Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2011 Καταχωρώ το επόμενο Editorial για το International Journal of Structural Integrity Editorial Issue 2.2 To the greatest extent many aspects of our daily lives are based on experience and observation. Education is the first to create a mixture between experience, observation and basic science. We call the result common sense. It is not difficult to realise that common sense is evolving with history. A century ago our common sense will probably declare that, the massive 8.9/9.0 magnitude earthquake that hit the Pacific Ocean nearby Northeastern Japan at around 2:46pm on March 11 (JST), would most certainly have left Japan beyond recognition. Yet, Japan performed so well while most deaths and devastation is attributed to the tsunami rather to the eartquake. Research allowed the Japanese people to remain calm inside their buildings during the event. Research allowed the emergency services to be able to operate. Research allowed their nuclear reactors to sustain such impact without catastrophic consequences. Research has taught them to say our common sense says we are going to survive the second largest earthquake of modern history. I put these two paragraphs as an answer to those who claim that research is “money in the bin”. Our history is full of such examples. I also want to express, along with every member of our Editorial Advisory Board, our most sincere condolences to those survived only to remember their loved ones. Chris Rodopoulos Tuesday, 15 March 2011
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 20 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 20 , 2011 Ενα αρκετά ενημερωτικό site http://europa.eu/abc/keyfigures/education/index_el.htm
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 21 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 21 , 2011 Ενα site με ενδιαφέρον http://www.nsf.gov/ http://www.nsf.gov/news/special_reports/nees/index.jsp http://www.nsf.gov/discoveries/disc_summ.jsp?cntn_id=104518
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 27 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 27 , 2011 http://ec.europa.eu/research/innovation-union/pdf/innovation-union-communication_en.pdf
jkar Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 27 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 27 , 2011 Πολύ ενδιαφέρον το θέμα, Αυτό το άρθρο νομίζω ότι μπορεί να βοηθήσει να σχηματίσουμε μιά γρήγορη εικόνα για το πώς έχει διεθνώς η κατάσταση. Πάντως, ως γνωστόν, στην Ελλάδα υπάρχει σοβαρό ιδεολογικό πρόβλημα με τα 3. Our education systems at all levels need to be modernized. Excellence must even more become the guiding principle. We need more world-class universities, raise skill levels and attract top talent from abroad.. . 6. We need to get more innovation out of our research. Cooperation between the worlds of science and the world of business must be enhanced, obstacles removed and incentives put in place.
Γιαννης-ιος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28 , 2011 Πολύ ενδιαφέρον θέμα, με καυτά links Δυστυχώς στην Ελλάδα ούτε τα πανεπιστήμια δεν έχουν την δυνατότητα να κάνουν έρευνα. Όλα κινούνται γύρο από την κομματοκρατία. Οι εφευρέτες και οι μη πλούσιοι, δεν έχουν το δικαίωμα στην έρευνα. Μου αρέσει το μοντέλο της Αμερικής. http://www.voanews.com/greek/news/Greece-Economy-12-07-2010-111502959.html
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 30 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 30 , 2011 ενα πολύ καλό άρθρο που πραγματικά θα σας κάνει να καταλάβετε ορισμένα πράγματα http://www.symmetrymagazine.org/pdfs/200812/dec_2008.pdf το επόμενο αρθρο για να καταλάβαιτε την τρομακτική διαφορά νοοτροπίας μεταξύ ΗΠΑ και Ελλάδος. http://www.rvm.gatech.edu/bozeman/rp/read/33105.pdf
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1 , 2011 http://news247.gr/kosmos/science/jacob_barnett_sthn_hlikia_twn_12_epixeirei_na_diapseysei_ton_ainstain.819157.html?fb_ref=recArt
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 9 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 9 , 2011 Ολα τα διδακτορικά του ΜΙΤ http://dspace.mit.edu/search
Guest lazarosk Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 20 , 2011 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 20 , 2011 http://www.madata.gr/diafora/science/101678.html
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα