tavern Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 16 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 16 , 2011 Αν καταλαβα καλα θελεις να βρεις το φορτιο που απαιτειτε να κινησει ο μειωτηρας σου να κινησει το tracker ανατολη-δυση, σωστα. Το μεγαλυτερο προβλημα που θα αντιμετοπησεις ειναι οι ανεμοπιεσεις. ΟΛΟ το φορτιο των ανεμοπιεσεων θα "περασει" μεσα απο τον μειωτηρα σου. Απο τα στοιχεια μηχανων ξερουμε οτι σε μια κλασική μεραφορα κινησης με οδοντοτο τροχο παταει μονο ενα δοντι καθε φορα. Αυτο ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ στα tracker μιας και οι ανεμοπιεσεισ προκαλοθν ταλαντωση στην αρθρωση με αποτελεσμα να σου "κουρεψει" τον μειωτηρα σε βαθος χρονου. Επισης μελετησε να δεις το αστρονομικο μοντελο που υπολογιζει το αζυμουθιο του ηλιου σου προτεινς στο PLC να εχεις διαφορετικη συχνοτητα μετακινησης το πρωι / ποαγευμα και διαφορετικο το μεσσημερι, αυτο γιατι ο ηλιος "κινητε" σχετικα ποιο γρηγορα τις πρωτεσ και τις τελευταιες ωρεσ της ημερας. Προσωπικα θα εβαζα καθε 6 λεπτα κινηση το μεσσημερι και καθε 3 λεπτα το πρωι και το απογευμα. Η μιας και μιλαμε για μονο αξωνα καθε 10' το μεσσημερι και καθε 5' το πρωι. Ψαξε να βρεις "sleeve drive" αντι απλο μειωτηρα (και μην πεις οτι στο ειπα ) Επισης θα χρειαστεις και ενα encoder για να ξερει το PLC ποση μετατοπιση εκανε και να κοψει και ενα τερματικό στην ανατολή οπου θα σταματαει το tracker μολις τελειωνει την "βαρδια" και θα περιμενει το επομενω πρωι. Παντα το tracker το παμε ανατολή απο βραδης ωστε εαν βγει σφάλμα να μας ειδοποιησει και να επιληφθουμε την επομένη. Δυναμεις στον μειωτηρα δεν εχεις μεγαλες μονο τις δυναμεις τριβης ουσιαστικα εχεις, αρα ψαξε να δεις που τις εχεις στον σχεδιασμο σου και ελαχιστοποιησε τις. Το ερωτημα σου αναφορικα με τον υπολογισμο ροπής ειναι καθαρα στοχαστικο και εχει μονο ακαδημαϊκο χαρακτηρα. Οι τριβες ειναι το μονο προβλημα σου. Εαν εχεις κανει την κατασκευή να μην περναει το κεντρο βαρους απο τον αξονα περιστροφής (ουσιαστικά εχεις καμψη στον μειωτηρα επανω) τοτε πολυ απλα η κατασκευή σου θα διαλυθει στον πρωτο χρονο. Ο μειωτηρας να κολησει (και θα σπασουν οι εδρασεις) και ο ηλεκτροκινητήρας θα καει...απλα πραγματα. Προσεξε το καλα αυτο, το σημειο οπου δινεις το βαθμό ελευθερίας που θελεις (αρθρωση) εχει συγκεντρωση φορτιων. Εαν εκει παρεις ΣΜ διαφορο του μηδενος εγω προσωπικα θα σε απερυπτα. Και μην περνεις της μετρητης τον ευροκωδικα γιαι αναφερετε σε μεταλλικά κτηρια και οχι σε κατασκευές που εχουν κλιση 30 μοιρες γυαλινες (οπου το χιονι δεν στεκεται)
Electr0n Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 15 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 15 , 2012 (edited) Γεια σας, εχω να αντιμετωπίσω ένα παρόμοιο θέμα με υπολογισμό άξονα για στήριξη φ/β πάνελ σε τράκερ που παρακολουθεί Ανατολή-Δύση. Συγκεκριμένα το σύστημα έχει ως εξής: ο άξονας είναι στο πίσω μέρος του πάνελ και διερχεται από το κέντρο βάρους του, στο κάτω άκρο του έχει ένα γρανάζι και συνδέεται μέσω αυτού με έναν ατέρμονα κοχλία που βρίσκεται πάνω στον άξονα του μοτέρ. Όπως έχω βρει από την βιβλιογραφία, αλλά και έχω δει από τις αποκρίσεις σας στο συγκεκριμένο θέμα, απαραίτητος είναι ο υπολογισμός των ροπών στρέψης, κάμψης και αδράνειας. Σαν φορτίο με ενδιαφέρει μόνο το βάρος του πάνελ και όχι τα επιπρόσθετα φορτία σε περίπτωση χιονιού, ανέμων κλπ. Μπορεί κανείς να με διαφωτίσει σχετικά με την διαδικασία που ακολουθούμε για τον υπολογισμό του άξονα, δηλαδή το είδος του υλικού, τη διάμετρο και το μήκος του; Έχω βρει τους σχετικούς τύπους υπολογισμού και πίνακες, η απορία μου όμως είναι πως θα συμπεριλάβω και την ροπή αδράνειας σε αυτούς. Την ροπή στρέψης πως μπορώ να την υπολογίσω (όχι του άξονα από το μοτέρ αλλά του άξονα στήριξης για το φ/β πάνελ); Τέλος, εφόσον δεν έχω κανένα δεδομένο για το υλικό κατασκευής του άξονα τι κανω δοκιμάζω διαδοχικά υλικά από τους πίνακες που περιέχουν τα υλικά κατασκευής των αξόνων; Edited Φεβρουάριος 15 , 2012 by Electr0n
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα