Μετάβαση στο περιεχόμενο

Θερμοχωρητικότητα αέρα.


Στελιος1

Recommended Posts

Δεν ξερω Αγγλικα και δεν ειμαι εξοικειωμενος πλεον με πινακες και μοναδες (30 χρονια εχει να δω τετοια 48 χρ ειμαι, γ αυτο τα γραφω με λεξεις) 0,30 χιλιοθερμιδες επι κυβικα επι βαθμους Κελσιου ειμαι περιπου σωστα δηλαδη?

Θερμογονο δυναμη στο ξυλο παιρνω το 3500 σαν μεσο ορο, βαθμος αποδοσης ειναι πολυ πολυπλοκο να βρεθει. Ισχυ σε μετρια φωτια θελω να βρω τωρα (εναν σωστο μεσο ορο). Αν τα παραπανω που λεω πως καταλαβα ειναι σωστα ανεβαζοντας θερμοκρασια 50 βαθμους δινει 3000.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 51
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Τώρα τα είδα αυτά, συγνώμη...

Κοίταξε, αν μετρήσουμε σε θερμιδόμετρο συμπυκνώσεως, τις 7000cal/gr τις έχουμε σίγουρα, ακόμη και για παλιόξυλα.

 

Δηλαδή το παλιόξυλο έχει αθδ σχεδόν όσο η κθδ του πετρελαίου?

 

Αλλά εμάς δεν μας ενδιαφέρουν αυτά τα νούμερα. Θέλουμε θερμογόνο δύναμη χωρίς συμπύκνωση, για θερμοκρασία καυσαερίων ~200°C.

 

Υ.Γ: Φυσικά, άλλο πράγμα ο συντελεστής απόδοσης που έρχεται μετά...

 

Σημείωση: Για να είναι εύχρηστος ο βαθμός απόδοσης, η θερμογόνος (κατώτερη) υπολογίζεται για θερμοκρασία καυσαερίων ίση με τη θερμοκρασία του αέρα καύσης, αγνοώντας την λανθάνουσ θερμότητα λόγω συμπήκνωσης υδρατμών.

 

Και 0% υγρασία να έχει βγάζει νερό λόγω των +6 οξυγόνων που είναι ενσωματωμένα στο μόριο της γλυκόζης...

Το νερό βγαίνει λόγω υδρογόνων.

Link to comment
Share on other sites

Καλά κατάλαβες.

Ας πούμε ότι παίρνουμε σαν θερμοχωρητικότητα του αέρα 0,3 kcal/m3K.

Aν έχουμε παροχή 200 m3/h και η θερμοκρασία του αέρα ανεβεί κατά 50 βαθμούς (δηλαδή από τους π.χ. 10 στους 60), τότε ο αέρας έχει απορροφήσει θερμότητα με ρυθμό

200*0,3*50=3000 kcal/h

 

Διευκρίνηση για αποφυγή παρεξήγησης: όπως αναφέρθηκε νωρίτερα, η παροχή (τα 200 m3/h, ή όσα είναι) μετρούνται στην είσοδο και όχι κατά μήκος της θερμαινόμενης διαδρομή, οπότε η διαστολή του αέρα δεν επηρεάζει την τιμή της θερμοχωρητικότητας, που για τις ανάγκες του υπολογισμού αυτού, μπορεί να ληφθεί με σταθερή τιμή.

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή το παλιόξυλο έχει αθδ σχεδόν όσο η κθδ του πετρελαίου?

 

Ναι... έχει πίνακες που δίνουν όντως τέτοια νούμερα. Αλλά και το πετρέλαιο, με συμπύκνωση δίνει 13.800cal/gr....

 

 

...υπολογίζεται για θερμοκρασία καυσαερίων ίση με τη θερμοκρασία του αέρα καύσης...

[...]

Το νερό βγαίνει λόγω υδρογόνων.

 

έχει δίκιο, υπήρξα απρόσεκτος...

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστω πολυ ολους.

Πρακτικα σε δοκιμες με θερμοκρασια 70-80 βαθμους εξοδο αερα η καμιναδα (μεταλικη) ηταν ανεκτη στην επαφη με το χερι, σε μεγαλυτερες θερμοκρασιες (και 150 μπορει να φτασει με ξερα ξυλα και δυνατη φωτια) εκαιγε κ εκεινη αντιστοιχα.

Αρχιζω να καταλαβαινω οτι για να ξεπερασει βαθμο αποδοσης (χαμηλοτερη θερμοκρασια η καμιναδα αλλα μαλλον περισσοτερα κυβικα) το 50% μονος τροπος ειναι να διοχετευτει ο αερας αναποδα. Να εισερχεται περνωντας πρωτα απ χαμηλες θερμοκρασιες και περνωντας απο ολο και πιο καυτα σημεια να βγαινει κατω. Σε περιπτωση διακοπης ρευματος ομως θα γινει ζημια.

Link to comment
Share on other sites

Σε περιπτωση διακοπης ρευματος ομως θα γινει ζημια.

 

Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος θα αναστραφεί η ροή. Αν και δεν έχει τόσο σημασία, η ροή του αέρα στον εναλλάκτη με φυσικό ελκυσμό είναι σχεδόν μηδενική...

 

Μοιραία η βελτίωση του συντελεστή απόδοσης εξαρτάται από τον σχεδιασμό της εστίας (θάλαμος καύσης) και τον περιορισμό του αέρα καύσης προς... την στοιχειομετρική αναλογία!

 

Τα καυσαέρια δεν μπορείς να τα ψύξεις οσοδήποτε θες. Από μία θερμοκρασία και κάτω ο καπνός γίνεται βαρύτερος του αέρα και η καύση δεν θα μπορεί να διατηρηθεί.

Link to comment
Share on other sites

[Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος θα αναστραφεί η ροή. Αν και δεν έχει τόσο σημασία, η ροή του αέρα στον εναλλάκτη με φυσικό ελκυσμό είναι σχεδόν μηδενική...]

 

 

Αναστρεφεται η ροη (η οποια υπαρχει, αργη με καυτο πλέον αερα, αλλα θα παθει ζημια το βεντυλατερ) γ αυτο βαζω σπιραλ ανοξειδωτο παντα κ οχι αλουμινιου. Σ περιπτωση διακοπης βγαινει λιγος αερας καυτος.

 

[Μοιραία η βελτίωση του συντελεστή απόδοσης εξαρτάται από τον σχεδιασμό της εστίας (θάλαμος καύσης) και τον περιορισμό του αέρα καύσης προς... την στοιχειομετρική αναλογία!]

Οτι λεω ειναι σε ανοιχτη εστια εξω, σκετη μ εναν σωληνα απο πανω προχειρα. η πορτα κατεβαινοντας στα τελευταια 1-2 εκ πριν κλεισει με μηχανισμο παρασυρει το κλαπε (το ποσο ρυθμιζεται αμεσα ανα πασα στιγμη, κοχλιωτα

με βιδα). Το τζακι εχει ακομα ενα <κακο> δεν αρκει να μειωσεις το γκαζι, ταυτοχρονα πρεπει να κλεινεις και την εξατμιση..

 

 

 

[Τα καυσαέρια δεν μπορείς να τα ψύξεις οσοδήποτε θες. Από μία θερμοκρασία και κάτω ο καπνός γίνεται βαρύτερος του αέρα και η καύση δεν θα μπορεί να διατηρηθεί.

]

Αυτο ειναι γεγονος! Με μαγαλυτερη παροχη αερα προς θερμανση (μεγαλυτερο μηχανακι, διαμετρο σωληνων κτλ) η φωτια κρυωνε πολυ κ τελικα εσβηνε..

 

Ενα σωστο συστημα θα ηταν.. 1 μετρο καμιναδα πανωψ απ την χοανη του διπλου τοιχωματος με ψυκτρες ενδιαμεσα αντι μονωσης. Εκει να προθερμαινεται, να συνεχιζει προς τα κατω εως οτου βγει ζεστος. Με αδιαβαθμητο θερμοστατη-ροοστατη (σορυ αν δ τ λεω σωστα) ωστε να κρατα σταθερη την θερμοκρασια καμιναδας (να την διατηρει σωστη) κ οτι περισευει να το απαγαγει ο εναλακτης. Εγω ομως δεν εχω τον τροπο να το φτιαξω αυτο. Θα μπορουσε ακομα (θεωρητικο αυτο) να μην χρειαζεται καν βεντυλατερ και ρευμα (για βεβιασμενη κυκλοφορια μιλαω) αλλα.. κατι αλλο.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ταχυτητα αερα σε αγωγο (καμιναδα η αεραγωγους θερμου αερα) υπαρχει τροπος να μετρησω? Υπολογιζω περιπου αλλα αν υπαρχει κανενας τροπος καπως αξιοπιστος? οχι απολυτα μιας και θελω να κανω συγκριση στα κυβικα που πετα εξω η καμιναδα με αυτα του ανεμιστηρα. Αλλα να ειναι σιγουρα κοντα στα πραγματικα νουμερα.

Μπορει κανεις να με βοηθησει?

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.