Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)
Συμφωνώ απόλυτα στα παραπάνω +/- (με βάση την εμπειρία μου), tetris.

 

Το επίχρισμα της θερμοπρόσοψης αυτό καθ'αυτό μπορεί να είναι πιο ανθεκτικό, όμως ο tetris αναφέρεται στην διαφορά του να έχεις μονωτικό μόνο στο σκελετό από το να έχεις σε όλη την εξωτερική επιφάνεια, έστω με σούπερ σοβά. Αν ρίξω από μία στους δύο τοίχους με ένα κασμά, πότε τραυματίζεται η μόνωση πιο εύκολα; Σε αυτόν που έχει συμβατικό σοβά - τούβλο - ενδιάμεση μόνωση ή αυτόν με την θερμοπρόσοψη;

 

Επίσης μεγάλη μαεστρία χρειάζεται και για το θέμα των εσωτερικών φατνωμάτων που έθιξε ο BAS. Από αρχιτεκτονική - αισθητική άποψη μπορεί να είναι σοβαρή υπόθεση. Οι πολυκατοικιτζήδες δεν τα κοιτάνε αυτά, αλλά όσοι είναι μερακλήδες ή χτίζανε δικά τους όπως ο BAS ξέρουν την προστιθέμενη αξία και πώς να την πουλήσουν στον αγοραστή. Ειδικά αν έχεις 30εκ στατικά στοιχεία για λόγους αγκυρώσεων, οπλισμού κλπ που είναι και το σωστό, το συγκεκριμένο πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο. Προσωπικά, παιδεύομαι πολύ με τα στατικά για να 'κρύψω' ό,τι μπορώ από εξοχές, ενώ ορισμένα μεγάλα φατνώματα φροντίζω να βγαίνουν απολύτως συμμετρικά που δείχνει ωραίο και τα υπόλοιπα τα χτίζω λίγο πιο 'σπάταλα'. Δοκίμασα μια φορά τοιχοποιία με τζινέτια και ενδιάμεσο κενό (και μόνωση), όπως λένε οι προδιαγραφές, για να τα φέρω ταμάμ, αλλά δεν το συνιστώ.

 

Όπως γράφουν και οι συνάδελφοι στις προηγούμενες σελίδες, έτσι κι εγώ στις τελευταίες μου προ ΚΕΝΑΚ οικοδομές (μελέτη και επιστασία) είχα καταλήξει να χρησιμοποιώ 12 + 10εκ διογκωμένης + 9 = 31εκ. Τα 12άρια τούβλα τοποθετούνταν κατά 5-6εκ 'στον αέρα', όσο η θερμομόνωση της πλάκας. Οπότε με 25εκ φορέα αποφεύγεις τα εσωτερικά φατνώματα, αλλά και πάλι έχεις υποδεέστερη μόνωση στο σκελετό σε σχέση με την τοιχοποιία. Δεν συνάντησα ποτέ πρόβλημα σταθερότητας για να επιλέξω τουβλίνα, αν και κάθε φορά το σκεφτόμουνα.

 

Σε συνδυασμό με τον από πάνω τοίχο, έχω εφαρμόσει επιτυχώς το 'overlap', με 5-6εκ εξηλασμένης (xps λόγω υγρασίας ας μην κάθεται καλά ο σοβάς) και ορθοδρομική τοπικά. Δέον να αποφεύγεις τα μικρά ανοίγματα στα στατικά ώστε να έχει νόημα η όλη φασαρία, αλλιώς κάνεις μια και καλή κέλυφος και ξεμπερδεύεις. Τον υπολογισμό του overlap τον έκανα στο περίπου, με κάτι εμπειρικούς τύπους που ούτε που θυμάμαι και με τον συντελεστή βαρύτητας 'πορτοφόλι' (του πελάτη). Και βέβαια, με τη μέθοδο αυτή, κοτετσόσυρμα rules.

Edited by Meremeti
  • Upvote 1
  • 1 year later...
  • Απαντήσεις 386
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα σας παιδιά!Στα σχέδια της πολεοδομίας που ετοιμάζω πρέπει να δείξω στην εξ.τοιχοποιία και την μόνωση ή μπορώ απλά να έχω το πάχος που απαιτείται και να δείξω σε κατασκευαστική λεπτομέρεια απλά τη μόνωση?

Δημοσιεύτηκε

Αρκεί το πάχος του δομικού στοιχείου να περιλαμβάνει και τη μόνωση.

Στη μελέτη ΕΝ.Α.Κ. φαίνονται οι λεπτομέρειες

Επίσης, για να είσαι εντάξει με Κ.ΕΝ.Α.Κ., βάλε περίγραμμα θ.ζ. τόσο στις κατόψεις, όσο και στις τομές

Δημοσιεύτηκε

Στα σχέδια της πολεοδομίας που ετοιμάζω πρέπει να δείξω στην εξ.τοιχοποιία και την μόνωση ή μπορώ απλά να έχω το πάχος που απαιτείται και να δείξω σε κατασκευαστική λεπτομέρεια απλά τη μόνωση?

Έχοντας δει αρχιτεκτονικά που έχουν ξεχάσει τη θερμομόνωση και μετά τρέχουν και δεν φτάνουν να μικρύνουν το περιτύπωμα για να μην έχουν υπέρβαση ΣΔ, προσωπικά έχω τη γνώμη ότι καλό είναι να τη σχεδιάσεις. Σου δίνει μια καλύτερη εποπτεία σε όλες τις μετέπειτα μελέτες. Εξάλλου, αφού έχετε αποφασίσει ότι θα κάνετε εξωτερική θερμομόνωση ο σχεδιασμός είναι πολύ εύκολος.

Σε κάθε περίπτωση ισχύει αυτό που αναφέρει ο συνάδελφος παραπάνω. Να είναι σχεδιασμένο το συνολικό πάχος (τούβλο+θερμομόνωση) παντού. Προσοχή στα offset προεξέχοντων στοιχείων του αρχιτεκτονικού. Εκεί γίνονται σχεδιαστικά λάθη.

  • 2 years later...
Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι, παρακολουθώ από την αρχή το θέμα της περίπτωσης μόνωσης με διάκενο... έχω περίπτωση όπου ο πελάτης θέλει να προχωρήσει σε μόνωση με διάκενο (παρέθεσα την άποψή μου για θερμοπρόσοψη, αλλά είναι ανένδοτος) και προσπαθώ να αποφασίσω ποιά θα είναι η καλύτερη λύση σε αυτή την περίπτωση...

Παρακολουθώ το θέμα από την αρχή έχοντας διαβάσει τις διάφορες απόψεις... την μετά ΚΕΝΑΚ εποχή έχουνε αλλάξει τα δεδομένα, καθότι από τα 3 εκ. μόνωσης που χρησιμοποιούνταν πριν εξωτερικά για τη μόνωση δομικών στοιχείων από Ο.Σ. (κολώνες, δοκάρια, πλάκες) περάσαμε στα (τουλάχιστον) 7 εκ. Αυτό επαναπροσδιορίζει το θέμα του "δοντιού" που δημιουργείται ανάμεσα σε τοίχο και δομικά στοιχεία, όπου η οπισθοχώρηση της εξωτερικής σειράς τούβλων από 3 εκ. έγινε 7, άρα το τούβλο προεξείχε από την πλάκα 3 εκ. το οποίο ίσως δεν ήτανε ιδιαίτερου μεγέθους και ήταν αποδεκτό (αν και συζητήσιμο), τώρα τα 7 εκ. είναι πολλά, δηλαδή το τούβλο να προεξέχει 7 εκ. από την πλάκα (δηλαδή ένα τούβλο 9 εκατοστών θα είναι στον "αέρα" 7 εκ. και θα πατάει στην πλάκα μόνον 2 εκ. ενώ ένα τούβλο 12 εκ. θα είναι στον "αέρα" 7 εκ. και θα πατάει στην πλάκα 5 εκ) μη αποδεκτά και τα δυο.... εκτός και αν ενισχυθεί με κάποιο τρόπο στην δεύτερη περίπτωση η συνδεσμολογία τούβλων - δομικών στοιχείων (πχ. γαλβανισμένα ή ανοξείδωτα στοιχεία)...

Δεν ξέρω αν έχετε να προτείνετε κάποια άλλη λύση, εγώ εκεί που καταλήγω είναι η λύση τουβλίνας σε αυτή την περίπτωση (πχ. 18 εκ.) στην εξωτερική πλευρά, ώστε  προεξέχοντας 7 εκ. να ακουμπάει τουλάχιστον παράλληλα μεγαλύτερο μήκος στην πλάκα (δηλ. θα πατάνε στην πλάκα 11 εκ.)... στη συνέχεια προς τα μέσα μόνωση πχ. 8 εκ. και τούβλο 6 εκ., σε σύνολο 32 εκ. ... αυτό που με προβληματίζει είναι η παράθεση "τεστ" του κ. Ροδόπουλου σχετικά με την μη βέλτιστη (ενεργειακά) απόδοση αυτής της προσέγγισης σε παλαιότερη ανάρτηση (εκεί βέβαια ήτανε με 5 εκ. μόνωση εσωτερικά, δεν ξέρω κατά πόσο επηρεάζει)... όμως θεωρώ πως είναι μια λύση η οποία είναι αποδεκτή και σκέφτομαι να την ακολουθήσω...

Δημοσιεύτηκε

Το πρόβλημα προκύπτει από τη θερμομόνωση δοκών υποστυλωμάτων εξωτερικά και συνεπώς αν η ΜΕΑ σου βγάλει π.χ 7 εκ θερμομόνωση, για να μην κάνει δόντι θα πρέπει να φέρεις τον εξωτερικό τοίχο περασιά. Μια λύση είναι οι τουβλίνες με την μεγάλη διάσταση κάθετα στο φάτνωμα οπότε υπάρχει μεγάλου μήκους αντίβαρο να μην επέλθει ανατροπή. Οι ορθότρυπες ακόμη καλύτερες ώστε οι τρύπες να μην είναι κάθετες στο φάτνωμα.  Μια άλλη λύση είναι να βγει προεξοχή (πατούρα) πλάκας στο ίδιο πλάτος και να έχει ληφθεί υπόψη στις θερμογέφυρες. Δυστυχώς έχω ακούσει μονωσάδες με φοβερή ευκολία να προτείνουν (και δυστυχώς κάποιοι μηχανικοί να το δέχονται) το προεξέχον τούβλο να πατάει στο μονωτικό δοκαριού). Μεγάλη προσοχή στο κατασκευαστικό να μην κάνει κανένα γερό κούνημα και φύγουν όλοι τοίχοι κάτω. Πρώτα η ασφάλεια της οικοδομής και μετά τα ενεργειακά.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Επειδή το έχω ψάξει πολύ, η μόνη λύση είναι η τουβλίνα (όσο πιο φαρδιά, τόσο καλύτερα στηρίζεται). Σε καμία περίπτωση όμως να μην τοποθετηθούν με τις τρύπες "μέσα-έξω" διότι θα περάσει υγρασία. Επίσης, θέλει προσοχή και η μόνωση του σενάζ. Η πιο ασφαλής λύση (για καλύτερη έδραση), είναι 4ρι μονωτικό και από τις δύο πλευρές. 

Όπως είπε ο Παύλος, πρώτα κοιτάμε την ασφάλεια, και μετά τη θερμομόνωση.

Κι άσε τους "θεωρητικούς καθηγητές" στον κόσμο τους...

  • Upvote 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.