Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Γεια σας και απο μένα ,είμαι στο στάδιο εκπόνησης της πτυχιακής μου εργασίας με θέμα «Εκκίνηση και ρύθμιση στρόφων Α.Τ.k δακτυλιοφόρου δρομέα με βαθμίδες εξωτερικών αντιστάσεων συνδεμένων στο δρομέα και ελεγχόμενες από PLC» .Οι αντιστάσεις πρέπει να έχουν τιμή 10 Ohm.Σε ερευνά μου στο internet διαπίστωσα ότι οι αντιστάσεις εκτός από την ονομαστική τιμή τους σε Ohm αναφέρουν και watt.Τα watt αναφέρονται ως προς το πόσο μετατρέπει η αντίσταση από ηλεκτρική σε θερμική ή το μέγιστο πόσο ισχύος που μπορούν να καταναλώσουν (δλδ αν ξεπεραστεί αυτό καίγονται).Παραθέτω τα specs του κινητήρα όπως αναγράφονται στην πλακέτα του

Κινητήρας μάρκας DE LORENZO

Type DL1022 3 phase slip ring asynchronous motor

Rated voltage 220/380v rated current 5/2,9 A rated speed 2800 50hz

Rated power 1,1 Kw

Rotor voltage with open ring 380V rotor current 1,4 A

Consulation class E (δεν εχω ιδεα τι ειναι αυτο) cos φ 0.8

Εγώ θα συνδέσω τις βαθμίδες των αντιστάσεων από την πλευρά του ρτορα προκειμένου να περιορίσω το ρεύμα εκκίνησης και να μπορώ μετά εισάγοντας ή εξάγοντας βαθμίδες αντιστάσεων να ελέγχω τις στροφές του ΑΤΚ

Θα ήθελα αν ξέρει κάποιος, να με βοηθήσει στην επιλογή αντιστάσεων .

Με συγχωρείται για την έκταση του κειμένου απλά ήθελα να παραθέσω όσο πιο πολλά στοιχειά γίνεται

Δημοσιεύτηκε

Η ποσότητα ηλεκτρικής ισχύος που καταναλώνεται στην αντίσταση αποδίδεται ως θερμότητα.

 

Δεν πρέπει να γίνεται υπέρβαση της ονομαστικής τους ισχύος γιατί καταστρέφονται.

 

Χονδρικά θα έλεγα από το μέγιστο ρεύμα δρομέα εφαρμόζεις τη γνωστή σχέση Ι*I*R όπου R=10 Ω

 

Εκτιμώ με επιφύλαξη, ότι χρειάζεσαι 1 kW.

Δημοσιεύτηκε

Νομίζω απο εκεί που πήρες το μοτερ θα σου πουν ποια είναι η επιλογή που πρέπει να κάνεις.

Η εταιρία δίνει κάποια στάνταρ συνήθως.

Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστώ αρχικα για την απάντηση.Καταρχας δλδ αν γίνει υπερβαση της ισχύος και στιγμιαια τότε η αντισταση θα καεί αμεσως ή σε καποιο χρονικό διάστημα;Οσο για το 1Κw να υποθέσω ότι το ρεύμα που θεώρησες είναι της τάξεως των 10Α; να επισημάνω ότι οι αντιστάσεις θα είναι στο κύκλωμα του ρότορα και βαση τις προδιαγραφές (rotor current 1,4A ) αρα το ρεύμα δεν θα είναι 1,4Α; παρακαλω αν καποιος γνωρίζει να μου πεί για τι τάξεως ρεύματα θα έχω ;

Δημοσιεύτηκε

Εξαρτάται, δεν καίγονται αμέσως, πρώτα μυρίζεις κάτι και μετά βλέπεις καπνούς.

 

Να διορθώσω αυτό που έγραψα για το 1kW δεν ισχύει.

Δημοσιεύτηκε

Συνήθως κάτι θα μυρίζεις τις περισσότερες φορές.Γιατι πάντα περνάει ρεύμα ανάλογα βέβαια και με τις ρυθμίσεις που έχει δεχτεί το μοτερ, την πέδηση που δέχεται και πολλά άλλα χαρακτηριστικά.

Έτσι πολλές φορές θα έχεις κάποια μυρωδιά απο την αντίσταση.

Δημοσιεύτηκε

To ρευμα στον ροτορα δεν πρεπει να υπερβει την τιμη των 1.4Α. Ο ροτορας ειναι συνδεδεμενος σε αστερα, αρα σε πολικη ταση 380V το ρευμα αυτο ειναι το ρευμα ανα τυλιγμα, το ρευμα "γραμμης" δλδ.

 

Αρα, θα προσεξεις το ρευμα γραμμης να μην υπερβει αυτη την τιμη. Υποθετω οτι η τριφασικη σου πηγη που θα εφαρμοσεις στα slip rings (στα καρβουνακια) του κινητηρα ειναι ειτε αστερας ειτε τριγωνο οποτε ο,τι και να ειναι πρεπει το ρευμα δρομεα να εχει αυτη την μεγιστη τιμη.

 

Τωρα, βασει της καμπυλης ροπης-ταχυτητας του επαγωγικου κινητηρα, αμα βαλεις μεγαλη τιμη στην αντισταση του δρομεα, τοτε η καμπυλη αυτη θα γινει πιο "καμπυλομενη" δλδ πιο "ανοιχτη" πραγμα που σημαινει οτι η ταχυτητα στην οποια εμφανιζεται η μεγιστη ροπη ειναι μικρη, και αυτο συνεπαγεται μεγαλη ροπη εκκινησης, ΟΜΩΣ μεγαλη ευαισθησια στην μεταβολη των στροφων οταν μεταβαλλεται η ροπη (το φορτιο). Αντιθετα, αμα βαλεις μικρη τιμη στην αντισταση του δρομεα, τοτε η καμπυλη αυτη θα γινει πιο "μυτερη" δλδ πιο "κλειστη" πραγμα που σημαινει οτι η ταχυτητα στην οποια εμφανιζεται η μεγιστη ροπη ειναι μεγαλη, ομως αυτο συνεπαγεται μικρη ροπη εκκινησης, αλλα πετυχαινεις μια ας πω "αναισθησια" στην μεταβολη των στροφων οταν μεταβαλλεται το φορτιο.

 

Παραδειγμα, ο κινητηρας του ασανσερ θελει μεγαλη ροπη εκκινησης. Οσο δουλευει, δεν προκειται να μεταβληθει η ροπη του αφου δεν προκειται να κατεβει ανθρωπος απο την καμπινα. Αντιθετα, ο κινητηρας μιας πριονοκορδελας δεν χρειαζειται ροπη εκκινησης μεγαλη, αλλα θελει σταθερες στροφες οταν μπαινει και βγαινει το φορτιο (το ξυλο). Αρα, αναλογα τις αναγκες της εφαρμογης, μεταβαλλεις την σντισταση δρομεα.

 

Εσυ, τι φορτιο θα παιζεις?

Δημοσιεύτηκε

Λογικά τον κινητηρα αρχικά θα τον δουλεύω χωρίς φορτιο.Σε διαφορετικη περιπτωση ως φορτιο θα εχει μια πέδη της οποιας θα έχω εγω τον ελεγχο.Η όλη εφαρμογή θα εξυπερετεί σκοπους επίδηξης αρα οι γραφικές και οι τιμές των αντιστασεων μπορούν να λαβουν σχετικα οποιαδήποτε τιμή.Αυτο που δεν μπορώ να βρω είναι οι αντιστασεις σε τι watt πρεπει να είναι. π.χ αν βαλω αντίσταση 20ohm ποσα watt θα πρέπει να ειναι προκειμένου να μην καει κατα την χρήση της.Οσο για την αντισταση δρομέα ενα plc θα εισαγει και θα εξάγει αντιστασεις στο κύκλωμα του δρομέα για να επιτύχω ρύθμιση των στροφών.Η απορία μοθ ειναι οτι σε περίπτωση 3 βαθμίδων αντιστασεων με ονομαστικη τιμή αντιστασης ανα βαθμίδα 20 Ohm όταν εχω μονο την τελευταία βαθμίδα στο κυκλωμα (δλδ 20ohm ανα φάση στο κύκλωμα του δρομέα) η αντισταση αυτή ποσα watt πρεπει να είναι;Αν ειναι 50watt θα αντεξει και αν δεν αντεχει τι τιμή σε watt πρεπει να εχει?

Δημοσιεύτηκε

Η ισχύς που αναπτύσεται (καταναλώνεται) σε μια αντίσταση είναι P=I^2*R. Με γνωστό το I και το R μπορείς να βρεις το P. Φροντίζεις να πάρεις αντίσταση με ισχύ μεγαλύτερη από P.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.