Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μελέτη μειωτήρα


proview

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους,

Όπως αναφέρεται και στον τίτλο του θέματος, το αντικείμενο της εργασίας είναι η μελέτη ενός μονοβάθμιου μειωτήρα μετωπικών τροχών κεκλιμένης οδόντωσης. Το πρόβλημα προέκυψε όταν προσπάθησα να υπολογίσω τις δυνάμεις πάνω στους τροχούς. Πιο συσκεκριμένα λαμβάνοντας ως δεδομένα το βαθμό απόδοσης, την ισχύ εισόδου και το λόγο μετάδοσης έπρεπε να υπολογίσω τις στροφές αμφότερων των τροχών. Χωρίς όμως να γνωρίζω ούτε τη ροπή ούτε κάποια δύναμη καταλήγω στην παρακάτω εξίσωση Τ1*ω1=Τ2*ω2 με ω2=2,136*ω1 εφόσον δίνεται n=1 δηλαδή P1=P2 , είναι προφανές οτι χρειάζεται μια ακόμα εξίσωση για να λυθεί. Και ρωτώ τώρα, μήπως μου διαφεύγει κάτι; έχοντας αφιερώσει πολλές ώρες δε μπόρεσα να βρώ λύση, κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη

Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα προέκυψε όταν προσπάθησα να υπολογίσω τις δυνάμεις πάνω στους τροχούς.

 

Εννοείς πίεση επιφανείας?

Link to comment
Share on other sites

Και ρωτώ τώρα, μήπως μου διαφεύγει κάτι;

 

H ισχύς εισόδου και οι στροφές στην είσοδο του μειωτήρα.

Link to comment
Share on other sites

Εννοείς πίεση επιφανείας?

 

Εννοώ τη δύναμη Fn που αναπτύσσεται ανάμεσα στα γρανάζια κατά τη λειτουργία και τις τρείς συνιστώσες της, την ακτινική Fr, την περιφερειακή Ft και την αξονική Fα.

Η ισχύς εισόδου δίνεται στα δεδομένα αλλά δε δίνονται οι στροφές ούτε στην είσοδο ούτε στην έξοδο.

Link to comment
Share on other sites

Μt1=9.55*10^6*(P1/n1) σε Nmm

 

P1 σε ΚW

 

Fr=(Ft*εφα0)/συνβ0

 

Αυτούς τους τύπους θυμάμαι.

Εσύ έχεις σαν δεδομένο την ισχύ και πρέπει να υπολογίσεις το ζεύγος οδοντωτών τροχών χωρίς κάποιο άλλο δεδομένο (πέρα από το βαθμό απόδοσης)?

Link to comment
Share on other sites

Όντως κάτι σου λείπει. Εκτός κι αν το ζητούμενο είναι να εκφράσεις τις δυνάμεις ως συνάρτηση της ταχύτητας περιστροφής.

Μήπως έχεις κάποιον περιορισμό στην εκφώνηση που σου δίνει εμμέσως αριθμό στροφών ή περιοχή λειτουργίας; Πχ είδος κινητήρα, είδος λιπαντικού κλπ;

Link to comment
Share on other sites

που σου δίνει εμμέσως αριθμό στροφών ή περιοχή λειτουργίας; Πχ είδος κινητήρα, είδος λιπαντικού κλπ;

 

Μα για να επιλέξεις το fB στον πρώτο τύπο πρέπει να ξέρεις ακριβώς κάποιο από αυτά.

Συνήθως στις εκφωνήσεις σου δίνει ισχύ εισόδου και κάποιο δεδομένο για κάθε έξοδο.

Link to comment
Share on other sites

Όντως κάτι σου λείπει. Εκτός κι αν το ζητούμενο είναι να εκφράσεις τις δυνάμεις ως συνάρτηση της ταχύτητας περιστροφής.

Μήπως έχεις κάποιον περιορισμό στην εκφώνηση που σου δίνει εμμέσως αριθμό στροφών ή περιοχή λειτουργίας; Πχ είδος κινητήρα, είδος λιπαντικού κλπ;

 

Πλέον είμαι βέβαιος οτι έχει κάνει λάθος ο καθηγητής στα δεδομένα αφού σε άλλους συμφοιτητές έχει δώσει ακόμα ενα δεδομένο, είτε αυτό είναι στροφές εισοδου ειτε εξόδου. Σαν δεδομένο έχει ακόμα τον αριθμό δοντιών του κινητήριου τροχού αλλά αυτο χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό τον δοντιών του δευτερου μέσω του λόγου μετάδοσης. Ευχάριστω για τις απαντήσεις σας ,δυστηχώς επιβεβαιώσατε τις υποψίες μου οτι υπάρχει λάθος του καθηγητή και δε μου διαφεύγει κάτι, θα λάβω αυθαίρετα καποιες στροφές εισόδου και θα προχωρήσω στη λύση και βλέπουμε.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.