Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε
Το ΟΚΛ τι είναι?

Οριακή Κατάσταση Λειτουργικότητας.

 

Λαμπρά, συνεχίζω όμως να μην καταλαβαίνω...

  • Απαντήσεις 43
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Από πρόσφατη εμπειρία μπορώ να σου πω πως για τέτοια μικρά κτίρια δεν αξίζει τον κόπο να κάνεις σύμμικτη κατασκευή.

Θα διαφωνίσω έντονα σχετικά με το αυξημένο κόστος κατασκεύης ,ειδικά αν τοποθετηθεί η λαμαρίνα. Το κόστος είναι άμεσα συγκρισιμο με μια κατασκευή από Ο.Σ. Υπολόγισε πόσα γλυτώνεις από ΙΚΑ και καλουπώματα για τις πλάκες, και θα δεις ότι έρχεται μία ή άλλη.

Απλά τα δυο βασικά οφέλη της χρήσης χάλυβα για στύλους-δοκούς, η ταχύτητα ανέγερσης και η δυνατότητα μεγάλων ανοιγμάτων, ελαχιστοποιούνται για τοσα λίγα μ2. Το μόνο που σου μένει είναι το μπέρδεμα με τα συνεργεία, αφού αναγκαστικά θα χρησιμοποιήσεις άλλα υλικά για την εξωτερική τοιχοποιία, θα πρέπει να το έχεις σχεδιάσει και υλοποίησει στο χιλιοστό, κλπ.

Τώρα για τα 80-120 χγρ/μ2 που γράφει ο aris, μάλλον πολλά είναι. Συνήθως με μια σφιχτή μελέτη μπορείς να πετύχεις περίπου 60χγρ/μ2.

Τέλος όσο αφορά τα χιαστί, είναι θέμα μελέτης και αισθητικής. Μπορείς κάλλιστα να τα αντικαταστήσεις με τοιχώματα από Ο.Σ. ή απλά να τα αφήσεις εμφανή και μέρος των όψεων.

Δημοσιεύτηκε

Paktomenos,

Όπως είπα ήδη, τα 80-120χλγρ/μ2 δεν ήταν για κατοικίες, σαφώς και μπορείς να τα μειώσεις.

Ακόμη και "μία η άλλη" να σου έρθουν τα δυο διαφορετικά συστήματα, το quick turnover, ή αλλιώς το γεγονός ότι θα έχεις ήδη ολοκληρώσει και πουλήσει το κτίριο απο χάλυβα ενώ το κτίριο απο ΩΣ στην καλύτερη θα είναι στο τέλειωμα του Φ.Ω., δεν μετράει;

Δημοσιεύτηκε
Το ΟΚΛ τι είναι?

Οριακή Κατάσταση Λειτουργικότητας.

 

Λαμπρά, συνεχίζω όμως να μην καταλαβαίνω...

 

OKΛ = SLS = serviceability limit state = οριακή κατάσταση λειτουργικότητας (βέλος)

ΟΚΑ = ULS = ultimate limit state= οριακή κατάσταση αστοχίας (αντοχές)

Δημοσιεύτηκε
Το ΟΚΛ τι είναι?

Οριακή Κατάσταση Λειτουργικότητας.

 

Λαμπρά, συνεχίζω όμως να μην καταλαβαίνω...

 

OKΛ = SLS = serviceability limit state = οριακή κατάσταση λειτουργικότητας (βέλος)

ΟΚΑ = ULS = ultimate limit state= οριακή κατάσταση αστοχίας (αντοχές)

Επιτέλους, να είσαι καλά Άρη :)

Δημοσιεύτηκε

Το ποίο θα τελειώσει πιό γρήγορα είναι πολύ σχετικό. Σε ένα μικρό κτίριο θα έχεις όφελος 20-25 ημέρες? (καλούπωμα και ρίξιμο κολονών-δοκών για δυο στάθμες ). Αν είσαι στην αθήνα και έχεις τα κατάλληλα συνεργεία, είναι διαφορετικά. Αν είσαι επαρχία και πρέπει να σου έρθουν όλοι από την πρωτεύουσα, πρέπει να εξηγήσεις στον καθένα από τους ντόπιους πως θα γίνει η δουλεία γιατί δεν τους εχει "ξανατύχει", μπορεί και να ξεπεράσεις κατά πολύ τους χρόνους του Ο.Σ. (σου μιλώ εκ πικρής πείρας).

Και εγώ στην θεωρία και σαν "ιδέα" ήμουν πολύ φαν των σύμμικτων. Στην πράξη όμως και με ψυχρή λογική, νομίζω ότι πραγματικά αξίζουν για μεγάλα μεγέθη κτιρίων (XL και βάλε).

Δημοσιεύτηκε
Το ποίο θα τελειώσει πιό γρήγορα είναι πολύ σχετικό. Σε ένα μικρό κτίριο θα έχεις όφελος 20-25 ημέρες? (καλούπωμα και ρίξιμο κολονών-δοκών για δυο στάθμες ). Αν είσαι στην αθήνα και έχεις τα κατάλληλα συνεργεία, είναι διαφορετικά. Αν είσαι επαρχία και πρέπει να σου έρθουν όλοι από την πρωτεύουσα, πρέπει να εξηγήσεις στον καθένα από τους ντόπιους πως θα γίνει η δουλεία γιατί δεν τους εχει "ξανατύχει", μπορεί και να ξεπεράσεις κατά πολύ τους χρόνους του Ο.Σ. (σου μιλώ εκ πικρής πείρας).

Και εγώ στην θεωρία και σαν "ιδέα" ήμουν πολύ φαν των σύμμικτων. Στην πράξη όμως και με ψυχρή λογική, νομίζω ότι πραγματικά αξίζουν για μεγάλα μεγέθη κτιρίων (XL και βάλε).

Καταλαβαίνω και συμφωνώ.

Για Αθήνα όμως και 4-5 ορόφους, 120μ2 έκαστος, η διαφορά δεν θα είναι 1 μήνας, οπότε ξαναγυρνάμε στο συμπέρασμα ότι για μικρά κτίρια ίσως δεν αξίζει.

Δημοσιεύτηκε
Η λογική των ήλων είναι η επίτευξη συνεργασίας (μονολιθικότητας) μεταξύ σκυροδέματος και χάλυβα. Λόγω διαφορετικής ελαστικότητας (που πολύ εύκολα διαπιστώνεται από το Ecm elasticity modulus), οι παραμορφώσεις είναι διαφορετικές ανάμεσα στα 2 υλικά. Αν λοιπόν θες μονολιθικότητα, μόνο η παρουσία χαλυβδόφυλλου δεν αρκεί.

 

Συμφωνώ

 

Από την πρακτική των σύμμικτων κατασκευών στο εξωτερικό και κυρίως στη Βρετανία, το χαλυβδόφυλλο τείνει να αντικαθιστά τον οπλισμό της κάτω παρειάς της πλάκας. Δεν εξασφαλίζει απαραίτητα τη μεταφορά φορτίων. Η ερώτησή μου δεν αφορούσε τις γωνίες ή τις φορές μεταφοράς των φορτίων από τις πλάκες στις δοκούς, αλλά στην ουσιαστική υλοποίηση του μηχανισμού της μεταφοράς αυτής.

 

Για παράδειγμα στο Ο/Σ, η μεταφορά γίνεται με τη ροή των τάσεων από την πλάκα στο πτερύγιο της πλακοδοκού στην κρέμαση της δοκού κλπ. Ο έλεγχος των τάσεων αυτών γίνεται με τους πυκνούς οπλισμούς στις θέσεις των δοκών. Κάτι αντίστοιχο απαιτείται και για τις σύμμικτες δοκούς, δηλαδή η μεταφορά γίνεται μέσω των οπλισμών διάσπασης, που με τη σειρά τους μέσω δυνάμεων εμπλοκής μεταφέρουν τις δυνάμεις μέσω των ήλων κεφαλής στις μεταλλικές δοκούς..

 

για να είμαι ειλικρινής δεν καταλαβαίνω :oops:

 

Φυσικά μπορεί να γίνει η μεταφορά αυτή χωρίς την παρουσία ήλων, αλλά στη συνέχεια μπαίνει το θέμα του στρεπτοκαμπτικού, που είναι πολύ σημαντικό πρόβλημα, και των ΟΚΛ.] .

 

Το κάρφωμα δεν εξασφαλίζει το άνω πέλμα έναντι στρεπτικής παραμόρφωσης?

 

 

Κατασκευαστικά πιστεύω (χωρίς να έχω την εμπειρία όμως) ότι είναι απαραίτητοι οι ήλοι κεφαλής, έστω και σε πιο αραιή διάταξη από τις ελάχιστες αποστάσεις που καθορίζει ο EC4 και ο EC8, καθαρά και μόνο για την αποφυγή διάσπασης.

..και αποφυγή στρεπτοκαμπτικού (lateral - torsional bending)

 

 

Κάτι ακόμα, το οποίο δεν ξέρω αν έχεις λάβει υπόψη. Τα κύρια κατακόρυφα στοιχεία των σύμμικτων κατασκευών είναι τα υποστυλώματα και οι διαγώνιοι σύνδεσμοι (bracers αν θυμάμαι καλά). Η παρουσία διαγωνίων συνδέσμων, που συνήθως απαιτούνται για την ανάληψη σεισμικών παραμορφώσεων/δυνάμεων είναι μπελάς για το σχεδιασμό των σύμμικτων μικρών κτιρίων και ας μην ξεχνάμε το έξτρα κόστος στον Π/Υ του έργου, πόσο μάλλον την ανάγκη ενός πολύ καλού συνεργείου που θα προσέξει πολύ καλά την κατασκευή τους (συγκόλληση λεπίδων κλπ)]

 

αυτό το επιβλέπω εγώ :D :D Τα πάντα γίνονται όπως τα σχέδια. Αν όχι :evil: :evil:

 

Από κάποιο σημείο και μετά δε θα μπορείς να μειώσεις τις διατομές περισσότερο. Ο λόγος είναι ο στρεπτοκαμπτικός λυγισμός και οι απαιτήσεις βυθίσεων από τις ΟΚΛ. )]

Και η καθαρά μεταλλική διατομή στις στηρίξεις όπου δεν δουλεύει το σκυρόδεμα λόγω ρηγματωσης.

 

Μου προέκυψε όταν εξέταζα την επέκταση καθ' ύψος για το σπίτι ενός γνωστού, το κτίσμα είχε μικρές διαστάσεις κάτοψης, οπότε η πλάκα έβγαινε περί τους 15 πόντους σε πάχος. Η διατομή που επαρκούσε σύμφωνα με τις ΟΚΑ ήταν IPE 200, όταν όμως ξεκίνησα τον έλεγχο των περιμετρικών δοκών σε στρεπτοκαμπτικό και ΟΚΛ... απέτυχε παταγωδώς. )]

 

των περιμετρικών επειδή δεν έβαζες εκεί ήλους?

 

 

Σε ευχαριστώ και πάλι

Δημοσιεύτηκε
Μπορείς κάλλιστα να τα αντικαταστήσεις με τοιχώματα από Ο.Σ.

 

Πολύ ωραία, ήρθαμε σε ένα πρόβλημα που είχα και στην διπλωματική μου. Πώς θα υλοποιήσεις σύνδεση της μεταλλικής δοκού (σύμμικτη διατομή) με το τοίχωμα Ο/Σ; Δεν εννοώ απλά σύνδεση, ο σκοπός του τοιχώματος είναι να προσδώσει ακαμψία στο μικτό πλασιακό σύστημα του Φ.Ο. Το να "δέσεις" την μεταλλική δοκό με μετωπική πλάκα και κοχλίωση είναι αστεία λύση κατά τη γνώμη μου και έχει αποδειχθεί και πειραματικά, το είδα στο Συνέδριο Μεταλλικών Κατασκευών στην Ξάνθη το 2005.

 

Έχω κάτι να προτείνω αλλά περιμένω να δω τις γνώμες σας. :D

 

Το κάρφωμα δεν εξασφαλίζει το άνω πέλμα έναντι στρεπτικής παραμόρφωσης?

 

Ναι, αλλά εγώ επεσήμανα την περίπτωση που δεν υπάρχουν ήλοι.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.