Highlander Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2011 Φυσικά, στην πλήρη νομή και κατοχή μου!
akius Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 14 , 2011 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 14 , 2011 οσο υπαρχει η πολυνομια, η διαφορετικη ερμηνεια, το 'αβατο' και μονιμο στις πολεοδομιες δεν γινεται τπτ οπου και αν πανε.... δλδ τι θα αλλαξει οτι εσενα σου δινει ραντεβου μετα απο 2 μηνες ενω του αλλου αυριο... οτι στον αλλο υπογραφει με κλειστα ματια και εσενα το ιδιο σου λεει οτι δεν γινεται.... εγω προσανατολιζομαι στην λογικη της σχολης...οταν τρωγαν ξυλο οι καθηγητες στρωναν για ενα διαστημα....ειδε ο αλλος τον φοιτητη με το σπαθι απεξω να του βαρα την πορτα και εστρωσε χαρακτηρα.... στην τελικη δεν ειναι ανωνυμοι ξερουμε και εμεις που μενουν... εγω ειμαι υπερ 'υπογραφω'' που ''υπογραφω'' μονο με ογκο και να τελειωνουμε.... να βγαλλει και ο καθε δημος ''περγκολοσημο'' με τρεχομετρο να τα κονομα αυτος αντι της επαε
j.gavr Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 15 , 2011 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 15 , 2011 Στο προσχέδιο του «Καλλικράτη» για διαβούλευση και συγκεκριμένα στο άρθρο 210 περί μητροπολιτικής περιφέρειας Αττικής, υπήρχε η παρ. ΙΙ που ανέφερε: II. Οι αρμοδιότητες του άρθρου 94 παρ. 1 του παρόντος νόμου ασκούνται από τη μητροπολιτική περιφέρεια Αττικής και τη μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης. Δηλαδή ο νομοθέτης, εκτιμώντας την ιδιαιτερότητα της Αττικής και Θεσ/νίκης, ως προς την πληθυσμιακή πυκνότητα και την γεωγραφική ενότητα, εξαιρούσε την άσκηση των πολεοδομικών αρμοδιοτήτων από τους Δήμους και την μετέφερε στην Περιφέρεια Αττικής-Θες/νίκης, λόγω κατάργησης των Νομαρχιών. Στον Ν.3852/10, «Καλλικράτης», που ψηφίστηκε, η παρ. αυτή, εξαφανίστηκε, για τους λόγους, που μόνο αυτοί που την εξαφάνισαν γνωρίζουν. Αυτό σημαίνει: 1) Από 23 πολεοδομικές υπηρεσίες που υπήρχαν στην Αττική (νομαρχιακές και δημοτικές), θα πρέπει να γίνουν 61, όσοι και οι «Καλλικρατικοί» Δήμοι. Μεταβατικά προβλέπεται ότι οι πρώην νομαρχιακές πολεοδομίες, θα εξυπηρετούν τους όμορους δήμους. 2) Με πρόχειρο υπολογισμό, θα απαιτηθεί 4/πλάσιο προσωπικό, σε μια περίοδο που έχει εξαγγελθεί ότι θα αποχωρούν 4 και θα προσλαμβάνεται 1 υπάλληλος. 3) Το προσωπικό απαιτείται να είναι εξειδικευμένο σε τεχνική επιστημοσύνη για να ανταποκρίνεται με επάρκεια σε όλο το φάσμα της πολεοδομικής νομοθεσίας. Σε μονάδες 15-20 υπαλλήλων των Δήμων, που όλοι θα ασχολούνται με όλα, δεν θα προάγεται η εμπειρία και γνώση και θα επικρατήσει πλήρης ασυνεννοησία στην εφαρμογή της πολεοδομικής νομοθεσίας. 4) Οι υπάλληλοι των δημοτικών πολεοδομιών, θα ενταχθούν στην τοπική πραγματικότητα (άμεσες παρεμβάσεις συμφερόντων), με ό,τι αυτό συνεπάγεται. 5) Τα αρχεία των πρώην νομαρχιακών πολεοδομιών, θα πρέπει να ταξινομηθούν και να μεταφερθούν στους Δήμους που θα οργανώσουν πολεοδομική υπηρεσία. Τα προβλήματα που πρέπει να λύσουν άμεσα οι πρώην νομαρχιακές πολεοδομικές υπηρεσίες Αττικής που μετατάχθηκαν στους Δήμους για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς, είναι: 1) Θέματα αρμοδιοτήτων Α) Νομιμότητα – σύσταση-λειτουργία, επιτροπών: α) Κρίσης ενστάσεων κατά εκθέσεων αυθαιρέτων β) ΕΠΑΕ ( αρχιτεκτονικός έλεγχος μελετών) γ) ΣΧΟΠ ( Συμβούλιο Χωρ. Οικ. Περιβ/ντος) Β) Επιβολή προστίμων αυθαιρέτων, ΚΗ ψήφισμα ( εισφορά για την έκδοση οικοδ. αδειών). Τα πρόστιμα των ομόρων Δήμων θα τα εισπράττει ο Δήμος . που ασκεί τις πολεοδ. Αρμοδιότητες. Καθορισμός κωδ. λογαριασμού. Γ) Εξαιρέσεις από κατεδάφιση του Ν.1512/85. Ποιος υπογράφει την απόφαση; Δ) Παράταση 9-μηνου για την έκδοση οικ. αδειών. Ποιος υπογράφει; Ε) κ.λ. αρμοδιότητες 2) Θέματα προσωπικού.α) Με την μετάταξη ικανού αριθμού υπαλλήλων των πολεοδομιών προς την Περιφέρεια Αττικής, επήλθε πλήρης αποδυνάμωση. Απομένουν υπάλληλοι κάτω από το ελάχιστο όριο ομαλής λειτουργίας. β) Ανάθεση καθηκόντων. γ) Αδυναμία διεκπεραίωσης των δηλώσεων για τους Ημ/Υπ χώρους..δ) Θέματα μισθοδοσίας. 3) Θέματα λειτουργίας Εξεύρεση πόρων από τους Δήμους για τα βασικά έξοδα λειτουργίας – Κτηριακό -Αναλώσιμα- Γραφικά- Επισκευή, συντήρηση υλικού και λογισμικού Ηλ/Υπ. Μετά απ’ όλα αυτά, μία είναι η πρόταση. Με τροπολογία στον Ν.3852/10, «Καλλικράτης», να προστεθεί στο άρθρο 210 , ότι προέβλεπε το προσχέδιο. : II. Οι αρμοδιότητες του άρθρου 94 παρ. 1 του παρόντος νόμου ασκούνται από τη μητροπολιτική περιφέρεια Αττικής και τη μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης. Έτσι στην περιφέρεια Αττικής, θα συσταθεί από μια πολεοδομική υπηρεσία ανά περιφερειακή ενότητα ( 8 στο σύνολο), που θα στελεχωθούν από έμπειρα και καταξιωμένα στελέχη και θα εξασφαλισθεί το πέρασμα στον «Καλλικράτη». Με 61 δημοτικές πολεοδομικές υπηρεσίες στην Αττική, είναι ευνόητο που θα οδηγηθούμε.
αρτ Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 2 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 2 , 2011 Συνάδελφοι, επειδή παλιά δούλευα σε πολεοδομία και παραιτήθηκα, (ξέρω είμαι τρελός) αυτά που άκουσα από παλιούς συναδέλφους είναι τα εξείς: όσο πιό ανώτερη ιεραρχικά είναι η υπηρεσία, τόσο πιό δύσκολα μπορεί ο πολίτης (βέβαια και ο συνάδελφος) να μπορέσει να 'πιάσει' τον Υπουργό (και μετά τον υπάλληλο) και να κάνει την 'δουλεία' του! Καταλαβένετε, πόσοι 'καλοί' υπάλληλοι (στις πολεοδομίες) των Δήμων θα βρεθούν στα δικαστήρια!
michanikos2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 2 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 2 , 2011 Συνάδελφοι είναι μεγάλο λάθος η υπαγωγή των πολεοδομιών στους Δήμους. Ο λόγος είναι ακριβώς αυτός που περιέγραψε ο αρτ αλλά με μια διαφορετική ματιά.... Ο κακός υπάλληλος υπάρχουν τρόποι να τιμωρηθεί διαμορφώνοντας ένα σωστό σύστημα αξιολόγησης και ελέγχου των υπαλλήλων... Το θέμα είναι ότα τα θέματα που αντιμετωπίζει μια πολεοδομία δεν είναι μόνο οι Ο.Α Τα αυθαίρετα για παράδειγμα πώς είναι δυνατόν να δουλέψουν σωστά υπό την διοίκηση ενός δημάρχου που είναι άμεσα εξαρτώμενος από τον πολίτη με την αυθαιρεσία......?? Αν βάζανε τους μισούς μηχανικούς που πλέον θα χρειατούν σε πολεοδομίες, τότε θα πήγαιναν ρολόι
vmantas Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 2 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 2 , 2011 Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω τι χρειάζονται οι πολεοδομίες. Πρέπει απλά να καταργηθούν. Ο κάθε μηχανικός ξέρει και οφείλει να ξέρει το νόμο (ξέρω είναι 'σπαγγέτι' αλλά αυτό διορθώνεται). Οπότε πάω στο μηχανικό μου, κάνει τα σχέδια που χρειάζονται κατά περίπτωση σύμφωνα με το νόμο και την κρίση του, συντάσει τις απαραίτητες μελέτες και φυσικά κάνει τις αντίστοιχες επιβλέψεις (έκαστος στο είδος του). Στην αρχή του έργου καταχωρίζει τα σχέδια και τις μελέτες του έργου ηλεκτρονικά σε μια κοινή βάση δεδομένων (στο ΤΕΕ ενδεχομένως) και στο τέλος του έργου καταχωρίζει πιθανές αλλάγες που προέκυψαν επί το έργο και δικαιολογεί αντίστοιχα σε δυο γραμμές τα τι και τα πως. Μη σας φαίνετε πολύπλοκο το παραπάνω έτσι δουλεύουν οι μεγάλες κατασκευαστικές βιομηχανίες και υπάρχουν έτοιμα τα πληροφοριακά συστήματα που υποστηρίζουν τέτοιες λειτουργίες (PLM - Product Lifecycle Management). Φυσικά ο κάθε μηχανικός είναι υπεύθυνος για τη δουλειά του. Και σε περίπτωση παράβασης των κανονισμών ή οδηγιών πολύ απλά του παίρνεις την άδεια άσκησης επαγγέλματος. Οπότε η πολεοδομία ως υπηρεσία μπορεί να περιοριστεί σε δειγματοληπτικούς ελέγχους, σε ρόλο διαιτησίας σε περίπτωση μπερδεμένων καταστάσεων άντε και ειδικών περιπτώσεων όπως διατηρητέα κτίρια κλπ όπου και πάλι θα λειτουργεί με τη λογική της ΕΠΑΕ. Ολο το παραπάνω για να λειτουργήσει στην αρχή θέλει αυστηρότητα στον έλεγχο και τις προβλεπόμενες ποινές αν και πιστεύω ότι ο τεχνικός κόσμος της χώρας διαθέτει πρόσωπα που θα στηρίξουν και θα τιμήσουν ένα τέτοιο σύστημα....ή μήπως είμαι πολύ ρομαντικός; Πάντως το μόνο σίγουρο είναι ότι οι πολεοδομίες όπως λειτουργούν μέχρι σήμερα έχουν καταφέρει να είναι το Νο1 σύστημα διαφθοράς και να παρακωλύουν ουσιαστικά κάθε έργο και στο τέλος ουδεμία ευθύνη να φέρουν για τις εγκρίσεις που εννοείται ότι δίνουν.
Brasco Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 2 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 2 , 2011 Όσο περισσότερες είναι οι υπογραφές, τόσο δυσκολότερα αποδίδονται ευθύνες.
Αλέξανδρος Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2011 Όσο περισσότερες είναι οι υπογραφές, τόσο δυσκολότερα αποδίδονται ευθύνες. Α γεια σου!!! Σε αυτή την πρόταση περιέχεται όλο το νόημα της γραφειοκρατίας στη χώρα.
vmantas Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2011 Όσο περισσότερες είναι οι υπογραφές, τόσο δυσκολότερα αποδίδονται ευθύνες. Αν αναφέρεσαι στο ότι γράφω ότι ο κάθε μηχανικός είναι υπεύθυνος για τη δουλειά του δεν σε καταλαβαίνω. Σήμερα έτσι δεν είναι, ο αρχιτέκτονας τα δικά του, ο πμ τα στατικά , ο μηχ τα η/μ και παέι λέγοντας. Εντάξει στα μικρά έχουμε και διαφοροποιήσεις, ο πμ τα υπογράφει όλα και δεν απαιτείται και ηλεκτρολόγος κ.α. αλλά αυτό είναι πρόβλημα της νομοθεσίας το οποίο ας υποθέσουμε ότι λύνεται. Θα μπορούσε ένας (μια ειδικότητα) να αναλάβει την ευθύνη για όλα τα τεχνικά θέματα ενός κτιρίου; Ισως στα μικρά έργα η απάντηση να είναι και ναι, στα πιο σύνθετα σίγουρα όχι. Ισως πάλι να υπάρχει η ανάγκη στην αγορά για ένα είδος κτιριακού μηχανικού και να ξεφύγουμε από την κλασσική εξειδίκευση που έρχεται από ανάγκες της αγοράς πριν 100 χρόνια. Αν πάλι αναφέρεσαι σε κάτι άλλο συγγνώμη κιόλας, τσίμπησα και είπα να γράψω δυο κουβέντες .
Brasco Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2011 ... και να παρακωλύουν ουσιαστικά κάθε έργο και στο τέλος ουδεμία ευθύνη να φέρουν για τις εγκρίσεις που εννοείται ότι δίνουν. Στο παραπάνω αναφερόμουν. Ότι δηλαδή καθόμαστε και χάνουμε ατελείωτες ώρες για διεκπεραιώσεις και εγκρίσεις από υπηρεσίες, λες και δεν φέρει την αποκλειστική ευθύνη ο μελετητής για αυτά που υπογράφει. Βέβαια από την άλλη μου μοιάζει πολύ παράδοξο για ένα έργο να φέρουν ευθύνη χίλια δύο πρόσωπα (μελετητές, επιβλέποντες, ίσως και κατασκευαστής) ενώ κανονικά θα έπρεπε όλες οι ευθύνες και τα πρόσωπα να ήταν συγκεντρωμένα σε ένα πρόσωπο (φυσικό ή νομικό) ώστε ο ιδιοκτήτης να μπορεί πολύ εύκολα να διεκδικήσει αποζημίωση σε τυχόν αστοχία ή κακοτεχνία.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα