ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2011 Ενα μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα για μένα δεν είναι ο αριθμός των μηχανικών (και γενικά των επιστημόνων) όσο ο καταμερισμός τους στον Ελλαδικό χώρο. Εδώ στην περιοχή μου η ύπαρξη αρκετών μηχανικών (ίσως από σύμπτωση και μεταξύ των οποίων και εγώ) δημιούργησε ανάπτυξη και κατά συνέπεια εργασία σε μια περιοχή που ήταν και είναι υποβαθμισμένη. Και εδώ είναι το μεγάλο λάθος που κάνουν πολλοί Το να βοηθήσεις ένα επιστήμονα να εγκατασταθεί σε μια υποβαθμισμένη περιοχή και να εργαστεί , δημιουργεί προυποθέσεις ανάπτυξης για την περιοχή (βλέπε και περίπτωση Ανάβρας) Εγώ προασπαθώ να βοηθήσω με όσες γνώσεις έχω και συγχρόνως να πείσω μια νέα συνάδελφο να μείνει στην περιοχή μου (ίσως τώρα να με διαβάζεις ειρήνη) και να μην πάει στην ΑΘήνα Και τέλος πάντως αν δεν την πείσω, να αποκτήσει εμπειρία στην Αθήνα και να επιστρέψει όσο πιο γρήγορα γίνεται Και αυτό και για το δικό μου συμφέρον γιατί μαζί με την ανάπτυξη της περιοχή μου και οι δουλειές είμαι σίγουρος ότι θα αυξηθούν με την παρουσία της Και αυτό συμβαίνει γιατί η ύπαρξη επιστημόνων σε μια περιοχή αφενός βοηθά στην απορρόφηση κονδυλίων όσο και μακροπρόσθεσμα στην ενφύτευση στην συνείδηση των πολιτών , της ανάγκης μορφομένων ανθρώπων για την βελτίωση της ποιότητας ζωής τους Ενας μηχανικός που δουλεύει και ζει σε μια περιοχή θα προσέξει περισσότερο να είναι άρτια η μελέτη και στα πλαίσια της αειοφόρου ανάπτυξης γιατί ξέρει ότι θα έχει αντίκτυπο και στην δική του ζωή Παραδείγματος χάρη δεν θα αναλάμβανα ποτε να βγάλω άδεια για ένα κτήριο που δεν ταιριάζει στην μορφή της περιοχής μου ή έιχα συμμετοχή στην κατασκευή και μελέτη επαρχιακού δρόμου με σημαντικές παρεμβάσεις στην σωστή εφαρμογή της αλλάζοντας την αρνητική γνώμη των συντομπιτών μου σε στενόμυαλες αντιλήψεις ως προς το πραγματικό συμφέρον τους , ενώ βοήθησα στην απορρόφηση κονδυλίων από τον δήμο που θα χάνονταν και πολλά άλλα παραδείγματα που θα γεμιζα σελίδες. Και το πιο σημαντικό είναι ότι αυτό οδηγεί στην συνέχεια και άλλους εκτός από επιστήμονες να ακολουθήσουν και να εγκατασταθούν στην περιφέρεια Για αυτό πιστεύω ότι η ευθύνη μας ως μηχανικοί είναι μεγάλη στο να πάμε την χώρα μας σε μια άλλη ανάπτυξη Θέλω να δώ τέτοιου είδους μηχανικοί να γινόμαστε και όχι να ανταγωνιζόμαστε για δικαιώματα ή ελάχιστες αμοιβές και να κλαίμε την μοίρα μας ότι δεν υπάρχουν δουλειές (τώρα και λόγω της κρίσης)
Guest lazarosk Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2011 θα ήθελα να σε συγχαρώ για την παροχή γνώσεων που δίνεις στους νέους μηχανικούς . Θα συμφωνήσω στα όσα λες . Αυτό όμως που πραγματικά μου κάνει εντύπωση είναι η επιλογή της κοπέλας να φύγει στην Αθήνα .Πιστεύω ότι στην περιφέρεια υπάρχουν περισσότερες δουλείες κυρίως για τους τοπογράφους μηχανικούς ειδικά τώρα με το κτηματολόγιο .Γνωρίζω πολλούς ανθρώπους που αναζητούν τοπογράφους μηχανικούς για να μετρήσουν τα οικόπεδα τους και η επιλογή τους είναι ποιο εύκολη σε μια μικρή κοινωνία η οποία ανά πάσα στιγμή ο ένας γνωρίζει τον άλλο από ότι σε μια μεγάλη κοινωνία που θα είναι δύσκολα να ξεχωρίσει στον ευγενή ανταγωνισμό αλλά και να αποκτήσει την απαιτούμενη φήμη που χρειάζεται. Εύχομαι να μην το μετανιώσει.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2011 είναι πολιτικός μηχανικός η κοπελιά( και επειδή έχει αρχίσει να κάνει ήδη δουλειές θα αλλάξει γνώμη) αν και δεν έχει σημασία τι μηχανικός είναι γιατί το ίδιο ισχύει για όλους.
nikoletta Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 4 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 4 , 2011 Αληθεύει πως οι εργοδότες μηχανικοί φοβούνται μήπως οι υπάλληλοί τουςμάθουν κάποια στιγμή την δουλειά και τους την κάνουν? .. Δεν ξέρω αν ισχύει απόλυτα αυτό. Έχω αλλάξει πάρα πολλούς όχι εργοδότες αλλά διευθυντές, έχω συνεργαστεί τα τελευταία χρόνια με πάρα πολλούς μηχανικούς διαφόρων ειδικοτήτων, ανωτερούς μου, με μεγάλη προυπηρεσία με πολλές γνώσεις και όλοι χωρίς εξαίρεση τις έχουν προσφέρει με πολύ ευχαρίστηση και σεβασμό και αισθάνομαι πολύ τυχερή για αυτό. Δεν ξέρω αν έχω "πέσει" σε καλά χέρια τόσο καιρό, αλλά αυτό που έχω παρατηρήσει είναι δύο περιπτώσεις νεώτερων μου οι οποίοι από την αρχή "κινήθηκαν" με πολύ "τουπέ" και "επιθετικότητα" και πήραν πήραν πίσω την αντίστοιχη συμπεριφορά από ανθρώπους που σε άλλους νέους μηχανικούς στέκονται σαν μέντορες. Σίγουρα υπάρχουν και οι περιπτώσεις που αναφέρεις αλλά τα πάντα είναι δράση - αντίδραση. Το επάγγελμα μας προυποθέτει την επιθυμία και δυνατότητα για συνεργασία και του σεβασμού στην δουλειά του άλλου.
engineer_thess Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 4 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 4 , 2011 Αληθεύει πως οι εργοδότες μηχανικοί φοβούνται μήπως οι υπάλληλοί τους μάθουν κάποια στιγμή την δουλειά και τους την κάνουν? Γιατί οι εργοδότες μηχανικοί πριν γίνουν εργοδότες και ήταν υπάλληλοι αυτό δεν έκαναν; έμαθαν τη δουλειά και μετά "την έκαναν". Ίσως να τους μεταλαμπαδεύουν ένα μικρό τμήμα της γνώσης τους γιατί φοβούνται πως αν μάθουν τα πάντα θα ανοίξουν τα φτερά τους... Συμφωνώ!
OHTO Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2011 Τι ακριβώς θέλετε να πείτε? Ότι στα πανεπιστήμια μαθαίνουμε τους αριθμούς και οι εργοδότες μας μαθαίνουν να κάνουμε πράξεις? Ωραία εκπαίδευση. Θέλετε να πείτε, μήπως, ότι μετά από πέντε χρόνια σκληρού διαβάσματος (και είμαι σίγουρος για αυτό για όλες τις πολυτεχνικές σχολές ανεξαρτήτος του βαθμού πτυχίου) ότι δεν μπορούμε να σταθούμε μόνοι μας στην αγορά αλλά έχουμε ανάγκη κάποιον να μας "μάθει" την δουλειά ώστε ενδεχομένως μετά αν τα φέρει καλά η ζωή να μπορούμε να σταθούμε στα πόδια μας? Αν είναι έτσι, κύριοι μελλοντικοί συνάδελφοι, ποια η διαφορά μας από τα μαστόρια που μαθαίνουν να δουλεύουν με κάποιον έμπειρο από τα 16 τους? Αυτοί τουλάχιστον βγάζουνε λεφτά από τα 16-18 τους την στιγμή που εμάς αναγκαστικά μας θρέφουν οι γονείς μας μέχρι τα 25 μας τουλάχιστον (μέσα και οι καθυστερήσεις και το μεταπτυχιακό). Ας περάσω τώρα στην προσωπική μου άποψη. Πιστεύω ότι στις σχολές μας, μας μεταδίδουν γνώσεις οι οποίες προορίζονται για πολλή ανώτερους σκοπούς από τους οποίους αναλώνεται η πλειοψηφία των μηχανικών. Για κάποιον λόγο που δεν έχω διευκρινίσει ακόμη, οι περισσότεροι μηχανικοί το μόνο που θέλουν είναι οικονομική αποκατάσταση κάνοντας ότι και οι προηγούμενοι. Εν ολίγης, πρωτοτυπία και καινοτομία μηδέν. Εξού και το μεγάλο νταβαντούρι για τα επαγγελματικά δικαιώματα. Κανείς δεν ενδιαφέρεται να κάνει κάτι ευφυές και καινούργιο. Κάτι που θα ξεπεράσει τα μικρά σύνορα της χώρας μας. Όλοι θέλουν να κατοχυρώσουν το "επαγγελματικό τους δικαίωμα" να μπορούν να τρώνε από τα έτοιμα.
nikoletta Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2011 Μα ο ρόλος της εκπαίδευσης αυτός είναι, σου δίνει την θεωρία, τη μέθοδο για να την κάνεις πράξη και μετά στην αγορά εργασίας αυτές τις γνώσεις τις κάνουμε πράξη. Αυτή είναι και η διαφορά με τους εμπειροτεχνίτες: οτι υπάρχει όλο το θεωρητικό υπόβαθρο για να αντιμετωπίσεις τα εν δυνάμει προβλήματα. Από τις γνώσεις σου θα χρησιμοποιήσεις το 10%-το 20% γιατί μια σχολή σου δίνει πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις και δε μπορείς να αναλωθείς μετά στην εργασία σε ότι σου δίνει η σχολή. όχι επειδή επαναπάυεσαι, απλά επειδή πλέον είναι κάποια συστήματα τόσο σύνθετα που δεν γίνεται να τα γνωρίζεις όλα εξίσου καλά. Εμβαθύνεις μέσα από την δουλειά σου σε ένα αντικείμενο αλλά έχεις και όλο το θεωρητικό υπόβαθρο να αντιμετωπίσεις κάτι γενικότερα. Για το πρωτοτυπία μηδέν, υπάρχουν και άλλοι λόγοι, σχεδίασε το σπίτι των ονείρων σου, πήγαινε να εφαρμόσεις τον Γ.Ο.Κ. μετά και τράβα τα μαλλιά σου μετά ... Η' άλλο παράδειγμα: για να σχεδιάσω μια ωραία πραγματικά ωραία πολυκατοικία, πρωτότυπη, κάτι ποιοτικό και καινοτόμο, κάτι διαφορετικό, όχι ένα κουτί, να επιλύσω όλα τα ζητήματα τα μηχανολογικά και στατικά ώστε να υπάρχει άριστη συνεργασία με τις άλλες ειδικότητες και να μην βρεθούμε στα μαχαίρια επειδή δεν θα έχουν μετά από που να περάσουν τις αποχετευσεις, να εντάξω νέα υλικά, να βρω και οικονομικές λύσεις για να μην φτάσει το κόστος στο θεό, να προσέξω τον περιβάλλοντα χώρο, να φτάσω τη μελέτη σε τέτοιο επίπεδο που να μην επιτρέπει σε κανέναν εργολάβο να κάνει τα δικά του και τελικά ένα πραγματικά καλό σχέδιο να καταλήξει έκτρωμα, να ποροσπαθήσω να δημιουργήσω έξυπνες λύσεις παρόλους τους περιορισμούς του Γ.Ο.Κ. και τέλος να τρέχω για την άδεια χρειάζομαι πολλούς μήνες. Σκέψου μετά λύσεις στο ΄πρόβλημα του πώς να ζήσεις ένα γραφείο με πάγια έξοδα, με νόμιμα λογισμικά, με τις βενζίνες σου, με την αμοιβή σου για την πνευματική σου εργασία και γενικά την αμοιβή σου για τις εργατοώρες σου με τα λεφτά της νόμιμης αμοιβής για μελέτη που προκύπτει από την Πολεοδομία.
cmkapos Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2011 @ΟΗΤΟ Η θέση σου ότι σπούδασες σκληρά και είναι ανοησία να λέμε ότι θα μάθεις κάτι από ένα παλιό μηχανικό, θα αυτο-καταρριφθεί όταν βγεις στην πιάτσα και αντιληφθείς επιτέλους τι ακριβώς είναι το επάγγελμά σου. Βέβαια, σαν μηχανικός Πληροφορικής και Η/Υ πιθανόν να μην χρειαστείς τόση εκπαίδευση από ένα παλιότερο μηχανικό, αλλά αν νομίζεις ότι τα έμαθες όλα, πες μου κατι... θα αποσυρθείς από την πιάτσα και θα βγεις στη σύνταξη μετά από 10 χρόνια, όταν όλα όσα έμαθες στο πανεπιστήμιο θα είναι πια ξεπερασμένα; Αν όχι, παραδέχεσαι ότι το επάγγελμα του μηχανικού είναι μια συνεχής διαδικασία μάθησης και όποιος λέει ότι τα μαθαίνει όλα στο πανεπιστήμιο, δεν ξέρει που πατάει και που βρίσκεται.
OHTO Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2011 Θέλω να πιστεύω ότι στο πανεπιστήμιο σου μαθαίνουν, μεταξύ άλλων, και το πως να μαθαίνεις καινούργια πράγματα. Με λίγα λόγια έχω την εντύπωση, αν και μπορεί να κάνω λάθος, ότι ένας μηχανικός μπορεί να σταθεί μόνος του στην αγορά χωρίς την ανάγκη κάποιου άλλου.
salpigoal Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2011 Απλα για να μαθεις πρεπει να δουλεψεις. Και για να δουλεψεις πρεπει να υπαρχει δουλεια...τοσο απλο.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα