Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε
ΙΦΠ

Ο πρώτος επιμερισμός γίνεται ανά ζώνη με βάση το επιμέρους ποσοστό φορτίου.

Ο δεύτερος όμως επιμερισμός εντός της ζώνης γίνεται με βάση τα m2. Αυτούς τους δύο επιμερισμούς θα τους δεις στην παρ. 4.5 στην παράγραφο ''Ως παράμετρος στους υπολογισμούς χρησιμοποιείται για τα βοηθητικά συστήματα η ειδική εγκατεστημένη ισχύς...... παρέχει στην θερμική ζώνη''.

Δυστυχώς διαβάζεται μόνο με τα μάτια του συντάκτη σωστά, ενώ για να το αποκωδικοποιήσεις πρέπει να στο πούνε στα σεμινάρια.

Δυστυχώς... τα ΗΜ θέλουν μεταφραστή.

 

πραγματικό παράδειγμα:

τριόροφη πολυκατοικία, κυκλοφορητής με ισχύ 390W, θερμικές απώλειες πρώτου ορόφου 10000Kcal εμβαδό 110 τμ, θερμικές απώλειες δεύτερου ορόφου 15000Κcal εμβαδό 100τμ, θερμικές απώλειες τρίτου ορόφου 9000Kcal εμβαδό 65τμ

 

μετάφραση

πως υπολογίζεις για το πρόγραμμα του ΤΕΕ την επιμερισμένη ισχύ του κυκλοφορητή για κάθε ζώνη;

  • Απαντήσεις 2,1k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

panos-vicious έχω την εντύπωση ότι στην πλειοψηφία τους τα κλιματιστικά τοποθετούνται βάση εμπειρίας ή εκτίμησης των αναγκών που καλούνται να καλύψουν,μπορεί να αποτελεί τμήμα της επιθεώρησης η πρόταση για μελέτες; εάν ο επιθεωρητής δεν μπορεί να βγάλει σίγουρα και ασφαλή συμπεράσματα;

Δημοσιεύτηκε

@ΙΦΠ

Δηλαδή εννοείς ότι κι εμείς εμπειρικά εκτιμούμε τι ποσοστό ψυχόμενου όγκου έχουμε από τις εγκατεστημένες μονάδες;

Τις ερωτήσεις σου συγγνώμη αλλά δεν τις κατάλαβα.

Δημοσιεύτηκε

το ερώτημα είναι ότι εάν δεν υπάρχουν μελέτες σε ένα προ ΚΕΝΑΚ κτίριο που είναι σε επιθεώρηση, ο επιθεωρητής κάνει τις μελέτες ή οι μελέτες γίνονται από άλλον μηχανικό ή πρέπει να γίνουν μελέτες μετά τις υποδείξεις του επιθεωρητή; δηλαδή κομμάτι της επιθεώρησεις είναι και ο έλεγχος των μελετών;

Δημοσιεύτηκε

Μ' αρέσει που αρχίζουμε να μπαίνουμε στην ουσία.

Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, όχι δεν κάνεις ούτε μελέτες σαν επιθεωρητής ούτε και απαιτείται από άλλον μηχανικό να τις κάνει. Από τον ίδιο τον επιθεωρητή -όπως ερμηνεύω το νόμο- δεν επιτρέπεται. Ούτε ελέγχεις την εφαρμογή των μελετών σε προ ΚΕΝΑΚ κτίριο.

Θα ελέγχεται -αυτό θα γίνεται κατ' ουσίαν- στις κατασκευές μετά την εφαρμογή του ΚΕΝΑΚ για όσα κτίρια έχουν μελετηθεί με αυτόν.

Αυτό λέει ο νόμος. Δεν λέει όμως πως τεκμηριώνει κανείς το ότι σε προ ΚΕΝΑΚ κτίριο-για να επανέλθουμε στην προηγούμενη ερώτηση- ότι οι εγκατεστημένες Α.Θ. καλύπτουν x% της θερμικής ζώνης, άρα και τόση ή ψυχόμενη επιφάνεια και τόσος ο ψυχόμενος όγκος. Δηλαδή ποιος μου απαγορεύει να βάλω εγκατεστημένη ισχύ 9000 BTU/h=2.637KW και να πω ότι καλύπτει το 100% της θερμικής ζώνης; Όπως το καταλαβαίνω κανείς. Αφού ούτε μελέτη δεν υπάρχει για να την συνυποβάλλω αλλά και να υπήρχε δεν ζητείται ούτε και προβλέπεται η υποβολή της. Κι αν αύριο έλθει άλλος επιθεωρητής και τα καταχωρήσει αλλιώς θα φταίει ποιος από τους δυό; Κατ' εμέ κανείς. Άρα γιατί να έχω ποινικές και διοικητικές κυρώσεις;

Όσο δεν προβλέπουν ο ΚΕΝΑΚ και οι σχετικές ΤΟΤΕΕ, απόλυτες τιμές για τον έλεγχο, παρά και στα μετά ΚΕΝΑΚ πρέπει -λες και είσαι επιμετρητής- να ελέγχεις -συν τις άλλοις- δελτία αποστολής & τιμολόγια, μάλλον εκτεθειμένο αφήνει το μηχανικό και του φορτώνει μερικά ακόμα στην ήδη βαριά καμπούρα του, παρά βοηθά στη λύση του ενεργειακού προβλήματος της χώρας.

Δεν θα 'θελα να ζήσω τον μετά τον ΚΕΝΑΚ κτιρίων έλεγχο. Πόσο μάλλον με 150€. Όσο με παίρνει ίσως δοκιμάσω την τύχη μου αλλού.

Δημοσιεύτηκε

ΙΦΠ

Παρόλο που ο 2ος καταναλώνει το μεγαλύτερο μερίδιο ενέργειας, με βάση την ΤΟΤΕΕ και την ειδική εγκατεστημένη ισχύ (W/m2), σε επιθεώρηση του οροφοδιαμερίσματος θα κάνεις τον επιμερισμό: 390 Χ 100 / ( 110 + 100 + 65 ).

 

Το πως βρίσκεις το ποσοστό κάλυψης φορτίου της ζώνης από π.χ. Α.Θ. είναι μια πολύ καλή ερώτηση. Δεν ξέρω την απάντηση panos, αλλά έχει ενδιαφέρον να το ψάξουμε.

Υποθέτω ότι επειδή δεν ορίζεται ακριβώς από την μεθοδολογία θα ισχύει ο κανόνας της οικονομίας.

 

Σίγουρα δεν απαιτούνται ειδικοί υπολογισμοί. Δεν δικαιολογεί η αξία της επιθεώρησης κάτι τέτοιο. Μάλλον θα έχει να κάνει με τα τετρ. μέτρα του χώρου που είναι εγκατεστημένο και μια χονδρική εκτίμηση σε σχέση με τα τετραγωνικά όλης της ζώνης.

 

Η ΤΟΤΕΕ, για την ζώνη απαιτούμενα Kbtu/m2 δεν μας δίνει.

Θα είναι μια απλή θεώρηση.

Αξίζει να το ψάξουμε.

Δημοσιεύτηκε
Αν το καλοσκεφτείς τα 50€ με το ζόρι είναι το κέρδος της επιθεώρησης (βγάλε λειτουργικά έξοδα, έξοδα μεταφοράς, κτλ).Άφησέ τους να βρούνε άλλον. Όποιοι δίνουν "μίζα" σε τρίτους στην επόμενη φορολογική δήλωση θα το βρουν μπροστά τους.

 

Το αναλύω για τους νέους που θα το βρουν μπροστά τους:

 

Στην ιδανική περίπτωση που ένας επιθεωρητής έχει κάθε εργάσιμη μέρα επιθεώρηση (22 τον μήνα), τον χρόνο (11 εργάσιμοι μήνες) θα κάνει 220 επιθεωρήσεις. Με ελάχιστο 150€ σημαίνει 33.000€. Μειον ΤΣΜΕΔΕ 4.000€, ΤΕΕ 65€, κινητό 500€ (και λίγα λέω), έξοδα γραφείου 5.000€, αυτοκίνητο 3.000€ (χώρια τυχόν δόσεις), αναλώσιμα 500€ πάμε στα 20.000€. Η μίζα θα είναι 220*50=11.000€, άρα μένουν 9.000€. Μην ξεχάσουμε όμως ότι η "μίζα" δεν φαίνεται στα έξοδα άρα προσθέτουμε φόρο εισοδήματος που για 20.000€ είναι 1.680€, οπότε πάμε στα 9.000-1680=7320€. Σας θυμίζω ότι με το νέο φορολογικό φορολογούμαστε με έσοδα-έξοδα και όχι με συντελεστή όπως πριν.

 

Αν νομίζει κάποιος ότι αξίζει τον κόπο να δίνει "μίζα" περισσότερα από το κέρδος του ας το κάνει και ας ζει με 7320/12=610€ τον μήνα με ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΤΡΕΞΙΜΟ!

Εξιδανικευμενο το παραδειγμα σου...

Δεν αντιλεγω στο θεμα της μιζας, η αληθεια ειναι πως ολοι αφηνουν προμηθεια στους μεσιτες αλλιως δε θα δουλεψουν παρα ελαχιστα με επιθεωρησεις.

Κακα τα ψεματα, ολες οι δουλειες απο εκει ξεκινανε και απο συμβολαιογραφους. Μια προμηθεια αυτοι δε θα παρουν? θα την παρουν...

Τωρα το ποσο ειναι αλλο θεμα...

 

Στο προκειμενο, για να διορθωσω τα νουμερα σου, για νεο μηχανικο το ΤΣΜΕΔΕ ειναι 2.000€ και οχι 4.000€ που εγραψες, ενω μπορει να εξαλειψει τα λειτουργικα εξοδα του γραφειου του αν εχει δηλωσει ως επαγγελματικη εδρα το σπιτι του (πολλοι το κανουνε)

 

Για αυτοκινητο 3.000€ ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ νουμερο, εκτος κι αν αλωνιζει την Αθηνα με κανα Α4 turboquattro κι ετσι.... Ειδικα με συντελεστη 70%

Ειδικα για τη Σαλονικη που μενω εγω, τα λειτουργικα εξοδα του αυτοκινητου αντε να ειναι το μισο ποσο απο αυτα που εγραψες...

 

Οποτε απο τις 20.000€ που ανεφερες συγκεντρωτικα, παμε, σε λεω εγω, στις 28.000€ χοντρικα... Αυτες εχουν φορολογια 3.840€. Αφαιρουμε και τη μιζα 11.000€, οποτε μενει ενα καθαρο κερδος 13.160€ που αναγεται μηνιαιως σε 1.096,67€

 

Σε ολη αυτη τη φανταστικη κατασταση, δεν ειναι κακο αυτο το νουμερο, ειδικα για νεο μηχανικο, απλως ξερουμε οτι δεν προκειται να συμβει ποτε. Ουτε να εχει καθε μερα επιθεωρηση γιατι πολυ απλως δε θα βγαινει χρονικα, ουτε και η καθε του επιθεωρηση να ειναι 150€ μοναχα...

 

Ειδικα αμα βαλουμε και το Φ.Π.Α. που θα εκπιπτει απο τα εξοδα του και τα χρηματα απο αναλωσιμα κλπ που θα γλιτωνει, θα μπλεξουμε με νουμερα...!

 

Καλη μας μερα!

Δημοσιεύτηκε

Πως υπολογίζουμε τις διαφανείς επιφάνειες σε φωταγωγό;

Στις σκιάσεις τι βαζουμε;

Επίσης στον συντελεστή διαπερατότητας στην ηλιακή ακτινοβολία;

Στο συγκεκριμενο μου πρόβλημα είναι παράθυρα σε πρωτο όροφο 5όροφης οικοδομής.

Δημοσιεύτηκε

Προφανώς θεωρείς ότι έχει πλήρη σκίαση, εκτός βέβαια από την απίθανη περίπτωση ο φωταγωγός να είναι διαγώνιος (όπως σε κάποια concept αρχιτεκτόνων) με τέτοια γωνία ώστε κάποιες στιγμές του χρόνου ο ήλιος να φτάνει μέχρι τα ανοίγματα του πρώτου στον φωταγωγό.

 

Για αυτοκινητο 3.000 ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ νουμερο, εκτος κι αν αλωνιζει την Αθηνα με κανα Α4 turboquattro κι ετσι....

Λειτουργικά έξοδα ατοκινήτου:

- ασφάλεια

- λάστιχα (κάθε 4 χρόνια, μοίρασε την τιμή ανά έτος)

- σέρβις

- πάρκινγκ όταν πηγαίνεις σε "δύσκολη" για παρκάρισμα περιοχή

- διόδια (ιδιαίτερα στην Αττική η Αττική οδός είναι στάνταρ)

- καύσιμα. Με τυπική χρήση 20.000χλμ τον χρόνο και μέση κατανάλωση 6.5lit/100Km και τιμή λίτρου βενζίνης 1.6 είναι 2080€.

 

Δεν έχω υπολογίσει και την απόσβεση.

 

Αν μπορείς έχε ένα "σκονάκι" στο αυτοκίνητο και σημείωνε κάθε έξοδο που σχετίζεται με αυτό. Θα εκπλαγείς σε ένα χρόνο από το ποσό.

Δημοσιεύτηκε
Προφανώς θεωρείς ότι έχει πλήρη σκίαση, εκτός βέβαια από την απίθανη περίπτωση ο φωταγωγός να είναι διαγώνιος (όπως σε κάποια concept αρχιτεκτόνων) με τέτοια γωνία ώστε κάποιες στιγμές του χρόνου ο ήλιος να φτάνει μέχρι τα ανοίγματα του πρώτου στον φωταγωγό.

 

Όχι είναι τυπικός φωταγογός

οπότε όλα τα F τα βάζω 1;

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.