Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Η ταπεινή μου άποψη για τη διαδρομη που πρέπει να ακολουθούμε στις επισκευές είναι να εντοπίσουμε (οσο αυτό είναι δυνατό) την αιτία που δημιούργησε τις αστοχίες:

 

Γιατί δημιουργήθηκαν οι ρωγμές στο θόλο?

 

Μήπως υπάρχει υποχώρηση των στηρίξεων? Αν ναι, τότε θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να εξασφαλιστούν πρώτα οι πεσσοί στήριξης του θόλου και μετά να γίνει η όποια επέμβαση (πλέγμα - αρμοί - τσιμεντοκονία) στον ίδιο το θόλο.

 

Αν οι ρωγμές του θόλου είναι προιόν κακοτεχνίας, μπορεί (αν μπορούμε) να κάνουμε τοπικα κάποια ανακατασκευή.

 

Σε κάθε περίπτωση χειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, διότι αν δεν βεθεί το αίτιο, στον επόμενο σεισμό θα έχεις τα ίδια αποτελέσματα ρωγμών.

  • Upvote 1
  • Απαντήσεις 42
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα σε όλους

 

Η γνώμη μου για το πρόβλημα του θόλου είναι η εξής :

 

1) Μιλάμε για ένα στοιχείο που η στατική του ισορροπία στηρίζεται στη θλιπτική αντοχή της πέτρας και το θολωτό σχήμα που εξασφαλίζει την εξάλειψη εφελκυστικών τάσεων.

 

2) Φαντάζομαι οτι το πάχος των αρμών θα είναι πάρα πολύ μικρό (όπως συνηθίζονταν σε τετοιες κατασκευές) ωστε να προσφέρει μια καλή επιφάνεια για το στρώσιμο της πέτρας και τίποτα παραπάνω.

 

3) Οι ρωγμές δεν δημιουργήθηκαν από το κοκκινόχωμα αλλά από κάποιο σεισμό ή/και οποιαδήποτε άλλη αιτία

 

4) Αν η αιτία δεν είναι ο σεισμός, θα πρέπει να ερευνηθεί ποια είναι και να γίνουν ανάλογες ενέργειες

 

5) Στη περίπτωση που αποδειχθεί οτι μόνο ο θόλος χρειάζεται επέμβαση τότε :

 

α) Συρραφή των ρωγμών

 

β) Αρμολόγηση με το υπάρχον υλικο δηλαδή κοκκινόχωμα

 

Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στη κατεχώμενη Κύπρο και δουλέυω πάνω στην αποκατάσταση του Αγ. Πετρου και Παύλου μια γοτθικού ρυθμού εκκλησία και χρησιμοποιούμε τις προαναφερθείσας τεχνικές

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Επιβεβαιώνω κι εγώ τα λεγόμενα του dratsiox.

Γενικά υπάρχει και η βιβλιογραφία και οι υπηρεσίες που ελέγχουν αν επεμβάσεις πληρούν τις προϋποθέσεις. Ας μην μπαίνουν κι άλλοι φραγμοί εντός μιας ειδικότητας. Σε λίγο θα ζητάμε πιστοποίηση για κτίρια κατοικιώ, γραφείων, δημοσίων κτιρίων, θεμελιώσεις ειδικές, γενικές, γέφυρες κλπ και θα καταλήξουμε σε κλίκες...

 

Στο θέμα μας τώρα. Πέρα από τις επεμβάσεις σε κονιάματα και λιθοδομή για αποκατάσταση της βλάβης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και εξωτερικοί, περιμετρικοί ελκυστήρες - προεντεταμένοι ή μη, αν αποδειχθεί από τη μελέτη ότι απαιτείται.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Αν και εφόσον έχουν αναπτυχθεί εφελκυστικες τασεις,μπορείς να εισαγεις θλιπτικες τάσεις για να τις εξισορροπησεις.

Όλα όσα λέμε είναι απλά ιδέες.Δεν ξέρουμε τι ακριβώς συμβαίνει στο εν λόγω κτίριο.

Δημοσιεύτηκε

Το φόρουμ το αντιμετωπίζω ως ένα χώρο που αντιπροσωπεύει (στο ποσοστό που του αντιστοιχεί και όσο το επιτρέπει η ανωνυμία του διαδικτύου) τη νοοτροπία και τις επαγγελματικές συνήθειες του (νέου) Έλληνα μηχανικού. Ασχέτως αν υπάρχει ένα μικρό ποσοστό μελών που συμμετέχει ενεργά ό,τι συζητείται εδώ μέσα αφορά και διαβάζεται από πολλούς περισσότερους, συναδέλφους και μη. Οπότε βασικά δε με ενδιαφέρει να "κριτικάρω" άτομα (και λυπάμαι αν έγινε παρεξήγηση επ' αυτού) αλλά τρόπους σκέψης.

 

Στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα όπου δεν υφίσταται καν ένα επαρκές, σοβαρό και επιστημονικά τεκμηριωμένο σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης των γνώσεων και ικανοτήτων που αποκτούνται κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής σταδιοδρομίας και εμπειρίας κάποιου, το να γίνεται αναφορά σε βιβλιογραφίες και λοιπά ισοδυναμεί με τη διαβεβαίωση ότι ο Έλληνας μηχανικός, έτσι γενικά και αόριστα, έχει τέτοιο αίσθημα ευθύνης που προκειμένου να ασχοληθεί με ένα εξαιρετικά σοβαρό τομέα (διότι οι αποκαταστάσεις αφορούν κατά κόρον σε κτίσματα που αποτελούν μέρος της πολιτισμικής μας κληρονομιάς) ξημεροβραδιάζεται στον ελεύθερο χρόνο του διαβάζοντας και καλύπτοντας γνωστικά πεδία που άλλοι χρειάζονται 2 (ή και περισσότερα) χρόνια να προσεγγίσουν, μόνο, μέσω μεταπτυχιακών...του μοναδικού επαρκώς πιστοποιημένου τρόπου. Λυπάμαι αλλά δε θα "παίξω".

 

Αν κάνω λάθος ας ακολουθήσει διόρθωση αλλά σπανίως καλείται κάποιος ειδικός να "ανακαλύψει την Αμερική" σε μία αποκατάσταση/συντήρηση - σχεδόν όλες οι περιπτώσεις έχουν καταγραφεί και κατηγοριοποιηθεί επαρκώς δεδομένου ότι οι τρόποι δόμησης, τα προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν και οι μέθοδοι αντιμετώπισης είναι πεπερασμένα. Οπότε το "trial and error" (όπως βλέπω από τα παραδείγματα) δε νομίζω ότι ερμηνεύτηκε όπως το εννοούσα.

 

Επανερχόμενος στα μεταπτυχιακά και τα πανεπιστήμια εντοπίζω (και ίσως κάνω πάλι λάθος) μία υποτυπώδη απαξίωση στο ρόλο τους και στις γνώσεις που παρέχουν, γνώσεις που εν τέλει αποτυπώνονται σε "χαρτιά" (πτυχία). Το να προέρχεται αυτό το σκεπτικό από επαγγελματίες που χάριν κάποιων αντίστοιχων "χαρτιών" υπάρχουν αυτή τη στιγμή το βρίσκω κάπως αντιφατικό. Επαναλαμβάνω ότι αναφέρομαι αποκλειστικά στην ελληνική πραγματικότητα και τα ισχύοντα συστήματα πιστοποίησης!

 

υγ. επειδή έχω μάθει με τον άσχημο τρόπο (εδώ το trial and error έρχεται "κουτί") την απόσταση μεταξύ καυστικού και προσβλητικού μπορώ και ελίσσομαι ακριβώς εντός των απαιτούμενων ορίων!

Δημοσιεύτηκε
Αν και εφόσον έχουν αναπτυχθεί εφελκυστικες τασεις,μπορείς να εισαγεις θλιπτικες τάσεις για να τις εξισορροπησεις.

Όλα όσα λέμε είναι απλά ιδέες.Δεν ξέρουμε τι ακριβώς συμβαίνει στο εν λόγω κτίριο.

 

Μπορείς συνάδελφε να με παραπεμψεις στο διαδίκτυο ή όπουδήποτε για να βρω πληροφορίες για τους ελκυστήρες και πως χρησιμοποιούνται γιατί δε είμαι γνώστης του θέματος

 

Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων

Δημοσιεύτηκε

Pueblo,

 

Όπου και να ψάξεις για rehabilitation with ties (ελκυστήρες) θα βρεις πολλά στοιχεία. Ιδίως στο Εδιμβούργο (Heriot-Watt) που έχουν παράδοση στα κτήρια από φέρουσα τοιχοποιία.

Δημοσιεύτηκε

Άντε να το πω γιατί με τρώει και ο κ*λος μου : δες και την λύση με τις τιράντες (κατακόρυφες προφανώς), η οποία δεν είναι κ εμφανής και χρησιμοποιείται πάρα πολύ κ από τους Ιταλούς (σε ελληνική βιβλιογραφία δεν ξέρω που υπάρχει, νομίζω πάντως πως πριν από καιρό το είχα δει που το ανέφερε κ η Καραντώνη στο βιβλίο της). Σε τέτοια θέματα (τόσο μεγάλες θολωτές κατασκευές) που δύσκολα συναντώνται στον ελλαδικό χώρο, θα πρέπει να καταφύγεις σε ξένη βιβλιογραφία. Σε πολλά πολλά θέματα, έχουμε μαύρα μεσάνυχτα.

 

Υ.Γ. Λύσεις του τύπου "αρμολόγησε" κλπ κλπ, συνήθως "κουκουλώνουν" το πρόβλημα (προφανώς κ δεν τις απορρίπτω), αν δεν βρεις τη ρίζα του προβλήματος. Αναφέρω λύση, σύμφωνα με τη μικρή περιγραφή που δόθηκε στο πρώτο πόστ και μόνο.

 

Υ.Γ.2 Συμφωνώ με tonia_A, είναι πολύ πιθανόν να έχει να κάνει με την (όποια) μετακίνηση των στηρίξεων εκατέρωθεν.

Δημοσιεύτηκε

Για να μη παρεξηγηθώ, η γνώμη μου αφορούσε την αποκατάσταση του θόλου και όχι την ενίσχυση του.

 

Όσο αναφορά την αρμολόγηση είναι κάτι που το κάνεις στις 99% των περιπτώσεων παλαιών κατασκευών για να εξασφαλίσεις την ομαλή μεταφορά φορτίων και τη προστασία απο τη διάβρωση του νερού.

 

Και FRP θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για ενίσχυση

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.