weegie Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2011 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2011 Οχι απαραίτητα Chartered. Απλά επειδή υπάρχει Mutual Agreement μεταξύ ICE, IStructE, IMechE, IET και τα συναφή με Engineers Australia είναι ευκολότερο να γίνεις αντίστοιχο μέλος του δεύτερου αν είσαι Chartered. Πάντως υπάρχει διαδικασία και λεφτά, δεν είναι μπαμ και έξω με αυτόματη αναγνώριση.
mengreco Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2011 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2011 Αρκετά προσεγμένο και συγκεκριμένο το post. Μόλις πριν μερικές ώρες ήρθα από ραντεβού με τον Delegated Engineer (DE). Είναι αυτός ο οποίος σε καθοδηγεί καθ'όλη την διάρκεια του training, υπογράφει τα Development Objectives (DO) σου μέχρι το professional review.Με αυτόν συναντιέσαι 4-5 φορές τον χρόνο. Από εκεί και πέρα έχεις και τον Supervising Civil Engineer (SCE) με τον οποίο συναντιέσαι 1-2 φορές τον χρόνο. Όλα αυτά στην περίπτωση που κάνεις το training μέσω εταιρείας. Άποψή μου είναι πως το "ταξίδι" μέχρι να γίνεις chartered είναι πιο σημαντικό από τον τίτλο. Πιο σημαντική είναι η όλη εμπειρία που παίρνεις. Όταν φτάσεις στο τέλος και γίνεις chartered τότε αυτοματα ανοιγουν πολλές πορτες. Για παράδειγμα σε πολλά project που είναι μελέτη & κατασκευή πρέπει ο senior engineer/project manager να αποδεχθεί/υπογράψει την μελέτη πριν την κατασκευή. Εκεί είναι λοιπόν που χρειάζεται να είσαι chartered. Τώρα αν έχεις εμπειρία 2-3 χρόνια Ελλάδα, έρθεις εδω, δώσεις εξετάσεις και περασεις (απίθανο), θα πάρεις τίτλο αλλά θα έχεις κάνει μια τρύπα στο νερό. Γιατί εδώ όπως αναφέρθηκε και παραπάνω χρειάζεσαι 6-7 χρόνια στην καλύτερη. Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να έρθεις εδώ ως μέλος του ΤΕΕ, να πεις οτι έχεις εμπειρια (με αποδείξεις) σε εργοτάξιο και να δουλέψεις σε μελέτες (ή το αντίστροφο) και έτσι να επισπεύσεις την διαδικασία, πχ 3-4 χρόνια. Επίσης αν είσαι chartered σου ανοίγονται πόρτες Μέση Ανατολή, Καναδά, Αυστραλια κοκ. Αυτά από 'μένα. Θα επανέλθω με νεότερα!! 2
pokafontas Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2012 Topap φανταστικό το άρθρο σου, κατατοπιστικότατο και πλήρες. Ενδεχομένως να είμαι και εκτός Topic και παρακαλώ να με συγχωρήσετε. Είμαι απόφοιτος του πανεπιστημίου του Cardiff με Beng (Hons) Civil Engineering και με Msc στο Construction Project Management. Επίσης είμαι Graduate Member στο ICE (τα τελευταία 3 χρόνια). Όλα τα παραπάνω τα έγραψα για να έχετε μια γενικότερη εικόνα. Στο ζουμί τώρα, ετοιμάζομαι να στείλω τον φάκελο μου στο ΣΑΕΠ και στα δικαιολογιτικά υπάρχει το ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ. Από την στιγμή που στην Αγγλία το επάγγελμα του μηχανικού δεν είναι νομοθετικά ρυθμιζόμενο και η εγγραφή σε κάποιον οργανισμό σαν IEng ή Ceng δεν σου παρέχει επαγγελματικά δικαιώματα μήπως γνωρίζεται σε ποιόν φορέα πρέπει να απευθυνθώ ώστε να μου πιστοποιήσουν ότι το δίπλωμα οδηγεί κατευθείαν στο επάγγελμα? Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!
Gellys Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 27 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 27 , 2012 Καταρχήν τρομερή δουλειά! Ευχαριστούμε! Sorry, για τις περαιτέρω ερωτήσεις αλλά δεν έχω καταλάβει το εξής. Η πρώτη περίπτωση αφορά σε άτομα τα οποία είναι μέλη του ICE, IStructE, IMechE και συναφή? Κ κατα πόσο ειναι δυνατόν απόφοιτος ελληνικού ΑΕΙ να εγραφει σ'αυτά τη στιγμή που τα ελληνικά πτυχία δεν είναι από accredited universities. Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
weegie Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2012 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2012 Gellys, Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να στείλεις το πτυχίο σου στο IMechE για να δούνε ότι καλύπτεις τα ακαδημαικά προσόντα. http://www.imeche.org/membership/professional-registration/eligibility/academic-requirements/academic-review Απο εκεί και πέρα και εξαρτάται απο την εμπειρία σου στοχεύεις να δεις για ποιο grade θα κάνεις application. Associate αν δεν έχεις την απαιτούμενη εμπειρία ή Chartered άμα έχεις πάνω απο 4-5 χρόνια προυπηρεσίας.
ANEMONA Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 2 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 2 , 2012 γνωρίζει κανείς πως μπορεί μηχανολόγος να αιτηθεί μέσω european directive route chartered status; έψαξα στο http://www.imeche.org/ αλλά δυστυχώς δέν εχω βρεί κάτι
peterpan Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 10 , 2012 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 10 , 2012 Αγαπητοί συνάδελφοι, να προσθέσω μερικά πράγματα στο παραπάνω topic. Καταρχήν να ενημερώσω ότι είμαι CEng MICE από το 2010 και το πέτυχα δουλεύοντας στην Ελλάδα και μόνο. Το Chartership και τα διακριτικά CEng MICE (Charterred Engineer, Member of the Institution of Civil Engineers) αποτελούν πρωτίστως επαγγελματική καταξίωση. Είναι επίτευγμα το οποίο συνδέεται με το βιογραφικό σου και σε αρκετές περιπτώσεις το αντικαθιστά. Δηλαδή ένας Chartered Engineer, είναι ένας μηχανικός ο οποίος έχει εξεταστεί με σοβαρότητα από έναν επίσημο φορέα ο οποίος έχει κρίνει την συνεχή του επαγγελματική πορεία σε ένα διάστημα τουλάχιστον 6-7 χρόνων. Δηλαδή έχει κριθεί α. Για τις γνώσεις τους, τα επιτεύγματα του και την ικανότητα του στην εργασία. και β. Για το ότι είναι ένας μηχανικός ο οποίος έχει αποδεδειγμένα επενδύσει στην συνεχή ανάπτυξη του. Για τους παραπάνω λόγους, οι διάφορες τεχνικές εταιρίες αισθάνονται την ασφάλεια ότι σε θέσεις ευθύνης, ο CEng MICE μηχανικός είναι αποδεδειγμένα ικανός σε αντίθεση με κάποιον άλλο μηχανικό τον οποίο θα πρέπει να τον κρίνει μόνο από το βιογραφικό του (το οποίο μπορεί να είναι εξαιρετικό αλλά να περιέχει 50% σάλτσες και ψέματα). Και για αυτό το λόγο ο CEng MICE μηχανικός αμείβεται περίπου κατά 30% περισσότερο από έναν άλλο μηχανικό με τα ίδια χρόνια εμπειρίας. Τα παραπάνω τα γράφω διότι δεν πρέπει να συγχέεται η αναγνώριση των πτυχίων με τα επαγγελματικά δικαιώματα μηχανικών που προέρχονται από διαφορετικές χώρες. Αυτό είναι ένα λάθος που πράττουν όσοι επιστρέφουν από πανεπιστήμια της Αγγλίας. Κι αυτό διότι είναι διαφορετικός ο τρόπος με τον οποίο η κάθε χώρα εντάσσει στο εργασιακό δυναμικό της τους απόφοιτους μηχανικούς της. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα οι απόφοιτοι μηχανικοί, μετά από 5ετή φοίτηση και την διαδικασία ένταξης στο ΤΕΕ, θεωρούνται ικανοί (από τη στιγμή ένταξης και για όλο το υπόλοιπο της ζωής τους) για οποιαδήποτε μελέτη-κατασκευή ανεξαρτήτως το πόσο ικανοί είναι. Και όπως με πολλά άλλα επαγγέλματα στην Ελλάδα, είσαι τόσο ικανός όσο δηλώσεις ότι είσαι. Αυτό βέβαια δεν είναι απόλυτα σωστό διότι κάποια στιγμή πρέπει να αποδείξεις το πόσο ικανός είσαι τελικά... Αντίθετα ο τρόπος ένταξης στο εργασιακό περιβάλλον της Αγγλίας ( η οποία αριθμεί αρκετές δεκάδες σχολές πολιτικών μηχανικών λόγω πληθυσμιακού μεγέθους και μεγάλη εισροή φοιτητών από όλο τον κόσμο) είναι διαφορετικός. Μετά την αρχική τριετή φοίτηση κατά την οποία παίρνεις το BSc θεωρείσαι απόφοιτος μηχανικός με αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Όμως σου δίνεται η δυνατότητα να βεβαιώσεις την ανάπτυξη σου ως μηχανικός κατά την διάρκεια της επαγγελματικής σου πορείας λαμβάνοντας διακρίσεις και τίτλους. Δηλαδή το σύστημα θέλει να επικροτεί την ανάπτυξη και του θεωρητικού και του πρακτικού υπόβαθρου των μηχανικών και γι΄αυτό αναγνωρίζει και διακρίνει τους μηχανικούς που ξεχωρίζουν. Για να μπορέσεις όμως να φτάσεις CEng MICE απαιτείται μεταπτυχιακό ή MEng. Αντίθετα στην Ελλάδα, δεν υπάρχει διαβάθμιση της ικανότητα των μηχανικών μετά τις σπουδές τους μέσα από αξιοκρατικά κριτήρια και ελέγχους παρά μόνο μέσα από τη φήμη αποκτάει κάποιος και την δυνατότητα να ελίσσεσαι μέσα από τις γνωριμίες στους κύκλους εργασίας. Το να είσαι Chartered Engineer είναι ένας τίτλος με παγκόσμια απήχηση και αυτομάτως με αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Αυτό ισχύει για τις περισσότερες χώρες εκτός από την Ελλάδα. Επειδή δεν υπάρχει όμως αντίστοιχη επαγγελματική διαβάθμιση και καταξίωση των μηχανικών, το ΤΕΕ, ΣΑΕΠ κλπ κρίνει τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών της Αγγλίας μόνο από τη διάρκεια φοίτησης στη σχολή χωρίς να αναγνωρίζει πως η ολοκλήρωση των μηχανικών και σε θεωρητικό και σε πρακτικό υπόβαθρο, γίνεται στη διάρκεια της καριέρας τους. Και αυτό αφορά είτε όσους ασχοληθούν με τη μελέτη είτε όσους ασχοληθούν με την κατασκευή. Στη βάση που επιλέγει το ΣΑΕΠ να ελέγχει τα προσόντα για επαγγελματική αναγνώριση, (δηλαδή τα έτη φοίτησης και τον αριθμό μαθημάτων) είναι σωστό να υστερούν οι σχολές της Αγγλίας αλλά και οι περισσότερες της Ευρώπης καθώς ο κύκλος σπουδών περιέχει λιγότερα στοιχεία και γι αυτό σωστά δεν κατατάσσει ισότιμους τους φοιτητές των άλλων χωρών. Η επαγγελματική αναγνώριση και τα επαγγελματικά δικαιώματα όμως είναι λάθος να βασίζονται μόνο στην ακαδημαϊκή αντιστοίχιση. Ζητώ συγνώμη για το μεγάλο reply. Ελπίζω να βοήθησα περισσότερο στο θέμα του Chartership στο πολύ καλό topic που ξεκίνησε ο topap. Και κάτι ακόμα. Όποιος επιθυμεί περισσότερες πληροφορίες για την όλη διαδικασία του CEng MICE ευχαρίστως θα τον βοηθήσω όσο μπορώ! 8
Skywarp Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 17 , 2012 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 17 , 2012 Καταρχήν συγχαρητήρια στον συνάδελφο που κάθισε κι έγραψε τόσο εμπεριστατωμένα σχόλια πάνω στο θέμα. Ένα ερώτημα που φαντάζομαι καίει αρκετούς εκπαιδευόμενους συναδέλφους, είναι το αντίστροφο: Τί χρειάζεται να κάνει κάποιος, αφού τελειώσει σπουδές στην Αγγλία ή, ακόμη πιο πιθανά (βάσει νέας νομοθεσίας πλέον), αν έχει τελειώσει ένα πρόγραμμα σπουδών Civ. Eng. κρατικού βρετανικού πανεπιστημίου σε ελληνικό ιδιωτικό φορέα, ώστε να πάρει άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος από το ΤΕΕ; Υπενθυμίζω ότι με την νέα οδηγία της ΕΕ, οι διαδικασίες έχουν διαφοροποιηθεί λίγο και δεν ισχύει πλέον μόνο η κλασσική διαδικασία του ΔΟΑΤΑΠ (ο οποίος βαίνει προς κατάργηση) Ευχαριστώ! 1 1
civil2010 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 17 , 2012 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 17 , 2012 Η προσωπική μου εμπειρία. Οταν τελείωσα Μη/Μηχ και πήγα στην Αγγλία για Μάστερ γράφτηκα σαν Affiliate, μετά το διδακτορικό έγινα Member και πέρασαν 5 χρόνια με CV με 28 υπογραφές απο CENg για να πάω σε εξετάσεις. Με βοήθησε πολύ οτι ήμουν και μέλος ΔΕΠ και οτι μπορούσα να παίρνω μέρος σε διάφορες ομάδες μηχανικών. Είναι καθαρά θέμα ευθύνης διότι μπορεί να είσαι και ο μόνος υπεύθυνος για τον νόμο σε μια εταιρία πολλών μηχανικών. Οικονομικά ΟΚ αλλα το στομάχι σου πάει στον θεό. Μην ξεχνάτε οτι δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που πάνε και φυλακή απο αμέλεια. Γενικά συναδελφική αλληλεγγύη δεν παίζει αντίθετα στο δικαστήριο θα είσαι ενάντια σε legal consultants που είναι και CENg. Γενικά το Engineering είναι στημένο διαφορετικά και μετράει η αστική ευθύνη, μιλάμε για πολλά εκατομμύρια και πολλά χρήματα στην ασφαλιστική. Το αγγούρι βέβαια το έφαγα στην Αμερική που μετά απο πολλά πήγα και φροντιστήριο. Αγαπητέ Ροδόπουλε, μιας και έχεις εμπειρία από Αμερική (USA?), μπορείς να μας πεις πώς μπορεί κάποιος να εργαστεί εκεί; Είναι υποχρεωτικό να είσαι certified engineer; Πόσο εύκολο είναι για κάποιον Έλληνα να βρει δουλειά εκεί; Το θέμα της υπηκοότητας ας το παραβλέψουμε...
peterpan Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 27 , 2012 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 27 , 2012 Καταρχήν συγχαρητήρια στον συνάδελφο που κάθισε κι έγραψε τόσο εμπεριστατωμένα σχόλια πάνω στο θέμα. Ένα ερώτημα που φαντάζομαι καίει αρκετούς εκπαιδευόμενους συναδέλφους, είναι το αντίστροφο: Τί χρειάζεται να κάνει κάποιος, αφού τελειώσει σπουδές στην Αγγλία ή, ακόμη πιο πιθανά (βάσει νέας νομοθεσίας πλέον), αν έχει τελειώσει ένα πρόγραμμα σπουδών Civ. Eng. κρατικού βρετανικού πανεπιστημίου σε ελληνικό ιδιωτικό φορέα, ώστε να πάρει άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος από το ΤΕΕ; Υπενθυμίζω ότι με την νέα οδηγία της ΕΕ, οι διαδικασίες έχουν διαφοροποιηθεί λίγο και δεν ισχύει πλέον μόνο η κλασσική διαδικασία του ΔΟΑΤΑΠ (ο οποίος βαίνει προς κατάργηση) Ευχαριστώ! Αγαπητέ συνάδελφε όπως έγραψα και στο πρώτο reply, στην Ελλάδα τα επαγγελματικά δικαιώματα δίδονται με την ακαδημαϊκή αντιστοίχιση και μόνο. Δηλαδή αντιστοίχιση των μαθημάτων της σχολής που αποφοίτησες με αντίστοιχη Ελληνική σχολή (π.χ. Μετσόβιο, Πάτρα κλπ) και νομίζω ότι ζητούν το σύνολο των ετών φοίτησης να έχει γίνει εξ'ολοκλήρου στο εξωτερικό. Παρανόμως το Ελληνικό κράτος με την υποκίνηση και προτροπή του ΤΕΕ, δεν εφαρμόζει την κοινοτική οδηγία 89/48 όπως ενσωματώθηκε στην Ελληνική νομοθεσία με το Π.Δ 165/2000 και τροποποιήθηκε με το ΠΔ 385/2002. Η οδηγία αυτή αναφέρεται στην αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων των πολιτών της Ευρωπαικής Ένωσης που επιθυμούν να ασκήσουν το επάγγελμα τους σε διαφορετική χώρα από εκείνη στην οποία απέκτησαν τα επαγγελματικά τους προσόντα. Η οδηγία αυτή θέτει ως όρο για την επαγγελματική αναγνώριση, την αντιστοίχιση του τίτλου σπουδών και όχι την ακαδημαική αντιστοίχιση των μαθημάτων που ζητάει ο Ελληνικός φορέας. Από ότι γνωρίζω, τον έλεγχο και την αρμοδιότητα αυτή έχει τώρα το ΣΑΕΙ (Συμβούλιο Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης). Η απάντηση μου στο ερώτημα σου λοιπόν είναι ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα! Μόνο να περιμένει να εφαρμοστεί η κοινοτική οδηγία (και να πιέζει όπου μπορεί...). Α! και να ελπίζει να μην βγει η Ελλάδα από το Ευρώ, την Ένωση ή δεν ξέρω τι άλλο θα γίνει,γιατί μετά θα πρέπει να ξεχάσει την αναγνώριση......
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα