Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε
και μαζί με μεγαλύτερο πρόστιμο όμως και στον εργολάβο.

 

Πες τα χρυσόστομε!!! να αγιάσει το στόμα σου!

 

...

 

Συνάδελφοι προφανώς δεν έτυχε να έχετε ποτέ επαφή με τον χώρο της κατασκευής και αγνοείτε βασικότατα θέματα της νομοθεσίας και της νομολογίας.

- Ο νόμος επιρρίπτει βαρύτατες κυρώσεις στον κατασκευαστή, με ελάχιστη ποινή την ακυρότητα του συμβολαίου. Και πολύ καλά μαντεύετε, οι αγοραστές είναι εκείνοι που συγκαλύπτουν τις υποθέσεις, για το μεγάλο ίδιον όφελος που απολαβάνουν...

- Ο νόμος επιρρίπτει βαρύτατες κυρώσεις στον επιβλέποντα, ποινικού χαρακτήρα. Ακόμη και εάν δεν αποδεικνύεται η ενοχή του.

 

Μην βιάζεστε να διατυπώνετε απόψεις που μόνο άγνοια δηλώνουν και μην επιδιώκετε την αντιπαράθεση... Καλά κάνετε και βρίσκεστε σε απόσταση από την οικοδομή, όσο δεν κατέχετε βασικές έννοιες και διαδικασίες...

  • Απαντήσεις 87
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Καλά ναι, μην τρελαθούμε. Πιέζεται ο μηχανικός για τη μέγιστη δυνατή ωφέλιμη επιφάνεια, αλλά ξέρει πολύ καλά (εκ των προτέρων) που παρανομεί. Είπαμε "πιέζεται εμμέσως από τον πελάτη", όχι όμως ότι δεν ξέρει και τι κάνει..

 

... και ουδεμία ευθύνη φέρουν εργολάβος και πολιτικός μηχανικός.

 

Ο αρχιτέκτονας, ο πολιτικός μηχανικός και ο εργολάβος εννοείς (για να τα λέμε με το όνομά τους). Εν πάσει περιπτώσει, ας πούμε ότι παίρνεις εσύ ένα ακίνητο με την όποια διαρρύθμιση. Δεν ξέρεις ότι ο ημιυπαίθριος ΔΕΝ κλείνει ; Ή έστω ότι τον βρήκες κλειστό : δεν γνωρίζες ή τουλάχιστον δεν πήρες έναν μηχανικό όταν το αγόραζες - όπως σωστά είπε και ο tpanag σε άλλο ποστ νομίζω "περί μεταχειρισμένης bmw" , να σε συμβουλέψει ότι οι χώροι αυτοί παραμένουν ως έχουν και λανθασμένα (αν θέλουμε να είμαστε νομότυποι) έχουν γίνει τα όσα έγιναν ;

 

Όταν παίρνεις τα σχέδια στα χέρια σου και βλέπεις ότι στη στάθμη του ημιυπογείου π.χ. , οι χώροι σου εμφανίζονται ως "αποθήκες", ενώ εσύ συναντάς στο χώρο αυτό, κουζίνα W.C. και χώρο κύριας χρήσης ;

 

Είπαμε, φταίνε οι μηχανικοί, φταίει ο εργολάβος αλλά και ο πελάτης (δευτερευόντως μεν, αλλά εμπλοκή έχει σίγουρα από τη στιγμή που το αποδέχεται και το αγοράζει).

Δημοσιεύτηκε
...αλλά και ο πελάτης (δευτερευόντως μεν, αλλά εμπλοκή έχει σίγουρα από τη στιγμή που το αποδέχεται και το αγοράζει).

 

Φίλε μου, καθόλου δευτερευόντως, απολύτως πρωτευόντως. Ο πελάτης είναι που χρηματοδοτεί εν γνώσει του παράνομη οικοδομή, υπογράφει εν γνώση του, με πλήρη συναίσθηση των ευθυνών και με παράσταση του δικηγόρου του πλασματικό συμβόλαιο, φοροδιαφεύγει μεθοδευμένα δηλώνοντας ψευδές τίμημα.

Κανένα ζόρι δεν τραβάει ο κατασκευαστής να χτίσει παράνομα τετραγωνικά, το ποσοστιαίο κέρδος του είναι το ίδιο. Αυτός που κινεί την διαδικασία είναι ο αγοραστής.

Αλλά επειδή η κατασκευή προηγείται της συναλαγής, ο νόμος χρεώνει υπέρμετρες ευθύνες στον κατασκευαστή.

Δημοσιεύτηκε

Συμφωνώ με τον agrafiot!!!

 

και ο ιδιώτης που τον κλείνει από μόνος του

 

Σε λίγο θα διαβάσω εδώ πέρα ότι ο εργολάβος έχτισε τη μεζονέτα όπως του υπέδειξε ο πολιτικος μηχανικός και ο αρχιτέκτονας μηχανικός με ισόγειο και όροφο και μετά πήγε ο ιδιοκτήτης και την κατέβασε πιο χαμηλά και την έκανε ημουπόγειο και ισόγειο. Έλεος ρε παιδιά.

 

Δεν είπα ότι φταίνε οι εργολάβοι και οι μηχανικοί μόνο. Είπα ότι μεγαλύτερη ευθύνη έχει ο εργολάβος και μετά ο ιδιοκτήτης και ο πολιτικός μηχανικός (& ο αρχιτέκτονας μηχανικός όπως συμπληρώσατε).

 

Τώρα αν ο εργολάβος είναι και μηχανικός (πολιτικός, αρχιτέκτονας κλπ) είναι άλλο θέμα. Θα πρέπει να τον καταλογήσουμε ευθύνες και ως εργολάβο και ως μηχανικό.

 

Στις περισσότερες περιπτώσεις οι Η/Χ είναι μόνο στα χαρτιά (σχέδια, συμβόλαιο, άδεια) και όχι στην πραγματικότητα. Είναι λιγότερες οι περιπτώσεις που ο ιδιοκτήτης εκ των υστέρων έκλεισε τον Η/Χ. Εγώ αναφέρομαι στην πρώτη περίπτωση. Γιατί για την 2η περίπτωση όταν γίνει το κλείσιμο του Η/Χ ο μηχανικός έχει φύγει από την οικοδομή. Ξαναγράφω ότι αυτές οι περιπτώσεις είναι μια μικρή μειοψηφία σε σχέση με την πρώτη περίπτωση.

Για τα ημιυπόγεια κατά πόσο είναι ημιυπόγεια (πέρα από τη χρήση αν είναι βοηθητική όπως αναφέρεται στα χαρτία ή κύρια όπως συμβαίνει στην πράξη) δεν χρειάζεται νομίζω να το συζητάμε...

 

Ο επιβλέπων μηχανικός "δεν έχει ευθύνη για τις παρατυπίες" αλλά υπογράφει όμως ότι όλα έγιναν σύμφωνα με την άδεια για την μόνιμη ηλεκτροδότηση.

 

 

 

Μην βιάζεστε να διατυπώνετε απόψεις που μόνο άγνοια δηλώνουν και μην επιδιώκετε την αντιπαράθεση... Καλά κάνετε και βρίσκεστε σε απόσταση από την οικοδομή, όσο δεν κατέχετε βασικές έννοιες και διαδικασίες...

Το ότι βρισκόμαστε σε απόσταση από την οικοδομή φταίει που δεν ξέρουμε τι γίνεται. Θέλετε και τα γράφετε;

Δημοσιεύτηκε

@agrafiot

 

συνάδελφε λίγο πολύ το ίδιο λέμε.

σαφώς και σε συνεννόηση με τον πελάτη γίνονται αυτά αλλά δεν έχουμε ΑΜΕΣΟ οικονομικό όφελος από αυτό. λόγω πίεσης είναι μη χάσουμε τη δουλειά.

 

έχουμε οικονομικό όφελος?όχι βέβαια

ο πελάτης πιέζει γιατί ποτέ δεν του φτάνουν τα τετραγωνικά άρα δεν είναι άμοιρος ευθυνών.

 

μιλάω για τον μελετητή μηχανικό και όχι για τον εργολάβο μηχανικό.

 

βέβαια θα μου πεις μην υποκείπτεις.

θα σου δώσω ένα παράδειγμα όμως για να δούμε και τις ευθύνες του κράτους

έρχεται ο πελάτης πιέζοντας για τα γνωστά τερτίπια κάντο εδώ ημιυπαίθριο για να το κλείσω μετά και άλλα γνωστά. εσύ ως νόμιμος και ηθικός του λες όχι.

μετά έρχεται το κράτος και σου λέει ότι εγώ αυτές τις παρανομίες τις τακτοποιώ-νομιμοποιώ για να μην παίζουμε με τις λέξεις.

ο πελάτης σου έρχεται μετά και σου λέει ρε καραμήτρο αν εγώ πήγαινα στον τάδε τσάκαλο("απατεώνα" με το γράμμα του νόμου) τώρα θα είχα και καμιά 15 τμ παραπάνω. σιγά μην σου ξανάρθει.

 

άρα τι συζητάμε?

ερχόμαστε στο νόημα των συζητήσεων που έχουμε αυτές τις μέρες.

αξίζει να είσαι νόμιμος και ηθικός όταν αυτό έχει επίπτωση στην επιβίωσή σου?

όταν το ίδιο το κράτος εσένα το νόμιμο σε κρεμάει?

Δημοσιεύτηκε

Θέλω να δώσω 1ον τα συγχαρητήρια μου στον φίλο agrafiot που λέει τα πράγματα με το όνομά τους.

 

Ο φίλος που αναφερει για την νομοθεσία και την τιμωρία των μηχανικών ας μας πεί μια περίπτωση που τιμωρήθηκε κάποιος οι νόμοι στο Ελλάντα είναι μόνο για τους μικρούς...οι υπόλοιποι είναι υπεράνω νόμων.

Και δέν μπορώ να καταλάβω γιατί το παίζεται "έξυπνοι" και προσπαθέτε να μας πείσετε για την υπαιτιότητα του πελάτη. Ζώ σε επαρχιακή πόλη οι περρισότεροι είναι αγρότες και κτηνοτρόφοι και σας πληροφορώ οτί κανείς τους δεν γνωρίζει τί είναι ο Η/Χ, τους κοροϊδέψανε κανονικά οι "αθώοι" μηχανικοί-εργολάβοι κ.λ.π.

Τουλάχιστον το 40-60% των ελλήνων δεν έχουν γνώση Γ.Ο.Κ. και ούτε σχέδια ξέρουν να διαβάζουν, επειδή είσαι εσύ Πολιτικός μηχανικός δεν σημαίνει οτι και οι υπόλοιποι γνωρίζουν.

 

Και για να πειστείς οτι αν δεν ξερεις είσαι παραπληροφορημένος σε κάνω μια απλή ερώτηση : Το δίκτυο της δεή είναι στα 220 βόλτ , πόσα βόλτ είναι η κορυφή σε μία περίοδο??

Δημοσιεύτηκε
Ο επιβλέπων μηχανικός "δεν έχει ευθύνη για τις παρατυπίες" αλλά υπογράφει όμως ότι όλα έγιναν σύμφωνα με την άδεια για την μόνιμη ηλεκτροδότηση.

 

Συνάδελφε, έγραψα ήδη ότι η νομοθεσία προβλέπει βαρύτατες κυρώσεις για μηχανικούς (ακόμη και για τον ηλ/γο που επέβλεψε τα ηλ/κα του ημιυπαιθρίου) και κατασκευαστές. Δεν πρόσεξες μάλλον το μήνυμά μου...

 

edit:

xmaze, κατ' αρχάς το δίκτυο της ΔΕΗ είναι στα 230V. Η κορυφή 2^0,5 παραπάνω...

 

Δικαίωμά σου να έχεις άποψη και να την εκφράζεις, κανείς όμως δεν σε διόρισε κριτή συναδέλφων.

Δημοσιεύτηκε

@engineer_thess

επειδή έχω χάσει λίγο τη μπάλα και έφτασα σε σημείο να απορώ. μήπως ζω αλλού?

 

μπορεί να μου πει κάποιος τι οικονομικό όφελος έχει κάποιος μηχανικός(ΟΧΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ-ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ) με το να βαφτίσει ένα χώρο κύριας χρήσης σε υπόγειο, βοηθητικό χώρο ή ότι άλλο?

 

@xmaze

είσαι εκτός πραγματικότητας

και εγώ επαρχία είμαι και μια χαρά ξέρει ο αγρότης και ο κτηνοτρόφος και ο κάθε πελάτης όταν θα χτίσει το σπίτι του πως να την κάνει την παρανομία του στα τετραγωνικά.

Δημοσιεύτηκε
@agrafiot

 

συνάδελφε λίγο πολύ το ίδιο λέμε.

σαφώς και σε συνεννόηση με τον πελάτη γίνονται αυτά αλλά δεν έχουμε ΑΜΕΣΟ οικονομικό όφελος από αυτό. λόγω πίεσης είναι μη χάσουμε τη δουλειά.

 

έχουμε οικονομικό όφελος?όχι βέβαια

 

Τώρα μίλησες σωστά. Πιεζόμεθα από την αγορά και τις απαιτήσεις που έχουν δημιουργηθεί. Όμως τις απαιτήσεις αυτές, τις ξεκίνησαν μηχανικοί-εργολάβοι. Αυτοί έφερνα το φρούτο των Η/Μ, των ημιυπογείων, των γκαράζ, των παταριών, κλπ κλπ, διότι ο πελάτης-ιδιώτης είναι 90% άσχετος και δεν ξέρει τι μπορεί να κάνει και τί όχι.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.