Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Καλησπερώ όλους τους φίλους.

 

Θα ήθελα τα φώτα σας σχετικά με τις φυγοκεντρικές αντλίες.

 

Τον τελευταίο καιρό ασχολούμαι με τον υπολογισμό της εξοικονόμησης ενέργειας που μπορεί να επιτευχθεί με την χρήση ρυθμιστή στροφών για τον κινητήρα της φυγοκεντρικής αντλίας.

 

Μέχρι στιγμής χρησιμοποιούσα τις γνωστές εξισώσεις (affinity laws*) για την εύρεση της νέας ταχύτητας της αντλίας, ανάλογα με την παροχή Q που επιθυμώ.

 

*( q1 / q2 = (n1 / n2) , dp1 / dp2 = (n1 / n2)2 , P1 / P2 = (n1 / n2)3 )

 

Σήμερα διάβαζα ένα επιστημονικό άρθρο ( pdf ) το οποίο αναφέρει ότι για την εύρεση ενός νέου σημείου πάνω στην γραφική σου, δεν χρησιμοποιείς ένα ήδη γνωστό σημείο στη γραφική, αλλά κάνεις έναν διαφορετικό υπολογισμό (η αλήθεια είναι ότι δεν κατάφερα να καταλάβω πως βγάζει τα νούμερα).

 

Μπορεί σας παρακαλώ κάποιος να με διαφωτίσει σχετικά με το παρακάτω ερώτημα:

 

Πώς υπολογίζω μέσω της γραφικής παράστασης Q-H του κατασκευαστή, ένα νέο σημείο, ώστε να υπολογίσω την νέα ταχύτητα και νέα ισχύ;

 

Η γραφική μου ειναι εδώ!

 

Ελπίζω με την βοήθεια σας να καταφέρω να το καταλάβω σωστά.

 

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.

 

Κώστας

Δημοσιεύτηκε
Πώς υπολογίζω μέσω της γραφικής παράστασης Q-H του κατασκευαστή, ένα νέο σημείο, ώστε να υπολογίσω την νέα ταχύτητα και νέα ισχύ;

 

Τι θα πειράξεις στο σύστημα;

Την αντλία ή το δίκτυο;

 

Αν πειράξεις την αντλία, τότε χρησιμοποίησε την νέα καμπύλη της αντλίας και την παλιά καμπύλη του δικτύου. Το σημείο τομής των δύο χαρακτηριστικών καμπύλων είναι το σημείο λειτουργίας του συστήματος.

 

Αντιστοίχως και για την περίπτωση που πειράξεις το δίκτυο.

Δημοσιεύτηκε
Τι θα πειράξεις στο σύστημα;

Την αντλία ή το δίκτυο;

 

Αν πειράξεις την αντλία, τότε χρησιμοποίησε την νέα καμπύλη της αντλίας και την παλιά καμπύλη του δικτύου. Το σημείο τομής των δύο χαρακτηριστικών καμπύλων είναι το σημείο λειτουργίας του συστήματος.

 

Αντιστοίχως και για την περίπτωση που πειράξεις το δίκτυο.

 

Αυτό που θα αλλάξει είναι η ταχύτητα περιστροφής της αντλίας. Το ερώτημα μου είναι, πώς υπολογίζεις την νέα καμπύλη; Εγώ έχω μόνο την αρχική καμπύλη (ονομαστική ταχύτητα).

Δημοσιεύτηκε

Καμιά βοήθεια παιδιά;;;

 

Να θέσω το ερώτημά μου ποιό απλά:

Έχω την εξής γραφική παράσταση της Αντλίας

 

Γνωρίζω οτι στο σημείο 164 m^3/h και 20 m παροχής λειτουργεί στις 1500 rpm.

 

Τι υπολογισμούς πρέπει να κάνω για να βρώ την παροχή και την πίσεση σε 750 rpm ;

 

Μπορεί κάποιος να βοηθήσει;

 

Ευχαριστώ εκ των προτερων

Δημοσιεύτηκε

Την απάντηση την έδωσες στο αρχικό μήνυμά σου:

 

164/qnew= 1500/750 , qnew=82 m3/h

20/Δpnew= (1500/750)^2 , Δpnew= 5 m

 

To νέο σημείο (82, 5) λογικά βρίσκεται πάνω στην χαρακτηριστική καμπύλη του δικτύου που περνούσε από το παλιό σημείο (164, 20) ***. Αλλά στην πράξη υπάρχουν αποκλίσεις.

 

Ο τρόπος υπολογισμού αυτός βασίζεται στο νόμο ομοιότητας, και δεν εφαρμόζει την μέθοδο (που ομολογώ δεν διάβασα) στο pdf που αναφέρεις στο αρχικό σου μήνυμα .

 

edit *** ... η οποία σχέση φαίνεται να είναι στην περίπτωσή μας η Δp= 0,0007 Q^2 που περνά από το (0,0). Στην πράξη όμως η καμπύλες του δικτύου δεν ξεκινάνε από το (0,0) αλλά από ένα σημείο (παροχή= 0, πίεση = Δpminimum)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.