Μετάβαση στο περιεχόμενο

Διαφορές στις διατομές μεταλλικής κατασκευής με την χρησιμοποίηση ελκυστήρα


 

Recommended Posts

καλημερα σε ολους,θα ηθελα τη βοηθεια σας σε οτι αναφορα την χρισημοποιηση ελκυστηρα και την δοιαφορα στα εντατικα μεγεθη και κυριως στη ροπη My ,οποτε και στην διαστασιολογηση του φορεα και την επιλογη των διατομων.

στο μεταλλικο που εχω εαν δεν χρισημοποιησω ελκυστηρα η ροπη που προκυπει στη συμβολη του ζευκτου με την κωλονα ειναι 308 Knm και στην κολωνα 319Knm, και οι διατομες που προκυπτουν ειναι IPE450(ζευκτο) και HEA320 (κολωνα), ενω εαν βαλω ελκυστηρα(διπλη γωνια 80χ8-) προκυπτουν αντιστοιχα IPE330 και HEA260. ειναι λογικο μια τετοια διαφορα τοσο στα εντατικα μεγεθη και κατα συνεπεια στις διατομες??

 

το κτιριο εχει ανοιγμα 20 μετρων,τα ματια ειναι ανα 6,25μ και υψος κολονας 6μ,στις 3 πλευρες του κτιριου υπαρχει τοιχειο και κολωνες (μπετο)υψους 3μ και οι μεταλλικες κολωνες εχουν υψος 3,8μ ,ενω στην αλλη πλευρα υπαρχουν κολωναικια 1μ(μπετο) που πατανε οι μεταλλικες κωλονες και εχουν καθαρο υψος 6μ

παραθετω και καποια foto για να καταλαβεται το πως ειναι η κατασκευη..

post-14671-131887259957_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Για φόρτιση κατά τον άξονα y (δλδ μετωπική) λόγω σεισμού ή ανέμου ενεργοποιούνται οι χιαστί σύνδεσμοι δυσκαμψίας του διαφράγματος.Παραλαμβάνουν τις οριζόντιες δυνάμεις (από τις τεγίδες) αξονικά καθοδηγώντας τες μέσω της "ζικ-ζακ" πορείας τους στα υποστυλώματα και έπειτα στη θεμελίωση. Ουσιαστικά οι ζώνες της οροφής που έχουν τα χιαστί διακόπτουν τη διαμήκη ροή των οριζόντιων δυνάμεων και την διανέμουν στη ζώνη τους ανακουφίζοντας σημαντικά τα κατάντη στοιχεία.

Επομένως είναι αναμενόμενη μια σεβαστή μείωση των εντατικών μεγεθών που αντιστοιχούν στη φόριση αυτή(Mx κυρίως) των στοιχείων κατά μήκος της κάτοψης.

Η ντίζα των πλαισίων ενεργοποιείται κυρίως για φόριση κατα z (ίδια βάρη,χιόνι κλπ) και ίσως κατά χ (σεισμός,ανεμοπίεση πλευρικά), εφ'όσον υπάρχει κάποια απαίτηση σε θλιπτική αντοχή και buckling από τον ελκυστήρα. Ωστόσο δε θεωρώ ότι απομειώνει τόσο δραστικά τις ροπές (My)...

Link to comment
Share on other sites

μαλλον δεν καταλαβες τι εννοω, δεν εννοω ελκυστηρα στις τεγιδες,αλλα ελκυστηρα στο ζευκτο ,σου παραθετω μια foto για να γινω πιο κατανοητος

post-14671-131887259981_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ναι το κατάλαβα ύστερα όταν είδα τον άξονα y στο σχέδιό σου,οπότε η My είναι για φόρτιση κατά x,z(στο επίπεδο του πλαισίου). Συμπλήρωσα έπειτα την άποψη μου για τη ντίζα.

Οι ροπές που αναφέρεις είναι μάλλον για τα κατακόρυφα φορτία. Θεωρώ κάπως μεγάλη τη συνεισφορά του ελκυστήρα στην απομείωση των ροπών. Αν λύσεις ένα τυπικό δίρριχτο πλαίσιο με και χωρίς ντίζα πόση προκύπτει η διαφορά στις ροπές ( εσύ είσαι στο 1,5 περίπου)?

Link to comment
Share on other sites

Ο ελκυστήρας, ανάλογα με την γεωμετρία του δημιουργούμενου ζευκτού μπορεί να προκαλέσει μέχρι και πολύ μεγάλη μείωση των ροπών. Είχα περίπτωση πλαισίου ανοίγματος 15m που βγήκε με παραβολικό ελκυστήρα και διατομή ζυγώματος ΙΡΕ160!

(δεν θυμάμαι με βεβαιότητα αν ήταν 15m ή 12m. όπως και να είναι, το ΙΡΕ160 είναι πολύ λίγο. Είχα πρόβλημα με την υφαρπαγή!)

Link to comment
Share on other sites

ευχαριστω για τις απαντησεις παιδια,μετα απο λεπτομερη ελενχο,δικαιολογηται πιστευω τετοια μειωση στις ροπες,απλα ταυτοχρονα αυξανεται κατα πολυ η θλιπτικη δυναμη στο ζευκτο(λογικο και αυτο κατα την γνωμη μου) ,οποτε ο ελενχος οσο αναφορα το λιγισμο...εγινε λιγο πιο αυστηρος

 

οποια αλλη γνωμη ειναι ευπροσδεκτη...

Link to comment
Share on other sites

Ο ελκυστήρας κατά την γνώμη μου είναι απαραίτητος. Η μείωση των εντατικών μεγεθών είναι μεγάλη (όπως διαπιστώνεις αναλυτικά) αλλά βελτιώνεται κατά πολύ το όποιο πρόβλημα λειτουργικότητας στο πλαίσιο... Επίσης, μπορούν να μειωθούν οι συνδέσεις δοκού-υποστυλώματος και δοκού-δοκού στο μέσο με την χρήση του ελκυστήρα...

Link to comment
Share on other sites

Ο ελκυστήρας θέλει προσοχή και τα παραπάνω post αναφέρονται σε ειδικά θέματα.

Αλέξη , άντε αν είχες 12μ. αλλά στα 15μ. το IPE160 είναι πολύ μικρό ....εώς επικίνδυνο.

Link to comment
Share on other sites

Πριν από 5 χρόνια σε μελέτη μου σε πλαίσιο 28μ είχε βγει βαρβάτος ελκυστήρας.

Στην πράξη δεν τοποθετήθηκε αλλά μπήκε ως κεντρικό υποστύλωμα!!!

Ευτυχώς δεν υπέγραφα εγώ... :)

Link to comment
Share on other sites

συναδελφοι,το ανοιγμα που εχω ειναι 20μ,η διαφορα σε διατομες ειναι για το ζευκτο απο IPE330(με ελκυστηρα διπλη γωνια 80χ8 ) σε IPE 450(xωρις ελκυστηρα) και τα υποστηλοματα απο HEA 260 σε HEA320..

μαλλον θα επιλεξω την λυση του ελκυστηρα...

 

θα το εξετασω λιγο πιο σχολαστικα το θεμα , για το λυγισμο οπως προανεφερα στο ζευκτο λογου των μεγαλων θλιπτικων δυναμεων που αναπτυσονται στο ζευκτο εξαιτιας του ελκυστηρα...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.