Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Κανένα ελληνικό πανεπιστήμιο δεν περιλαμβάνεται στη λίστα των 200 κορυφαίων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων του κόσμου, σύμφωνα με τον κατάλογο που καταρτίζει κάθε χρόνο από το 2004 το ειδικό ένθετο, «Times Higher Education» της βρετανικής εφημερίδας «Times».

 

Τα στοιχεία είναι άκρως απογοητευτικά για τη χώρα μας, καθώς μέχρι πρότινος στη συγκεκριμένη λίστα περιλαμβανόταν το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το οποίο το 2009 είχε βρεθεί στην 177η θέση.

 

Όλα αυτά έρχονται σε μια κρίσιμη στιγμή για το Πανεπιστήμιο, καθώς οι πρυτάνεις έχουν ήδη απορρίψει ως «απαράδεκτο και προσβλητικό» το κείμενο της διαβούλευσης, που πρότεινε η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, για τη μεταρρύθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 

Ήδη τρία από τα σημαντικότερα ιδρύματα, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων αλλά και το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έχουν εκφράσει την κάθετη διαφωνία τους με το περιεχόμενο της αναδιάρθρωσης, που δρομολογεί το υπουργείο.

Οι κορυφαίοι, η παρουσία της Τουρκίας, η ενδυνάμωση της Ασίας και οι «απόντες»

 

Σύμφωνα με τον κατάλογο των «Times», για άλλη μια χρονιά κορυφαίο πανεπιστήμιο στον κόσμο ανακηρύσσεται το Harvard στις ΗΠΑ και ακολουθούν στις πρώτες θέσεις το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνια, το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης, του πανεπιστήμιο του Stanford και το πανεπιστήμιο του Princeton.

 

Οκτώ από τις δέκα πρώτες θέσεις της λίστας καταλαμβάνονται από αμερικανικά πανεπιστήμια, ενώ η δεκάδα συμπληρώνεται με δύο βρετανικά - του Cambridge και της Οξφόρδης. Το πρώτο μη αγγλοσαξονικό πανεπιστήμιο βρίσκεται στην 15η θέση και είναι το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας στη Ζυρίχη. Στην Ευρώπη τη μερίδα του λέοντος κατέχει η Βρετανία με 29 πανεπιστήμια και ακολουθούν η Γερμανία με 14, η Ολλανδία (10), η Σουηδία (6), η Ελβετία (6), η Γαλλία (4), η Δανία (3), η Ιρλανδία (2), το Βέλγιο (2), η Ισπανία (2), η Αυστρία (2), η Φινλανδία (1) και η Νορβηγία (1).

 

Με δύο εκπαιδευτικά ιδρύματα εκπροσωπείται στη λίστα των «κορυφαίων» η Τουρκία, το πανεπιστήμιο του Bilkent (112η θέση) και το Τεχνικό Πανεπιστήμιο Μέσης Ανατολής (183η θέση).

 

Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση του αριθμού των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων από την Ασία σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Κορυφαίο στην ασιατική ήπειρο είναι το πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ, ενώ με αρκετά πανεπιστήμια εκπροσωπείται και η Κίνα.

 

Ηχηρή χαρακτηρίζεται, ωστόσο, η απουσία, των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της Ιταλίας, καθώς πρόκειται για μια χώρα, στην οποία βρίσκονται μερικά από τα αρχαιότερα πανεπιστήμια του κόσμου.

 

Απόντα από τη λίστα είναι και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα των χωρών της Νότιας Αμερικής, αν και οι συντάκτες των «Times» επισημαίνουν την εξαιρετική πρόοδο που έχουν σημειώσει τα τελευταία χρόνια τα πανεπιστήμια της Βραζιλίας. Αντίθετα, η Αφρική εκπροσωπείται από το πανεπιστήμιο του Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής (107η θέση) και το πανεπιστήμιο της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου (147η θέση).

 

Ως προς το αντικείμενο σπουδών, στον τομέα μηχανικής και τεχνολογίας (Engineering and Technology) κορυφαίο πανεπιστήμιο είναι το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνιας, στον τομέα επιστημών της ζωής (Life sciences) το Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης, στον ιατρικό τομέα (Pre-Clinical and Health) το Harvard, στον τομέα φυσικών επιστημών (physical sciences) επίσης το Harvard όπως στις κοινωνικές επιστήμες (Social Sciences), αλλά και στις τέχνες και τις ανθρωπιστικές επιστήμες (Arts and Humanities).

 

Ανάμεσα στα κριτήρια που έλαβαν υπόψη τους οι ειδικοί του «THE» είναι η ποιότητα της διδασκαλίας, ο αριθμός των δημοσιεύσεων κάθε ιδρύματος, ο όγκος της έρευνας και τα κίνητρα που δημιουργούνται στο ακαδημαϊκό περιβάλλον για διδάσκοντες και διδασκόμενους.

 

 

Πηγή: Zougla online

Σχετικό link: http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=200226&cid=4

  • Απαντήσεις 255
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Την κατάσταση των Ελληνικών πανεπιστημίων την γνωρίζουμε όσοι φοιτήσαμε σε αυτά. Δεν χρειαζόταν ο αποκλεισμός από την λίστα των 200 κορυφαίων για να αντιληφθούμε το χάλι τους, για το οποίο ευθύνεται κατά βάση η επί δεκαετίες άφρων πολιτική της κεντρικής εξουσίας και ο εξ αυτής ενσκήψας κομματισμός. Η δε νυν υπουργός ουδένα προσόν και ουδεμία διάθεση φαίνεται να έχει για βελτίωση της κατάστασης. Πλην του ότι φέρεται ως επισπεύδουσα της εισόδου ως υποχρεωτικής της αγγλικής γλώσσας στα μαθήματα...

Δημοσιεύτηκε

Να να πώ και εγώ την αποψή μου, ως φοιτητής σε ένα τέτοιο ίδρυμα(συγκεκριμένα πολ. μηχ. στο Ε.Μ.Π).Γενικά πάντα θα πρέπει να προσέχουμε τα αξιολογικά κριτήρια τα οποία θέτουν οι συγκεκριμένοι οίκοι αξιολόγησης-ερευνητές.Ένα απο τα κυριότερα κριτήρια πάντα είναι το ερευνητικό έργο,το οποίο καλώς ή κακώς ποσοτικοποιείται, σε αριθμό δημοσιεύσεων σε επιστημονικά περιοδικά,parers κτλ.Γενικά στην Ελλάδα αυτό που λέγεται ερευνητικό έργο υπολειτουργεί για πολλούς και διάφορους λόγους,βλέπε πενιχρές χρηματοδοτήσεις,δυσκίνητη αγορά που δύσκολα γίνεται δεκτική σε καινοτομίες (καινοτομίες-κύριο παράγωγο των πανεπιστημιών) κτλ.Δεν θέλω να βλέπω το πανεπιστήμιο σαν την γη της επαγγελίας,καθώς έχει άπειρα όσα τρωτά,που τα παρατηρεί κανείς με γυμνό μάτι.Παρόλα αυτά ακόμα πιστεύω οτι παρέχει πολλαπλές πηγές γνώσεις (είτε με την επαφή με τον καθηγητή,είτε με το προσωπικό ψάξιμο του καθενός).Δεν είναι τυχαίο άλλωστε,το οτι οι έλληνες διαπρέπουν σε μεταπτυχιακές σπουδές στα πανεπιστήμια του εξωτερικού.

 

Κυρίως πιστεύω οτι τέτοιες, και άλλες έρευνες-που κατα καιρούς εμφανίζονται- περι αξιολόγησης των πανεπιστημίων, έχουν σαφώς λόγο ύπαρξης,απλώς πρέπει πάντα να αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό γιατί οχι και ...καχυποψία πολλές φορές...

Δημοσιεύτηκε

Καλώς ήλθες φίλε morisson! Ο καθείς κρίνεται από το προϊόν που παράγει, και τα πανεπιστήμια παράγουν επιστήμονες και έρευνα. Δεν αναγνωρίζονται ελαφρυντικά, όποιο πανεπιστήμιο βγάζει καλούς επιστήμονες και κάνει πρωτοποριακή έρευνα παίρνει υψηλή βαθμολογία. Αλλά τα Ελληνικά πανεπιστήμια (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) περιορίζονται να βγάζουν πολλούς αποφοίτους και πολύ έρευνα*. Αλλά ουκ αν τω πολλώ το εύ...

 

*Όταν αποφοιτούσα από την σχολή μου, μας μοίρασαν τον ετήσιο απολογισμό ερευνητικού έργου... Ήταν περίπου 80 σελίδες. Και ήταν για γέλια και για κλάματα συγχρόνως. Είχαν βαφτιστεί "έρευνα" τα δοκίμια σκυροδέματος και χάλυβα από δημόσια έργα ή πιστοποιήσεις, οι πραγματογνωμοσύνες επί αστοχιών και βλαβών, οι διπλωματικές μας...

Δημοσιεύτηκε
15η θέση και είναι το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας στη Ζυρίχη

 

To γνωστό ETH που κάποιος κάποτε έκανε το αστείο και το είχε συγκρίνει με το ΕΜΠ...

Όποιος πάει εκεί, θα ντραπεί να μπει μέσα...για να μην μιλήσω για τις αίθουσες διδασκαλίας, αμφιθέατρα, βιβλιοθήκες...

Επίσης από εκεί ξεκίνησε και το πρόγραμμα Cubus Statik.

 

Πετάξτε τις παρατάξεις έξω !!! Αλλιώς ο κάθε τυχαίος θα παίρνει νύχτα πτυχίο από το ΕΜΠ και κάθε ΕΜΠ επειδή είναι σε παράταξη !!!

Δημοσιεύτηκε

περιμένουμε από μια εφημερίδα να μάθουμε ποιο πανεπιστήμιο είναι καλό...αυτά είναι μπούρδες.

 

ο παπάς ευλογά τα γένια του...πάντα αυτές οι έρευνες αναδεικνύουν τα αγγλοσαξονικά ιδρύματα.Το πήραν χαμπάρι οι κινέζοι και βγάζουν δικές τους κατατάξεις. Δεν θα καθήσουν οι ξένοι να μελετήσουν την ποιότητα ενός πανεπιστημίου όταν δεν κινείται πάνω σε εμπορικά κριτήρια (ελλάδα) ή όταν το ίδρυμα δεν ανήκει στην αγορά που θέλουν να στηρίξουν (όλοι δλδ οι ιταλοί μηχανικοί σπούδασαν στο....CalTech??????).Κ οταν ένα τμήμα δεν φέρνει χρήμα κ κορόιδα , ε, φοιτητές ήθελα να πω, το κλείνουν. Η παιδεία στο εξωτερικό είναι εμπόριο.

 

Χωρια το ότι στηρίζονται από την βιομηχανία. Η ελλάδα είναι σουπερ βιομηχανική χώρα και δεν το ξέραμε;;;;Ποιος θα φέρει προβλήματα για λύση; Ποιος θα πληρώσει για την εφαρμοσμένη έρευνα; Ο αι βασίλης; Η βιομηχανία θα τα φέρει.

Δημοσιεύτηκε

To πανεπιστήμιο είναι ο καθρέπτης των κοινωνικών αναγκών της κάθε χώρας και οχι το αντίθετο.

Δημοσιεύτηκε

http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=89297

 

Σας παραπεμπω σε ενα λινκ για να δειτε το λογο που τα ελληνικα πανεπιστημια εχουν φτασει πατο.. Να ειναι καλα οι καθηγητες μας που φροντισαν. Ανοιξα και ολοκληρο θεμα για αυτο αλλα απο το πρωι κανεις απο τους mods δεν ενδιαφερθηκε να το ανεβασει.

Δημοσιεύτηκε
περιμένουμε από μια εφημερίδα να μάθουμε ποιο πανεπιστήμιο είναι καλό...αυτά είναι μπούρδες.

 

.. Η παιδεία στο εξωτερικό είναι εμπόριο.

 

Χωρια το ότι στηρίζονται από την βιομηχανία. Η ελλάδα είναι σουπερ βιομηχανική χώρα και δεν το ξέραμε;;;;Ποιος θα φέρει προβλήματα για λύση; Ποιος θα πληρώσει για την εφαρμοσμένη έρευνα; Ο αι βασίλης; Η βιομηχανία θα τα φέρει.

 

Painter,

αν δεν κατατάξουμε τα πανεπιστήμια με βάση την έρευνα που παράγουν, με τι θα τα κατατάξουμε? Με βάση τον συνδικαλισμό των φοιτητών? Αφού εσύ προφανώς δεν την θές την βιομηχανία στα πανεπιστήμια γιατί σου εμπορευματοποιεί την παιδεία σωστά?..

Ότι δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κραμαστάρια λέω εγώ....

Δημοσιεύτηκε

και επειδή στην Ελλάδα α πράγματα ξεχνιούνται εύκολα, να θυμηθούμε και την υπόθεση της Παντείου όπου :

Οπως αποδείχθηκε στη συνέχεια, αγόρασε με χρήματα του πανεπιστημίου μια κόκκινη Ferrari 355, με επιταγή ύψους 27 εκατ. δραχμών. Το πολυσέλιδο πόρισμα–καταπέλτης που ακολούθησε, αποκάλυπτε όργιο πλαστών και εικονικών τιμολογίων, για την έκδοση των οποίων είχαν επιστρατευθεί ακόμη και εταιρείες–μαϊμούδες, καθώς και «πιπεράτες» λεπτομέρειες, σύμφωνα με τις οποίες φαινόταν το Πάντειο να έχει υπογράψει πληρωμές για μάρμαρα αξίας 291 εκατ. δρχ., για πανάκριβα είδη υγιεινής, τζακούζι, τζάκια, δεκάδες μέτρα μοκέτας, κ.ά., τα οποία, τελικώς, κατέληξαν σε βίλες των βορείων προαστίων, της Γλυφάδας και του Ωρωπού. Ανέφερε επίσης, ότι ενώ δικαίωμα σίτισης είχαν 177 φοιτητές, οι διατεθείσες μερίδες φαγητού στους φοιτητές του Παντείου από τις 1/1/97 έως και τις 30/6/98 κόστισαν ούτε λίγο ούτε πολύ 532.110.903 δραχμές· δηλαδή, σε ενάμιση χρόνο, εμφανίζεται να καταναλώθηκαν 1,3 εκατομμύρια μερίδες φαγητού.
Την αιτία για την κατάντια των Πανεπιστημίων περιγράφει, ίσως καλύτερα από οτιδήποτε άλλο, το γενικό κλίμα υποστήριξης των κατηγορουμένων από το καθηγητικό κατεστημένο, αλλά και από την πολιτική !!! ηγεσία που προσήλθε ως μάρτυρας υπερασπίσεως των.

 

περιμένουμε από μια εφημερίδα να μάθουμε ποιο πανεπιστήμιο είναι καλό...αυτά είναι μπούρδες.
έχεις εσύ κάποια πρόταση, για το που πρέπει να κοιτάξουμε η/και πώς πρέπει να μετρήσουμε τα καλά ;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.