ΝΙΚΟΣΤΡΙ Δημοσιεύτηκε May 22, 2011 at 03:53 μμ Δημοσιεύτηκε May 22, 2011 at 03:53 μμ Σήμερα το πρωί κατέβηκα στο λιμάνι για να δω μια ζημιά σε ηλεκτρική ψησταριά 12kw 230volt σε ένα μικρό τουριστικό βαπόρι το εν λόγο βαπόρι δεν έχει ηλεκτρολόγο. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ανοίγοντας το πίνακα και προσπαθώντας να βρω της φάσεις όλες μεταξύ τους έδιναν 230v. Δηλ Α+Β=230, Α+Γ=230 , Β+Γ=230 ενώ με τη γείωση έδιναν ολες160v. Οι 25 αναχωρήσεις έφευγαν από α/δ 2*10 ή 2*16 και ο ουδέτερος από της γέφυρες κατέληγε στη μπάρα Β αλλά αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι η Α μπάρα με την Γ μπάρα έδινε 230v. Δεν είχα χρόνο να ασχοληθώ με το Η/Ζ αν και έδινε 400v σύμφωνα με το αναλογικό του βολτόμετρο σε R-S-T και έτσι άλλαξα μόνο τα ρελε των αντιστάσεων της ψησταριάς.
engineer_thess Δημοσιεύτηκε May 22, 2011 at 05:26 μμ Δημοσιεύτηκε May 22, 2011 at 05:26 μμ Είδες το αναλογικό όργανο να μετρά 400 V πολική τάση; ή 400 V ήταν η μέγιστη τιμή που μπορούσε να μετρήσει το αναλογικό βολτόμετρο; (η κλίμακα μέτρησης που είναι σχεδιασμένη πίσω από την βελόνα)
ΝΙΚΟΣΤΡΙ Δημοσιεύτηκε May 22, 2011 at 06:02 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε May 22, 2011 at 06:02 μμ Γυρίζοντας το μεταγωγικό διακόπτη βολτομέτρου σε R-S, S-T, R-T έδειχναν 400v. Ο μεταγωγικός θέσεις για Ν δεν είχε. Η κλίμακα του αναλογικού πάντως έφτανε στα 500v
Giannis25 Δημοσιεύτηκε May 22, 2011 at 11:09 μμ Δημοσιεύτηκε May 22, 2011 at 11:09 μμ Χωρίς να ξέρω απο βαπόρια πιστεύω οτι το 230 που μετραγες πολικά ήταν σωστό για το βαπόρι. Τόσα μέτραγα κι εγώ σε ενα που ειχα πάει και είχα πάθει πλάκα, δεν ηξερα τι να κάνω, αλλά τελικά ήταν σωστό. Γιατί το έχουν έτσι, δεν ξέρω Καλύτερα πάντως αυτό που είδες στο βολτόμετρο της γεννήτριας για να μη σε μπερδεύει, να μετράς με το πολύμετρο σου στις επαφές του βολτομέτρου να δεις τι θα σου δείξει. Δεν ξέρω αν πρέπει να μπερδευτείς με αυτό πάντως, όλες οι γεννήτριες τόσο βγάζουν δεν νομίζω οτι στα βαπόρια θα βάζουν άλλες. Μπορεί κάτι στην διανομή να έχουν πειράξει και να μετράμε αυτό το 230V πολικά
ΝΙΚΟΣΤΡΙ Δημοσιεύτηκε May 23, 2011 at 06:43 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε May 23, 2011 at 06:43 μμ Το πρόβλημα με το βαπόρι το έλυσα. Όλα τα βαπόρια έχουν 2 μηχανές για την κίνηση και 2 Η/Ζ, και αυτό για λόγους ασφάλειας, φανταστείτε το γιατί. Από το κάθε Η/Ζ φεύγει 1 φάση σε κάθε πίνακα φωτισμού άρα σε κάθε πίνακα έχουμε 2 τροφοδοτικά καλώδια τάσης από 2 διαφορετικά Η/Ζ. Ο ουδέτερος ώμος είναι κοινός και για τα 2 Η/Ζ αφού και τα 2 είναι στον αστέρα και καταλήγουν στην κοινή μπάρα ουδέτερου του κεντρικό ηλεκ πίνακα του μηχανοστασίου. Αν το 1 Η/Ζ δεν δουλεύει τότε μέσο του ουδέτερου παίρνοντας μέσα από το τύλιγμα του εμφανίζεται τη τάση του Η/Ζ που βρίσκετε σε λειτουργία. (συγγνώμη ρε παιδιά αλλά δεν μπορώ να το γράψω καλύτερα) Και στη τελική, ας πούμε ότι έχουμε τάση από διακοπτόμενο ουδέτερο, έτσι το βαπόρι δεν μένει από ρεύμα. Πάντως το εν λόγο βαπόρι είναι πάνω από 40 ετών
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα