζετε.... Είμαι Πολιτικός Μηχανικός,περήφανος για το διπλωμά μου που το απέκτησα με την αξία μου,και επιτρέπω σε ΟΛΟΥΣ που έχουν ψυχολογικά με το επάγγελμά μου κ τη σφραγίδα μου να το κράζουν αντί να κινητοποιούνται.Με βολεύει κιόλας....κ ναι,μπορεί να είμαι η πιό ευνοημένη ειδικότητα,όμως το έψαξα πριν σπουδάσω,κ εφόσον το πέτυχα μου αξίζει να είμαι ευνοημένος....Πάντως όλες οι ειδικότητες είναι χρήσιμες,αρκεί να υπάρχει δουλειά. Οι υπόλοιποι συμπλεγματικοί επαγγελματίες είναι ελεύθεροι να ρίξουν το μένος τους επάνω μου,ύστερα από αυτές τις άθλιες σε ποιότητα δημοσιεύσεις,προσωποποιώντας το μένος τους απέναντι στην ειδικότητα του πολιτικού μηχανικού ειδικά στο avatar μου....Μου φάινεται ότι έχω καταλάβει το πρόβλημά σας....Κράξτε ελεύθερα,δωρεάν είναι.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JOHNCALE Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Δεν μπορω να καταλάβω γιατι οι μελέτες οδοποιιας και οι υδραυλικές μελέτες πρέπει να εκπονούνται απο Πολιτικούς μηχανικούς και οχι απο Τοπογράφους μηχανικούς?? Στην κατηγορία 10 οι μελετητές τοπογραφοι μηχανικοί ειναι περισσότεροι απο τους πολιτικούς μηχανικους. Στην περοχή μου ( Κορινθία) τα 2 γραφεία που ασχολούνται με μελετες οδοποίίας είναι τοπογράφοι μηχανικοι που έχουν εκπονήσει πλήθος μελετών οδοποίιας. Όποιος έχει ασχοληθεί με μελέτες υδραυλικες,υδρολογικές ( Ρεμάτων ,οδοποίιας, υδρέυσεων ,αποχετεύσεων...) ξέρει ότι βασικό για τους υδραυλικούς και τους υδρολογικούς υπολογισμούς είναι το ψηφιακό μοντέλο εδάφους. επίσης υδρολογικοί υπολογισμοί ( Λεκάνες απορροής κλ.π) πλέον γίνονται με την χρήση g.i.s. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpanag Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 12 , 2009 Όπως θα διάβασες παραπάνω είμαι κατά των "στεγανών". Οι γεωδαισίες είναι χρήσιμες στους Πολιτικούς Μηχανικούς αλλά άλλο αυτό και άλλο να έχουμε τα επαγγελματικά δικαιώματα του τοπογράφου. Ο τομέας υδραυλικής είναι άσχετος με το αντικείμενο του τοπογράφου. Οι στατικές είναι εντελώς άχρηστες για τους Τοπογράφους. Χρήσιμες είναι για τους Αρχιτέκτονες, όχι για να υπογράφουν στατικά αλλά για να συνθέτουν έργα που να είναι δυνατόν να σταθούν και να υπάρχει συνεννόηση με τους Πολιτικούς Μηχανικούς. Η οδοποιία είναι χρήσιμη στους Τοπογράφους για να υπάρχει επίσης συνεννόηση με τους Πολιτικούς Μηχανικούς και όχι για να κάνουν οδοποιία και ακόμη περισσότερο κυκλοφοριακές μελέτες.Οι Πολιτικοί Μηχανικοί δεν είναι μόνο δομοστατικοί. Είναι και εδαφοτεχνικοί και υδραυλικοί και συγκοινωνιακοί μηχανικοί. Για να τα διδαχθείς όλα αυτά, τα 5 χρόνια είναι και οριακά. Καμία Αντίρρηση να γίνουν τετραετείς (4) οι σπουδές και να διαλυθεί το τμήμα των Πολιτικών Μηχανικών απ' το οποίο να προκύψουν τρία τμήματα: α) Δομοστατικών-εδαφοτεχνικών β) Συγκοινωνιολόγων γ) Υδραυλικών Μηχανικών. Η οικοδομή κατ'εσέ δηλαδή είνει εντελώς εκτός αντικείμενου του Τοπογράφου; Τη χάραξη ποιος θα την κάνει; Ο μπετατζής; Με χωματουργικά ποιός θα πρέπει να ασχολείται; Η οδοποία είναι "χρήσιμη" απλά στον τοπογράφο;; Η οδοποιία-συγκοινωνικά (κατηγορία 10 μελετητικών πτυχίων) είναι το κατεξοχήν αντικείμενο Τοπογράφων! Το 70% των ΑΤΜ ίσως, έχει (μαζί με τη 16), κατηγορία 10 (συγκοινωνιακά) στο μελετητικό του! Το κατεξοχήν αντικείμενο των Τοπογράφων -μετά τα τοπογραφικά- είναι ίσως η οδοποιία! Ζητάς να γίνουν οι σχολές 4ετούς φοίτησης για ποιόν λόγο; Να υποβιβαστούμε όλοι γιατί; Σε καμία περίπτωση δε θέλω-δεν ξέρω-δε με ενδιαφέρει να ασχοληθώ με μελέτες γεφυροποιϊας, ή να "σηκώνω" 8όροφες. Δεν αλλάζει όμως το γεγονός ότι αν ψάξεις σε εργοτάξια λιμενικών έργων ας πούμε, θα τα βρεις στελεχωμένα με ΑΤΜ και όχι ΠΜ σαν εργοταξιάρχες και επικεφαλής εν γένει. Μη μου πεις ότι ούτε αυτό κατά τη γνώμη σου είναι επιτρεπτό; Αρχίζω να πιστεύω ότι δεν έχεις μεγάλη επαφή με το αντικείμενο. Έχεις συνδέσει στο μυαλό σου μόνο ΑΤΜ-τοπογραφικό διάγραμμα οικοπέδου 200 τ.μ. και ΠΜ-3όροφη οικοδομή μεθ' υπογείου. Καμία σχέση με την πραγματικότητα. Και καλώς δεν είναι έτσι. Μεγαλύτερος κατακερματισμός των ειδικοτήτων μόνο κακό θα έκανε σε όλους (συμπεριλαμβάνω και τους αποδέκτες της δουλειάς όλων μας). Αλλού είναι το πρόβλημα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα