nikoletta Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 24 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 24 , 2011 ερώτηση για δυνατούς λύτες: ποιο είναι το (σχεδόν) κοινό γνώρισμα όλων των supermarkets? Τα φιστίκια και οι μπύρες στα ράφια δίπλα από τις πάνες για μωρά. Αστειεύομαι από τη μία, αλλά από την άλλη είναι πραγματικότητα. Στην Αγγλία αν δεν κάνω λάθος είχαν κάνει έρευνα και είχαν δει ότι οι 35-40ρηδες με μωρά περνούσαν κυρίως στο σπίτι τα βράδια τους οπότε για να αυξήσουν την κατανάλωση της μπρύρας και των φιστικιών τα έβαζαν στα ράφια δίπλα από τις πάνες. Γενικά πολλές μελέτες γίνονται πάνω στην ψυχολογία των καταναλωτών των οποίων τα εποτελέσματα τα εκμεταλλέυονται τόσο σε επίπεδο σχεδιαστικό μέχρι επίπεδο οργάνωσης των αντικειμένων στα ράφια. Πχ. τα καταστήματα να είναι όσο το δυνατόν ισόγεια. Ο όροφος συνήθως περνάει σε δεύτερη μοίρα για αυτό κάποια επιλέγουν την κεντρική είσοδο στην πάνω στάθμη και τα ταμεία στην κάτω ώστε να σε υποχρεώσουν να περάσεις και από τις δύο στάθμες. Στο ικέα γίνεται χ κάτι τέτοιο. Επίσης να συμπληρώσω ότι καταστήματα τύπου ΙΚΕΑ, Lidl κτλ που στηρίζονται στο χαμηλό κόστος μειώνοντας όσο γίνεται τα λειτουργικά έξοδα δεν διακινδυνέυουν σε πειραματισμούς στον σχεδιασμό. Γιατί μια αλλαγή στον σχεδιασμό, ειδικά στο ικεα, συνεπάγεται και διαφορετικό τρόπο οργάνωσης και ίσως περισσότερο προσωπικό κτλ κτλ.
nikmmech Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 24 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 24 , 2011 ..ερώτηση για δυνατούς λύτες: ποιο είναι το (σχεδόν) κοινό γνώρισμα όλων των supermarkets? Για να βγεις από το κατάστημα περνάς υποχρεωτικά από τα ταμεία??
nisorvani Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 24 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 24 , 2011 Τα όσα λες είναι περίπου αυτονόητα.Εγώ απλά σχολίασα το "δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι δεν στεγάζονται σε ήδη κατασκευασμένα κτίρια, αλλά φτιάχνουν καινούρια (πανομοιότυπα αντίγραφα) όπως τα θέλουν αυτοί για να στεγαστούν." που το βρήκα υπερβολή. Άλλωστε μόνη σου το είπες, είναι μία από τις εξαιρέσεις, που σημαίνει ότι εξαιρέσεις υπάρχουν και δεν ακολουθείται αποκλειστικά και μόνο μία και συγκεκριμένη γραμμή. Ναι, δεν κατέκρινα αυτό που έγραψες. Αλίμονο!!! Μου έκανε εντύπωση το ότι το Lidl επέλεξε ήδη υπάρχον κτίριο. Αυτό! Και φυσικά δεν αμφιβάλλω ότι θα υπάρχουν και άλλες τέτοιες περιπτώσεις. Mιλάω γενικά για την τακτική τους, με το να χρησιμοποιούν συγκεκριμένη την τυπολογία (στην πλειοψηφία αν θες) των κτιρίων τους (ή ακομη καλύτερα των νέων κτιρίων που κατασκευάζουν), σε επίπεδο οργάνωσης της κάτοψης, χρωμάτων στις όψεις, κτλ, που έχουν πετύχει ένα πολύ σημαντικό στοιχείο: να αναγνωρίζεις το μαγαζι από την "εξωτερική του εμφάνιση", πολύ πριν δεις την επιγραφή. Και είτε πας στο Lidl στο Γέρακα, στο Βόλο, στην Πάτρα, και όπου αλλού, ξέρεις ότι οι διάδρομοι είναι οργανωμένοι με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, και ότι στην ίδια θέση θα βρεις το ίδιο προϊόν. Και όσο και να διαφωνώ σε επίπεδο "αρχιτεκτονικής ηθικής" με αυτό, αναγνωρίζω ότι είναι μια επιτυχία σε επίπεδο marketing.
ManosDr Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 24 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 24 , 2011 Και το κτίριο του Lidl στα Πευκάκια στη Ν. Ιωνία ήταν προυπάρχον πάντως!
engineer_thess Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 24 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 24 , 2011 ερώτηση για δυνατούς λύτες: ποιο είναι το (σχεδόν) κοινό γνώρισμα όλων των supermarkets? Ψυγεία με γαλακτοκομικά/τυροκομικά, προϊόντα που αγοράζει καθημερινά ένα σπίτι βρίσκονται στο τέλος του supermarket, για να διασχίζουμε όλο το supermarket μέχρι να πάμε σε αυτά, ε μπορεί να θυμηθούμε και τίποτα που το ξεχάσαμε και να το αγοράσουμε. Προϊόντα που απευθύνονται σε παιδιά π.χ. σοκολάτες, πατατάκια, καραμέλες κλπ βρίσκονται σε χαμηλά ράφια και επίσης σε χαμηλά σημεία κοντά στα ταμεία. Επίσης προϊόντα με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους μεταξύ ομοϊδών προϊόντων τοποθετούνται σε ράφι σε ύψος γύρω στο 1-1,20 m (στην ευθεία προέκτασης των χεριών και λίγο κάτω από το ύψος των ματιών) -κατακόρυφος άξονας- και στο μέσο του διαδρόμου -οριζόντιος άξονας-. Όταν βρισκόμαστε μπροστά στο ράφι και δεν ξέρουμε ποιο προϊόν τελικά να επιλέξουμε, στο μέσο του διαδρόμου δεν καθόμαστε και βλέπουμε όλα τα προϊόντα στο ράφι για να επιλέξουμε; Χωρίς να το καταλάβουμε στεκόμαστε μπροστά από τα προϊόντα με το μεγαλύτερο κέρδος.
ΟΩΝ Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 19 , 2011 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 19 , 2011 έχετε νιώσει τις δονήσεις όλου του κτιρίου καθώς το πλήθος περπατάει στους ορόφους του ΙΚΕΑ? Πάνο, ναι... Και είναι ενοχλητικό... Κάθισα να δοκιμάσω μια φορά έναν καναπέ, και αισθάνθηκα έντονα τις δονήσεις του κτιρίου. Είναι αποδεκτό να υπάρχουν τέτοιες δονήσεις;
IceCool Δημοσιεύτηκε Μάιος 8 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάιος 8 , 2011 Για την μεταλλική κατασκευή των ΙΚΕΑ μπορώ να σου πω ότι υπάρχουν κάποια σχεδιαστικά δεδομένα που τηρούνται. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι τα υποστυλώματα είναι Κοιλοδοκοί και οι δοκοί οροφής και μεσοπατώματος είναι δικτυώματα. Τις στατικές μελέτες στην Ελλάδα τις έκαναν Ελληνικά μελετητικά γραφεία. Το ίδιο ισχύει και για τις μελέτες των Lidl. Ελληνικό μελετητικό γραφείο έκανε και την μελέτη του ΙΚΕΑ στην Σόφια στην Βουλγαρία.
Τινάκι Δημοσιεύτηκε Μάιος 17 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάιος 17 , 2011 Κάποια από τα υποστυλώματα έχουν διατομή κορμού σε σχήμα σταυρού (+) και 4 πέλματα στα άκρα. Πώς ονομάζεται αυτή η συγκολλητή προφανώς διατομή; Είναι custom-made ή υπάρχει σε κατάλογο;
IceCool Δημοσιεύτηκε Μάιος 20 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάιος 20 , 2011 2 διατομές διπλού Τ είναι η μια από τις δύο κομμένη κατά μήκος του κορμού και συγκολλείται πάνω στον κορμό της άλλης.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα