Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ???? Ίσως?????

 

Δυστυχώς δεν έχω χρόνο λόγω φόρτου εργασίας, αλλά επιφυλάσσομαι να πω αρκετά για αυτή τη περίπτωση....

  • Απαντήσεις 306
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

@sotiris13

Εκτός από το προσωπικό πρόβλημα, που μπορεί να έχεις και να έχει κάθε πολίτης που έχει οικόπεδο αυτής της κατηγορίας, θεωρώ ότι αυτή η ενέργεια της κυβέρνησης, γιατί σε τελική ανάλυση, σ' αυτήν αντανακλά η συγκεκριμένη πολιτική απόφαση της Μπιρμπίλη, προκαλεί ένα τεράστιο θέμα στην αγορά των ακινήτων, δεδομένου ότι, η μεγάλη μείωση της αξίας που επέρχεται, αυτόματα, σε όλα τα οικόπεδα αυτής της κατηγορίας θα επιδράσει, κατ' επέκταση, και όλα τα οικόπεδα των οικισμών <2000 κατ.

Δημοσιεύτηκε

Και πως θα έρθουν οι Γερμαναράδες να αγοράσουν στην ξεφτίλα? (καλά έχουν έρθει εδώ και χρόνια αλλά τώρα τους ζητάμε χρυσάφι)

Δημοσιεύτηκε

Μαθαίνω πως κάποιοι έχουν πάρει φωτιά στο ΥΠΕΚΑ μετά τη χιονοστιβάδα των αντιδράσεων που δημιούργησε η 1/2010 εγκύκλιος της υπουργού.

Είναι επίσης πολύ πιθανό να γίνει αναφορά και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή,

• εν όψη της απώλειας Δημοσίων Εσόδων (δημοσιονομικά),

• του προφανή κινδύνου πολλαπλασιασμού των αυθαιρέτων (περιβάλλον),

• της προφανούς προοπτικής αύξησης της διαφθοράς, που έλκεται από πραγματικές ανάγκες στέγασης (καταπολέμηση της απάτης),

• της απαξίωσης της περιουσίας. (Προστασία της περιουσίας, ως θεμελιώδους Αρχής της Χάρτας των ανθρωπίνων Δικαιωμάτων - περιλαμβάνεται σε όλες τις Συνθήκες),

• της απαιτούμενης, από τους ευρωπαίους, σωστής λειτουργίας του κράτους (θεσμοί και λειτουργίες).

Πάντως όπως και να ΄χει το πράγμα είναι καιρός να αρχίσουν να δουλεύουν, το καρατσανέϊκο πνεύμα πληρώνεται ακριβά, ας μην κάνουν τα ίδια λάθη

Δημοσιεύτηκε

Αραγε έχει κινηθεί κανείς θιγόμενος να διεκδικήσει αναδρομικά κι αυτός ότι φόρους έχει πληρώσει για οικοδομήσιμο οικόπεδο το οποίο πλέον είναι και αναδρομικά μη οικοδομήσιμο ?

Δημοσιεύτηκε

Ο υποφαινόμενος αγαπητέ μου. Αλλά όταν προσπαθούσα να σας πείσω πως το πράγμα είναι πολύ σοβαρό και θα το βρείτε μπροστά σας, εσείς επιμένατε πως η απόφαση αφορούσε μόνο τους διαδίκους. Δυστυχώς όμως δεν ήταν έτσι. Η 1828/08 πρόσβαλε το κύρος (Συνταγματικότητα) διατάξεων του ΓΟΚ...

Το σίγουρο πάντως είναι ένα. Αν δεν κινητοποιηθείτε ακόμα και τώρα θα την πληρώσουν πολλοί και με διάφορους τρόπους.

Τώρα λοιπόν που άρχισαν να καταλαβαίνουν στο υπουργείο ότι πράγμα είναι πολύ σοβαρότερο απ΄ότι φαντάζονταν, είναι η κατάλληλη εποχή να παρέμβει ο κλάδος είτε συλλογικά, είτε και ο καθένας σας από μόνος του.

Εδώ έρχονται τα πάνω κάτω στην εκτός σχεδίου δόμηση και ακόμα ακούω αοριστολογίες...

Δημοσιεύτηκε

:P Να συστηθώ πρώτα. Είμαι μηχανικός, αλλά Μηχανολόγος και μάλιστα αυτοκινητάς, ασχολούμαι με μελέτες οχημάτων για έκδοση έγκρισης τύπου. Τώρα τι δουλειά έχω εδώ πέρα;

Λοιπόν, πριν από ένα χρόνο περίπου αγόρασα με τις αποταμιεύσυεις 10 χρόνων δουλειάς ένα οικοπεδάκι 967τμ σε μια έκταση εντός οικισμού<2000 κατοίκων, κατά την κατάτμηση της οποίας είχε παραχωρηθεί και μια λωρίδα για να γίνει δρόμος που εξυπηρετεί το μοναδικό τυφλό οικόπεδο απά αυτά που προέκυψαν (ευτυχώς όχι το δικό μου).

Το δικό μου έχει πρόσωπο στον προϋπάρχοντα κοινοτικό δρόμο, ο οποίος 4 μέτρα μετά το τέλος του δικού μου οικοπέδου στρίβει αριστερά περίπου 45 μοίρες. Σε συνέχεια του δικού οικοπέδου βρίσκεται το τυφλό. Ανάμεσα σε αυτό και στον προϋπάρχοντα δρόμο υπάρχει τριγωνική λωρίδα γης που ανήκει σε άλλη ιδιοκτησία που δεν έχει κατατμηθεί. Έκοψε λοιπόν ο τοπογράφος που έκανε την κατάτμηση το 2004 ένα κομμάτι 6Χ6 από το δικό μου οικόπεδο, εκεί που υπάρχει ακόμα ο υφιστάμενος δρόμος, έτσι ώστε να είναι ομαλή η κυκλοφοριακή σύνδεση με το νέο δρόμο που προβλέπει μπροστά από το τυφλό οικόπεδο και ο οποίος δρόμος στο τέλος της ρυμοτομούμενης έκτασης στρίβει δεξιά 90 μοίρες για να συναντήσει τον παράλληλο προϋπάρχοντα κοινοτικό δρόμο στην άλλη πλευρά της έκτασης, σχηματίζοντας έτσι κλειστό οικοδομικό τετράγωνο.

Έτσι λοιπόν έχουμε ένα οικόπεδο με πλευρά >20μ σε προϋπάρχοντα δρόμο και μια λωρίδα εφαπτόμενη σε όλο της το μήκος στον προϋπάρχοντα δρόμο που παραχωρείται αυξάνοντας ουσιαστικά το πλάτος του.

 

Ερώτηση 1η: Η εγκύκλιος αφορά μόνο για τα οικόπεδα χωρίς πρόσωπο σε δρόμο. Αν αυτό πράγματι ισχύει τότε το δικό μου μπορεί να πάρει άδεια οικοδομής.

 

Ερώτηση 2η: Η παράγραφος Δ της εγκυκλίου λέει πως η παραχώρηση λωρίδων κατά μήκος προϋπάρχοντων κοινόχρηστων χώρων με αποτέλεσμα την αύξηση του πλάτους αυτών εξακολουθεί να επιτρέπεται. Πάλι αν αυτό πράγματι ισχύει τότε το δικό μου μπορεί να πάρει άδεια οικοδομής.

 

Αν τα παραπάνω 1 και 2 είναι αληθή, τότε γιατί η πολεοδομία δεν μου δίνει την άδεια να φτιάξω το εξουχικούλι μου; Τα έχω πληρώσει όλα, αρχιτεκτονικά, στατικά, μόνωση, υδραυλικά, ΙΚΑ, ΦΠΑ, εισφορές ΤΕΕ (κοιμάται όρθιο σε αυτήν την υπόθεση, μόνο για τους ημιυπαίθριους ήξερε να φωνάζει, αλλά βέβαια συντεχνία μεγαλομπετατζήδων είναι, για το εξοχικό του νοικοκύρη θα νοιαστεί) κ.λπ. και περιμένω...:(

 

Μπορεί κάποιος να μου απαντήσει αν με βάση την εγκύκλιο, όπως είναι γραμμένη, μπορώ να χτίσω και αν όχι, τότε έχω το δικαίωμα να κάνω αγωγή στον πωλητή και στον δικηγόρο που με εκπροσώπησε στο συμβόλαιο αγοράς για να πάρω τα λεφοτυδάκια μου πίσω, μιας και το αγόρασα μετά τις αποφάσεις του ΣτΕ, οπότε δεν είναι ελεύθερο ρυμοτομίας και νομικών ελαττωμάτων, και δεν μπορώ να περιμένω δέκα χρόνια να γίνει η τμηματική πδ μελέτη, γιατί τώρα το θέλω το εξοχικό που τα παιδιά μου είναι μικρά και θα το χαρούν, τι να το κάνω όταν θα έχουν γίνει 18 χρονών;

Δημοσιεύτηκε

Από τα λεγόμενά σας ΔΕΝ υπάγεστε στη κατηγορία των οικοπέδων που πραγματεύεται η 1/2010 εγκύκλιος του ΥΠΕΚΑ. Το "εντός ζώνης" με παραπέμπει σε γήπεδο εκτός σχεδίου και όχι σε οικόπεδο εντός οικισμού κάτω των 2000 κατοίκων.

Διασαφηνίστε μας παρακαλώ το πολεοδομικό καθεστώς και θα προσπαθήσουμε να σας βοηθήσουμε.

Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστώ για την πρόθεσή σας να βοηθήσετε.

Όπως είδατε στις συστάσεις μου δεν είμαι σχετικός. Άλλη τέχνη υπηρετώ. Εγώ λοπόν δεν το διατύπωσα σωστά. Εϊναι οικόπεδο εντός οικισμού κάτω των 2000 κατοίκων. Η συμβολαιογρφική πράξη κατάτμησης και ταυτόχρονης παραχώρησης του δρόμου έγινε το 2006.Όμως ήδη από το 2005 είχε εγκριθεί η θέση του επίμαχου δρόμου με απόφαση της ΔΙΠΕΧΩΠΟ της Νομαρχίας. Τώρα αυτήν την απόφαση δεν την βρίσκουν (ή κάνουν πως δεν την βρίσκουν γιατί έχουν ψαρώσει και αυτοί οι έρημοι με αυτά που γίνονται).

Εγώ το οικόπεδο το αγόρασα τρίτο χέρι. Είχε μεσολαβήσει άλλος ένας αγοραστής ανάμεσα σε μένα και τους αρχικούς ιδιοκτήτες.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Και πως θα έρθουν οι Γερμαναράδες να αγοράσουν στην ξεφτίλα? (καλά έχουν έρθει εδώ και χρόνια αλλά τώρα τους ζητάμε χρυσάφι)

 

Σιγά μην έρθουν. Πού θα ξέρουν τι θα τους ξημερώσει αύριο; Και καλά αυτοί που έρχονταν να φτιάξουν βίλες. Θα φύγουν (τι θα, ήδη εξαφανισμένοι είναι) και όσοι θα ήθελαν να κάνουν καμιά παραγωγική επένδυση. Μην τους είδατε και αυτούς.

 

Α! Και μου αρέσει που αυξήσανε το ΦΠΑ στο 21% και μετά με τις μ.......ες τους σταματάνε την οικοδομή σε όλη την επαρχία. Είμαστε η μόνη χώρα που η έννοια της τρύπας στο νερό δεν είναι μόνο θεωρητική. Το ξέρει ο Παπακωνσταντίνου ότι με τα κατορθώματα της Μπιρμπίλη αντί να τετραγωνίζει τον κύκλο ανοίγει τρύπες στο νερό;

Δημοσιεύτηκε

Επαναλαμβάνω

Συνάδελφοι προς θεού.

Οι παραχωρήσεις σε κοινή χρήση, για την διάνοιξη κοινόχρηστων δρόμων, ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ, με το «ελευθεριάζον πνεύμα» που έχει εφαρμοστεί στους οικισμούς <2000 κατ., έχει οδηγήσει σε πολεοδομικό και περιβαλλοντικό έγκλημα σε αυτούς τους οικισμούς. Έχει απασχολήσει κανένα από εμάς που οδηγεί αυτή η διαδικασία (η λέξη αειφορία μας λέει τίποτα)???????

Εδώ στην Κρήτη και γενικότερα στις περιοχές με έντονη οικιστική ανάπτυξη αυτό το "ελευθεριάζον και άναρχο"μοντέλο ανάπτυξης έχει οδηγήσει ήδη σε εμφανή υποβάθμιση του δομημένου και μη περιβάλλοντος με συνέπειες πλέον και στην καθημερινή ποιότητα ζωής.

Αντιλαμβάνομαι και την ασυνέπεια του ελληνικού κράτους (κυρίως γιατί δεν προχώρησε σε πολεοδομικές μελέτες από το1985 έως σήμερα (άλλα εδώ φταίμε και εμείς οι μηχανικοί που επιτρέψαμε να εξελίσσεται αυτό το αδιέξοδο καθεστώς)) και το πρόβλημα των ιδιοκτητών (άλλωστε θίγομαι και εγώ σαν ιδιοκτήτης (άμεσα) και σαν επαγγελματίας (έμμεσα) από τις συνέπειες).

Εκτός όμως από ιδιώτες και επαγγελματίες με συμφέροντα, πρέπει να σκεφτόμαστε και ως επιστήμονες (ξαναλέω τη λέξη ΑΕΙΦΟΡΙΑ), και να προσπαθούμε, αν όχι να βελτιώσουμε, τουλάχιστον να διαφυλάξουμε κάτι από το φυσικό περιβάλλον που κληρονομήσαμε και για τις επόμενες γενιές.

Το σύνταγμα, το Σ.τ.Ε. και η εγκύκλιος 1/2010 του ΥΠΕΚΑ προσπαθούν να επαναφέρουν την δομική δραστηριότητα σε βασικούς κανόνες (βλέπε πολεοδομικές μελέτες) που εμείς οι μηχανικοί (ως επιστήμονες που (πρέπει να) βλέπουμε και λίγο ποιο μακριά και όχι ως εργολάβοι που βλέπουμε το άμεσο κέρδος) θα έπρεπε να έχουμε επιβάλει εδώ και δεκαετίες.

Οι προτάσεις μας ως μηχανικοί (και ιδιαίτερα ως ΤΕΕ) πρέπει να συμφωνούν με το Σ.τ.Ε. και την εγκύκλιο 1/2010 και να προσπαθούν να δώσουν λύση στο άμεσο πρόβλημα των μη οικοδομήσιμων οικοπέδων.

Είναι δύσκολο το πρόβλημα αλλά η λύση δεν πρέπει να δοθεί και πάλι υποβαθμίζοντας τον παράγοντα "πολεοδομικό σχέδιο" γιατί το πρόβλημα θα το ξαναδούμε μπροστά μας ποιο έντονο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.