xarisss Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2010 Παρατηρω ομως το απορριμματοφορο ειναι περιεργο μηχανημα δηλ τι θελω να πω: οτι κανει και χλμ (και βρισκεις το κοστος αν χλμ) αλλα λειτουργει και πολλες ωρες στις 1000 στροφεσ για την λειτουργεια μεσα στην πολη( λειρουργια της πρεσσας που εχει κτλ)...εδω εχω μπερδευτει λιγο..
mechpanos Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2010 Κανονικά δεν σε ενδιαφέρει αυτό, δηλαδή ο τρόπος λειτουργίας. Μπορείς να αναγάγεις το κόστος σε χιλιόμετρα διανυθέντα. Το καλύτερο πιστεύω όμως είναι να το αναγάγεις σε έργο... Δηλαδή, ανά τόνους μεταφερόμενων απορριμάτων, ή ανά εκτελεσθέντα δρομολόγια... Έτσι μπορεί να φανεί και μια ένδειξη βελτιστοποίησης κάποιων δρομολογίων, αν χρειάζεται.
cmkapos Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2010 Προσθέτεις τα ετήσια έξοδα, διαιρείς με το 12 και βρίσκεις το μηνιαίο κόστος. 1. Μισθοδοσία προσωπικού = πλήθος προσωπικού x (μισθός x 12 + δώρο χριστουγέννων + δώρο πάσχα + δεκαπενταύγουστο (αν παίρνουν κάτι)) + ασφάλεια +μισθός για προσωπικό που τους αναπληρώνει στην άδεια 2. Κόστος λειτουργίας = κόστος ετήσιου σέρβις + κόστος σέρβις που γίνονται ανά κάποια χλμ + κόστος αναλώσιμων όπου κόστος αναλώσιμων = κόστος λαδιού + λάστιχα + καύσιμο + νερό + μπαταρίες 3. Έκτακτα κόστη = κάθε κόστος που είναι γνωστό ότι θα προκύψει με τον καιρό 4. Κόστος "εκτός λειτουργίας". Όσες μέρες είναι για σέρβις η μισθοδοσία εξακολουθεί να τρέχει. Συνυπολόγισε και ότι άλλο νομίζεις και θα βγάλεις μια εκτίμηση. Επίσης θα πρέπει να βάλεις κόστος ασφάλειας, τελών κυκλοφορίας και το depreciation του φορτηγού (δηλαδή πόσα χάνεις αν το πουλήσεις σε π.χ. 5 χρόνια), καθώς και κάποια απρόβλεπτα κόστη
CostasV Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2010 Παρατηρω ομως το απορριμματοφορο ειναι περιεργο μηχανημα δηλ τι θελω να πω:οτι κανει και χλμ (και βρισκεις το κοστος αν χλμ) αλλα λειτουργει και πολλες ωρες στις 1000 στροφεσ για την λειτουργεια μεσα στην πολη( λειρουργια της πρεσσας που εχει κτλ)...εδω εχω μπερδευτει λιγο.. Κανονικά, για τον υπολογισμό του κόστους λειτουργίας και συντήρησης, ΔΕΝ σε ενδιαφέρει, ΟΥΤΕ το πόσα χιλιόμετρα κάνει, ΟΥΤΕ το πόσες ώρες δουλεύει, ΟΥΤΕ τίποτα από αυτά. ΑΛΛΑ, για τον μερισμό του κόστους, σε ενδιαφέρει να βρεις ΕΝΑ ή ΜΕΡΙΚΑ αντιπροσωπευτικά νούμερα που να σχετίζονται με το σκοπό της λειτουργίας της υπό εξέταση παραγωγικής μονάδας (δηλαδή των απορριματοφόρων). Αυτό το νούμερο, όπως είπε και ο mechpanos, μπορεί να είναι τοννοχιλιόμετρα, μπορεί να είναι σκέτο τόννοι, ή σκέτο χιλιόμετρα (ή έστω δρομολόγια), ή και ώρες λειτουργίας. Υπάρχει πάντα η δυνατότητα να κρατάς σε αρχείο όλα τα παραπάνω, δηλαδή ΚΑΙ τους τόννους, ΚΑΙ τα χιλιόμετρα, ΚΑΙ τα δρομολόγια, ΚΑΙ τις ώρες. Σύντομα όμως θα διαπιστώσεις ότι όλα αυτά είναι στενά εξαρτημένα, και δεν χρειάζεται παρά μόνο να παρακολουθείς το ένα από αυτά. Επίσης θα πρέπει να βάλεις κόστος ασφάλειας, τελών κυκλοφορίας και το depreciation του φορτηγού (δηλαδή πόσα χάνεις αν το πουλήσεις σε π.χ. 5 χρόνια), καθώς και κάποια απρόβλεπτα κόστη Εάν μπει και η απομείωση της αξίας του φορτηγού στον υπολογισμό, τότε ο υπολογσμός ξεφεύγει από την λειτουργία και συντήρηση και πάει στο αγορά+λειτουργία+συντήρηση+αντικατάσταση
xarisss Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 3 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 3 , 2011 Επίσης θα πρέπει να βάλεις κόστος ασφάλειας, τελών κυκλοφορίας και το depreciation του φορτηγού (δηλαδή πόσα χάνεις αν το πουλήσεις σε π.χ. 5 χρόνια), καθώς και κάποια απρόβλεπτα κόστη το depreciation πως το υπολογιζουμε?υπαρχει καποιος κανονας η ειναι καθαρα απο εμπειρια???
CostasV Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 3 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 3 , 2011 Είσαι σίγουρος ότι η προσμέτρηση του depreciation (απομείωση αξίας, ή κοινώς, απόσβεση) σου χρειάζεται; Ρωτώ, διότι είτε το μετραχειρισμένο φορτηγό μπορεί να πουληθεί π.χ. 10.000 ευρώ, είτε μπορεί να πουληθεί 20.000 ευρώ, δεν προκαλείται καμία μεταβολή στο κόστος λειτουργίας και συντήρησής του.
xarisss Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 4 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 4 , 2011 Είσαι σίγουρος ότι η προσμέτρηση του depreciation (απομείωση αξίας, ή κοινώς, απόσβεση) σου χρειάζεται; Ρωτώ, διότι είτε το μετραχειρισμένο φορτηγό μπορεί να πουληθεί π.χ. 10.000 ευρώ, είτε μπορεί να πουληθεί 20.000 ευρώ, δεν προκαλείται καμία μεταβολή στο κόστος λειτουργίας και συντήρησής του. Ναι αλλα αν καταλαβα καλα αυτο δεν ειναι η μειωση της αξιας του μηχανηματος λογο χρονικης φθορας?(δαπανη αποσβεσεων λογω λειτουργικης φθορας λεγεται η τα εχω μπερδεψει?) Αυτο δεν πρεπει να το συμπεριλαβω σε μια τεχνοοικονομικη μελετη οχηματος μιας εταιριας? δηλ το ποσο μειωνετε η αξια του καθε μερα και να το προσθεσω στο κοστος του οχηματος?
CostasV Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 4 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 4 , 2011 Ισως ένας λογιστής μας πει καλύτερα, αλλά μέχρι τότε θα πω την σκέψη μου . Το οποιοδήποτε κόστος το παρακολουθούμε, διότι αντανακλά το αποτέλεσμα των ενεργειών μας. Εάν αποφασίσουμε να μην αλλάζουμε λάδια κάθε 5.000 km, αλλά κάθε 7.000 km , τότε θα έχουμε μεν όφελος από την λιγότερο συχνή αλλαγή λαδιών, αλλά θα έχουμε ζημία από την φθορά του κινητήρα. Ζυγίζουμε το όφελος και την ζημία, και αποφασίζουμε κάθε πόσα km θα αλλάζουμε λάδια. Εχουμε, όντως μία μείωση του οχήματος, με την πάροδο του χρόνου και των χιλιομέτρων. Η μείωση αυτή έχει δύο χαρακτηριστικά: 1. Είναι ανεξάρτητη από τις επιλογές μας. Ο ρυθμός μείωσης της αξίας του οχήματος καθώς ο χρόνος περνάει, και καθώς τα χιλιόμετρα προστίθενται στο κοντέρ, είναι ανεξάρτητος από τις ενέργειές μας. 2. Δεν πληρώνουμε τίποτα άμεσα. Μόνο έμμεσα, όταν θα έρθει η ώρα αντικατάστασης. Και υποτίθεται ότι η σωστή λειτουργία και συντήρηση έχει ακριβώς αυτόν το σκοπό: να καθυστερήσει την ώρα αντικατάστασης, και να έχει το όχημα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση ώστε να πιάσει περισσότερα λεφτά εάν μεταπωληθεί. Και αυτή η προσπάθεια έχει ένα αντίτιμο, που προσμετράται ΗΔΗ με το κόστος λειτουργίας και συντήρησης. Οπότε ΔΕΝ χρειάζεται, όσον αφορά την λειτουργία και συντήρηση (επαναλαμβάνω), να προσμετράμε το κόστος που προκαλείται από την μείωση της αξίας του περιουσιακού στοιχείου. Αν, από την άλλη μεριά, είμαστε στην φάση της επιλογής ενός τύπου φορτηγού από μία πληθώρα τύπων, τότε η απόφασή μας για το ποιόν τύπο θα αγοράσουμε, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του, ποιό φορτηγό έχει καλύτερη αξία μεταπώλησης (τηρουμένων όλων των άλλων αναλογιών), δηλαδή τότε θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη το πόσο μειώνεται η αξία του ενός τύπου φορτηγού σε σχέση με τον άλλο τύπο φορτηγό.
athka Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2011 Αν κάνεις κοστολόγηση μιας δραστηριότητας σε εξέλιξη, σαφώς και θα πρέπει να συμπεριλάβεις την απομείωση της αξίας του παγίου (=απορριματοφόρο). Συνήθως λαμβάνεται υπόψη η λογιστική απόσβεση δλδ αυτή που βασίζεται στο ΕΓΛΣ, αναφέρεται στα βιβλία της εταιρείας κ.λπ. Ο λογιστής σας θα σου πει με τι ποσοστό ετησίως αποσβένονται τα συγκεκριμένα πάγια (μην τον αφήσεις να σε τρελλάνει με τα διαδικαστικά, εσύ ένα νούμερο θέλεις μόνο). 20% ετησίως μου ακούγεται σαν το ανώτατο λογικό ποσοστό. Εναλλακτικά μπορείς να λάβεις υπόψη την πραγματική απομείωση της αξίας του παγίου κατά την περίοδο χρήσης του, η οποία είναι: αξία κτήσης - αποπληθωρισμένη αξία μεταπώλησης. Όπως βλέπεις είναι εξ' ορισμού μικρότερη. Γενικά προτιμάται η λογιστική απόσβεση, αλλά επειδή έχεις όχημα ίσως η δεύτερη επιλογή να είναι καλύτερη. Όμως... Τα παραπάνω αφορούν την κοστολόγηση μιας δραστηριότητας που βρίσκεται σε εξέλιξη. Εσύ απ' ότι καταλαβαίνω είσαι στο στάδιο του να αξιολογήσεις το κατα πόσο συμφέρει την εταιρεία να προβεί σε μία δραστηριότητα. Στο στάδιο και στην περίπτωση σου ΔΕΝ θα πρέπει να λάβεις υπόψη την απομείωση της αξίας των παγίων που ήδη διαθέτει η επιχείρηση, καθώς αυτά αποτελούν καταβεβληθέντα κόστη. http://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_costs
CostasV Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2011 Προς athka: Αν κάνεις κοστολόγηση μιας δραστηριότητας σε εξέλιξη, σαφώς και θα πρέπει να συμπεριλάβεις την απομείωση της αξίας του παγίου (=απορριματοφόρο). Ο xariss, κάνει την κοστολόγηση της λειτουργίας και συντήρησης, που είναι μία δραστηριότητα (η λειτουργία και συντήρηση) σε εξέλιξη. Εξάλλου, το άρθρο στην wikipedia, λέει στο bygones principle: The theory emphasizes the importance of ignoring past costs and only taking into account the future costs and benefits when making decisions. It states that when making a decision, one should make a hard-headed calculation of the extra costs one will incur and weigh these against its extra advantages. Γιατί λες ότι θα πρέπει να συμπεριλάβει στην κοστολόγηση την απομείωση της αξίας του απορριματοφόρου;
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα