rootbreaker Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Πίσω στην αρχή. Γιατί αυτό δε συμβαίνει στις σύγχρονες μηχανές ΜΕΚ όπου χρησιμοποιούνται χαλύβδινοι κοχλίες για να συσφίξουν το αλουμινένιο κάρτερ στο μπλόκ της μηχανής; Γιατί το κάρτερ δεν τρίβεται λόγω κίνησης πάνω στο μπλοκ ούτε πάνω στους κοχλίες. Το πρώτο πράγμα που αστοχεί, και έχουμε διαρροές, είναι η φλάντζα ανάμεσα στο καρτερ και στο μπλοκ. Στην περίπτωση αυτή νομίζω δώσαμε όλες τις απαντήσεις. Να μου έλεγες για τριβή-φθορά μεταξύ ελατηρίου και χιτωνίου, να κάναμε ανάλυση εις βάθος.
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Είναι γνωστό ότι όταν δύο συνεργαζόμενα στοιχεία μηχανής έχουν διαφορετικά επίπεδα σκληρότητας υπάρχει η πιθανότητα το σκληρότερο να φθείρει το άλλο. Γιατί αυτό δε συμβαίνει στις σύγχρονες μηχανές ΜΕΚ όπου χρησιμοποιούνται χαλύβδινοι κοχλίες για να συσφίξουν το αλουμινένιο κάρτερ στο μπλόκ της μηχανής; επειδή δεν υπάρχει σχετική μετακίνηση - ολίσθηση των δύο εφαπτόμενων στοιχείων. Άρα δεν υπάρχει φθορά λόγω τριβής. επειδή η σύνδεση έχει σχεδιαστεί με βάση την αντοχή του ασθενέστερου μέλους και οι καταπονήσεις περιορίζονται σε ανεκτά όρια.
xronopoulosg Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Ξαναπαραθέτω την ερώτηση για αποφυγή παρεξηγήσεων: Όταν δύο συνεργαζόμενα στοιχεία μηχανής έχουν διαφορετικά επίπεδα σκληρότητας, υπάρχει η πιθανότητα το σκληρότερο να δρα ανταγωνιστικά ως προς το άλλο, φθείροντάς το. Πώς κρίνετε παρόλα αυτά το γεγονός, ότι στις σύγχρονες μηχανές ΜΕΚ, χρησιμοποιούνται χαλύβδινοι κοχλίες για να συσφίξουν την αλουμινένια ελαιολεκάνη (κάρτερ) στο κύριο σώμα της μηχανής(μπλόκ);
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 In english διότι την ορολογία στα Ελληνικά την έχω ξεχάσει. Υπάρχουν 3 μορφές "φθοράς" wear, abrasion, yielding. Στην πρώτη έχουμε μεταβολή της ανοχής με τον χρόνο (είναι σχετικά ομοιόμορφη, O ring). Στην δεύτερη έχουμε εκδορές με αποτέλεσμα η λίπανση να μην είναι ενιαία και σε πολλές στροφές να έχουμε τοπικές αυξήσεις θερμοκρασίας με καταστροφή της λίπανσης (κοινώς καίω τα λάδια). Βέβαια αυτό συνεπάγεται και άλλα φαινόμενα. Στην τρίτη έχουμε επιφανειακές παραμορφώσεις και πραγματικά δεν μπορώ να το εξηγήσω σε ενα φόρουμ. Θέλει αρκετά διάβασμα.
rootbreaker Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Εμμένω στην απάντηση που σου έδωσα παραπάνω συμπληρωμένη από αυτή του ΑlexisPap: επειδή η σύνδεση έχει σχεδιαστεί με βάση την αντοχή του ασθενέστερου μέλους και οι καταπονήσεις περιορίζονται σε ανεκτά όρια. Παρόμοιες περιπτώσεις μπορείς να βρεις και στο σπίτι σου (βίδες σε πλαστικό-ξύλο κλπ) αλλά ούτε εκεί υπάρχει πρόβλημα.
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Ωχ ξέχασα να πώ οτι τα Ο rings εχουν PVD coatings!!!!Αρα η σκληρότητα του Al δεν παίζει ρόλο. Επίσης η σκληρότητα εξαρτάται απο την θερμοκρασία, οι ανοχές απο το CTE (coefficient of thermal expansion), κλπ.
rootbreaker Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Ωχ ξέχασα να πώ οτι τα Ο rings εχουν PVD coatings!!!!Αρα η σκληρότητα του Al δεν παίζει ρόλο. Ναι αλλά στο καρτερ δεν μπαίνει o-ring.
nikmmech Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Μισό λεπτό. Χαλύβδινοι κοχλίες βιδώνουν σε χαλύβδινη οπή με σπείρωμα και ανάμεσα παρεμβάλεται αλουμίνιο. Δεν βιδώνουν δηλ σε οπή με σπείρωμα στο αλουμίνιο. Αυτό που αναφέρεις εσύ (με παιδικά παιχνίδια πχ), είναι διαφορετικό. Εκεί μεταλλικός κοχλίας, κοχλιώνεται σε οπή με σπείρωμα σε πλαστικό σώμα και συνήθως παρεμβάλεται και πλαστικό ανάμεσα.
rootbreaker Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Αυτό που αναφέρεις εσύ (με παιδικά παιχνίδια πχ), είναι διαφορετικό. Nαι έχεις δίκιο. Για το πρώτο σου ερώτημα το κάρτερ συνήθως δεν έχει σπείρωμα. το σπείρωμα βρίσκεται στο μπλοκ (που πλέον είναι από κράματα αλουμινίου) και στο καρτερ υπάρχει απλά μια οπή από όπου περνάει η βίδα. Ανάμεσα σε κάρτερ και μπλοκ μπαίνει φλάτζα (φώτο) Οι κοχλίες βιδώνονται με δυναμόκλειδο με ροπή που ορίζει ο κατασκευαστής.
nikmmech Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Συνεπώς, και το μπλοκ και το κάρτερ είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Μόνο ο κοχλίας χαλύβδινος. Άρα πρόβλημα θα δημιουργηθεί σε μια τέτοια κοχλιοσύνδεση, είτε από λάθος υπολογισμό της ροπής σύσφιξης (για το συγκεκριμένο ζεύγος υλικών και εφαρμογή) είτε από λανθασμένη σύσφιξη. Δεν ξέρω όμως, αν είναι κάτι το τόσο προφανές που ζητείται σαν απάντηση..
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα