Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τελικά τι ισχύει με τις θέσεις πάρκιγκ στη πυλωτή πολυκατοικίας και τα κοινόχρηστα


nojulian

Recommended Posts

Μα, ούτως ή άλλως τα κοινόχρηστα έξοδα κατανέμονται με σύμβαση και όχι με τη χρήση, όχι δηλαδή σύμφωνα με τις πραγματικές καταναλώσεις αλλά με κάποια προσυμφωνημένη ποσόστωση. Δηλαδή, τα ποσοστά για τη χρήση του ανελκυστήρα, ο οποίος δίνει και μεγάλα ποσά (σε σχέση με το φωτισμό για παράδειγμα) βγαίνουν με βάση κάποιους συντελεστές (με βάση τις στάσεις) και όχι με βάση την πραγματική χρήση. Κι αυτό αδικία δεν είναι?

Το ίδιο ισχύει για όλες τις περιπτώσεις κοινόχρηστης θέρμανσης -πλην θερμιδομέτρησης - επίσης είναι αδικία. Κάπως όμως πρέπει να λειτουργήσει η οικοδομή και φαντάζομαι ότι καταλαβαίνεις ότι αν αφήσεις τους ιδιοκτήτες να πληρώνουν μόνο όσα θεωρούν 'δίκαια' στο τέλος δε θα πληρώνει κανένας...

(μα εγώ δεν χρησιμοποιώ το ασανσέρ, με τα πόδια ανεβαίνω γιατί να πληρώσω-

μα εγώ το φώς της σκάλας το κλείνω , να πληρώσει η κυρα κατίνα που το έχει ανοικτό όλη μέρα - πετρέλαιο δεν πληρώνω γιατί το ανόιγετε όταν έχω φύγει για τη δουλειά και το κλείνετε όταν γυρνάω-all time classics)

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 32
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Συνάδελφε

μην το ψάχνεις παραπάνω –όλοι συμφωνούμε ότι είναι αδικό

λιγότερο άδικο όμως δεν μπορεί να γίνει

Link to comment
Share on other sites

Μα, ούτως ή άλλως τα κοινόχρηστα έξοδα κατανέμονται με σύμβαση και όχι με τη χρήση, όχι δηλαδή σύμφωνα με τις πραγματικές καταναλώσεις αλλά με κάποια προσυμφωνημένη ποσόστωση. Δηλαδή, τα ποσοστά για τη χρήση του ανελκυστήρα, ο οποίος δίνει και μεγάλα ποσά (σε σχέση με το φωτισμό για παράδειγμα) βγαίνουν με βάση κάποιους συντελεστές (με βάση τις στάσεις) και όχι με βάση την πραγματική χρήση. Κι αυτό αδικία δεν είναι?

Το ίδιο ισχύει για όλες τις περιπτώσεις κοινόχρηστης θέρμανσης -πλην θερμιδομέτρησης - επίσης είναι αδικία. Κάπως όμως πρέπει να λειτουργήσει η οικοδομή και φαντάζομαι ότι καταλαβαίνεις ότι αν αφήσεις τους ιδιοκτήτες να πληρώνουν μόνο όσα θεωρούν 'δίκαια' στο τέλος δε θα πληρώνει κανένας...

(μα εγώ δεν χρησιμοποιώ το ασανσέρ, με τα πόδια ανεβαίνω γιατί να πληρώσω-

μα εγώ το φώς της σκάλας το κλείνω , να πληρώσει η κυρα κατίνα που το έχει ανοικτό όλη μέρα - πετρέλαιο δεν πληρώνω γιατί το ανόιγετε όταν έχω φύγει για τη δουλειά και το κλείνετε όταν γυρνάω-all time classics)

 

Μ'αρέσει όπως το θέτεις banskoboy... στην τελική έτσι είναι, αν το αποδεχθούν όλοι ως δίκαιο και θα το τηρούν...

 

Αν όμως η σύμβαση αυτή έγινε από μερικούς (π.χ. κατασκευαστή που κράτησε 2 διαμερίσματα κ αρχικούς ιδιοκτήτες που κράτησαν άλλα 2) και όλοι οι άλλοι μετά (όντας και μειοψηφία) δεν μπορέσουν να ανατράψουν το καθεστώς... τι γίνεται;

 

Δηλαδή σε μια πενταόροφη πολυκατοικία με ένα σανσέρ που φτάνει μέχρι το πρώτο πληρώνουν όλοι; (με αυτά που γίνονται δεν αποκλείεται δεις και κάτι τέτοιο :P) καλά αυτό μπορείς να πεις ναι, γιατί αναγκαστικά όλοι θα χρησιμοποιήσουν το ασασνέρ μέχρι εκεί που πάει.

 

Κατ επέκταση θα πρέπει πληρώνουν για τη χρήση του και αυτοί που μένουν ή τα καταστήματα στο ισόγειο...

 

Επίσης οι ιδιοκτήτες υπόγειων αποθηκών όπου λογικά δεν θα χρησιμοπιούν ασανσέρ (γιατί αυτό ξεκινά από το ισόγειο) πρέπει να πληρώνουν για τη χρήση του;

 

Ο νόμος λέει ότι οι συνιδιοκτήτες συμμετέχουν κατά το αναλογούν "για τη συντήρηση"... δεν λέει για τη χρήση όμως.

 

Το ασανσέρ όμως είναι κοινόχρηστο, γιατί μπορεί π.χ. ο ιδιοκτήτης της υπόγειας αποθήκης να ανεβαίνει στη ταράτσα κάθε τόσο "να αγναντεύει" τη θέα... αν χρειαζόταν κλειδή (που δεν το είχε) για να χρησιμοποιήσει το ασανσέρ, αυτό θα ήταν κοινόχρηστο;

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

1. Με το πλαίσιο των διατάξεων που ανέφερα περιγράφεται νομικά το θέμα των ανοικτών θέσεων στάθμευσης στην pilotis πολυκατοικίας. Επομένως, εφόσον δεν έχουν ακυρωθεί οι διατάξεις αυτές από το ακυρωτικό δικαστήριο (ΣτΕ), κανένα άλλο Δικαστήριο δεν μπορεί να εκδώσει απόφαση διαφορετική από το πλαίσιο αυτό.

2. Αυτές οι θέσεις στάθμευσης μπορούν να αντιστοιχηθούν ΜΟΝΟΝ σε Ο.Ι. της πολυκατοικίας στην οποία οι θέσεις αυτές καθορίστηκαν.

3. Οι θέσεις αυτές είναι παραρτήματα της αντίστοιχης Ο.Ι. και δεν αποτελούν αυτοτελείς Ο.Ι. αφού δεν έχουν χιλιοστά επί του οικοπέδου. Επομένως, δεν μπορούν να μεταβιβαστούν αυτοτελώς.

4. Εάν, παρά ταύτα, συντάχθηκαν συμβόλαια αντίθετα με τα παραπάνω, τα συμβόλαια αυτά είναι άκυρα, όπως έχουν αποφασίσει Δικαστήρια διαφόρων βαθμίδων.

Είναι δηλαδή άκυρα τα συμβόλαια με τα οποία δόθηκαν χιλιοστά σε ανοιχτούς χώρους στάθμευσης σε pilotis ή είναι άκυρα τα συμβόλαια με τα οποία έγινε αυτοτελής μεταβίβαση τέτοιου χώρου?

Link to comment
Share on other sites

ο ν. 1221  ειναι σαφης...

 

- οι δημιουργούμενες στο υπογειο ΘΣΑ μπορει να αποτελεσουν αυτοτελεις οριζοντιες ιδιοκτησιες και να μεταβιβασθουν ελευθερα.

 

- οι ΘΣΑ στην πυλωτη κατα ρητη διαταξη του 1221, μεταγραφονται και τιθενται " σε εξυπηρετηση της οικοδομης ή διηρημενων ιδιοκτησιων αυτης".

 

Ακομα και αν δοθουν "χιλιοστα" και παλι ο σκοπός τους ειναι η "εξυπηρετηση της οικοδομης" ή "διηρημενων ιδιοκτησιων  αυτης"

[δλδ ειτε για ολοκληρη την οικοδομη ειτε για "μερικες" ιδιοκτησιες...]

 

Επομενως,  το συνηθες ειναι οτι  αυτες οι ΘΣΑ στην πυλωτη, είτε με χιλιοστα είτε χωρις χιλιοστα, να αποτελουν παρακολουθηματα διαμερισματων....

 

Ακομα και εαν εχει γινει   με ξεχωριστό συμβολαιο, αυτοτελης μεταβιβαση,  κατα κυριοτητα,  μιας ΘΣΑ,  σε συνιδιοκτητη της οικοδομης,

 

παραμενει η υποχρεωση οτι αυτη η ΘΣΑ εξυπηρετει μια  ιδιοκτησια της οικοδομης...αρα δεν μπορει να την πουλησει ανεξαρτητα...

 

Τελος, ακομα και  αν, μετα απο  δικαστικη διεκδικηση απο καποιον συνιδιοκτητη στην οικοδομη, ο οποίος διεκδικει "μεριδιο" απο αυτη την ΘΣΑ...

ζητηθει απο αυτον   η ακυρωση του συμβολαιου μεταβιβασης, ωστε να γινει κοινοχρηστη αυτη η ΘΣΑ,

αυτο που εχει κριθει ειναι οτι

 

ναι μεν η μεταβιβαση "κατα κυριοτητα" δεν επιτρεπεται...

πλην ομως μεσα στο συμβολαιο  μεταβιβασης της κυριοτητας, "εμπεριεχεται" και η αποκλειστικη χρηση...

επομενως

ακυρο το συμβολαιο...εγκυρη η παραμονη του ιδιοκτητη  διαμερισματος στην οικοδομη, στην χρηση αυτης της ΘΣΑ

 

[γι αυτο και στο συμβολαιο γραφεται ...

"μεταβιβαζεται... κατα κυριοτητα, νομη, κατοχη και χρηση...]

 

[απο το 1992 μετα την γνωστη αποφαση  του κ. Κοκκινου στον ΑΠ, σε υποθεση  του Εφετείου  Λαρισας, εχουν εκδοθει  δεκαδες  δικαστικες αποφασεις....

μονο  και μονο γιατι, ακομα μια φορά  αυτοι εκει στο υπουργειο,  δεν ειχαν την γνωση  -ή την θεληση-  να συνταξουν εναν νομο

σαφή και  κατανοητό ...]

 

Νομιζω οτι ...το "παρον"...δεν διαφερει από το "παρελθον"...σε τιποτε...

Edited by dimitris GM
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Από το 2009 που παντρεύτηκα μένω σε πολυκατοικία σε διαμέρισμα στον 6ο όροφο που είχε αγοράσει η γυναίκα μου (συνολικά είναι 14 διαμερίσματα). Στη πυλωτή υπάρχουν 3 θέσεις ανοιχτές που παρκάρουν συγκεκριμένα άτομα της πολυκατοικίας καθώς και 3 άλλες κλειστές θέσεις (οι 2 είναι αγορασμένες από άτομα εκτός πολυκατοικίας και η μία βασικά είναι κατασκευασμένη σαν μαγαζί με κάποιον "πονηρό" τρόπο του κατασκευαστή (έκανε νομίζω κάποια σκάντζα χιλιοστών με την συμφωνία δύο ιδιοκτήτων της πολυκατοικίας). Η περιοχή είναι δύσκολη στην έρευση πάρκινγκ και έχω πρόβλημα όταν γυρίζω σπίτι από την δουλειά, αλλά και με τα ψώνια και με το μικρό παιδί (3,5 ετών και τώρα έρχεται και το 2ο). Θα ήθελα λίγο να το ψάξω το θέμα και να δω τι δικαιώματα έχω. Πιο αναλυτικά:

 

-  Πίσω πίσω έχει πιάσει ο ένας τη μια ανοιχτή θέση και έχει ένα εγκατελειμένο αυτοκίνητο που δεν κινείται. Ακριβώς μπροστά του (δεν έχει θέση πάρκινγκ εκεί κανονικά) αφήνει το αμάξι του ένας άλλος της πολυκατοικίας που έχουν κάνει μεταξύ τους συμφωνία. Αυτά έγιναν μάλλον τέλη δεκαετίας 90 που χτίστηκε η πολυκατοικία. Εγώ όπως είπα μπήκα το 2009 (μέχρι τότε η γυναίκα μου το νοίκιαζε το διαμέρισμα).

- Ακριβώς δίπλα από το εγκατελειμένο αυτοκίνητο έχει άλλη μία ανοιχτή θέση που παρκάρει ένας συγκεκριμένος πάλι και μπροστά του ακριβώς βάζει το 2ο αυτοκίνητο! (επίσης δεν έχει θέση πάρκινγκ εκεί κανονικά)

- Περίπου στην μέση της πυλωτής στα αριστερά όπως μπαίνεις έχει μια ανοιχτή θέση που παρκάρει πάλι ένας συγκεκριμένος. Στην δεξιά μεριά έχει 2 κλειστές θέσεις αγορασμένες από άτομα εκτός πολυκατοικίας. Ο ένας μάλιστα νοικιάζει και τον χώρο του σε φίλους με μηχανες!!!

- Και υπάρχει φυσικά και ένας κλειστός χώρος φτιαγμένος για μαγαζί που έχει χρόνια να λειτουργήσει.

- Υπάρχει επίσης και υπόγειο πάρκινγκ όπου αν θυμάμαι καλά έχει γύρω στις 10 με 12 θέσεις και οι 8 περίπου είναι αγορασμένες από άτομα εκτός πολυκατοικίας!!! 

 

Τι γίνεται τελικά?? Εγώ μπορώ να παρκάρω στην πυλωτή? Θεωρείται κοινόχρηστος χώρος για όλους? Τι γίνεται με τα κλειστά πάρκινγκ της πυλωτής που τα αγόρασαν οι απέξω? Τι γίνεται με το υπόγειο πάρκινγκ? Αυτοί που τα αγόρασαν τα έχουν νόμιμα? Αφήστε που από πάνω από κάθε πάρκινγκ στο υπόγειο έχει πυροσβεστήρα οροφής που έχει να αναγομωθεί/συντηρηθεί από το 2007. Είναι κρίμα να παιδεύεσαι να βρεις πάρκινγκ (πρόσφατα μου έσπασαν και τον καθρέπτη του αυτοκινήτου) ενώ ορισμένοι να βολεύουν και τα 2α αμάξια τους και οι υπόλοιποι να μην μένουν καν στην πολυκατοικία.

 

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Εκεί που αναφέρομαι στο ότι "(δεν έχει θέση πάρκινγκ εκεί κανονικά)" εννοώ για το αυτοκίνητο που τοποθετούν μπροστά από την ανοιχτή θέση πάρκινγκ που υπάρχει πίσω πίσω και ήδη έχουν καβατζώσει.

Link to comment
Share on other sites

προφανως δεν ειναι δυνατη η απαντηση....

αφου δεν γνωριζουμε τι λενε τα συμβολαια τα δικα σου και των αλλων

 

Γενικα,  εσυ εχεις οσα δικαιωματα πηρες απο το συμβολαιο ή με βαση τον κανονισμο..

Προφανως το ιδιο ισχυει και για τους αλλους...

 

Επομενως

πας με το συμβολαιο σου στο δικηγορο σου

 

Για τα παραπερα θα σε συμβουλευσει τι πρεπει να γινει...

 

Καλο Πασχα...

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Είμαστε πλέον στο 2022 κι ακόμα το θέμα χρήσης χώρων στην pilotis ταλαιπωρεί τους συνιδιοκτήτες.              Ερώτημα για όποιον/α το δει:

Σε pilotis πολυκατοικίας του 1974 υπάρχει στην Οριζ. Ιδ. χώρος 50 τμ με ποσοστό συνιοκτησίας 4 χιλ/στα. Ο έχων την κυριότητα έχει και χωριστή ιδιοκτησία (διαμέρισμα) στο κτίριο. Δεν υπάρχει συσχέτιση των 2 ιδιοκτησιών πέραν του οτι ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη ο οποίος δεν κατοικεί στο κτίριο. Μπορεί να χρησιμοποιεί τη θέση/εις στην pilotis  ο ενοικιαστής του διαμερίσματος; Δεν θεωρείται "τρίτος" αφού δεν είναι ιδιοκτήτης οπότε και δεν μπορεί να κάνει χρήση του συγκεκριμένου χώρου στην pilotis; (αν βέβαια υποτεθεί οτι παρά την αποφ 23/2000 της ολομέλειας του Α.Π. ισχύει στο συμβόλαιο για τον χώρο στην pilotis )

Ευχαριστώ

 

Edited by ErnestoCHE
διορθωση κειμένου
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.