JTB Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 4 , 2010 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 4 , 2010 Άσχετα αν συμφωνούσαμε ή όχι με την λειτουργία των πολεοδομιών. Θα ταλαιπωρούμασταν λίγο (ή πολύ παραπάνω), στην έκδοση αδειών, αλλά λόγω κεκτημένης ταχύτητας και φόρτου εργασίας δεν θα είχαμε το χρόνο να φιλοσοφήσουμε το σύστημα. Υ.Γ. Πάντως ο τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών, καθώς και ο τρόπος παραγωγής κατοικίας στην χώρα μας, οφείλουν να αναθεωρηθούν. Το θέμα δεν το ξεκίνησα γιατί κάθομαι και δεν έχω τι να κάνω, αλλά με την αφορμή του Καλλικράτη. Δεν έχει να κάνει με τη κρίση. Επίσης, από τη πρώτη μέρα της επαγγελματικής μου ζωής σιχαίνομαι τις πολεοδομίες ως περιβάλλον εργασίας, ως νοοτροπία και γενικά κάθε κρατικό φορέα που δεν ελέγχει πρώτα τους υπαλλήλους του και δεν φροντίζει να είναι αυτοί πιο σωστοί από τους υπόλοιπους. Αυτή η κεκτημένη ταχύτητα που αναφέρεις είναι η αιτία για το φακελάκι, το γρηγορόσημο, τις ελλιπείς μελέτες και τους χαζούς επιφανειακούς ελέγχους. Είναι μια κύρια αιτία για τα κακά του επαγγέλματος... Να σκοτωνόμαστε να πάρουμε μια άδεια λες και θα χτίσει ο άλλος σε μια εβδομάδα... Και με το που παίρνουμε το παλιόχαρτο, το καταστρατηγούμε εμείς πρώτοι και το κράτος ούτε που ενδιαφέρεται... Αυτό μεταφράζεται σε άχρηστες και περιττές υπηρεσίες γιαυτό και κάποιοι θέλουν να βγαίνει η άδεια με τα ελάχιστα. Το κακό όμως είναι ότι τελικά με βαθειά διάθεση αυτοκριτικής, είμαστε οι πελάτες που συντηρούν ένα κακό μαγαζί... Οι πολεοδομίες είναι για να εξυπηρετείται ο μηχανικός και όχι για να νιώθει ότι ξαναπερνά εξετάσεις... Αυτό που μου έμεινε από τα λεγόμενα του howard_roark ως το σημαντικότερο... είναι ότι ο ΓΟΚ είναι ένα βιβλιαράκι!!! Οι άνθρωποι δηλαδή έχουν πεί 10 πράγματα, τα τηρείς, παίρνεις την άδεια... Εδώ αλλάζουν όλα από τη μια πολεοδομία στην άλλη, ακόμη και από υπάλληλο σε υπάλληλο! Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο ν3843/2010 που ζητά 5 πράγματα απλά ακόμη και για τον 6χρονο γιό μου αλλά τελικά κατάφεραν να τα κάνουν 105 διαφορετικές εκδοχές ανάλογα τη πολεοδομία. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xvas Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 6 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 6 , 2010 Ο μόνος λόγος που πιστεύω ότι πρέπει να ανήκουν στους δήμους είναι για να μειωθεί η κίνηση και οι ουρές. Για παράδειγμα στον Περισσό πριν από μερικά χρόνια (στο μεγάλο μπαμ της οικοδομής) έκλεινες ραντεβού 2 μήνες μετά για έλεγχο γιατί υπέβαλλαν φακέλους για Νέα Ιωνία, Μεταμόρφωση, Γαλάτσι, Πεύκη και ούτε που θυμάμαι για που αλλού με αποτέλεσμα να γίνεται "μάχη" για να κάνεις τη δουλειά σου. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον "ανθρώπινο παράγοντα" που στην ουσία θα κρίνει αν η μετάβαση είναι επιτυχημένη ή όχι. Γιατί τελικά όλα τα συστήματα είναι σωστά αν εφαρμοστούν σωστά στην πράξη. Link to comment Share on other sites More sharing options...
econa Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 9 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 9 , 2010 Θα συμφωνήσω με όσους περιέγραψαν το πρόβλημα ως διαδικαστικό. Ψαχνοντας το ιστορικό αδειοδότησης ενός ξυλουργείου το 1961 διαπίστωσα ότι η διαδικασία ήταν υποβολή ενός "χαρτιού" στην αστυνομία και μόνο. Έτσι εγινε η τότε Ελλάδα βιομηχανική χώρα. Το σύστημα θα πρέπει να δομηθεί έτσι ώστε ο πολίτης, ή ο μηχανικός να καταθέτει μία ολοκληρωμένη μελέτη και οι υπηρεσίες συνεργαζόμενες να ολοκληρώνουν την διαδιακάσια αδειοδότησης σε ελάχιστο χρόνο. Τουλάχιστον σήμερα τα κανάλια επικοινωνίας είναι διαθέσιμα σε όποιον θέλει να τα χρησιμοποιεί. Εχουμε, βάζω μέσα και τον εαυτό μου, δημιουργήσει ένα τέτοιο πλέγμα προδιαγραφών και απαιτήσεων από τη μιά και από την άλλη το κράτος μοιράζει συγχωροχάρτια για όσους μετανοούντες εισφέρουν έλάχιστα για νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων που δεν τηρούν καμία προδιαγραφή. Link to comment Share on other sites More sharing options...
george68 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 13 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 13 , 2010 αποψη μου ειναι οτι οι πολεωδομιες θα πρεπει να γινουν ιδιωτικες εταιριες με αναλογη στελεχωση οι οποιες δεν θα μπορουν ομως να ειναι ουτε μελετητικες ουτε κατασευαστικες εταιριες. θα ελεγχουν και θα εκδιδουν αδειες και στη συνεχεια αυτες οι εταιριες θα παραδηδουν της αδειες στον δημο ή στην περιφερεια.. και θα αναλαμβανουν αυτες την ευθυνη για τυχον παρανομιες και την ευθηνη για την επιβολη προστημων .... θα εχουν πιστοποιηση και τα σχετικα ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
myri Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 13 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 13 , 2010 και όποιος θελει να βγάλει άδεια θα πηγαίνει κατευθείαν στην ιδιωτική πολεδομία θα κάνει μια αιτηση και θα περνά μετά από 2 μήνες να πάρει το χαρτί ούτε μελετητής ούτε επιβλέποντας απλά νομιμα κυκλώματα !!!! μα τι λέτε βρε παιδια !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 13 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 13 , 2010 myri, διαπιστώνω μία έντονη αντιπάθεια προς τον ιδιωτικό τομέα... Λοιπόν, νομίζω ότι, αυτό που χρειάζεται είναι να εισαχθεί σε όλη την οικοδομική δραστηριότητα η λογική της επιθεώρησης κατά ΚΕνΑΚ. Θέλεις συμβόλαιο; βρες πιστοποιημένο επιθεωρητή και πάρε πιστοποιητικό νομιμότητας. Κεντρική βάση δεδομένων, on line σύστημα, δίνεις τα σχέδια στον επιθεωρητή, αυτοψία, φύλο ελέγχου, φακέλωμα, πιστοποιητικό. Είναι αυθαίρετο; Λυπάμαι γιοκ συμβόλαιο... Link to comment Share on other sites More sharing options...
myri Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 13 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 13 , 2010 μα αυτό θέλουν να κάνουν να αφαιρεσουν τις αρμοδιότητες (μελέτη, κατασκευή, επίβλεψη, ευθύνη, αμοιβή) από τον μηχανικό και να τις παραδώσουν σε εταιρίες πιστοποίησης Link to comment Share on other sites More sharing options...
cacau Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 21 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 21 , 2010 Σε κάποιες χώρες με περισσότερη οργάνωση, η διαδικασία είναι εξαιρετικά απλή: στην πολεοδομία κατατίθεται μόνο τοπογραφικό (σωστό), και διάγραμμα κάλυψης. Για όλα τα υπόλοιπα, υπεύθυνα είναι ιδιωτικά γραφεία (πιστοποιημένα), τα οποία έχουν και την ευθύνη του ελέγχου και της τήρησης-ενημέρωσης του φάκελου του ακινήτου καθ' 'ολη την διάρκεια "ζωής" του. Επι πλέον όλοι οι μηχανικοί είναι ασφαλισμένοι σε ημικρατικό φορέα για ποινικές και αστικές ευθύνες... Βέβαια όλα τα υλικά-συνεργεία είναι κι αυτά πιστοποιημένα! ...κι ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του. Link to comment Share on other sites More sharing options...
howard_roark Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 21 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 21 , 2010 σε ποιες χωρες υπαρχει το συστημα αυτο με τις ιδιωτικες εταιρειες? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTB Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 21 , 2010 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 21 , 2010 @cacau : Το σύστημα που περιγράφεις το βρίσκω γελοίο... όχι προοδευτικό... Δηλαδή ο μηχανικός μελετητής - επιβλέπων του έργου δεν μπορεί να έχει την ευθύνη; Με βάζεις εμένα ως μελετητή κάτω από τον έλεγχο συναδέλφων και το θεωρείς σωστό; Εν τω μεταξύ, τί διαφορετικό θα κάνουν αυτοί που δεν περιγράφει ο σημερινός νόμος για τις ευθύνες του επιβλέποντα; Τίποτα... Απλώς στη χώρα μας έχουμε αυστηρούς, φοβιστικούς νόμους έτσι για τα κορόϊδα και τελικά δεν εφαρμόζεται τίποτα... Ας τιμωρηθεί πρώτα κανένας επιβλέπων, ας μπεί φυλακή κανείς για ψευδείς δηλώσεις, ας κατεδαφιστεί κανένα αυθαίρετο....Ας εισπραχθεί κανένα πρόστιμο... Ας γίνει κανένας έλεγχος για τη φύτευση των οικοπέδων (μιας και είναι της μόδας το περιβάλλον) Ας χαθεί για καμιά 2ετία καμιά άδεια εξάσκησης επαγγέλματος... Ας πληρωθούν τα ένσημα που γίνονται και όχι τα ελάχιστα του πίνακα... Δηλαδή αν αυτά τα φροντίζουν ιδιώτες θα γίνουν και όλα αυτά τα ζώα που ταϊζει ο φορολογούμενος είναι άχρηστα, δεν μπορούν να το κάνουν;;; Να πάνε σπίτια τους τότε!!! και εγώ θα συμφωνήσω για ιδιωτικά γραφεία! Γιατί ΣΕ ΒΕΒΑΙΩ ότι θα ζήσουμε τη ξεφτίλα των ΚΕΠ... Χωρίς καμία μετάταξη από ήδη υπάρχουσες θέσεις, προσελήφθησαν χιλιάδες άνθρωποι να κάνουν τη δουλειά αυτών που ήδη υπήρχαν στο δημόσιο και οι οποίοι παρέμειναν στις θέσεις τους το ίδιο μη-παραγωγικοί και κηφήνες... και το τραγικό; Τα παιδιά των ΚΕΠ τα αφήναν μέχρι και 3 μήνες απλήρωτα!!! Αυτη είναι η ελληνική πραγματικότητα... και αυτή θέλεις να ενδυναμώσεις με το σύστημα που περιγράφεις... ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΤΟΝ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΑ!!! Αυτό θα φέρει και μεγαλύτερες αμοιβές (εκτός αν είμαστε τόσο ξεφτίλες που παίρνουμε τις ευθύνες στο τζάμπα!) Δες το όμως και διαφορετικά! Σε μια εποχή που ανοίγουν το επάγγελμα, θα υπάρχουν μηχανικοί με εξασφαλισμένο εισόδημα και μάλιστα με αρμοδιότητες ελεγκτή! ΠΟΙΟΣ θα μας φυλάει από τους φύλακες;;; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα