θανος_ Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 14 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 14 , 2011 Έχω οικόπεδο Α=150 μη άρτιο αλλά οικοδομήσιμο με άρθρο 25 , και Β=300 άρτιο και οικοδομήσιμο κατά παρέκκλιση, τα οποία βλέπουν σε πεζόδρομο πλάτους 2,65μ. ενώ ανάμεσα τους υπάρχει κοινή δίοδος πλάτους 1μ. που εξυπηρετεί και αυτά αλλά και οικόπεδο Γ που βρίσκεται πίσω από αυτά. Με το νέο σχέδιο πόλης, τα Α, Γ αποκτούν πρόσωπο σε καινούργιο δρόμο, ενώ το Β,παραμενει σε πεζοδρομο μονο. Επίσης καταργειται η κοινη διοδος η οποια προσκυρωνεται, που όμως; Σε ερώτηση παλαιοτέρα στη Πολεοδομία πήρα την περιπαικτική απάντηση «όπου θέλει η πολεοδομία». (Εδώ είναι επαρχία και οι μηχανικοί γνωρίζουν και τους ιδιοκτήτες, οπότε περιπλέκονται τα πράγματα) θα επαναφέρω πάλι το ζήτημα και ρωτώ μήπως γνωρίζετε: 1)η δίοδος προσκυρώνεται μισή μισή (από μισό μέτρο δηλαδή) στα Α,Β; 2)μήπως επειδή το Α δεν είναι άρτιο μπορεί να ζητήσει να προσκυρωθεί σ αυτό η δίοδος με τη λογική της βελτίωσης της οικοδομησιμοτητας. 3) τα Α,Β έχουν παλιά πέτρινα κτίσματα σε επαφή με τη δίοδο. Αν ισομοιραστει αυτή θα έχουν και τα δυο Δ=0,50μ. Είναι επιτρεπτό αυτό; 4) αποκτώντας πρόσωπο το Α στον νέο δρόμο αναγκάζεται να αφήσει πρασιά 4 μ. και να κτίσει κτίσμα διάστασης 6μ. ενώ αν αποκτήσει και την δίοδο θα έχει 7 μ. γι αυτό είναι σημαντική γι αυτό. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MAKAP Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 15 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 15 , 2011 Η δίοδος, που περιγράφεις πρέπει, θεωρητικά, να ανήκει σε ένα από τα δύο οικόπεδα και, με πολύ περιορισμένες πιθανότητες, να αποτελεί παλαιό μονοπάτι που εξυπηρετούσε τα οικόπεδα. Πρέπει, λοιπόν, να διαβάσεις, προσεκτικά, τους τίτλους ιδιοκτησίας των οικοπέδων αυτών, ώστε να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό θέμα της διόδου. Στην περίπτωση που δεν ανήκει σε κανένα από τα οικόπεδα, τότε θα προσκυρωθεί από την Πολεοδομία, με βάση τις συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν γενικοί κανόνες γιαυτή τη διαδικασία. Link to comment Share on other sites More sharing options...
θανος_ Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 15 , 2011 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 15 , 2011 Έψαξα τα συμβόλαια όπως είπες και βρήκα τα εξής: (ιδε και επισυναπόμενο xls) Πριν το 1954 τα Α,Γ,Δ και κοινή δίοδος ήταν μία ιδιοκτησία. Το 1954 και 1955 ο ιδιοκτήτης τους πούλησε το Α και το Γ αντίστοιχα , και για την εξυπηρέτηση τους άφησε τη κοινή δίοδο η οποία στα συμβόλαια αναγράφεται δρόμος που αφέθηκε από τον ίδιο. αργότερα ο Β εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και άνοιξε είσοδο και απ αυτή την κοινή δίοδο ενώ είχε ήδη στον πεζόδρομο. Σε ποιον ανήκει τώρα η δίοδος , και τώρα που καταργείται μπορεί το Α να την διεκδικήσει πάλι με τη διαδικασία της προσκύρωσης; Link to comment Share on other sites More sharing options...
MAKAP Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 15 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 15 , 2011 Το γεγονός ότι: α) η δίοδος ονομάστηκε "δρόμος" στα συμβόλαια και β) οι Α και Γ ανέχθηκαν την κοινή χρήση της διόδου και από τον Β, μειώνει σημαντικά τη δυνατότητα να διεκδικήσουν οι Α και Γ την κυριότητα επί της διόδου και πολύ περισσότερο ο Α. Link to comment Share on other sites More sharing options...
θανος_ Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 17 , 2011 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 17 , 2011 Ψάχνοντας εδώ βρήκα κάποιες αναφορές για τα έγγραφα 11019/87, 1164/84, 1475/77. Το πρώτο λοιπόν αναφέρει ότι …«για την προσκύρωση η διοίκηση κρίνει με βάση το όφελος η τη ζημία που υπέστη κάθε ιδιοκτησία με τη μεταβολή του ρυμ. σχεδίου». Το Α λοιπόν με εφαρμογή πρασιάς 4μέτρων κτίζει κτίσμα με πλάτος μόνο 5,30 στο στενό σημείο, έως 6,00 στο πλατύτερο. Έπαθε δηλαδή μεγάλη ζημία. Επίσης στο ίδιο άρθρο αναφέρεται παράδειγμα προσκύρωσης δρόμου σε οικόπεδο του άρθρου 25 για την καλύτερη εκμετάλλευση του και όχι στο άλλο άρτιο γειτονικό. Άσχετα λοιπόν σε ποιον ανήκε ο δρόμος παλιά , το Α έχει δυο σοβαρούς λογούς να απαιτήσει την προσκύρωση σ αυτό όλου του δρόμου. Σωστά; τα άλλα δύο έγγραφα αν μπορεί κάποιος να μου τα στείλει θα του ήμουν υπόχρεος. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkerasias Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 2 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 2 , 2011 ΕΡΩΤΗΣΗ Εχω περιπτωση οικοπεδου εντοσ σχεδιου εγκεκριμενου απο το 1937 και η οδος εμπροσθεν δεν ειναι πληρως διανοιγμενη. Πρεπει ενα τμημα να προσκυρωθει στο οικοπεδο και ενα αλλο να ρυμοτομηθει. Ποια ειναι η προβλεπομενη απο νομο διαδικασια για αυτες τις πραξεις? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MAKAP Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 2 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 2 , 2011 Σήμερα απάντησα σ' αυτό το θέμα για το ερώτημα που βάζεις. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrmp Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 2 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 2 , 2011 σε οικόπεδο πού αγοράστηκε πρίν 2 χρόνια εντός σχεδίου άρτιο και οικοδομήσιμο 500τ.μ με σ.δ=1.0 από τα οποια περίπου 70τ.μ( και άλλα τόσα από τον γείτονα) έχουν μείνει γιά δίοδο σε πίσω τυφλό οικόπεδο , η οποία φαίνεται και στο τοπογραφικό αγοράς, όπου στο συμβόλαιο αγοράς γράφεται ότι η μισή δίοδος ανήκει στό οικόπεδο.Το οικόπεδο οικοδομεί 430τ.μ ή 500 όπως υποστηρίζει ο ιδιοκτήτης ότι την δόμηση δεν την χάνει; Link to comment Share on other sites More sharing options...
MAKAP Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 2 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 2 , 2011 Εάν στο συμβόλαιο αναγράφεται ότι το συγκεκριμένο τμήμα αποτελεί δουλεία διόδου, τότε αυτό ανήκει στο οικόπεδο και μετράει για όλα τα πολεοδομικά μεγέθη αλλά δεν δομείται. Επί πλέον, η δίοδος μπορεί να καλυφθεί καθ' ύψος αλλά για όλα αυτά τα θέματα μπορείς να βρεις πληροφορίες με κατάλληλη αναζήτηση. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrmp Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 6 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 6 , 2011 δηλαδή αν γράφει δουλεία διόδου το υπόλοιπο οικόπεδο των 430τ.μ οικοδομεί όσα τα 500τ.μ; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα