seltic Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 25 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 25 , 2010 Αγαπητοί εν δυνάμει συνάδελφοι, Θα ήθελα αν είναι εύκολο να μου λέγατε πού μπορώ να διαβάσω για ασφαλειοαποζεύκτες και εν γένει για μέσα ζευξης/απόζευξης. Θα ήθελα αν είναι δυνατό και κάποιο πίνακα με κατηγοροιοποίηση μέσο Ampere ktl Παρακαλώ όποιος έχει τη διάθεση ας με βοηθήσει ή ας με κατατοπίσει όπως μπορεί. Ευχαριστώ πολύ
Μαρκετάκης Ιωάννης Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2010 Αγαπητέ μελλοντικέ συνάδελφε Σημείωσε ένα βιβλίο που έχει ότι χρειάζεσαι από κλασσική Ηλεκτρολογία: Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις Καταναλωτών Πέτρος Ντοκόπουλος ο συγγραφέας Εκδόσεις Ζήτη. Το έχει ο Παπασωτηρίου αλλά κα οποιοδήποτε άλλο τεχνικό βιβλιοπωλείο που σέβεται τον εαυτό του. Αν και λίγο ακριβό, πιστεύω ότι θα το συμβουλεύεσαι στο υπόλοιπο της επαγγελματικής σου ζωής.
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 27 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 27 , 2010 Γενικώς υπάρχει μια σύγχηση στο κόσμο με τις έννοιες. Τι είναι ασφαλειοαποζεύκτης, τι είναι αποζεύκτης, τι είναι διακόπτης, τι είναι διακόπτης ισχύος, τι είναι διακόπτης φορτίου, τι μικροαυτόματος και πάει λέγοντας. Πολλές από τις έννοιες ταυτίζονται. Συνοπτικά και πολύ πρακτικά ισχύει : 1. Διακόπτης ισχύος, μικροαυτόματος, αυτόματη ασφάλεια (δεν πολυχρησιμοποιείται) νοείται κάθε διακοπτικό μέσο το οποίο διαθέτει μαγνητικό ή θερμικό ή συνήθως και τα δύο στοιχεία και μπορεί να διακόψει αυτόματα το κύκλωμα σε περίπτωση σφάλματος (άρα υπό φορτίο) και δεν ενδείκνυται για χειρισμούς (δηλαδή να χρησιμοποιείται ως διακόπτης απομόνωσης κυκλώματος). 2. Διακόπτης, ή διακόπτης φορτίου, ή ραγοδιακόπτης κλπ νοείται κάθε διακοπτικό μέσο το οποίο ως κύριο σκοπό έχει την απομόνωση του κυκλώματος χειροκίνητα. ΔΕΝ διαθέτει ούτε μαγνητικό ούτε θερμικό στοιχείο και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για χειρισμούς (χειροκίνητα) απομόνωσης ενός κυκλώματος υπό φορτίο. 3. Αποζεύκτες θεωρούνται τα διακοπτικά μέσα, συχνά αναφέρονται στη Μέση Τάση, τα οποία απομονώνουν το κύκλωμα αλλά ΔΕΝ είναι κατάλληλα για χειρισμούς υπο φορτίο. 4. Οι συνήθεις ασφαλειοαποζεύκτες στις ΕΗΕ, στη πραγματικότητα ονομάζονται ασφαλειοδιακόπτες και είναι συνδυασμός ασφαλειών και διακόπτη φορτίου. Ένας ασφαλειοδιακόπτης, όταν χαθεί η μια φάση τότε κόβει και τις υπόλοιπες και χρησιμοποιείται σε φορτία που απαιτούν 3φασική συμμετική φόρτιση. Ο ασφαλειοδιακόπτης μπορεί να κάνει χειρισμό ΥΠΟ ΦΟΡΤΙΟ. Αντιθέτως, ο ασφαλειοαποζεύκτης δεν διακόπτει το τριφασικό κύκλωμα (συνήθως σε αυτά αναφερόμαστε) με τη πτώση μια ασφάλειας και επίσης ΔΕΝ μπορεί να κάνει χειρισμό υπό φορτίο. Στη πραγματικότητα ο ασφαλειοαποζεύκτης είναι επι της ουσίας και πρακτικά μια εξελιγμένη μορφή τοποθέτησης συντηκτικών ασφαλειών, κυλινδρικών. Στη πράξη όπως είπα πολλοί τα ταυτίζουν αλλά δεν είναι το ίδιο πράγμα. Επίσης στη πράξη εγώ σπάνια να έχω χρησιμοποιησει ασφαλειοαποζεύκτες παρα μόνο σε περιπτώσεις αυστηρής επιλεκτικότητας και φορτίων κίνησης που μπορεί να θες συντηκτικές ασφάλειες για κάποιο λόγο. 1
τσαπουρης Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2010 καλησπερα.Εχω δει καποιεςς φορες να χρησιμοποιηται ως γενικο μεσο προστασιας σε ηλεκ.πινακα, ασφ/ης με κυλινδρικες ασφαλειες, χωρις ομως να προηγειτα διακοπτης φορτιου.Αυτο ειναι μεγα λαθος, σωστα?Τι επιπτωσεις υπαρχουν απο το ανοιγμα ενος τετοιου ασφ/τη υπο φορτιο?(Δημιουργια τοξου,καταστροφη του ασφ/τη?)Ευχαριστω
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 31 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 31 , 2010 Τεχνικά είναι λάθος όπως λες. Θα έπρεπε να προηγείται διακόπτης φορτίου. Πρακτικά όμως, πέραν της κάποιας καταπόνησης που υπάρχει κατά την απόζευξη υπό φορτίο (εμφάνιση τόξου, καταπόνηση επαφών κλπ) στις συνήθεις οικιακές εγκαταστάσεις δεν δημιουργεί ιδιαίτερο πρόβλημα κυριως διότι σπάνια κανείς κλείνει το γενικό του πίνακα. Το ίδιος λάθος κάνουν και μερικοί που χρησιμοποιούν ως διακόπτες τους μικροαυτόματους. Τεχνικά είναι λάθος, αλλά στην πράξη -πάντα για οικιακές εγκαταστάσεις- δουλεύει. Τα προβηματα αρχίζουν στις εγκαταστάσεις με πιο μεγάλη ισχύ διακοπής. Δηλαδή σε κτίρια, τροφοδοσίες μεγάλων πινάκων κλπ. Εκεί πράγματι είναι μέγα λάθος και τα τόξα είναι μεγαλύτερα και οι καταπονήσεις στις επαφές κοκ. Εκεί πρέπει να υπάρχει διακόπτης φορτίου 1 βαθμίδα μεγαλύτερος της ονομαστικής ισχύος των ασφαλειών.
miltos Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 31 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 31 , 2010 Το ίδιος λάθος κάνουν και μερικοί που χρησιμοποιούν ως διακόπτες τους μικροαυτόματους. Με τους μικροαυτόματους το μόνο πρόβλημα είναι ότι δεν έχεις εξασφαλισμένη απόζευξη όταν χειρίζεσαι τον μοχλό. Δηλαδή μπορεί να κατεβάσεις τον μοχλό, να νομίζεις ότι έκοψες το ρεύμα αλλά η επαφή του μικροαυτόματου να παραμένει κλειστή. Στους διακόπτες δεν υπάρχει αυτή η περίπτωση (λόγω διαφορετικής κατασκευής).
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα