xarisss Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2010 Καλησπέρα σε ολους.Ειμαι νεος μηχανικος και προσπαθω να υπολογησω το κοστος λειτουργιας καποιων απορριμματοφορων.εχω ετοιμασει καποια πραγματα απο μονος μου αλλα δεν ξερω αν ειναι σωστα.. Αν υπαρχει καποιοσ που να γνωριζει κατι παρακαλω ασ βοηθησει
CostasV Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2010 Ο υπολογισμός κόστους είναι κάτι σαν τον υπολογισμό δυναμικού. Πρέπει να έχεις ορίσει κάπου το επίπεδο του μηδενός, και να αρχίσεις να μετράς από το σημείο αυτό και πάνω. Τι εννοώ; Το φορτηγό για να λειτουργήσει προφανώς χρειάζεται κάποιον να το οδηγεί. Θα λάβουμε υπόψη το κόστος μισθοδοσίας του οδηγού;Δύο απαντήσεις υπάρχουν. Ναι, διότι για να λειτουργήσει το φορτηγό πρέπει κάποιος να το οδηγεί, και αυτός ο κάποιος έχει το αντίστοιχο κόστος Οχι, διότι το κόστος της μισθοδοσίας του οδηγού το πληρώνει ούτως ή άλλως ο εργοδότης, και είτε λειτουργεί είτε όχι το φορτηγό, το κόστος αυτό χρεώνεται στα σταθερά έξοδα. ΥΓ. Καλώς ήρθες στο φόρουμ. Συμπλήρωσε αν θέλεις την ειδικότητά σου, ώστε να ξέρουμε σε "τι γλώσσα" μηχανικών μιλάμε...
gzin_ Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2010 λάβε υπ ' οψη και την παλαιότητα οχήματος.όσο και αν ακούγεται παράξενο τα παλαιότερα έχουν μικρότερο κόστος συντήρησης. τα νέα (βλ. ΜΑΝ) με τους ηλεκτρονικούς εγκεφάλους ένα σφάλμα και είσαι απ έξω από την αντιπροσωπεία.
xarisss Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 27 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 27 , 2010 Ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις. Ειμαι μηχανολος μηχανικος και συγνωμη για τις παραληψεις. Θελουν να αναλαβουν ενα εργο στην εταιρεια που ειμαι θελουν να τουσ πω το κοστος που θα εχουν ανα ημερα Αυτο για τον οδηγο τα εχω υπολογησει..απλα ειναι μεταχειρισμενα τα φορτηγα με πλαισιο της iveco και υπερκατασκευη της FARID.Πρεπει να αναγω ολα τα κοστη συντηρησεις ανα χλμ συνολικα του οχηματος μερχι τωρα η απο τοτε που ηρθανε στα χερια μας? . Ολη την αλλη περιοδο ειναι ακινητοποιημενα τα απορριμματοφορα. Εχω υπολογησει τα χλμ που θα κανει καθε μερα μαζι με τις μισθοδοσιες ανα μερα. Τωρα μπροσπαθω να βρω την καταλωση που εχουν αλλα δυσκοευομαι να βρω τα διαγραμματα ροπης ισχυος και την ειδικη καταναλωση(δεν υπαρχει περιπτωση αμεσης μετρησης τησ καταναλωσεις). Εχω στειλει mail και δεν εχω λαβει απαντηση απο τα κεντρικα στο εξωτερικο.Απο την αντιπροσωπεια εδω μ ειπαν μια ανδεικτικη τιμη 40 λιτρα/100χλμ που ειναι πολυ γενικη. Τελος με την αποσβεση του κεφαλαιου τι γινεται? ο συντελεστης αποσβεσης ειναι 20% διαβασα.Να το υπολογησω με ποια μεθοδο(φθινοθσσα σταθερη κτλ)? Υπαρχει καποιο βιβλιο ν διαβασω για τεχνοοικονομικα στις μεταφορες η καποια αλλη μελετη παρομοια για να δω? ειμαι ο μονοσ μηχανικος εδω, μολισ επιασα δουλεια και πνιγομαι!!
CostasV Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 27 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 27 , 2010 xarisss, η απόσβεση στα οικονομικά (όπως εξάλλου και στην δυναμική) είναι περίεργο μέγεθος. Π.χ. ο χρόνος απόσβεσης μπορεί να είναι ένα πρώτης τάξεως κριτήριο για να αποφασίσει κάποιος εάν θα αναλάβει μία επένδυση ή όχι. Εάν όμως η απόφαση για την επένδυση έχει ήδη γίνει, (όπως, π.χ στην περίπτωσή σου, τα φορτηγά έχουν ήδη αγοραστεί), τότε νομίζω ότι ο υπολογισμός της απόσβεσης ( με οποιαδήποτε μέθοδο υπολογισμού και αν γίνει) , δεν δίνει καμία επιπλέον πληροφορία. Αρα, δεν θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στον υπολογισμό του κόστους συντήρησης (ΕΦΟΣΟΝ η απόφαση έχει ήδη υλοποιηθεί). Πρεπει να αναγω ολα τα κοστη συντηρησεις ανα χλμ συνολικα του οχηματος μερχι τωρα η απο τοτε που ηρθανε στα χερια μας Για τον υπολογισμό του κόστους συντήρησης θα πρέπει να ορίσεις περιόδους παρακολούθησης. Το πόσο μεγάλη (ή μικρή) θα πρέπει να είναι η περίοδος αυτή εξαρτάται από το τί είδους πληροφορίες θέλεις να παίρνεις από την καταγραφή αυτή και τι πόρους διαθέτεις για την καταγραφή αυτή. Λογικά μία περίδος για την παρακολούθηση της συντήρησης ενός στόλου φορτηγών δεν είναι μικρότερη από 1 μήνα και δεν είναι μεγαλύτερη από 12 μήνες. Ξεκίνα με τρίμηνο και βλέπεις. Τώρα μέσα στην περίοδο αυτή παρακολουθείς όσα αξίζει να παρακολουθήσεις, δηλαδή: χιλιόμετρα που διένυσε κάθε φορτηγό ΕΝΤΟΣ της περιόδου (άρα η αναγωγή θα γίνει στα χλμ που κάθε φορά δανύουν) καύσιμα-λιπαντικά-ελαστικά άλλα υλικά για συντήρηση εργατικά για συντήρηση εργατικά για λειτουργία (οδηγός, βοηθοί) κόστη ασφάλισης κτλ Για την κατανάλωση θα πρέπει να στηριχθείς σε τιμολόγια, αποδείξεις κτλ. δηλαδή σε πραγματικά δεδομένα και όχι σε θεωρητικά νούμερα κατανάλωσης. ειμαι ο μονοσ μηχανικος εδω, μολισ επιασα δουλεια και πνιγομαι!! Βάστα γερά
sdim Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2010 Προσθέτεις τα ετήσια έξοδα, διαιρείς με το 12 και βρίσκεις το μηνιαίο κόστος. 1. Μισθοδοσία προσωπικού = πλήθος προσωπικού x (μισθός x 12 + δώρο χριστουγέννων + δώρο πάσχα + δεκαπενταύγουστο (αν παίρνουν κάτι)) + ασφάλεια +μισθός για προσωπικό που τους αναπληρώνει στην άδεια 2. Κόστος λειτουργίας = κόστος ετήσιου σέρβις + κόστος σέρβις που γίνονται ανά κάποια χλμ + κόστος αναλώσιμων όπου κόστος αναλώσιμων = κόστος λαδιού + λάστιχα + καύσιμο + νερό + μπαταρίες 3. Έκτακτα κόστη = κάθε κόστος που είναι γνωστό ότι θα προκύψει με τον καιρό 4. Κόστος "εκτός λειτουργίας". Όσες μέρες είναι για σέρβις η μισθοδοσία εξακολουθεί να τρέχει. Συνυπολόγισε και ότι άλλο νομίζεις και θα βγάλεις μια εκτίμηση.
mechpanos Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2010 Μην μασάς, βάλτα κάτω σιγά σιγά και μεθοδικά και θα βρεις την άκρη... Όταν πνίγεσαι προσπάθησε να ρίχνεις άκυρα και αφοσιώσου σε αυτό που σε πνίγει, μην αναλαμβάνεις κι άλλες ευθύνες! Μπορείς να φτιάξεις φύλλα Excel ή μια βάση Access, τα οποία θα σου επιτρέπουν να βλέπεις ταυτόχρονα την έως τώρα πορεία των εξόδων του στόλου ανά όχημα κτλ... Μπορείς να ζητήσεις από το λογιστήριο να σου φέρνουν τα λίτρα πετρέλαιο που έχει ρίξει κάθε όχημα, τί συντηρήσεις κάνει και ότι έξοδο έχει. Αν είσαι εσύ υπεύθυνος συντήρησης ακόμα καλύτερα, γιατί αυτό είναι και το κομμάτι που δεν καταγράφεται εύκολα, τα άλλα είναι παιχνιδάκι. Θα ζητάς σε κάθε παραστατικό που κόβεται για σηντήρηση οχήματος, να αναγράφεται και ο αρ. κυκλοφορίας του. Οι οδηγοί να έχουν εκπαιδευτεί κατάλληλα ώστε να μην παραλαμβάνουν παραστατικά αν δεν έχουν πλήρη στοιχεία και να μην τα αποδέχεται ούτε το λογιστήριο. Στα παραστατικά του πετρελαίου που ρίχνουν τα οχήματα, οι οδηγοί να γράφουν επάνω και τα χιλιόμετρα που είχε το όχημα. Αν έχεις οργανωμένο συνεργείο συντήρησης, φτιάξε και μοίρασε κάποια έντυπα καταγραφής συντήρησης, όπου θα καταγράφεις όταν γίνεται συντήρηση ότι έγινε συντήρηση στο τάδε όχημα, χρησιμοποιήθηκαν τόσα λίτρα λάδι τάδε ποιότητας, τόση βαλβολίνη, τόσα το ένα τόσα το άλλο... Η παρακολούθηση του κόστους μετά είναι εύκολη - το δύσκολο είναι να οργανώσεις να γίνονται τα παραπάνω!!! Κατά την γνώμη μου πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και οι αποσβέσεις, γιατί ναι μεν είναι λογιστικό κι όχι πραγματικό κόστος, αλλά είναι ένα κόστος που βαραίνει το όχημα και συν τοις άλλοις υπολογίζουμε και την φυσιολογική φθορά/απόσβεση της αξίας του οχήματος με τα χρόνια, καθώς μετά από κάποιο καιρό θα πρέπει να αλλαχθεί. 1
CostasV Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2010 Ενδιαφέρον θα είχε το να προσθέσεις στο κόστος συντήρησης (και σε κάθε κόστος συντήρησης) το κόστος του υπολογισμού του κόστους συντήρησης. Δηλαδή: συγκέντρωση παραστατικών, εισαγωγή δεδομένων στο μηχανογραφικό σύστημα, επεξεργασία και παρουσίαση των δεδομένων, κτλ. Εάν δεν προσθέσεις το κόστος αυτό, τότε δεν υπάρχει όριο στην επιθυμία (και την ανοησία του κάθε άσχετου μάνατζερ) να παρακολουθεί το κάθε έξοδο με λεπτομέρεια λεπτού του ευρώ. Μην ξεχνάς επίσης ότι όλοι οι υπολογισμοί κόστους έχουν ένα σκοπό: την λήψη αποφάσεων. Αρα θα πρέπει να συλλέγεις και να επεξεργάζεσαι δεδομένα, όχι για να ταλαιπωρείς τους εργαζομένους (όπως πιθανότα πιστεύουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι) αλλά για να βγαίνουν χρήσιμα (και κυρίως ή ως επι το πλείστον, που θα έμεναν άγνωστα εάν δεν υπολογίζαμε το κόστος) συμπεράσματα. Π.χ. δεν χρειάζεται κοστολόγηση για να μάθουμε ότι το κόστος συντήρησης θα είναι μικρότερο αν αγοράσουμε νέα οχήματα. Και δεν χρειάζεται κοστολόγηση για να μάθουμε ότι το κόστος λειτουργίας θα μειωθεί εάν μειωθούν οι μισθοί των οδηγών. Τέτοια πράγματα... 1
mechpanos Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2010 Η λογική της τήρησης τέτοιων στοιχείων που προανέφερα, έχει και παράλληλα το όφελος της τήρησης ενός ιστορικού συντήρησης του κάθε μηχανήματος, μαζί με στοιχεία κόστους όπως πχ πόσο πήρατε το τάδε ανταλλακτικό από τον τάδε προμηθευτή κάποια ημερομηνία... Επίσης, μπορείς να δεις πχ ότι στο ένα φορτηγό παρουσιάζεται πρόβλημα στο υδραυλικό σύστημα συχνότερα από τα άλλα... Ή ότι όμοια φορτηγά έχουν αδικαιολόγητα μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση... Το θέμα όπως λέει ο CostasV που έχει εμπειρία, είναι όχι η ποσοτική παρατήρηση και καταγραφή, αλλά μέσω αυτής η εξαγωγή ποιοτικών συμπερασμάτων που θα οδηγήσουν στην κατάλληλη απόφαση, πχ ότι ένα φορτηγό έχει ολοκληρώσει την οικονομική διάρκεια ζωής του και είναι καιρός να αλλαχθεί με ένα καινούριο... Το βασικό είναι όλα τα παραπάνω, να μην ανάγονται σε χιλιόμετρα απλώς, αλλά να συνυπολογίζεται και το έργο που παράγεται (πχ τόνοι που μεταφέρθηκαν) Πχ μπορεί να κουβαλάς οικοδομικά υλικά με νταλίκα, αλλά και με φορτηγάκι 2,5 τόνων ωφέλιμου... Ανά τόνους η νταλίκα θα σου κοστίσει λιγότερα, ανά χιλιόμετρα περισσότερα!!!
xarisss Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σας.Θα προσπαθησω να επεξεργαστω ολεσ τις πληροφορειες που μου δωσατε και να βγαλω μια ακρη!
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα