JTB Δημοσιεύτηκε Μάιος 1 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάιος 1 , 2011 Η απορία που πάντα είχα και έχω ακόμη: Εκτός του κλεισίματος Η/Χ και αλλαγής διαρρύθμισης υπογείων, τα σχέδια που κάνετε και τα φωτορεαλιστικά που παράγετε, τα παρακολουθείτε καθόλου στη φάση της κατασκευής; Δεν εννοώ μόνο ως επιβλέποντες, ως εξωτερικοί συνεργάτες ας πούμε... Εχετε δεί ένα έργο πελάτη σας πως κατασκευάστηκε; Αν το φωτογραφίσετε μοιάζει με το φωτορεαλιστικό; Η ερώτηση δεν γίνεται από περιέργεια, αλλά για να καθορίσει μερικά από τα παρακάτω: Ως επαγγελματίες του χώρου Design, Rendering 1. Αν μοιάζει ως φωτογραφία: Εκτιμούμε το πόσο "φωτο" και πόσο "ρεαλιστικό" είναι το φωτορεαλιστικό μας.... Αξιολογούμε έτσι το πρόγραμμα που χρησιμοποιούμε και αναθεωρούμε αν πρέπει να προχωράμε με αυτό ή να επιλέξουμε άλλο ικανότερο να πλησιάσει τη πραγματικότητα. 2. Αν είμαστε πεπεισμένοι ότι δεν φταίει το πρόγραμμα να λάβουμε γνώση των δικών μας ικανοτήτων και να σχεδιάσουμε τη βελτίωσή μας. Από πλευράς αγοράς: 1. Αν μοιάζει ή είναι ολόιδιο, βλέπουμε αν οι πελάτες μας πράγματι θεωρούν ως οδηγό τη δουλειά μας και βασίζονται σε αυτή. Αυτό είναι δείγμα του ότι προσκολλούνται στη μέθοδο του φωτορεαλισμού και ότι θα έχουμε δουλειά. Στην αντίθετη περίπτωση βλέπουμε ότι απλώς είναι ένας μπούσουλας και ότι τελικά ο μηχανικός ή ο κατασκευαστής θα κάνει ότι θέλει. Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν είμαστε 100% αναγκαίοι -δυστυχώς- και πρέπει να είμαστε φειδωλοί στις μελλοντικές επενδύσεις μας και να επανεξετάσουμε τις συνθήκες. Οτι ισχύει για τους περισσότερους δηλαδή. 2. Αν είμαστε κοντά στη πραγματικότητα, τελειοποιούμε το workflow για καλύτερα και γρηγορότερα αποτελέσματα και εισάγουμε νέες δυνατότητες που προσπαθούμε να πουλήσουμε επίσης. Οπως NPR (Non Photorealistic Rendering), animation, real-time presentation, web presentation κλπ. και ότι μπορεί ο καθένας. 3. Αν είμαστε κοντά στη πραγματικότητα το φωτογραφίζουμε και έχουμε ένα καλό σημείο αναφοράς της δουλειάς μας για διαφήμιση ή ιστοσελίδα. ------------------------------------------------------------------------ Περιμένω με ενδιαφέρον τις απόψεις και τις εμπειρίες σας. 1
mixyak790 Δημοσιεύτηκε Μάιος 5 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάιος 5 , 2011 Νομίζω πάντως ότι ο ιδιοκτήτης η ο μέλλων αγοραστής επωφελείται πολλαπλά απο την φωτορεαλιστικη παρουσίαση.....αρκεί να το καταλάβει...αντί να ξηλώνει πλακάκια ,να επιστρέφει καναπέδες κτλ...μπορεί να δει τι γίνεται απο το rendering....μπορεί να εμπνευστεί κιόλας....και το κυριότερο να εχει γνώμη για τα πράγματα και οχι να επαφίεται στις συμβουλές επιτήδειων που θέλουν να του πουλήσουν φυκια για μεταξωτες κορδελες....(θα μπορούσε να έχει συνεχή επαφή με τον renderer,κατι σαν συμβόλαιο υποστήριξης).... απλά χρειάζεται κάποια προωθηση (promotion) αυτη η ιστορια......
JTB Δημοσιεύτηκε Μάιος 5 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάιος 5 , 2011 Το πήγες πολύ μακριά όμως... Αυτή η συνεργασία που λές, για να πληρωθεί θα πρέπει να έχεις πολύ καλή συμφωνία εξαρχής και βέβαια να είναι αξιόπιστος ο πελάτης. Εμένα το μυαλό μου δεν ήταν τόσο στα εσωτερικά που αν έχεις ασχοληθεί φαντάζομαι θα ξερεις τί μπελάς είναι... Με ενδιαφέρει το συνολικό look του κτιρίου, το ύφος του, ο περιβάλλων χώρος... αυτό θέλω να εξομοιώσω με το τελικό αποτέλεσμα... Αν κάτσω να ασχολούμαι με το γούστο του καθενός δεν θα βγει νόημα. Αντιθέτως στους επαγγελματικούς χώρους νομίζω ότι είναι πράγματι χρήσιμο το εσωτερικό γιατί είναι τόσα τα υλικά και οι διαφοροποιήσεις από τους συνδιασμούς τους... Αλλά ΚΑΝΕΙΣ δεν πληρώνει ΣΩΣΤΑ....
MilAlex Δημοσιεύτηκε Μάιος 7 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάιος 7 , 2011 JTB, έθεσες μεγάλα θέματα. Κατά κανόνα τα παραγόμενα φωτορεαλιστικά δεν ταυτίζονται με το τελικό αποτέλεσμα για πολλούς και διαφόρους λόγους, όπως: - πολλές φορές γίνονται κατά την διάρκεια της μελέτης και η κατασκευή του έργου είναι διαφορετική. - θέλοντας να προσελκύσουν το πελάτη του κατασκευαστή, είναι κάπως “ειδυλλιακά”, οπότε είναι εξ αρχής διαφορετικά από τη πραγματικότητα. - δημιουργούνται με εικονικά υλικά και αντικείμενα, για τα οποία πολλές φορές δεν γνωρίζουμε αν υπάρχουν στην αγορά, αν υπήρξαν ποτέ, πόσο κοστίζουν και επομένως κατά τη υλοποίηση του έργου θα αντικατασταθούν με πραγματικά. - φταίει ο δημιουργός του φωτορεαλιστικού. - το χαμηλό κόστος της ανάθεσης, που δεν δίνει στο δημιουργό τη δυνατότητα να την επιμεληθεί στο μέγιστο. Επομένως, πιστεύω ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων το τελικό αποτέλεσμα είναι πάντοτε διαφορετικό. Προσωπικά δεν με ενοχλεί αυτό. Κατά κανόνα, παρότι δουλεύω πολλά χρόνια στο χώρο, σπανίως ταυτίστηκε η δουλειά μου με τη πραγματικότητα, κυρίως για τους δυο πρώτους λόγους που προανέφερα. Απεναντίας από τη δουλειά μου, φάνηκε πολλές φορές χρήσιμο, όσο και αν ακούγεται παράξενο αυτό, σε σένα σίγουρα όχι, η μοντελοποίηση. Είτε απέδιδα, ένα κτίριο, ένα βιομηχανικό συγκρότημα είτε ένα εσωτερικό χώρο (λιγότερο), το μοντέλο βοηθούσε πολύ στη κατανόηση τόσο κατά τη διάρκεια της μελέτης όσο και της κατασκευής. Κατά συνέπεια, η όποια διαφορετικότητα δεν θα πρέπει να είναι κριτήριο για την ικανότητά μας, για τις γνώσεις μας, τις δυνατότητες του προγράμματος κ.λ.π. Αλλά, θα πρέπει να υπάρξει μια κουλτούρα που να “καλλιεργεί” το φωτορεαλιστικό και όχι να το αναπαραγάγει. Αν κάνουμε τα φωτορεαλιστικά, μόνο για παρουσίαση, εντυπωσιασμό, ταύτιση με τη πραγματικότητα, πιστεύω πως θα χαθούμε. Αυτά ήταν στα πρώτα χρόνια του έπους του φωτορεαλισμού. Τα πράγματα έχουν αλλάξει, όχι εδώ βέβαια, αλλά σίγουρα οι αλλαγές θα έρθουν και εδώ αργά η γρήγορα. Όπως γνωρίζεις, τα φωτορεαλιστικά γίνονται πιο έξυπνα. Σχεδόν με λίγες κινήσεις είναι έτοιμα, καλύπτοντας τις περισσότερες ανάγκες. Τα προγράμματα καλύτερα, τα μηχανήματα επίσης. Η “μοντελοποίηση” και η “παρουσίαση” ενός έργου εντάσσονται στη παραγωγή του έργου με τα προγράμματα BIM που δεν είναι πολυτέλεια αλλά η εξέλιξη. Κάποια στιγμή, πιστεύω όχι μακρινή, αυτός που θα προσφέρει λύσεις BIM θα κερδίσει τον ανταγωνισμό. Σε αυτό είμαι σίγουρος 100 τοις 100. Βέβαια υπάρχουν και άλλες δραστηριότητες, πέραν των κατασκευών, που εντάσσονται στο χώρο και δεν απαιτούν ΒΙΜ ή προγράμματα με παρεμφερείς δυνατότητες. Εννοώ δραστηριότητες κυρίως καλλιτεχνικές αλλά και χρηστικές , που έχουν σχέση γενικά με αναπαραστάσεις, σταθερές η κινούμενες, αρχιτεκτονικά animations, ιστορικές αναπαραστάσεις, συνθέσεις 3d- video, στην ιατρική, τη βιολογία, τα παιγνίδια και άλλες αμέτρητες, όχι βέβαια για τη χώρα μας, τουλάχιστον αυτές τις μίζερες εποχές. Και που αυτές απαιτούν, γνώσεις εξειδίκευση, όραμα, πάθος. Θα πρέπει όμως να μη ξεχνάμε ότι ο χώρος μας πια είναι παγκόσμιος. Αν περιοριστούμε, κυρίως οι νέοι, μόνο στη πατρίδα μας, τότε σίγουρα θα απογοητευτούμε. Υπάρχει πολύ δουλειά έξω, οι παραπάνω δραστηριότητες, που με τη τεχνολογία του σήμερα μπορούμε να τη φέρουμε σπίτι μας, στο γραφείο μας, όπου κι αν είναι αυτά. Μόνο που για έξω απαιτούνται πολλά, γνώσεις, αγάπη, επιμονή, υπομονή, συνέπεια που σίγουρα πολλοί συν έλληνες τα διαθέτουν. Εν κατακλείδι, μην “ανησυχείς” δεν πρέπει να “ανησυχούμε”, για το κατά πόσο το φωτορεαλιστικό μας πλησιάζει τη πραγματικότητα. Εμείς πιστεύουμε ότι το πλησιάζει, όσο δεν βλέπουμε τη πραγματικότητα. Και αυτό είναι το καλύτερο, γιατί αν βλέπαμε τη πραγματικότητα και αναλογιζόμασταν το πόσο δουλέψαμε γι’ αυτό, σίγουρα θα απογοητευόμασταν. - Συμφωνώ με τον JTB, όπως φαίνεται και από τα προλεγόμενα μου. - Με σένα mixyak790 έχω μια μικρή διαφωνία, το φωτορεαλιστικό τις περισσότερες φορές γίνεται με τη καθοδήγηση του πελάτη, αυτός δηλαδή επιλέγει, το χρώμα, την επίπλωση, τα πλακάκια κ.λ.π. την δικιά του επιθυμία εκφράζουμε και δευτερεύοντος τη δικιά μας και νομίζω μέχρι εκεί είναι, σε αυτό το είδος, η δουλειά μας. Με ποιητικές διαθέσεις MilAlex 1
Occultist Δημοσιεύτηκε Μάιος 18 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάιος 18 , 2011 Άσε που προπαγανδίζεται ότι ο τρισδιάστατος σχεδιασμός-φωτορεαλισμός ΔΕΝ είναι δουλειά μηχανικού... Ενώ το να συμπληρώνεις τους πίνακες ΙΚΑ φαντάζομαι θέλει ανάλυση με πεπερασμένα - για να μην πω ότι παίζει και καθοριστικό ρόλο στο να κλείσεις μια δουλειά και να προωθήσεις το έργο σου...
mixyak790 Δημοσιεύτηκε Μάιος 18 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάιος 18 , 2011 Άσε που προπαγανδίζεται ότι ο τρισδιάστατος σχεδιασμός-φωτορεαλισμός ΔΕΝ είναι δουλειά μηχανικού... Ενώ το να συμπληρώνεις τους πίνακες ΙΚΑ φαντάζομαι θέλει ανάλυση με πεπερασμένα - για να μην πω ότι παίζει και καθοριστικό ρόλο στο να κλείσεις μια δουλειά και να προωθήσεις το έργο σου... μπραβο!!!!φοβερη παρομοιωση---πεπερασμενα στοιχεια!!!!!!!
MilAlex Δημοσιεύτηκε Μάιος 19 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάιος 19 , 2011 Occultist, βάζεις ένα μεγάλο θέμα. Πιστεύω πως η απεικόνιση και μιλάω για την κτιριακή - μηχανολογική 3D απεικόνιση, γαι να είναι χρήσιμη πρέπει να σχετίζεται με το έργο, στα διάφορα σταδιά του, στη μελέτη, στη κατασκευή, στη παρουσίαση κ.λ.π. Να τη πάρει δηλαδή ο μελετητής, ο κατασκευαστής, ο πωλητής και να τη χρησιμοποιήσει για τις ανάγκες του. Δυστυχώς όμως όπως γνωρίζουμε, στις περισσότερες των περιπτώσεων, αυτό δεν συμβαίνει. Κυριαρχεί ένας μιμιτισμός, μια ασχετοσύνη, που παραγεί 3D αναπαραστάσεις, αποκομμένες από όλα τα στάδια του έργου, απλά φωτορεαλιστικές εικόνες κατά προσέγγιση του πραγματικού, που ώρες - ώρες δεν ξέρω γιατί γίνονται και που θα χρησιμοποιηθούν. Θεωρώ πως, μια "χρήσιμη" απεικόνιση απαιτεί γνώσεις, που δεν βρίσκονται εύκολα αν κοιτάξεις αριστερά και δεξιά. Απεναντίας κυριαρχεί ημιμάθεια με έντονη την τάση της αντιγραφής όπου το αποτέλεσμα δεν είναι ούτε επιστημονικό ούτε καλλιτεχνικό. Επομένως, η απεικόνιση, αν θέλουμε να είναι χρήσιμη, τότε είναι δουλειά του μηχανικού. Βέβαια υπάρχει και η τέχνη. Μεγάλο θέμα επίσης που πιστεύω πως στην απεικόνιση του κτισμένου περιβάλλοντος έχει μια ιδιάιτερη σημασια. Αλλά, αν αυτό που βλέπουμε, στη πλειοψηφία των περιπτώσεων, είναι τέχνη, τότε, δεν έχω να πω τίποτα. Μη ξεχνάμε και το πελάτη, ο μεγάλος ασθενής, ο χειρότερος απ' όλους. Σπανίως γνωρίζει γιατί θέλει την απεικόνιση, αφού τις περισσότερες φορές ούτε καν τη χρησιμοποιεί και όταν τη χρησιμοποιεί, την εκτυπωμένη με τον δικό του εκτυπωτή, είναι σαν εικόνα κακοτυπωμένου φθηνού διαφημιστικού. Αυτός εκπαιδεύτηκε από μας, μη μας διαφεύγει. Είναι η εικόνα της δικιάς μας λεβεντιάς, Με ποιητικές διαθέσεις MilAlex
JTB Δημοσιεύτηκε Μάιος 19 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάιος 19 , 2011 Δεν είναι δουλειά του μηχανικού η 3d απεικόνιση με την έννοια ότι δεν έχει καμία υποχρέωση να ξέρει ή να μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο... Δουλειά του μηχανικού είναι η μελέτη σε 3d που θα δώσει καλύτερα αποτελέσματα... Γιαυτό είναι τεράστια η αξία των ΒΙΜ προγραμμάτων. Ο φωτορεαλισμός από μόνος του μπορεί να αναδεικνύει μια μελέτη για τον τελικό πελάτη αλλά σε καμία περίπτωση δεν βοηθά στην ουσία της. Ολα μπορούν να γίνουν, να αξιολογηθούν και να ελεγχθούν από τον μελετητή μέσω των γραμμικών ή σκιασμένων γραμμικών μοντέλων από τις ΒΙΜ εφαρμογές. Εχω αντιμετωπίσει πολλές φορές τις διαφορετικές αντιδράσεις που επιβεβαιώνουν αυτό που λέω... Σε ιδανικές συνθήκες - ή αν θέλεις σε ευρωπαϊκές συνθήκες - υπάρχει ο μελετητής και ο σχεδιαστής που αναλαμβάνουν από κοινού το τελικό προϊόν, ο μεν ένας έχοντας τη πρωτοβουλία και την ευθύνη των αποφάσεων και ο δε άλλος την ευθύνη της απεικόνισης της μελέτης του πρώτου και της απόδοσης και παρουσίασης στον τελικό πελάτη.
MilAlex Δημοσιεύτηκε Μάιος 21 , 2011 Δημοσιεύτηκε Μάιος 21 , 2011 Αγαπητέ JTB, πιστεύω πως η 3D απεικόνιση είναι μόνο δουλειά του μηχανικού, γιατί με την ίδια λογική αν δεν είναι, τότε μπορεί να μην είναι ούτε η αρχική ιδέα, ούτε η προμελέτη, οι τομές, οι όψεις κ.λ.π. Σαφώς και μπορούν να τα κάνουν όλα αυτα και άλλες ειδικότητες, π.χ. σχεδιάστριες, αλλά η εποπτεία πιστεύω πως πρέπει να βρίσκεται στον μηχανικό.Είναι τμήμα του αντικείμενου του. Εξ άλλου αν το δούμε μέσα στην ιστορία του Cad, τα κυρίαρχα προγράμματα ενσωμάτωσαν από τα πρώτα σχεδόν στάδια της ανάπτυξής τους τη 3d σχεδίαση, όχι ως κάτι ξεχωριστό, αλλά ως οργανικό τμήμα του όλου σχεδιασμού τους. Αυτό το έκαναν γιατί αποτύπωσαν μεταξύ το άλλων το πως δουλεύουν οι μηχανικοί, πως κατανοούν οι πελάτες. Στο μυαλό μου έχω τον απλό μηχανικό, τη συντριπτική πλειοψηφία δηλαδή, που προσπαθεί χωρίς καλλίγραμμες σχεδιάστριες, μόνος του να διεκπεραιώσει την ανάθεση από την αρχή έως το τέλος. Τα προγράμματα BIM, ενισχύουν πιστεύω τα λεγόμενά μου, κάνουν δε πέραν των άλλων και αυτό: Αποκαταστούν κατά μια έννοια τον μηχανικό, αφού δεν τεμαχίζουν το έργο αλλά το βλέπουν ως όλο. Η απεικόνιση δεν είναι κάτι ξένο αλλά οργανικά συνδεδεμένο με το έργο. Το υλικό δεν είναι μόνο εικόνα αλλά πληροφορία, η γραμμή στο 3d δεν είναι μόνο γεωμετρία αλλά δομικό στοιχείο. Το φωτορεαλιστικό είναι μια ωραία εικόνα, αλλά όχι πια άχρηστη όταν τελειώσει το έργο. Δομημένη με πληροφορίες εντάσσεται στο μητρώο του έργου, βοηθώντας τους χρήστες στην καλύτερη διαχείριση, συντήρηση κ.λ.π. MilAlex Με ποιητικές διαθέσεις
JTB Δημοσιεύτηκε Μάιος 22 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάιος 22 , 2011 Ισως να έχεις και δίκιο, αν και νομίζω ότι μάλλον παρεξήγησες τις λέξεις "απεικόνιση" και "σχεδιαστής".... Εννοώ τις έννοιες πιο ολοκληρωμένα από τη καθημερινή ελληνική έννοια. Δηλαδή ως απεικόνιση εννοώ μια ολοκληρωμένη παρουσίαση με π.χ. animation, walkthrough, και άλλα γραφιστικά μέσα παρουσίασης όπως ολοκληρωμένο τεύχος παρουσίασης του έργου κλπ. Ως σχεδιαστή δεν εννοώ αυτό που κυριαρχεί εδώ αλλά ένα πραγματικό γνώστη των προγραμμάτων και βέβαια με πρόσθετες γνώσεις για φωτισμό, επεξεργασία εικόνας κλπ... Αυτά δεν υπάρχουν μόνο για τα τεράστια έργα στο εξωτερικό, αυτοί οι άνθρωποι στελεχώνουν μελετητικά γραφεία που προφανώς δεν είναι one man show που έχουμε εμείς. Γιαυτό και λέω για ιδανικές και ευρωπαϊκές συνθήκες... ΟΚ, και αμερικάνικες... Κατά τ' άλλα, δεν διαφωνώ κάπου... Επίσης για τις καλλίγραμμες σχεδιάστριες να σχολιάσω ότι κακώς λείπουν από τα ελληνικά γραφεία, θεωρώ ότι θα υπήρχε σοβαρή βελτίωση της αισθητικής και της ποιότητας.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα