Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Γεια σας. Θα ήθελα να ρωτήσω αν ξέρει κάποιος που μπορώ να βρω νομοθεσία που να αφορά στους αρμούς διακοπής σε υποστυλώματα. Είμαι νέα μηχανικός, αλλά νομίζω πως η σκυροδέτηση υποστυλωμάτων-δοκαριών γίνεται ταυτόχρονα και η διακοπή της σκυροδέτησης, αν είναι να γίνει, θα γίνει στα μέσα του ορόφου και όχι στην κορυφή και στη βάση του! Ο ΕΚΩΣ δεν αναφέρει κάτι για αυτό. Κάνω την πρακτική μου σε ένα γραφείο και προέκυψε μια διαφωνία με έναν εργολάβο και για να στηρίξω την άποψή μου πρέπει να βρω την νομοθεσία.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

  • Απαντήσεις 50
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

αυτα ειναι τα ασχημα των ελληνικων τει και αει...κριμα αλλα ο εργολαβος εχει δικιο, αρμος γίνεται στο πανω μερος της πλακας ή του δοκαριου έχοντας αφησει αναμονες για να συνεχισει το υποστυλωμα...σε αυτο τον αρμο πρεπει να κανειςενα ελεγχο σε ολισθηση, ειδικα στους πιο ψηλους οροφους αφου εχεις λιγοτερο φορτιο αξονικο και σημαντικο ειναι να καθαρισεις τους οπλισμους απο μπετα και λασπη που θα εχουν πεσει κατα τη σκυροδετηση των πιο κατω....επισης αλλοι βαζουν και λιγο ρητινη στον αμο πριν τη σκυροδετηση και οπως δηποτε στις αναμονες του υπεκειμενου υποστυλωμτος πρεπει να δεσεις ενα τσερκι με ολα τα κολωνοσιδερα σε 2 σταθερα σημεια αλλιως με τον αερα και μονο θα κουνιουνται τα σιδερα και χανεις τη προσγυση σου με το μπετο....

αν δεις μια οικοδομη στα χτισιματα και τη χαζεψεις μονη σου για καμια ωρα θα καταλαβεις και περισσοτερα απο ενα εργολαβο.

ουφ!

μετα απο edit...η σκυροδετηση των υποστυλωματων φτανει μεχρι τη κρεμαση του δοκαριου σου ωστε πλακα και δοκαρια να ειναι ενα σωμα που εδραζονται στα υποστυλωματα

Δημοσιεύτηκε

Οι αρμοί διακοπής εργασίας θα έπρεπε να γίνονται όπως αναφέρεις στο μέσο των υποστυλωμάτων όπου και μηδενίζεται η ροπή σε ένα "πριονωτό" διάγραμμα ροπών λόγω οριζοντίων δυνάμεων (σεισμός).

Όμως αυτό δε γίνεται στην πράξη για κατασκευαστικούς λόγους και γίνεται όπως ανέφερε ο kostassid.

Αναφορές για να στηρίξεις την άποψή σου θα βρεις στον ΚΤΣ-97, ΕΚΩΣ-2000 και ΕΑΚ-2000. Αυτά όμως για τη θεωρία και όχι για την πράξη.

Δημοσιεύτηκε

Αν κατάλαβα καλά εννοείτε πως γίνονται 2 αρμοί διακοπής. Ο ένας στην βάση του υποστυλώματος (εκεί που υπάρχουν οι αναμονές) και ο άλλος στον "πάτο" του δοκαριού. Στην περιοχή μου γίνεται μόνο ο ένας αρμός, αυτός στην βάση του υποστυλώματος, το οποίο θεωρώ ότι είναι και πιο καλό. Ασφαλώς θα επιθυμούσαμε να γίνεται ο αρμός στο μέσο του ύψους, όμως είναι πολύ δύσκολο πρακτικά. Ετσι πιστεύω ότι αυτός είναι πιο ορθός τρόπος αφού ναι μεν ο αρμός γίνεται στον πόδα του υποστυλώματος (σημείο μέγιστης ροπής), όμς αποφεύγεται ο αρμός στο άλλο σημείο μεγιστης ροπής (κεφαλή) στου υποστυλώματος. Η πρακτική αυτή ("κουστούμι" υποστυλώματα-δοκοί-πλάκα) δυσκολεύει τους καλουπιτζήδες (περισσότερα εργατικά και φθορά στην ξυλεία) όμως πιστεύω ότι έχει καλύτερα αποτελέσματα και κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να αναφέρεται σε κονονισμό. Πάντως επειδή στο παρελθόν είχα συγκρουστεί έντονα για αυτό το θέμα, για όποιον έχει τελειώσει στην Πάτρα, αναφέρω ότι αυτό περιγράφει και ο Φαρδής σαν καλύτερο τρόπο σκυροδέτησης.

Δημοσιεύτηκε

Κ_PAT σίγουρα δεν απαγορεύεται να ρίξεις μαζί κολώνες δοκάρια αλλά δεν δημιουργούνται πολλά προβλήματα όπως:

1) σκυροδετείς σε ύψος πάνω από 2.5μ τις κολώνες

2) στους κόμβους περνάει δύσκολα το σκυρόδεμα και κινδυνεύεις να έχεις απομίξεις

3)προσοχή στον ξυλότυπο

Δημοσιεύτηκε

Ειναι νομιζω σε ολους γνωστο οτι το "κουστουμι" θεωρητικα ειναι η καλυτερη μεθοδος σκυροδετησης. Αλλα επειδη ισχυουν και αυτα που λεει ο Αρης καταληγουμε στην αλλη μεθοδο τις περισσοτερες φορες.

 

Ειδικα ως προς το 2ο τι να το κανεις το κουστουμι αν η κολωνα κατω απο τον κομβο αποκτησει μια ωραιοτατη κουφαλα. Και καλα να φαινεται την φτιαχνεις . Αν ειναι εσωτερικη ?

 

ΥΓ . K_PAT και εγω απο τον Φαρδη εχω περασει γυρω στο 1990. Πιθανον να εχεις ακουσει την ιστορια με ενα μεγαλο κουστουμι που εφυγε και βρεθηκε σχεδον μεσα στον δρομο , νομιζω ηταν στην παλια εθνικη στο υψος του Προαστειου . (Σχετικο με το 3ο σχολιο του Αρη.)

Δημοσιεύτηκε

ΑΡΗΣ ΧΑΝΙΑ και avgoust

οι παρατηρήσεις σας είναι σωστές. Πιστεύω όμως, και το έχω δει και στην πράξη ότι αν γίνει προσεκτική δουλειά δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν η δουλειά δεν γίνει προσεκτικά, πιστεύω ότι θα υπάρξει πρόβλημα ανεξάρτητα από τον τρόπο κατασκευής. Πάντως με τον τρόπο που περιέγραψα, αποφεύγεις να κάνεις αρμό και στα δύο σημεία της μέγιστης ροπής, αλλά μόνο στο ένα. Θέλω δηλαδή να επισημάνω ότι με προσεκτική δουλειά έχεις σημαντικό όφελος. Τώρα για το σχόλιο του Αρη και το "κουστούμι" που έφυγε νομίζω ότι αυτός που το έκανε και ένα τούβλο πάνω σε άλλο να έβαζε πάλι λάθος θα το έκανε. Η προσοχή στον ξυλότυπο δεν είναι ούτως ή άλλως δεδομένη ανεξαρτήτως του πόσο καλουπώνεις?

Δημοσιεύτηκε

Συμφωνώ απόλυτως και για αυτό έγραψα πως ότι και να κάνουμε θέλει προσοχή. Απλά θέλει αρκετή παραπάνω στην περίπτωση κουστουμιού και έχει κάποιο ρίσκο παραπάνω. Είναι βέβαια και "παράνομο" το να σκυροδετείς πάνω από τα 2.5μ αλλα έτσι και αλλιώς αναγκαστικά γίνεται και σε άλλες περιπτώσεις

Δημοσιεύτηκε

Κατασκευαστικά ο αρμός γίνεται στα πέδιλα π.χ. μέχρι το ύψος του πεδίλου (και πολύ λιγο πιο πάνω)

Επειτα σκυροδετείς το υποστύλωμα μέχρι το κάτω ύψος του δοκαριού. Εννοείται οι αναμονές και ανάλογα το Φ του σιδήρου τα μήκη. Μετά σκυροδετείς δοκάρι και πλάκα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.