Popular Post Topap Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 7 , 2011 Popular Post Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 7 , 2011 (edited) Σε συνέχεια της απάντησης σε pm ενός συναδέλφου στο forum και να ξεκαθαρίσουμε το θέμα του Chartered Engineer, άνοιξα αυτό το thread για να δώσω μερικές πληροφορίες στους επίδοξους συναδέλφους... Παρακαλώ πολύ, όποιος συνάδελφος έχει ουσιαστική γνώση (και όχι γνώμη) να εμπλουτίσει το παρών με πληροφορίες. Post του τύπου: «έχω ακούσει», «ο ξάδερφος μου, μου είπε», «έχω ένα φίλο που…», παρακαλώ πολύ να σβήνονται από τους mods. Πληροφορίες θα γίνονται δεκτές μόνο από άτομα που έχουν δουλέψει στο UK, ή ακόμα καλύτερα, που είναι ήδη Chartered Engineers εκεί. Καταρχάς, για εμάς τους Πολιτικούς Μηχανικούς υπάρχουν δύο επιλογές: Το Institute of Civil Engineers, γνωστό και ως ICE (www.ice.org.uk) και το Institute of Structural Engineers, γνωστό και ως IStructE (www.istructe.org.uk). Υπάρχει αντίστοιχα το IEE (Institute of Electrical Engineers), το IMechE (Institute of Mechanical Engineers), το IChemE (Institute of Chemical Engineers), και τα λοιπά. ΠΡΟΣΟΧΗ: τα παραπάνω δεν είναι επιμελητήρια τύπου ΤΕΕ και ως εκ τούτου ΔΕΝ δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν χρειάζεται να είσαι μέλος τους για να ασκήσεις το επάγγελμα, αλλά η συμμετοχή τους έχει άλλα είδους δικαιώματα που θα εξηγηθούν παρακάτω. Το ICE είναι πιο πολύ για μηχανικούς που ασχολούνται με κατασκευές (πάσης φύσεως) ενώ το IStructE είναι για μηχανικούς που ασχολούνται με δομοστατικές μελέτες (πάσης φύσεως). Κάποιος μπορεί να είναι μέλος και στους δύο οργανισμούς χωρίς κανένα περιορισμό. Είτε γίνεις Chartered Engineer στο ICE, είτε στο IStructE δεν έχει καμία διαφορά. Απλώς οι μηχανικοί στο UK έχουν ξεκάθαρα στο μυαλό τους τι καριέρα θα ακολουθήσουν ως ΠΜ. Οπότε, από νωρίς στην καριέρα τους γίνονται μέλη είτε στο ένα είτε στο άλλο με τον βαθμό του Graduate Member. Ο Chartered Engineer του ICE παίρνει τον τίτλο MICE (Μember of ICE) και του IStructE παίρνει τον τίτλο ΜIStructE (Μember of IStructE) και έχει το δικαίωμα να το «κοτσάρει» μετά το όνομα του, με ότι αυτό συνεπάγεται. Για να γίνεις Chartered Engineer, υπάρχουν πολλοί τρόποι, τους οποίους μπορεί να τους δει κανείς στα site των ινστιτούτων. Σε γενικές γραμμές, και για του συναδέλφους που θέλουν να το επιχειρήσουν, υπάρχουν οι εξής δυο επιλογές: α. Ο κλασσικός τρόπος τον οποίο ακολουθούν οι Άγγλοι μηχανικοί: Μετά από κάποια χρόνια εμπειρίας (δεν υπάρχει κάποιος κανόνας, ανάλογα το άτομο) και όταν ο μηχανικός έχει γεμίσει το φάκελο του IPD του (initial professional development) με αποδείξεις ότι έχει αποκτήσει την γνώση και εμπειρία που πρέπει, τότε δίνει τις εξετάσεις (το λεγόμενο Part III). Στο IStructE είναι μια 8ώρη διαδικασία που πηγαίνεις με ότι βιβλιογραφία θέλεις, έναν υπολογιστή τσέπης και ένα ταπεράκι με φαγητό. Μέρος του IPD στο IStructE είναι πχ ο μηχανικός να περάσει ένα 6μήνο το ελάχιστο, σε ένα εργοτάξιο ενός κατασκευαστή για να εκτιμήσει τις επιπτώσεις μιας κακής μελέτης (προσπαθήστε να σηκώσετε ένα 12μέτρο Φ32…) ή μιας καλής μελέτης. Το IStructE έχει 13 core objectives, 13 τομείς οπου πρέπει να αποδείξεις ότι έχεις αυτό που χρειάζεται για να αποκαλείσαι MIStructE. Εμπειρικά το λέω, αυτή η διαδικασία, της απόκτησης εμπειρίας και της συμπλήρωσης του IPD, παίρνει περί τα 6-7 χρόνια στην καλύτερη. Κάθε εταιρία, είτε κατασκευαστική είτε μελετητική, επιμένει οι εργαζόμενοι μηχανικοί να γραφτούν στο αντίστοιχο ινστιτούτο και παρέχει την κατάλληλη καθοδήγηση και προϋπηρεσία ώστε οι υπάλληλοι της να γίνουν Chartered Engineer μια μέρα. Μάλιστα, πληρώνουν το κόστος της προετοιμασίας (σεμινάρια, φροντιστήρια) αλλά και της αίτησης για τις εξετάσεις (περί τα 800£ νομίζω). β. Ο ευρωπαϊκός τρόπος, δια μέσω της European Directive 2005/36/EC: αν ένας μηχανικός είναι registered σε ένα άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε έχει το δικαίωμα να γίνει Chartered Engineer χωρίς να χρειαστεί να δώσει τις εξετάσεις, ΑΛΛΑ, πρέπει να αποδείξει ότι η ακαδημαϊκή του εκπαίδευση και η εργασιακή του εμπειρία είναι τέτοια που το επιτρέπει. Αυτό γίνεται με την παρουσίαση του σε μια επιτροπή, τύπου συνέντευξης, όπου πρέπει να αποδείξει τα παραπάνω. Και πιστέψτε με, αυτή η επιτροπή δεν είναι εκεί για κουβεντούλα… αλλά για ξεσκόνισμα. Οπότε, όσοι επίδοξοι από εσάς με 1-2 χρόνια προϋπηρεσίας σε ένα γραφείο στην Ελλάδα ή ένα εργοτάξιο (ακόμα και μεγάλης εταιρίας 7ης τάξης ΜΕΕΠ…) νομίζουν ότι είναι εύκολο, θα τους έλεγα να το ξανασκεφτούν. Αν είναι registered ή όχι στην χώρα του ο μηχανικός μπορεί να το δει εδώ: List of regulated professions by country και για να προλάβω την κλασσική διαμάχη, ναι: οι πτυχιούχοι είναι registered. Δυο βασικά έγγραφα θα φανούν χρήσιμα σε όσους θέλουν, παραταύτα, να το επιχειρήσουν: Membership Guidance Note και European Directive Application Form ICE 3136 Αυτά είναι για το ICE, για τα αντίστοιχα έγγραφα του IStructE, επισκεφτείτε την αντίστοιχη σελίδα και ψάξτε για «European Directive». Τώρα, λίγες ακόμα πληροφορίες σε ότι αφορά το Chartership: Q. Οι Chartered Engineers παίρνουν πιο πολλά λεφτά από τους μη-Chartered και πόσα? A. Δεν είναι το Chartership που σου δίνει παραπάνω λεφτά, αλλά οι θέσεις που μπορείς να πάρεις ως Chartered Engineer: δεν υπάρχει περίπτωση να μην είναι Chartered Engineer ο εργοταξιάρχης ας πούμε. Αν και αυτό δεν είναι και τόσο απόλυτο, ένας από τους Partners της εταιρίας που δούλευα (μελετητική εταιρία) δεν ήταν καν μέλος του IStructE… Αλλά ήταν πανέξυπνος. Q. Μπορώ να ανοίξω δικό μου γραφείο στην Αγγλία εάν δεν είμαι Chartered Engineer? A. Ναι, αν και αυτό το κακό που κάθε μηχανικός το έχει καημό να είναι το «αφεντικό του εαυτού του» είναι γενικά ελληνικό φαινόμενο. Μπορείς να ανοίξεις το δικό σου γραφείο, είτε είσαι είτε δεν είσαι Chartered Engineer, αλλά γενικά κανένας δεν το κάνει αυτό χωρίς επαγγελματική ασφάλιση (PI, Professional Indemnity Insurance), κάτι που στην Ελλάδα το κάνουν μόνο μερικές ΑΕ. Και μαντέψτε τι ζητάνε οι ασφαλιστικές εταιρίες για να σε ασφαλίσουν επαγγελματικά? Σωστά το μαντέψατε: να είσαι Chartered Engineer για να μπορούν να σιγουρευτούν ότι έχεις ένα επίπεδο και εμπειρία τέτοια που δεν θα κάνεις μαμακιες ώστε αυτοί να πληρώνουν τα σπασμένα. Q. Πόσο κοστίζει το να είσαι Chartered Engineer? A. Για να το κάνεις μέσω του κλασσικού τρόπου (α), είναι όσο θα κοστίσουν τα σεμινάρια κλπ και οι εξετάσεις, τα οποία γενικά τα πληρώνει η εταιρία που δουλεύεις. Αλλιώς, είναι 800£ οι εξετάσεις και ??? τα σεμινάρια κλπ (από 0£ έως μερικές χιλιάδες £). Αν το κάνεις μέσω του ευρωπαϊκού τρόπου (β) είναι 232£ η αίτηση και 259£ η συνέντευξη. Για περισσότερες πληροφορίες, για το ICE δείτε εδώ: ICE Fees Σε κάθε περίπτωση, είτε με τον έναν είτε με τον άλλο τρόπο, είτε στο ICE είτε στο IStructE, με το που γίνεις Chartered Engineer, κάθε χρόνο η ετήσια συνδρομή είναι περί τα 300£… έβηξε κανείς? Q. Αν γίνω Chartered Engineer, έχοντας πτυχίο μηχανικού από την Αγγλία ή από ΤΕΙ, μπορώ να αποκτήσω τα επαγγελματικά δικαιώματα του ΠΜ στην Ελλάδα από το ΤΕΕ? A. Πιθανών ναι, ιδίως με βάση τα τελευταία νέα από το υπουργείο παιδείας. Αλλά στην τελική, αν καταφέρει κάποιος και γίνει Chartered Engineer μόνο και μόνο για να αποκτήσει τα επαγγελματικά δικαιώματα του ΠΜ στην Ελλάδα από το ΤΕΕ, είναι σαν να βλέπεις το δέντρο αλλά να χάνεις το δάσος. Αυτή είναι η γνώμη μου βέβαια, αλλά αν κάποιος συνειδητοποιήσει τι πόρτες του ανοίγει ο τίτλος του Chartered Engineer στην καριέρα του, σε αγγλικό και διεθνές επίπεδο, τότε το τελευταίο που θα τον ένοιαζε είναι να γυρίσει στην Ελλάδα για να ασχοληθεί με το ΤΕΕ και την Ελληνική πραγματικότητα, πόσο μάλλον την εποχή αυτή. Q. Μπορώ να κάνω αίτηση για να γίνω Chartered Engineer μέσω της European Directive έχοντας προϋπηρεσία μόνο στην Ελλάδα? A. Θεωρητικά, ναι. Αν νομίζει κάποιος ότι έχει το θεωρητικό/πρακτικό υπόβαθρο για την συνέντευξη και ότι θα τα βγάλει πέρα ότι και να τον ρωτήσουν, απαντώντας σε άπταιστα αγγλικά (τεχνική ορολογία, κλπ) και όχι με νοηματική ή φθόγγους, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Η δική μου προσωπική εμπειρία, όταν είχα επικοινωνήσει με το IStructE πριν 5 χρόνια για να τους ρωτήσω για την European Directive, λέει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να περάσεις την συνέντευξη αν δεν έχεις προϋπηρεσία στο UK και μάλιστα αυτό είναι κάτι που πολύ ευγενικά μου το τόνισε η κυρία στο τηλέφωνο: «σου προτείνουμε να αποκτήσεις μερικά χρόνια προϋπηρεσίας εδώ πριν κάνεις την αίτηση σου». Οπότε κατά εμέ, η απάντηση είναι όχι. Και το αναφέρω γιατί μερικοί συνάδελφοι στο forum έχουν κολλήσει με το Chartership και νομίζουν ότι είναι ένα χαρτί που θα πετάξουν με easyjet στο Λονδίνο για να υπογράψουν στην αίτηση και να το πάρουν την ίδια μέρα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά έχουν προκαλέσει σύγχυση σε κάποιους άλλους. Edited Απρίλιος 7 , 2012 by Topap 29
Τινάκι Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 7 , 2011 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 7 , 2011 Ευχαριστώ Topap, δε γνώριζα αρκετά από αυτά που γράφεις, that was really kind of you!
Apostol Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 7 , 2011 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 7 , 2011 +1000 Topap πολύ προσεγμένο και κατατοπιστικό. Ευχαριστούμε πολύ γιατί ποτέ δεν ξέρεις ποσο μπορεί να απέχει η ξενιτιά!!! LOL! Aχρείαστο να 'ναι πάντως.
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 9 , 2011 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 9 , 2011 Η προσωπική μου εμπειρία. Οταν τελείωσα Μη/Μηχ και πήγα στην Αγγλία για Μάστερ γράφτηκα σαν Affiliate, μετά το διδακτορικό έγινα Member και πέρασαν 5 χρόνια με CV με 28 υπογραφές απο CENg για να πάω σε εξετάσεις. Με βοήθησε πολύ οτι ήμουν και μέλος ΔΕΠ και οτι μπορούσα να παίρνω μέρος σε διάφορες ομάδες μηχανικών. Είναι καθαρά θέμα ευθύνης διότι μπορεί να είσαι και ο μόνος υπεύθυνος για τον νόμο σε μια εταιρία πολλών μηχανικών. Οικονομικά ΟΚ αλλα το στομάχι σου πάει στον θεό. Μην ξεχνάτε οτι δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που πάνε και φυλακή απο αμέλεια. Γενικά συναδελφική αλληλεγγύη δεν παίζει αντίθετα στο δικαστήριο θα είσαι ενάντια σε legal consultants που είναι και CENg. Γενικά το Engineering είναι στημένο διαφορετικά και μετράει η αστική ευθύνη, μιλάμε για πολλά εκατομμύρια και πολλά χρήματα στην ασφαλιστική. Το αγγούρι βέβαια το έφαγα στην Αμερική που μετά απο πολλά πήγα και φροντιστήριο.
agrafiot Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 9 , 2011 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 9 , 2011 Topap, χαρά στο κουράγιο σου φίλε που έκατσες και τα έγραψες όλα αυτά. Όλα που γράφεις είναι σωστά. Θέλω να προσθέσω μονάχα τα εξής από προσωπική εμπειρία: Στο α) Εκτος από τον κλασικό τρόπο που ακολουθούν οι Άγγλοι μηχανικοί, που είναι μέσω training agreement όπως σωστά έγραψες, υπάρχει και η οδός του Career Appraisal. Δηλαδή αν για τον α ή β λόγο δεν μπόρεσες να εγγραφείς σε ένα training agreement με κάποια εταιρία, (π.χ δούλευες στα Εμιράτα, ή σε μή Αγγλική εταιρία) τότε σου δίνεται η ευκαιρία να παρουσιάσεις την καριέρα σου με διαφορετικό τρόπο. Πώς? Σου ζητούν να ικανοποιείς τα λεγόμενα Development Objectives. Αυτά τί είναι? Είναι 15 τομείς στους οποίους πρέπει να αποδείξεις ότι έχεις επαρκή και ουσιώδη εμπειρία. Φυσικά όλα πρέπει να συνοδεύονται από τα σχετικά δικαιολογητικά και αποδεικτικά στοιχεία, όχι μόνο λόγια.. Από μνήμης είναι τα ακόλουθα α) Κατασκευαστική εμπειρία β) Χρονικός προγραμματισμός γ) Οικονομική παρακολούθηση έργου δ) Ασφάλεια και Υγιεινή. ε) Διαχείριση προσωπικού και διάφορα άλλα σχετικά. Αφού το Career Appraisal σταλεί στην Αγγλία για έλεγχο και είναι ικανοποιητικό, τότε προχωράς στο λεγόμενο Professional Review, το οποίο είναι περιλαμβάνει μία 45λεπτη προφορική εξέταση - ξετίναγμα και μία 2ωρη γραπτή εξέταση χωρίς συγκεκριμένη ύλη. Οι εξεταστές είναι εθελοντές μηχανικοί με μεγάλη εμπειρία που τους ορίζει το ICE. Στην δική μου περίπτωση, ο ένας εκ των δύο εξεταστών, ήταν ο Project Manager του Yas Island, του γνωστού project στο Qatar ($50δις έργο) που δουλεύει στην Halcrow Group. Εθελοντικά κάνει και τον εξεταστή, το θεωρούν τιμή και καθήκον να βοηθούν το ICE. Θέλω να πώ ότι δεν είναι εξετάσεις τύπου ΤΕΕ, περνάμε και χαιρετάμε και αυτό είναι. π.χ Θυμάμαι μεταξύ άλλων με ρώτησε για βαθειές θεμελιώσεις, ζήτησε να του ζωγραφίσω διαγράμματα friction piles, ζήτησε να του ζωγραφίσω κατασκευαστικές λεπτομέρειες κεφαλόδεσμου και ένα σωρό άλλα κλπ κλπ. Πάντως το να είσαι Chartered Engineer δεν είναι ιδιότητα που την παίρνεις και τελείωσε. Για να την διατηρείς πρέπει να συμπληρώνεις τουλάχιστον 30 μέρες CPD (Continuing Professional Development) τον χρόνο. Ένα τυχαίο 15% των μελών του ICE περνά Audit (έλεγχο δηλαδη) κάθε χρόνο για να διαπιστωθεί αν πράγματι τα μέλη αυτά συνεχίζουν να παρακολουθούν σεμινάρια, διαλέξεις, εκθέσεις κλπ. Αν όχι χάνεις την ιδιότητα. 4
Earl Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 9 , 2011 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 9 , 2011 Πολύ ωραίο και χρήσιμο το θεματάκι! MICE και MIStructE είναι τα απλά μέλη. Οι Chartered μηχανικοί φέρουν τον διακρητικό τίτλο CEng. Τhumbs up! 1
panos2080 Δημοσιεύτηκε Μάιος 9 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάιος 9 , 2011 Εχω κανει αιτηση για Chartered Engineer μεσω European Directive Route.Η διαδικασια ειναι συμπληρωνεις καποια εντυπα στα οποια δειχνεις την εμπειρια σου κ τα στελνεις.Σαν Chartered engineer ειναι επισης πιο ευκολο να βρεις δουλεια στην Μεγαλη Βρετανια.
ANEMONA Δημοσιεύτηκε Μάιος 9 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάιος 9 , 2011 Εχω κανει αιτηση για Chartered Engineer μεσω European Directive Route.Η διαδικασια ειναι συμπληρωνεις καποια εντυπα στα οποια δειχνεις την εμπειρια σου κ τα στελνεις.Σαν Chartered engineer ειναι επισης πιο ευκολο να βρεις δουλεια στην Μεγαλη Βρετανια. γνωριζεις απο την στιγμη που θα καταθεσεις φακελο σε ποσο διαστημα σε καλουν για εξετασεις?ειναι ορισμενοι οι περιοδοι που διοργανωνονται οι εξετασεις?
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα