miltos Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Όταν κατασκευάζεται θεμελιακή γείωση, στις λήψεις γείωσης (αναμονές) πρέπει ο αγωγός να καλύπτεται με αντιδιαβρωτική ταινία 30cm εντός και 30cm εκτός του σκυροδέματος. Γνωρίζετε τον λόγο?
CostasV Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Το σημείο εισόδου στο σκυρόδεμα, όπως και κάθε άλλη "διεπιφάνεια", είναι σημείο αυξημένης πιθανότητας διάβρωσης. Εχουμε το ίδιο υλικό (δηλ. τον αγωγό) σε δύο διαφορετικά διαλύματα, την ατμόσφαιρα και το σκυρόδεμα. Τοπικά μπορεί να ανατπυχθούν δυναμικά που σιγά-σιγά να διαβρώσουν το σημείο αυτό. Θα μου πεις, δεν αναπτύσσεται δυναμικό μεταξύ του εκτεθειμένου στην ατμόσφαιρα (και ακάλυπτου από την ταινία) αγωγού αναμονής, και του θαμένου στο σκυρόδεμα αγωγού; Αναπτύσσεται, αλλά δεν κλείνει εύκολα κύκλωμα. Ενώ αν δεν τυλίξουμε τον αγωγό αναμονής με ταινία, το κύκλωμα θα κλείσει ευκολότερα. edit: Να προσθέσω ότι δεν πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσει σημαντικά, εάν και εφόσον υπάρχει πρόβλημα. Ειδικά εάν γίνεται απλή εφαμρογή και τύλιγμα με το χέρι. Η υγρασία που θα έχει περάσει σε λίγο καιρό θα κάνει την προστατευτική ταινία να μοιάζει "αόρατη"
miltos Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Λες λοιπόν ότι είναι θέμα ηλεκτρόλυσης. Ο αγωγός που υποτίθεται ότι βρίσκεται στην ατμόσφαιρα, πρακτικά μπορεί να βρίσκεται μέσα σε νερό (τοπικά), το οποίο βρέχει και το μπετό. edit: Να προσθέσω ότι δεν πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσει σημαντικά, εάν και εφόσον υπάρχει πρόβλημα. Ειδικά εάν γίνεται απλή εφαμρογή και τύλιγμα με το χέρι. Η υγρασία που θα έχει περάσει σε λίγο καιρό θα κάνει την προστατευτική ταινία να μοιάζει "αόρατη" Αυτός ήταν ο τελικός σκοπός της ερώτησης. Να δω πόσο επιμελημένα πρέπει να γίνει η εφαρμογή. Αν το τύλιγμα γίνει αφού έχει περαστεί ο αγωγός μέσα στα σίδερα χ@σ@ μέσα. Μια άλλη απορία είναι γιατί να μην περαστεί στον αγωγό θερμοσυστελλόμενο αντί για αντιδιαβρωτική.
cmkapos Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Υπάρχουν καιάλλα υλικά, όπως η λαστιχοταινία της 3Μ. Επίσης, δεν είναι άσχημη ιδέα, οτιδήποτε κι αν χρησιμοποιήσουμε, να το περάσουμε εξωτερικά με ένα πισσοειδές στεγανωτικό για να αποφύγουμε τη διείσδυση νερού. Και ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ, ποτέ μην βάζετε χάλκινη ταινία σε επαφή με τον οπλισμό. Θα τον κόψει σαν μαρούλι. Μόνο γαλβανιζέ ταινία είναι η πιο κατάλληλη.
miltos Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Και ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ, ποτέ μην βάζετε χάλκινη ταινία σε επαφή με τον οπλισμό. Θα τον κόψει σαν μαρούλι. Στο ΕΛΟΤ ΕΝ 62305, κεφάλαιο Ε.5.6.2.2.2 υποτίθεται ότι λέει ακριβώς το αντίθετο. Δεν το έχω ακόμα αλλά το περιμένω... Όταν το παραλάβω θα το επιβεβαιώσω και θα αναφέρω τύχον περιορισμούς.
cmkapos Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Μίλτο, δεν ξέρω τι μπορεί να λέει ο ΕΛΟΤ, αλλά χαλκός σε επαφή με τον οπλισμό θα κόψει τον οπλισμό σε λιγότερο από 5 χρόνια. Το έχω δει σε αυτοψία και ήταν τραγικό το αποτέλεσμα. Για το λόγο αυτό δεν ενώνεις ποτέ χαλκοσωλήνα με σιδηροσωλήνα χωρίς ανοδική προστασία στις Κ/Θ.
miltos Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Το έχω δει σε αυτοψία και ήταν τραγικό το αποτέλεσμαΤι περίπτωση ήταν? Υποτίθεται ότι ο χάλυβας και ο χαλκός δεν συμμετέχουν (έντονα τουλάχιστον) σε ηλεκτρόλυση όταν βρίσκονται μέσα στο σκυρόδεμα. Δεν το λέει ο ΕΛΟΤ, είναι ΕΝ και υπάρχει και IEC62305. Επιφυλάσσομαι μέχρι να το διαβάσω ο ίδιος.
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Σαν καλός πολιτικός μηχανικός ζητάω η ταινία να είναι σιδηρά επιψευδαργυρωμένη. Έχει λίγο μεγαλύτερη αντίσταση, αλλά αυτό λύνεται εύκολα. Ο χαλκός δημιουργεί πρόβλημα, είναι γνωστό και από τους αγωγούς των αλεξικέραυνων. Και τι νόημα έχει μία καλή γείωση σε μια οικοδομή με προβληματικό φορέα;
cmkapos Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 27 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 27 , 2011 Στην ουσία, η κάπως μεγαλύτερη αντίσταση του ίδιου του αγωγού είναι εντελώς αμελητέα και αυτό είναι ένα σύνηθες λάθος που κάνουν πολλοί τεχνικοί. Βάζουν χαλκό αντί για γαλβανιζέ ταινία και δημιουργούν άλλα προβλήματα μετά. Σε μια γειωση, το σημαντικότερο είναι η επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με το έδαφος και όχι η αγωγιμότητα του υλικού που αντιστοιχεί σε ελάχιστα milliohms.
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 27 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 27 , 2011 - Έχει νόημα η σύνδεση αγωγού γειώσεως - ταινίας να γίνεται μέσα σε φρεάτιο; (για να είναι επισκέψιμη) - Έχει νόημα η σύνδεση να γίνεται σε μεγαλύτερο ύψος; Ένα άκρο της ταινίας να ανέρχεται μέχρι ενός ύψους από την θεμελίωση μέσα από κάποιο τοιχείο και η σύνδεση με τον αγωγό να γίνεται στον τοίχο, μέσα σε κάποιο κυτίο; (για προστασία από την υγρασία)
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα