miltos Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 2 , 2011 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 2 , 2011 @miltosΕχω δει το αποτέλεσμα σε κολώνα και πάντα όταν σχεδιάζω κάτι το κάνω με ΔΕΔΟΜΕΝΟ ότι κάποιος μαστοράκος θα τα κάνει σκ..τά για την ευκολία του. 200kA είναι μάλλον υπολογίσιμο μέγεθος σαν ένταση, συμφωνείς; Και μπορεί να φάει ταυτόχρονα 2-3 εκκενώσεις που θα το πυρώσουν. Στον κεραυνό, το τεράστιο μέγεθος δεν είναι η ένταση, αλλά η τάση. Η ένταση είναι έχει μέγιστη τιμή κάποια kA, ως 200kA για πολύ ισχυρούς κεραυνούς. Συνήθως δεν ξεπερνάει τα 50kA. Ένας Μ/Σ ΜΤ-ΧΤ, σαν αυτούς που τοποθετεί η ΔΕΗ στο δίκτυό της, μπορεί να δώσει ένταση βραχυκύκλωσης L-N ~25kA rms. Βλέπουμε λοιπόν ότι η ένταση του κεραυνικού ρεύματος δεν είναι ασύλληπτο μέγεθος. Επιπλέον η διάρκεια της έντασης του ρεύματος του κεραυνού είναι πολύ μικρή (μετριέται σε 10άδες-100ντάδες μs). Οπότε τα θερμικά αποτελέσματα πάνω σε έναν αγωγό δεν είναι τρομερά. Το γινόμενο I2t για έναν κεραυνό δεν είναι μεγάλο. Ένας αγωγός 50mm2 μπορεί άνετα να το αντέξει, χωρίς μεγάλη αύξηση της θερμοκρασίας του. Εκείνο το μέγεθος που είναι ασύλληπτο σε έναν κεραυνό είναι η τάση που μπορεί να αναπτυχθεί σε μια αντίσταση που παρεμβάλλεται στο δρόμο του. Ένα βραχυκύκλωμα όπως το παραπάνω μπορεί να περιοριστεί στα 230Α αν ο βρόγχος σφάλματος έχει αντίσταση 1Ωhm. Η ένταση του κεραυνού όμως δεν περιορίζεται και προκαλεί ζημιές όπου βρει αυξημένη αντίσταση όπως τα σκασίματα στο μπετό που αναφέραμε αν η σύνδεση είναι της πλάκας. Ενώ ο χαλκός των 50mm2 είναι υπεραρκετή διατομή για την ένταση του κεραυνού, όσο αφορά τα θερμικά αποτελέσματα, το σύρμα δεν έχει, υπερθερμαίνεται, αυξάνεται η αντίστασή του, οπότε αυξάνεται η ισχύς που αναπτύσσεται σε αυτό και πάει λέγοντας... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 2 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 2 , 2011 Η θερμότητα που εκλύεται πάνω στον αγωγό δεν μπορεί να προκαλέσει τις βλάβες που παρατηρούμε. Ακόμη κι αν σε κάποια θέση είχαμε τήξη του χαλκού, δεν θα είχαμε αστοχία εκρηκτικού τύπου. Το ρεύμα θα πρέπει να κινηθεί εκτός αγωγού, μέσα στην μάζα του σκυροδέματος, πράγμα που στην περίπτωση αυξημένης αγωγιμότητας του σκυροδέματος μπορεί να συμβεί λόγω επιδερμικού φαινομένου. Όμως σε ένα στοιχείο που κάθε 15cm το πολύ διαθέτει μία βέργα κατ' ελάχιστον Φ8 προς κάθε κατεύθυνση, είναι ένα θέμα το πού πάει το ρεύμα... Link to comment Share on other sites More sharing options...
miltos Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2011 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2011 Πρέπει να γίνει πολύ μεγάλη η επαγωγική αντίσταση του αγωγού καθόδου για να έχουμε ικανή ένταση μέσα στο σκυρόδεμα που θα προκαλέσει το σκάσιμο αυτού. Στην ουσία πρέπει κατά μήκος του αγωγού καθόδου να αναπτυχθεί διαφορά δυναμικού που θα προκαλέσει την απαιτούμενη ένταση μέσα στο σκυρόδεμα. Δεν έχω ακούσει ποτέ τέτοια περίπτωση, χωρίς φυσικά να έχω ακούσει τα πάντα. Αν έχει κάποιος ένα παράδειγμα ας μας πει. Οι διατομές που χρησιμοποιούνται λογικά καλύπτουν αυτή την περίπτωση. Σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιηθούν τα κατάλληλα υλικά, πολλά μπορεί να γίνουν. Μην ξεχνάμε ότι οι αγωγοί καθόδου γεφυρώνονται με τον οπλισμό ανά 2m περίπου, οπότε συμμετέχει και αυτός σαν αγωγός καθόδου. Επίσης γεφυρώνεται με τον οπλισμό το ηλεκτρόδιο γείωσης, οπότε η ένταση που εγκαταλείπει το ηλεκτρόδιο προς το σκυρόδεμα (με τελικό προορισμό τη γη), ανά μονάδα επιφάνειας αυτού, μικραίνει. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmkapos Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2011 Ολα καλά και άγια που λέτε, αλλά μόνο μεταλλική κολώνα θα χρησιμοποιούσα για να κατεβάσω αλεξικέραυνο. Πείτε με υπερσυντηρητικό, αλλά γι αυτό εμείς οι μηχανικοί χρησιμοποιούμε μολύβια και όχι στυλό. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miltos Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2011 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2011 Πείτε με υπερσυντηρητικό, αλλά γι αυτό εμείς οι μηχανικοί χρησιμοποιούμε μολύβια και όχι στυλό. Το έπιασα με τη δεύτερη ανάγνωση! Καλοοό.... Αν και το θέμα της θεμελιακής δεν είναι σε φάση σκαριφήματος. Όταν έγινε υποχρεωτική κατασκευή της θεμαλιακής δεν την ήθελα καθόλου. Έλεγα τι λόγο έχουμε να φέρνουμε το ρεύμα και τον κεραυνό στα θεμέλια, μια χαρά και πολύ απλούστερες είναι οι άλλες γειώσεις κλπ. Με τον καιρό το συνήθισα και μπορώ να πω ότι μου αρέσουν τα πλεονεκτήματά της. Όμως θέλει προσοχή στην κατασκευή. Επίσης δεν είχα χρησιμοποιήσει χαλκό μέχρι στιγμής. Μόνο στην τελευταία δουλειά. Στο εξής όμως δεν ξαναγυρνάω στο σίδερο όσο αφορά τις αναμονές. Εκτός φυσικά αν προκύψουν νέα στοιχεία. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα