atsimeri Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2011 Συνάδελφοι μηχανολόγοι τελευταία φορά που έκανα σερβις το αυτοκίνητό μου παρατήρησα οτι όσο ήταν σηκωμένο επάνω στην μπάρα προσπάθησα να γυρίσω τους τροχούς του και καθένας από αυτούς είχε διαφορετική αντίσταση στην περιστροφή του και μάλιστα κάποιοι τροχοί είχαν σχετικά μεγάλη αντίσταση για ελεύθερη περιστροφή. Το ίδιο έκανα και σεένα διπλανό αυτοκίνητο του οποίου οι τροχοί περιστρέφονταν με διαφορετική αντίσταση από τους δικούς μου. Γιατί οι τροχοί των αυτοκινήτων έχουν (παίρνω παράδειγμα από τα παραπάνω) μεγάλη αντίσταση ελεύθερης περιστροφής τη στιγμή που προπαθούμε να μειώσουμε την κατανάλωση και τον αεροδυναμικό συντελεστή και μπλα μπλα...? Υπάρχει κάποια μέτρηση ή κάποιο στάνταρ για να ορίσουμε το τί είναι φυσιολογική αντίσταση ενός τροχού (εντός των αποδεκτών ορίων ίσως??) και τί έχει πρόβλημα? Εϊναι φυσιολογικό οι 4 τροχοί να έχουν διαφορετική αντίσταση?
rs96028 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2011 Δεν είμαι μηχανολόγος, αλλά θα απαντούσα: Ρουλεμάν τροχών. Αν κάνει και λίγο θόρυβο ο τροχός όταν γυρνάει. Επίσης, τα τακάκια μπορεί να ήταν καινούργια, στραβό κάποιο δισκόφρενο (αν τρέμει το τιμόνι όταν φρενάρεις), στραβή κάποια δαγκάνα (σπάνιο), το χειρόφρενο σφιγμένο παραπάνω από όσο πρέπει, κλπ κλπ...
aginor Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2011 Αυτό που κατάλαβες σαν αντίσταση στην περιστροφή, υποθέτω ότι το ξεχώρισες από την αδράνεια λόγο του βάρους του τροχού. Επίσης, αν ο τροχός ήταν κινητήριος, πχ πίσω τροχός σε BMW, δεν γύρισες μόνο την ρόδα αλλά και το ημιαξόνιο και το διαφορικό και λογικά γύρισε και η απέναντι ρόδα ανάποδα, εξαρτάτε από τον τύπο του διαφορικού. Ένα ρουλεμάν παρουσιάζει μεγαλύτερη τριβή κύλισης όταν είναι αφόρτιστο. όταν δεχτεί δυνάμεις πέφτει ελαφρώς η τριβή κύλισης. έχει να κάνει με το ιξώδες της λίπανσης του.
teotyper Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2011 Καλησπέρα Το διαφορικο ειναι ανοιχτό η μπλοκέ??
atsimeri Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2011 Αυτό που κατάλαβες σαν αντίσταση στην περιστροφή, υποθέτω ότι το ξεχώρισες από την αδράνεια λόγο του βάρους του τροχού. Ναι είναι προφανής η διαφορά. Ωστόσο το ερώτημα παραμένει. Πόση είναι η αποδεκτή αντίσταση ελεύθερης περιστροφής? Μπορώ να την μετρήσω? Τονίζω οτι καθένας από τους 4 τροχούς έχει διαφορετική αντίσταση περιστροφής. Είτε είναι κινητήριος έιτε όχι είτε ανήκει στον ίδιο άξονα είτε όχι. Το αυτοκίνητο είναι kia cee'd εμπρόσθιας (προφανώς) κίνησης.
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2011 Την στατική αντίσταση τριβής μπορείς να την μετρήσεις εύκολα κρεμώντας κάποιο βάρος στην περίμετρο του τροχού. Θα αυξάνεις το βάρος σταδιακά μέχρι να κινηθεί ο τροχός. Πολλαπλασιάζοντας με την ακτίνα θα βρεις την ροπή που απαιτείται για την υπερνίκηση της στατικής τριβής. Η τριβή είναι διαφορετική από τροχό σε τροχό, διότι γενικά διαφέρει η τάση των ρουλεμάν, των τσιμουχών κλπ. Οι κινητήριοι τροχοί φέρνουν σαφέστατα ισχυρότερη αντίσταση λόγω των πολλών κινητών μερών, η δε αντίστασή τους είναι διαφορετική ανάλογα αν ο απέναντι τροχός είναι κι αυτό στον αέρα (μικρότερη) ή πατάει στο έδαφος (μεγαλύτερη). Επιπλέον, προκειμένου περί δισκόφρενων, μπορεί να παρουσιάζεται πρόσθετη αντίσταση λόγω τις τριβής του δίσκου με τα τακάκια. Η στατική αντίσταση όμως δεν έχει τόση σημασία. Μόλις το αυτοκίνητο αναπτύξει κάποια ταχύτητα οι τριβές μειώνονται λόγω του φιλμ λιπαντικού που αναπτύσσεται στις διεπιφάνειες τριβής/ολίσθησης και του φιλμ αέρα μεταξύ δίσκου/τακακιών.
SeNNinhA Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2011 Η κυρίως τριβή που υπάρχει στην ελεύθερη περιστροφή των τροχών ενός αυτοκινήτου, μηχανής κλπ είναι λόγω της επαφής των τακακιων με τους δίσκους. Πάντα τα τακάκια θα εφάπτονται πολύ ή λίγο με τους δίσκους και πάντα θα υπάρχει αυτή η μικρή τριβή. Δεν είναι αρκετή για να επιβραδύνει το αυτοκίνητο ούτε και αρκετή για να προκαλέσει ουσιαστική φθορά στα τακάκια. Μάλιστα επειδή η δαγκάνα είναι λάσκα, ποτέ τα τακάκια δεν θα εφάπτονται και από τις δύο πλευρές (οταν φυσικά δεν πατάμε φρένο) αλλά μόνο το ένα. Αναλόγως την ρύθμιση στις δαγκάνες του φρένου, την φθορά στα τακάκια και το υλικό από τα τακάκια η αντίσταση σε ελεύθερη περιστροφή είναι και διαφορετική. Εαν οδηγουσατε μηχανή αυτό θα το καταλαβαίνατε κάποιες στιγμές και με το αυτί σας. Στο αυτοκίνητο είναι φυσικά αδύνατο.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα