terry Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2014 Σύμφωνα με τη νομοθεσία (άρθρο 53 παρ. 9 ν. 3669/2008), εάν η πληρωμή ενόςλογαριασμού καθυστερήσει, χωρίς υπαιτιότητα του αναδόχου, πέραν του διμήνου από την υποβολή του και εφόσον υποβληθεί έγγραφη όχληση, οφείλεται τόκος υπερημερίας από την ημερομηνία υποβολής της όχλησης. Αυτο δεν το ηξερα.
georgegaleos Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2014 ... και άλλο ένα βασικό που μου ήρθε τώρα ... σε καμία ... μα σε καμία περίπτωση μην προβείς σε οριστική παραλαβή γιατί η παραγραφή των αξιώσεων από πιστοποιημένους λογαριασμούς δημοσίων έργων είναι πενταετής (Κώδικας Δημοσίου Λογιστικού) και , σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 75 Ν. 3669/2008 , «6. Η συντέλεση της οριστικής παραλαβής αποτελεί την αφετηρία της παραγραφής των απαιτήσεων του αναδόχου από την εργολαβική σύμβαση». Δες λίγο και το συνημμένο αρχείο. Ίσως πρέπει να συμβουλευτείς και κάποιο γραφείο δικηγόρων που ασχολείται με θέματα δημοσίων έργων. Επιδίωξη αξιώσεων.pdf
Paul_Mix Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2014 (edited) Η οχληση πρεπει να γινει μεσα σε 2 μηνες μετα απο το 2μηνο απο την μη πληρωμη του λογαριασμου? Ειχα κανει αιτηση για λογαριασμο, περασε το 2μηνο και ηταν απληρωτος ο λογαριασμος, περιμενα μηπως τελικα τον πληρωσουν και εκανα την οχληση 5 μηνες αργοτερα. Ο λογαριασμος υποβληθηκε τον Μαιο και η οχληση εγινε τον Οκτωβριο. Edited Ιούνιος 29 , 2014 by Paul_Mix
georgegaleos Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2014 (edited) Ξεκινάω με το τελευταίο που είχα γράψει: "Ίσως πρέπει να συμβουλευτείς και κάποιο γραφείο δικηγόρων που ασχολείται με θέματα δημοσίων έργων." Και συνεχίζω: Το άρθρο 75Α του ν. 3669/2008 (Α΄116), όπως προστέθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 137 του ν. 4070/2012 (Α΄82) μετά το άρθρο 75 του ν. 3669/2008, αντικαθίσταται, με τις διατάξεις της παρ.7 του άρθρου 59 του ν.4146/2013-ΦΕΚ 90/Α/18.4.2013. "N.3669/08, Άρθρο 75Α Απόσβεση δικαιωμάτων αναδόχου Με την επιφύλαξη μικρότερων προθεσμιών που προβλέπονται στον παρόντα νόμο τα εν γένει δικαιώματα του αναδόχου από τη σύμβαση αποσβέννυνται και οποιαδήποτε εξ αυτών αξίωση παραγράφεται, εάν αυτά δεν ασκηθούν, με σχετική αίτησή του προς τη διευθύνουσα υπηρεσία, μέσα σε προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών από την εμφάνιση της γενεσιουργού τους αιτίας." Επίσης: Εγκύκλιος 11/2012 του Υ.ΠΥ.ΜΕ.ΔΙ. (αρ. πρωτ. Δ17α/08/78/ΦΝ433.β/16-5-2012) στην προκείμενη διάταξη. (σελ. 6): «Η διάταξη αυτή υποχρεώνει τον ανάδοχο να προβάλλει έγκαιρα κάθε αξίωσή του διασφαλίζοντας αποδεικτικά στοιχεία περί τον χρόνο εμφάνισης της «γενεσιουργού αιτίας».» Αυτό κατά την γνώμη μου είναι πολύ ύπουλο και αυστηρό αφού εντός τεσσάρων μηνών από την εμφάνιση της γενεσιουργού αιτίας θα πρέπει να υποβάλεις σχετικό αίτημα προς την υπηρεσία. Ο νόμος απαιτεί την υποβολή «αιτήματος» και όχι μιας απλής ίσως όχλησης εντός τεσσάρων μηνών από την εμφάνιση της γενεσιουργού αιτίας του και όχι απλώς επισήμανση του προβλήματος. Αλλο ένα θέμα είναι και ο προσδιορισμός της γενεσιουργού αιτίας. Οπως λές "Ο λογαριασμος υποβληθηκε τον Μαιο και η οχληση εγινε τον Οκτωβριο" Αρα αν θεωρήσουμε ότι η γενεσιουργούς αιτία η μη πληρωμή μετά την παρέλευση του διμήνου από την υποβολή του λογαριασμού... ο λογαριασμός υποβλήθηκε πχ 3 Μάιου ... άρα το δίμηνο λήγει 3 Ιουλίου ... η όχληση έπρεπε να υποβληθεί μέχρι τις 3 Νοεμβρίου ... άρα είσαι εντός των προθεσμιών. Το θέμα είναι ότι ακόμα δεν έχει πληρωθεί .... και αρα ίσως πρέπει να κινηθείς νομικά..αιτήσεις θεραπείας κλπ.... γιατί όπως σου είπα οι προθεσμίες .... δεν είναι απλό θέμα ... ...πράγμα που οδηγεί στην αρχή του post μου. Edited Ιούνιος 29 , 2014 by georgegaleos
Paul_Mix Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 3 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 3 , 2014 (edited) Έχω κόψει το τιμολόγιο για πληρωμή λογαριασμού. Έστω ότι το έκοψα 15/07 και το υπέβαλλα στην Τεχνική Υπηρεσία. Η Τεχνική Υπηρεσία καθυστέρησε να φτιάξει τα χαρτιά και να στείλει το τιμολόγιο στην Οικονομική Υπηρεσία και τώρα μου λένε να ακυρώσω το τιμολόγιο και να κόψω καινούργιο τιμολόγιο! Μου είπαν ότι η Τεχνική Υπηρεσία έπρεπε να στείλει το τιμολόγιο στην Οικονομικη Υπηρεσία μέχρι το τέλος του Ιουλίου. Η οικονομική υπηρεσία δεν δέχεται τιμολόγια μόλις αλλάξει ο μήνας Edited Σεπτέμβριος 3 , 2014 by Paul_Mix
Paul_Mix Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 6 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 6 , 2014 Iσχύει ακόμα το χρονικό περιθώριο του 1 μηνα, μεσα στο οποίο η Υπηρεσία οφείλει να θεωρήσει ή να επιστρέψει τον λογαριασμό ειδαλλως θεωρείται ότι έχει εγκριθεί αυτοδίκαια?
Paul_Mix Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 14 , 2014 Eίχα υποβάλλει τον 1ο λογαριασμό πριν από 15 ημέρες. Ο επιβλέποντας ακόμα δεν τον έχει υπογράψει. Μπορώ τωρα να υποβάλλω τον 2ο λογαριασμό ή πρεπει να περιμένω πρωτα να εγκριθεί ο 1ος λογαριασμός?
georgegaleos Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 14 , 2014 Μπορεις. Αλλα αν σου κανει διορθωσεις στον 1ο λογαριασμο (ειτε σε ποσο ειτε σε ποσοτητα) θα πρεπει να διορθωσεις και τον 2ο. Οι λογαριασμοι ειναι ανακεφαλαιωτικοι κσι για υπολογιστει το ποσο του τελευταιου (για σενα θα ειναι ο 2ος) αφαιρεις τα ποσα που πιστοποιηθηκαν στους προηγουμενους.
varxo Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 14 , 2014 Δεν μπορείς γιατί συμφωνά με την νομοθεσία λογαριασμός γίνεται κάθε μηνά 1
georgegaleos Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 14 , 2014 (edited) Εχει δίκιο ο Varxo, (Ν.3669/08, Αρθρο 53, εδάφιο 3), αναφορικά με το πότε χρονικά μπορείς να υποβάλεις λογαριασμό. Απλά εγώ επικεντρώθηκα στο θέμα της μη έγκρισης του προηγούμενου λογαριασμού προκειμένου να γίνει η υποβολή νέου. +1 στο "προγράψαντα" Varxo. Edited Νοέμβριος 14 , 2014 by georgegaleos
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα