Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αντιδράσεις στις στηρίξεις μεταλλικής πινακίδας


 

Recommended Posts

Και επειδή νομίζω ότι το έχουμε ξαναπεί, σε συνήθεις κλειστές διατομές, όπως είναι οι κυκλικές, δεν τίθεται θέμα στρεπτοκαμπτικού λυγισμού....Δεν χρειάζεται κάθε φορά να ξανά-ανακαλύπτουμε την Αμερική.......

 

http://www.michanikos.gr/showpost.php?p=243353&postcount=33

 

Φιλικά

Δεν δέχομαι την φιλία σου. Από εδώ και πέρα θα είμαστε εχθροί !

Link to comment
Share on other sites

Όχι σήμερα Archytas, εννοώ παλαιότερα, ή σε άλλο thread, ή θα το συνάντησα σε άλλο forum.....

 

Η πρόσφατη μνήμη μου συμπεριλαμβάνει το συγκεκριμένο post του συναδέλφου belbos... Δεν θα το τόνιζα πάλι λίγες αράδες παρακάτω, μόνο και μόνο για να αυξήσω τα posts μου κατά 1.....

 

Τέσπα.....

Link to comment
Share on other sites

Τίθεται θέμα στις κοίλες διατομές με τα μικρά πάχη λόγο συγκολλήσεων και αλληλοκαλύψεων και ένα παραπάνω και το πρόβλημα των τάσεων της συγκόλλησης που παραμένουν στην διατομή.

 

Συμφωνώ και πάλι με τον Archytas (μήπως να ανησυχώ? :) ): έχει να κάνει με τις παραμένουσες τάσεις στα δομικά στοιχεία μετά τη συγκόλληση και να συμπληρώσω και με την στρέβλωση του ελάσματος μια διατομής κατά την συγκόλληση.

 

 

Προσωπική απολύτως γνώμη, ας μην εκληφθεί ως πρόθεση αντιπαράθεσης...

 

- Δεν είναι δυνατόν να εφαρμόζουμε σε ΚΑΘΕ κατασκευή τις ελάχιστες απαιτήσεις του ΕΚ-3. Υπάρχουν γύρω μας αναρίθμητες φέρουσες κατασκευές με πάχος ελάσματος 2mm ή και 1,5mm. Υπάρχουν ραφές με πάχος 1mm. Το ότι μάθαμε έναν κανονισμό δεν σημαίνει ότι πρέπει όλα να τα κάνουμε βάσει αυτού.

 

- πλήθος λόγων που καθορίζουν το ελάχιστο πάχος ραφής και ελάσματος στον ΕΚ-3 δεν συντρέχουν εδώ.

 

- Εφόσον ο σχεδιασμός δεν καλύπτεται από τον ΕΚ-3 (μικρό πάχος ραφών, μικρό πάχος ελασμάτων) θα πρέπει να γίνει δοκιμαστική φόρτιση. Φορτίο δοκιμής g+Q.

 

 

 

 

 

@AlexisPap,

Επίσης συμφωνώ με αυτά που λες παραπάνω. Καμία φορά δες χρειάζεται να είσαι «κολλημένος» με τους κανονισμούς και να καταλήγεις με υπερδιαστασιολογημένες κατασκευές. Αυτό όμως μπορείς να το αποφύγεις εάν εφαρμόσεις τον κανονισμό σωστά με κάποιες μικρές (αθώες θα έλεγα καλύτερα, παρεκτροπές). Αλλιώς δεν χρειάζεται να κάνεις καν την μελέτη, δώσε την στον μεταλλά που «έχει κάνει ένα σωρό μεταλλικές κατασκευές στη ζωή μου να’όυμ».

 

Να σου δώσω ένα παράδειγμα: ο βρετανικός κανονισμός για τις μεταλλικές (BS5950) αναφέρει ότι το άθροισμα των λόγων στον έλεγχο των διατομών μπορεί να είναι μέχρι και 5% παραπάνω, δηλαδή:

Fsd/Frd + Mxsd/Mxrd + Mysd/Myrd =1.05 είναι ΟΚ, αυτό εννοώ όταν είπα για μια αθώα παρεκτροπή, σε λογικά πλαίσια.

 

 

Σύμφωνοι, όταν δεν καλύπτεται από τον EN 1993 πρέπει να κάνεις δοκιμή. Αυτό όμως θα το περίμενα σε κάτι πιο πολύπλοκο από ένα δικτύωμα για επιγραφή...

Και σε ρωτώ: εάν, χτύπα ξύλο, το δικτύωμα αστοχήσει και πέσει σε κανενός το κεφάλι, τι θα πεις στο δικαστήριο? «Ε, ξέρετε, δεν το κάλυπτε ο EN1993 και έκανα δοκιμαστική φόρτιση με G+Q και μου βγήκε...».

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ και πάλι με τον Archytas (μήπως να ανησυχώ? ): έχει να κάνει με τις παραμένουσες τάσεις στα δομικά στοιχεία μετά τη συγκόλληση και να συμπληρώσω και με την στρέβλωση του ελάσματος μια διατομής.

 

Θέλεις να έρθεις στην ομάδα των αιρετικών (βλέπε pappos, rigid, zavi...)?

χαχαχα

Link to comment
Share on other sites

Θέλεις να έρθεις στην ομάδα των αιρετικών (βλέπε pappos, rigid, zavi...)?

χαχαχα

 

Θα ήθελα να έρθω εγώ σαν εξ-ΑΙΡΕΤΙΚΗ περίπτωση...... Γίνεται?

 

Επιμένω φιλικά

Link to comment
Share on other sites

Θέλεις να έρθεις στην ομάδα των αιρετικών (βλέπε pappos, rigid, zavi...)?

χαχαχα

 

The dark side of the Force? Με τον Darth Vader? Ναι, αμέ!

Ήδη έχω μπει στην ομάδα: Free Rigid!

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνοι, όταν δεν καλύπτεται από τον EN 1993 πρέπει να κάνεις δοκιμή. Αυτό όμως θα το περίμενα σε κάτι πιο πολύπλοκο από ένα δικτύωμα για επιγραφή...

Και σε ρωτώ: εάν, χτύπα ξύλο, το δικτύωμα αστοχήσει και πέσει σε κανενός το κεφάλι, τι θα πεις στο δικαστήριο? «Ε, ξέρετε, δεν το κάλυπτε ο EN1993 και έκανα δοκιμαστική φόρτιση με G+Q και μου βγήκε...».

 

Κοίτα να δεις ξεκαθαρίζεις από την αρχή τη θέση σου με τον εργοδότη....του λες θα σου κάνω αυτήν την δουλειά με τις εξής παραδοχές αλλά στην αμοιβή μου θα μου πληρώσεις και τα έξοδα δικαστηρίου....τώρα αν τα δικαστήρια τραβήξουν τόοοσο πολύ, ε τότε του λες πληρωσέ μου από την αρχή τον ΕΝ 1993, και ούτε γάτα ούτε ζημιά......:wink:

 

Φιλικά

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνοι, όταν δεν καλύπτεται από τον EN 1993 πρέπει να κάνεις δοκιμή. Αυτό όμως θα το περίμενα σε κάτι πιο πολύπλοκο από ένα δικτύωμα για επιγραφή...

Και σε ρωτώ: εάν, χτύπα ξύλο, το δικτύωμα αστοχήσει και πέσει σε κανενός το κεφάλι, τι θα πεις στο δικαστήριο? «Ε, ξέρετε, δεν το κάλυπτε ο EN1993 και έκανα δοκιμαστική φόρτιση με G+Q και μου βγήκε...».

 

Βρε καλέ μου Topap, το ΕΝ1993-1-1 που συνηθίζουμε να ονομάζουμε Ευρωκώδικα 3 ΔΕΝ καλύπτει τέτοιες κατασκευές, ούτως ή άλλως. Αν το κάνει λοιπόν σύμφωνα με το ΕΝ1993-1-1 και πέσει, τι θα πει στο δικαστήριο; Το έκανα με λάθος πρότυπο και δεν έκανα ούτε δοκιμαστική φόρτιση; (ΟΚ, δεν θα πέσει, το ξέρω). Αν το κάνει σύμφωνα με το ΕΝ1993-1-1 και του τραβήξει ο εργοδότης μια μήνυση για το υπερβολικό κόστος;

 

Υπάρχουν κατασκευές που δεν καλύπτονται από το ΕΝ1993-1-1: πινακίδες, ικριώματα, δικτυώματα γερανών, ποδήλατα, καρότσες οχημάτων. Που τα φορτία τους δεν καλύπτονται από τον ΕΚ-1. Κανονικά θα έπρεπε να βρούμε το σχετικό πρότυπο και να μελετήσουμε βάσει αυτού.

Αλλά, για μια πινακίδα μιλάμε, δεν χάθηκε ο κόσμος να την μελετήσει χωρίς κανονισμό, θα κάνει και μια δοκιμαστική φόρτιση και τέλος.

 

Όσο για τα πάχη ελασμάτων και τον τρόπο συγκόλλησης τους, ο Ευρωκώδικας δεν τελειώνει στο ΕΝ1993-1-1. Το ΕΝ1993-1-3 έχει ελάχιστο πάχος ελάσματος 0,45mm! Το οποίο παρεμπιπτόντως είναι το καταλληλότερο τμήμα του Ευρωκώδικα για την δουλειά που θέλει ο φίλος μας.

Link to comment
Share on other sites

@AlexisPap,

 

Κοίτα, για να είμαι ειλικρινής και εγώ το παρατράβηξα λίγο... Αν μιλάμε για το συγκεκριμένο δικτύωμα του thread τότε, στη χειρότερη περίπτωση απλά να υπεδιαστασιολογήθει. Ούτε καν δοκιμαστική φόρτιση δεν χρειάζεται να γίνει. Από εκεί και πέρα κουβέντα να γίνετε.

 

Χωρίς να θέλω να τραβήξει αυτή η κουβέντα εις αεί, στον ΕΝ 1993-1-8, παράγραφος 4.4 (1) αναφέρει ότι για συνδέσεις:

 

The provisions in this section apply to weldable structural steels conforming to EN 1993 - 1.1 and to material thicknesses of 4 mm and over. The provisions also apply to joints in which the mechanical properties of the weld metal are compatible with those of the parent metal, see 4.2.

For welds in thinner material reference should be made to EN 1993 part 1.3 and for welds in structural hollow sections in material thicknesses of 2.5 mm and over guidance is given section 7 of this Standard.

 

Και στο 7.7.1(5)

The nominal wall thickness of hollow sections should not be less than 2.5 mm.

 

 

0.45mm πάχος ελάσματος (!!!), δεν έχω δει πουθενά στον ΕΝ 1993 (σε κανένα από τα 20 μέρη του!).

Link to comment
Share on other sites

0.45mm πάχος ελάσματος (!!!), δεν έχω δει πουθενά στον ΕΝ 1993 (σε κανένα από τα 20 μέρη του!).

 

Αυτό δεν το έχω δει ποτέ στην ζωή μου...αν μας το δείξεις θα σου είμαι ευγνώμων !

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.