Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 23 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 23 , 2011 Smith!!!!! με τον Watson.
harrisxania Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 23 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 23 , 2011 η αλήθεια είναι οτι η συζήτηση πηγε σε βαθεια νερα τα οποια δεν τα ξερω ουτε γω γτ δεν εχω ασχοληθει πολυ με τα διαγραμματα smith. χαιρομαι παντως που το θεμα μου προσελκυσε τοσο κοσμο. σας ευχαριστω πολυ!! Και στην γεολογια αλλα για διαφορετικο σκοπο.... Αυτο το τ=45 kp/mm2 δεν το καταλαβα... είναι κιλοποντ ανα τετραγωνικό χιλιοστο. το κιλοποντ είναι μοναδα μετρησης της δυναμης και ισοδυναμει με 9,81 newton. που είναι απ'ότι φαίνεται και ο φοιτητής που ρώτησε. εγω σπουδαζω στο πανεπιστημιο δυτικης μακεδονιας, στην κοζανη. ο καθηγητης που μου κανει τα στοιχεια πηρα πτυχιο και διδακτορικο στο απθ.
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 23 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 23 , 2011 πηγαινε στο https://www.efatigue.com/multiaxial/ και θα μάθεις πράγματα
miltos Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 25 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 25 , 2011 Επανέρχομαι μετά από μικρή απουσία. Πλέον, αυτά τα διαγράμματα χρησιμοποιούνται για αρχικές εκτιμήσεις. Σε πραγματικές κατασκευές, εδώ και αρκετά χρόνια χρησιμοποιούνται λογισμικά πεπερασμένων όπως αυτό της BETA CAE Για τυποποιημένες "εγκοπές" δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιηθούν πεπερασμένα στοιχεία. Οι τυποποιημένες εγκοπές έχουν ήδη "λυθεί" πειραματικά, με πεπερασμένα ή άλλες μεθόδους και έχουν παραμετροποιηθεί. Βέβαια υπάρχουν πιο σύγχρονες μέθοδοι από αυτές που αναφέρει ο Γραικούσης στα βιβλία του, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με τις συγκεντρώσεις τάσεων στη δεδομμένη εγκοπή, αλλά με την συμπεριφορά (αντοχή) των υλικών. Και πως αντιμετωπίζονται "σύνθετες καταστάσεις"; πχ, περιπτώσεις όπου κύριες και διατμητικές τάσεις αντιστοιχούν σε άλλη θέση του διαγράμματος: - Ο άξονας τροχαλίας παλινδρομικής μηχανής έχει ροπή κάμψης που κυμαίνεται μεταξύ +/-Μmax και στρέψη που κυμαίνεται γύρω από την Μmean. ή περιπτώσεις όπου συνδυάζονται δράσεις διαφορετικού ρυθμού επαναλήψεως: - Ο άξονας ενός τροχού καταπονείται κατά την διάρκεια ζωής του από μερικά εκατομύρια επαναλήψεις της μέσης δράσης, συν μερικές εκατοντάδες επαναλήψεις μίας ακραίας δράσης. Αλέξη, έχω καιρό να ασχοληθώ με αυτά, οπότε μπορεί να δώσω ελλειπείς-παραπλανητικές-λάθος απαντήσεις. Αυτό που ίσως πρέπει να κρατήσεις, διότι νομίζω ότι καταλαβαίνω που θες να εστιάσεις, είναι ότι πχ μια καμπτική τάση +/- 30kp/mm2 μπορει να μην προκαλέσει κόπωση του υλικού, ενώ ίδια τάση που προέρχεται από εφελκυσμό μπορεί να προκαλέσει την έναρξη και διάδοση της ρωγμής. Για αυτό και κατά κάποιον τρόπο γίνεται επαλληλία, όταν προχωράμε με τυποποιημένες εγκοπές.
kcher Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 25 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 25 , 2011 Πλέον, αυτά τα διαγράμματα χρησιμοποιούνται για αρχικές εκτιμήσεις. Σε πραγματικές κατασκευές, εδώ και αρκετά χρόνια χρησιμοποιούνται λογισμικά πεπερασμένων όπως αυτό της BETA CAE Τα διαγράμματα Smith και Woele είναι βασικότατη γνώση για τις δυναμικές καταπονήσεις και αναντικατάστατη. Δεν είναι πάντα διαθέσιμη η ακριβής αλλά και ακριβή μέθοδος πεπερασμένων στοιχείων.
arkara Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 25 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 25 , 2011 Τι φορτία έχεις στατικά, κυμαινόμενα ή εναλλασσόμενα?
kcher Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 25 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 25 , 2011 Και πως αντιμετωπίζονται "σύνθετες καταστάσεις"; πχ, περιπτώσεις όπου κύριες και διατμητικές τάσεις αντιστοιχούν σε άλλη θέση του διαγράμματος: - Ο άξονας τροχαλίας παλινδρομικής μηχανής έχει ροπή κάμψης που κυμαίνεται μεταξύ +/-Μmax και στρέψη που κυμαίνεται γύρω από την Μmean. ή περιπτώσεις όπου συνδυάζονται δράσεις διαφορετικού ρυθμού επαναλήψεως: - Ο άξονας ενός τροχού καταπονείται κατά την διάρκεια ζωής του από μερικά εκατομύρια επαναλήψεις της μέσης δράσης, συν μερικές εκατοντάδες επαναλήψεις μίας ακραίας δράσης. Το διάγραμμα Smith χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό της αντοχής ενός υλικού και από κει και πέρα διορθώνεται με συντελεστές διατομής, τραχύτητας, πιθανές εγκοπές κλπ. Το πώς θα υπολογίσουμε τις αναπτυσσόμενες ορθές και διατμητικές τάσεις, αυτό γίνεται με διάφορες μεθόδους, αναλυτικές ή γραφικές (κύκλος Mohr και λοιπά). Οπωσδήποτε πάντως θα χρησιμοποιήσουμε και το κατάλληλο κριτήριο αστοχίας, ανάλογα αν πρόκειται για όλκιμο ή ψαθυρό υλικό, καθώς και από τα είδη των καταπονήσεων. Στο παράδειγμα που ανάφέρεις με την άτρακτο μιας τροχαλίας, αυτή καταπονείται σε κυμαινόμενη κάμψη μεταξύ 0 και Μmax και σε στατική ή κυμαινόμενη ή εναλλασσόμενη στρέψη (ανάλογα αν σταματά συχνά ή υπάρχει και αντίστροφη περιστροφή). Υπάρχουν -λοιπόν- υπολογιστικές μέθοδοι που υπολογίζουμε το στατικό μέρος της ισοδύναμης τάσης και το μεταβλητό μέρος της τάσης αυτής, συναρτήσει του χρόνου. Ανάλογα τη μορφή της γενικής αυτής καταπόνησης, επιλέγουμε τα κατάλληλα όρια αντοχής από το διάγραμμα Smith, τη διορθώνουμε όπως ανέφερα παραπάνω, βάζουμε και το συντελεστή ασφαλείας που επιθυμούμε και έτσι διαστασιολογούμε την άτρακτο.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα