xronopoulosg Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Μπορεί να είναι έξυπνη ερώτηση...τίποτα δεν αποκλείεται...
fraafr Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 εγώ δεν νομίζω να είναι και το μπλόκ από αλουμίνιο. έχουμε 2 διαφορετικά υλικά και μπορώ να καταλάβω γιατί το κάρτερ είναι από αλουμίνιο. Αυτό που θα ήθελα να μου ξεκαθαρίσει από το ερώτημά του "γιατί χρησιμοποιείτε χαλύβδινος κοχλίας" ?? αυτό ζητάει ?
xronopoulosg Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Εδώ υπάρχει ασάφεια... Εγώ όπως το καταλαβαίνω εννοεί και το γιατί δεν παθαίνει ζημιά ο κοχλίας αλλά και γιατί χρησιμοποιείται χαλύβδινος κοχλίας... Προφανώς ζητά και τους δύο λόγους...
rootbreaker Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 εγώ δεν νομίζω να είναι και το μπλόκ από αλουμίνιο. Το μπλοκ ενός σύγχρονου κινητήρα κατασκευάζεται από κράματα αλουμινίου. Το τι προσμίξεις υπάρχουν δεν το γνωρίζω. http://videos.howstuffworks.com/discovery/35484-howstuffworks-show-episode-6-aluminum-engine-blocks-video.htm @xronopoulosg Το γιατί δεν παθαίνει ζημιά ο κοχλίας: Αν τον σφίξεις τόσο ώστε να κλωτσήσει παθαίνει ζημιά. Για αυτό υπάρχουν τα δυναμόκλειδα. Αν τον σφίξεις με την ροπή που σου λέει ο κατασκευαστής δεν έχεις πρόβλημα. Το γιατί χρησιμοποιείται χαλύβδινος κοχλίας: Μάλλον για τις ιδιότητες που μπορεί να έχει ο χάλυβας έναντι του αλουμινίου, στο είδος της καταπόνησης που δέχεται (εφελκυστικές ή και διατμητικές τάσεις). Πάντως και τα μπουζόνια που συγκρατούν το μπλοκ με την κεφαλή είναι χαλύβδινα όπου εκεί οι καταπονήσεις είναι μεγαλύτερες από ότι στην ένωση κάρτερ-μπλοκ.
xronopoulosg Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Δηλαδή εάν τα έχουμε σφίξει με την προβλεπόμενη ροπή δεν θα υπάρξει πρόβλημα??? Ανεξαρτήτως του ότι είναι διαφορετικά τα υλικά???
fraafr Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 o.κ. μπορεί, αλλά επειδή το ερώτημα που έθεσε ήταν για διαφορετικά υλικά, ήθελα να είναι ξεκάθαρο από την αρχή, ότι μιλάμε για χαλύβδινο μπλόκ όπως κι ότι χρησιμοποιούμε χαλύβδινο κοχλία. Σωστά αναφέρεις και τις ιδιότητες που έχει ο χαλύβδινος κοχλίας και γι αυτό προτιμάται. Δεν βλέπω την χρησιμότητα ή την λογική να χρησιμοποιηθεί ένας αλουμινένιος κοχλίας σε αυτού του είδους την συναρμογή.
xronopoulosg Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Με βάση το ερώτημα που έθεσα υπάρχει πιθανότητα εάν ο κοχλίας είναι από αλουμίνιο να μην τίθεται θέμα φθοράς. Αλλά εσείς λέτε εάν καταλαβαίνω καλά ότι η φθορά μπορεί να δημιουργηθεί μόνο με λάθος ροπή στη σύσφιξη του κοχλία???
rootbreaker Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 @fraafr Μπορεί όντως να εννοεί η εκφώνηση χαλύβδινο μπλοκ. Το αλουμίνιο όμως χρησιμοποιείται σε μπλοκ κινητήρων από το 90 (πχ alfa romeo 75') ή και πιο πριν άρα υποθέτω αλουμίνιο γιατί είμαστε στο 2010. @xronopoulosg Ναι. Όπως ανέφερα και πριν στην συναρμογή κεφαλής μπλοκ υπάρχουν τεράστιες καταπονήσεις. Κατά τη φάση της συμπίεσης φαντάσου το τι θα γινόταν αν οι κοχλίες δεν άντεχαν. Και όμως ενώ όλος ο κινητήρας είναι από αλουμίνιο τα μπουζόνια είναι από χάλυβα, και η φλάτζα ανάμεσα σε μπλοκ και κεφαλή μπορεί να είναι από τελείως διαφορετικό υλικό και όμως δεν δημιουργείται πρόβλημα.Αυτό που θα αστοχήσει πρώτο είναι η φλάτζα, με την προϋπόθεση πάντα οι κοχλίες να είναι σφιγμένοι με την ροπή που δίνει ο κατασκευαστής. Το ίδιο ισχύει και στην συναρμογή κάρτερ-μπλοκ. Εκεί οι καταπονήσεις είναι κυρίως θερμικές από το λάδι. Και πάλι σε περιπτώσεις αστοχίας (διαρροή ελαίου) είτε θα έχει αστοχήσει η φλάτζα, είτε σε κάποια αλλαγή λαδιών θα έχει κλωτσήσει η βίδα του κάρτερ από όπου γίνεται η αποστράγγιση (και αυτή η βίδα έχει συγκεκριμένη ροπή σύσφιξης). Το πως επιλέγονται οι ροπές έχει να κάνει με τους υπολογισμούς που κάνουν οι μηχανικοί της εκάστοτε εταιρείας που δεν είμαι σε θέση να τους γνωρίζω. Ένας αλουμινένιος κοχλίας δεν θα άντεχε τις καταπονήσεις και θα έσπαγε.
xronopoulosg Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Αυτό που αναφέρθηκε πριν για το ότι υπάρχει σχεδιασμός ώστε ο κοχλίας να <<φαγωθεί>> και όχι το κάρτερ ή το μπλοκ ισχύει κατά τη γνώμη σου???
xronopoulosg Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2010 Επιπλέον, το ότι το αλουμίνιο υπό πίεση στεγανοποιεί και αυξάνει την τριβή μεταξύ των τριβομένων μετάλλων ισχύει κατά την γνώμη σου??? Σε ρωτάω προκειμένου να βγάλω κάποιο τελικό συμπέρασμα...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα