Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Το θέμα για εμένα είναι αν η πέμπτη πχ στρώση θα είναι ενεργή όταν η πρώτη θα έχει φτάσει στο 70% της αντοχής της. Γενικά πιστέυω σε καμπτικές ενισχύσεις δοκών μέχρι 3 χωρίς να σημαίνει ότι παραπάνω είναι σφάλμα ή ότι δεν γίνεται.

  • Απαντήσεις 24
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Κοίτα...το λογικό είναι ότι από τη στιγμή που θα είναι συγκολλημένες μεταξύ τους, όλες θα έχουν σχεδόν την ίδια παραμόρφωση άρα και προσφερόμενη τάση.

Δημοσιεύτηκε

Υπάρχει όριο το οποίο δεν θυμάμαι απ’ έξω. Αν διαβάσεις το fib bulletin θα δεις ακριβώς την μεθοδολογία και τον τρόπο ανάλυσης. Στην πράξη υπάρχει όριο λόγω του ότι από κάποιο σημείο και έπειτα δεν υπάρχει λόγος να προσθέσεις και άλλο έλασμα frp καθότι δεν θα πετύχεις την αστοχία που θέλεις...

 

Η ίδια εποξειδική πάστα που χρησιμοποιείς για να κολλήσεις το έλασμα στο σκυρόδεμα, χρησιμοποιείς και για να κολλήσεις έλασμα με έλασμα. Αν βάλεις πολλές στρώσεις ελασμάτων ίσως χρειαστεί να βάλεις και μια στρώση υφάσματος στα άκρα, σαν αγκύρωση (το οποίο ύφασμα αγκυρώνεται στα πλάγια της δοκου, σε σχήμα U δηλαδή).

 

Δες το bulletin και θα καταλάβεις πολλά πράγματα. Το bulletin αυτό είναι το μοναδικό επίσημο έγγραφο που υπάρχει την στιγμή αυτή σε ευρωπαϊκό επίπεδο (δεν είναι ακόμα ευρωπαϊκός κανονισμός, αλλά συστάσεις). Υπάρχει κάτι αντίστοιχο στον Καναδά και στην Αμερική, πρέπει να το κοιτάξω όταν πάω σπίτι και να στο στείλω με mail.

 

Γιατί δεν παίρνεις και ένα τηλέφωνο στην Sintecno, Sika, Basf να σου πουν τι περιορισμούς έχουν τα προϊόντα τους όσον αφορά τις στρώσεις αλλά και την κατάλληλη «κόλλα». Υποψιν, η Sika και η Basf χρησιμοποιούν εποξειδική πάστα δυο συστατικών, ενώ η Sintecno εποξειδική ρητίνη ενός συστατικού, αν θυμάμαι καλά.

Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστώ Topap γαι τις πληροφορίες. Πήρα τηλ. αλλά δεν υπάρχει κάποιος που να γνωρίζει εύκαιρος....Παρασκευή είναι σήμερα...απότε από βδομάδα. Θα κοιτάξω αυτά που μου είπες.

Δημοσιεύτηκε

Επανέρχομαι στο θέμα:

 

Θεωρητικά, όπως είπα και παραπάνω, ο μέγιστος αριθμός ελασμάτων που μπορούν να εφαρμοστούν στην ενίσχυση δοκών έναντι κάμψης περιορίζεται από τον τύπο αστοχίας που θέλεις να έχεις. Και εξηγώ: σε περίπτωση που βάλεις πολλά ελάσματα FRP τότε θα ενισχύσεις μεν τη δοκό σε κάμψη αλλά τότε θα αστοχήσει σε διάτμηση, όπερ που σημαίνει ότι θα έχεις ψαθυρή αστοχία του FRP, πριν προλάβει να διαρρεύσει ο εφελκυόμενος οπλισμός και πριν πρώτα αστοχήσουν τα ελάσματα σε εφελκυσμό, το οποίο γίνεται με όλκιμο τρόπο.

 

Πρακτικά, αυξάνοντας τις στρώσεις των ελασμάτων, αυξάνεις την ακαμψία τους που σημαίνει ότι δεν μπορούν να «παρακολουθήσουν» την παραμόρφωση του οπλισμού. Η αστοχία τότε συμβαίνει στα άκρα των ελασμάτων, δηλαδή στην αγκύρωση. Όπερ που σημαίνει ότι δεν εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο τις δυνατότητες της μεθόδου ενίσχυσης με ελάσματα FRP. Στην πράξη ακόμα και μια στρώση ελάσματος αρκεί για να κάνει την δουλειά της.

 

Συμπέρασμα: αν από την ανάλυση του έχεις βγάλει ότι χρειάζεται να εφαρμοστούν πάνω από μια στρώση ελάσματος (όχι υφάσματος) τότε τα τινά είναι δυο:

1. Έχεις κάνει κάποια λάθος στην ανάλυση ή στο σχεδιασμό της ενίσχυσης

ή

2. Η μέθοδος που έχεις διαλέξει δεν είναι η πλέον κατάλληλη και πρέπει να διαλέξεις κάποια άλλη μέθοδο, για παράδειγμα αύξηση διατομής με εκτοξευόμενο σκυρόδεμα και πρόσθετο οπλισμό.

Δημοσιεύτηκε
Παίδες έχω από την Sintecno φυλλάδιο για FRP, έχω και λογισμικό .............

 

Για το FRP Lamella μιλάς?Για όποιον δεν το έχει, μπορεί να συμπληρώσει τη φόρμα και μετά να το κατεβάσει.

 

http://www.sp-reinforcement.ch/home/download/?L=1

Δημοσιεύτηκε

Επειδή πειραματικά εχω δουλέψει και τα ελασματα και τα υφάσματα, θα έλεγα ότι είναι ματαιο να βάλεις πάνω απο μία στρώση ελασματος.

 

Η πιθανότερη μορφή αστοχίας για την κάμψη είναι η αποκόλληση της αγκύρωσης. Αυτή η τιμή εξαρτάται απλά από την εφελκιστική αντοχή του σκυροδέματος.

 

Με το έλασμα έχεις πολυ μικρότερη επιφάνεια αγκύρωσης και άρα αστοχία νωρίς. Περισσότερες στρώσεις δεν είμαι και πολυ σίγουρος ότι θα σου δόσουν πολύ μεγαλλύτερη αντοχή.

 

Για υφάσματα αντιθέτως μέχρι τρεις στρώσεις έχω δεί ακόμα και πλήρη ανάπτυξη αντοχής και αστοχίας τους σε εφελκυσμό σε πολύ καλά προετοιμασμένες επιφάνειες.

 

Θεωρώ οτι μέχρι τρείς με τέσσερεις στρώσεις γίνεται. Αν και εγώ αν ήταν να περάσω τις τρείς θα σκευτόμουν κάτι άλλο. Μην ξεχνάς οτί ο τρόπος αστοχίας γίνεται αρκετά ψαθυρός μετά την ενίσχυση.

 

Σε κάθε περιπτωση όπως πολύ σωστα είπαν οι προυγούμενοι η αγκύρωση παίζει τεράστιο ρόλο.

 

Τέλος πιστεύω οτι μιλάμε για καμπτική ενισχυση δοκού στο μέσο και όχι στις κρισιμμες περιοχές.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.