Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Γεια σας, ήθελα να ρωτήσω αν αξίζει τον κόπο να χρησιμοποιήσω τον κινητήρα του παλιού μας αυτοκινήτου (Honda civic μοντέλο '96, 1600 cc) για συπαραγωγή ηλεκτρισμού -θερμότητας σε μια ένα 2-όροφο σπίτι, με επιφάνεια ορόφου περίπου 85 τ.μ. Είναι εφικτό κάτι τέτοιο; Αν ναι, ξέρετε τι μετατροπές θα πρέπει να γίνουν; Μπορούν να γίνουν απο κάποιον μηχανολόγο εύκολα;

Δημοσιεύτηκε

Θεωρητικά μπορεί να γίνει αλλά καθαρά από επιστημονική περιέργεια.

 

Ο κινητήρας υποθέτω καίει βενζίνη. Για οικονομία καλύτερα να ήταν πετρελαιοκινητήρας.

Δεν μπορείς να μοιράσεις πάντα το ποσοστό θερμότητας και ηλεκτρισμού που θα παράγει. Με ένα κιβώτιο θα μπορούσες κάπως να προσεγγίσεις καλύτερη απόδοση αλλά όχι ικανοποιητικά.

Για παράδειγμα το καλοκαίρι η θερμότητα θα χάνεται, ενώ τον χειμώνα το βράδυ θα χρειάζεσαι μόνο θέρμανση οπότε ο ηλεκτρισμός θα χάνεται (εκτός αν αποσυζεύξεις την γεννήτρια).

Ίσως χρειαστεί να προγραμματίσεις τον εγκέφαλο του κινητήρα για πιο αποδοτικό ψεκασμό.

Δεν προβλέπεται από την νομοθεσία, άρα θα πρέπει να υπάρχει και κάποια προβλεπόμενη μέθοδος για την θέρμανση.

Δημοσιεύτηκε

Οι βενζινοκινητήρες οχημάτων έχουν χρονισμό βαλβίδων και ανάφλεξης για απόδοση μέγιστης ισχύος σε υψηλές στροφές και μέγιστη απόδοση γύρω στις 2500rpm, την στιγμή που οι περισσότερες γεννήτριες -όντας σχεδιασμένες για σύζευξη με ντιζελομηχανή- δουλεύουν στις 1500rpm. Άρα δεν είναι δυνατή η απευθείας σύζευξη, χρειάζεται μείωση.

 

Γενικά, προφανώς γίνεται. Αλλά θα έχεις μειωμένο χρόνο ζωής, δυσκολία στον αυτοματισμό ελέγχου των στροφών (ίσως χρειαστεί και αύξηση της μάζας σφονδύλου), αυξημένη κατανάλωση (που εφόσον έχεις συμπαραγωγή μπορεί και να μην σε πειράζει...).

Δημοσιεύτηκε

Αν έχεις χρόνο και γνώσεις, φυσικά και γίνεται!

Μια ιδέα που θα έλυνε τα προβλήματα με τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα σε σχέση με τη γεννήτρια, θα ήταν να χρησιμοποιήσεις alternators (δυναμό) που παράγουν απ' ευθείας DC για να φορτίζεις συσσσωρευτές, από τους οποίους θα παίρνεις AC με τη βοήθεια DC/AC inverter.

Υπάρχουν aternators σε διάφορες τάσεις και ισχείς. Έτσι δεν θα ήταν τόσο σημαντικό το να λειτουργεί ο κινητήρας σε άπόλυτα σταθερές στροφές.

Επίσης είναι σχετικά εύκολο να τα προσαρμόσεις στις στροφές που χρειάζονται χρησιμοποιώντας την κατάλληλη σχέση μετάδοσης στις τροχαλίες.

Δημοσιεύτηκε

Όπως ανέφερε και ο sdim το βράδυ τι θα κάνεις?? η συμπαραγωγή είναι λίγο "σγουρή" για τόσο μικρή κλίμακα. η λογική είναι οτι έχουμε μια διάταξη που παράγει ηλεκτρική ενέργεια είτε ΜΕΚ είτε σταθμό με ατμοστρόβιλο και την ενέργεια που μας περισσεύει για να την ψύξη του ΜΕΚ ή την ψύξη του ατμού την βάζουμε σε ένα σπίτι για να μην την πετάξουμε στο περιβάλλον.

εσύ με ένα μόνο σπίτι με τόσο διακινούμενο και μικρό φορτίο υπολόγισε τι θα έχεις... μπορεί να δουλέψει σε συνεργασία με έναν καυστήρα πετρελαίου. ότι πάρεις από το honda και τα άλλα από τον καυστήρα.

  • 3 months later...
Δημοσιεύτηκε

Εγώ πιστεύω ότι γίνεται, αλλά :

 

Πρέπει να υπολογίσεις τα ηλεκτρικά φορτία του σπιτιού και να βγάλεις τα απαιτούμενα kW. Από 'κει και πέρα, θα πρέπει να δεις ο κινητήρας σου σε ποιες στροφές βγάζει αυτά τα kW και υπο ποιο φορτίο.

 

Νομίζω ότι για έναν τέτοιο μεγάλο κινητήρα, το φορτίο θα είναι πολύ μικρό, οπότε, με την χρήση ενός κιβωτίου ταχυτήτων (για να πάρεις τις απαιτούμενες στροφές) θα πρέπει να δουλεύει σε πολύ μικρό φορτίο...

 

Διορθώστε με, γιατί από Η/Κ δεν γνωρίζω πολλά, αλλά για να βγουν 50 Hz (το απαιτεί το ηλεκτρικό δίκτυο του σπιτιού), θα πρέπει να έχουμε συγκεκριμένες στροφές στην ηλεκτρογεννήτρια. Έτσι δεν είναι; Μήπως είναι δυνατή η χρήση ηλεκτρονικών ισχύος, ώστε να έχουμε σταθερή συχνότητα ρεύματος, παρόλο που οι στροφές της ηλεκτρογεννήτριας μπορεί να μεταβάλλονται;

 

Το μικρό φορτίο για έναν βενζινοκινητήρα είναι εντελώς ενεργοβόρα κατάσταση (μειώνεται πολύ ο βαθμός απόδοσης), αφού το έργο άντλησης του κινητήρα είναι μεγάλο (λόγω της πολύ κλειστής πεταλούδας γκαζιού). Αυτό σημαίνει ότι ο αρνητικός βρόγχος στο δυναμοδεικτικό διάγραμμα έχει αυξημένο εμβαδόν. Ο τρόπος ρύθμισης του φορτίου σε έναν βενζινοκινητήρα είναι κυρίως μέσω του στραγγαλισμού (δυστυχώς).

 

Σε τέτοιες περιπτώσεις ο diesel συμφέρει, μια και ο τελευταίος δεν στραγγαλίζει την ροή μέσω πεταλούδας (δεν έχει πεταλούδα), απλά μεταβάλλει την ποσότητα καυσίμου (δηλαδή τον λόγο λ) και έτσι μπορεί να ρυθμίσει το φορτίο του.

 

Επίσης κάτι πολύ βασικό!!!

Θα πρέπει να μεριμνήσεις και για την ψύξη του κινητήρα με μια φτερωτή, η οποία να προσομοιώνει την κίνηση του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας αυτός ΔΕΝ σχεδιάστηκε για στατική χρήση!!!

 

 

Όσο για την συμπαραγωγή, το καλύτερο είναι να χρησιμοποιήσεις ένα πλανητικό σύστημα και βασικά να μιμηθείς τον τρόπο λειτουργίας του Toyota Prius, αλλά αυτό είναι κάτι τραβηγμένο, αλλά και μη απαραίτητο, αφού ο κινητήρας από μόνος του υπέραρκει για τις ενεργειακές ανάγκες που θέτεις.

Δημοσιεύτηκε

Σύστημα TOT.E.M. (από το 1975)

Με τον κινητήρα του Fiat 127 έχουν κατασκευάσει μονάδα ισχύος 15 kWe και 39 kWth. Τροφοδοσία μεθάνιο, βιοαέριο και υγραέριο.

Δημοσιεύτηκε

καλημέρα συνάδελφοι. να σας καταθέσω τη γνώμη μου αν και νέος συνάδελφος όσο αφορά το θέμα της συμπαραγωγής...μιας και έχω ασχοληθεί σε επίπεδο master(θεωρητιικό) σε τριπαραγωγή ενέργειας και διαστασιολόγηση του συστήματος όσο αφορά την κάλυψη των θερμικών (ψυκτικών με ψύκτη απορρόφησης για το καλοκαίρι) αναγκών ξενοδοχείου....γενικότερα η συμπαραγωγή επιτυγχάνει εξοικονόμηση καυσίμου σε μεγάλα συστήματα, όπως ξενοδοχεία, συγκροτήματα πολυκατοικιών κ.τ.λ.και συμφερει γενικότερα η διαστασιολόγηση για κάλυψη θερμικών αναγκών και όχι των ηλεκτρικών...τώρα δεν έχω ασχοληθεί με την πρόσφατη ΤΟΤΕΕ για συμπαραγωγή και τι προυποθέσεις και σε τη τιμή μπορείς να πουλάς το ρεύμα στη ΔΕΗ σαν μονάδα ΑΠΕ, εκτός αν θες ιδιοκατανάλωση του παραγόμενου ρεύματος. Τώρα όσο αφορά μικρού μεγέθους κτίρια...μην ξεχνάτε ότι έχουν ήδη σχεδιαστεί Microturbine...

Αν θες πάντως να χρησιμοποιήσεις τον κινητήρα που έχεις διαθέσιμο, σε καμία περίπτωση με καύσιμο τη βενζίνη...ακόμα και να είχες και πετρελαιοκινητήρα δεν θα στο συνιστούσα...γιατί δεν σκέφτεσαι τη μετατροπή του κινητήρα σου σε υγραέριο, μιας και το φυσικό αέριο θα το χτυπήσουν με επιπλέον φόρους...φυσικά θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν και η χαμηλότερη θερμογόνος δύναμη της καύσης του LPG. για αυτό θα θέλαμε όμως τη γνώμη εμπειρότερων Μηχανολόγων...

Δημοσιεύτηκε

Επίσης μιας και πρόκειται για μηχανή Hοnda Civic...φυσικά δεν ξέρω ακριβώς τι μηχανή VTEC είναι...θα δεις τα στοιχεία του κατασκευαστή.......γενικότερα όταν μιλάμε για Γιαπωνέζο και ειδικά στα παλιά μοντέλα....η μέγιστη απόδοση του κινητήρος ίσως να επιτυγχάνεται και πολύ πάνω από τις 2500rpm, που είπε ο σεβαστός συνάδελφος...άρα το πολύ σοβαρό θέμα που έθιξε για να κάνεις τη σύνδεση με τη γεννήτριά σου δεν θα θες μόνο απλή μείωση(μειωτήρα στροφών) ...θα θες πάρα πολύ μεγάλη μείωση...

Δημοσιεύτηκε

ο κινητήρας είναι ήδη πολύ παλιός 96....και δεδομένου ότι όταν λέμε συμπαραγωγή δεν μιλάμε για stand by εφαρμογές λογικά θα αντέξει μια δυο μέρες το πολύ.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.