tanasi Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2011 Γιατί είναι διαφορετικά πράγματα. Αν είσαι πωλητής υπολογίζεις το κέρδος επι της τιμής κόστους , κάνει 80, θέλω κέρδος 20%, άρα πουλάω 96 Αν είσαι αγοραστής υπολογίζεις επι της τιμής αγοράς, κάνει 100 θέλω έκπτωση 20%, άρα αγοράζω 80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTB Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2011 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2011 @ΒΑS: ΟΚ, τότε με ασφάλεια μπορώ να πώ ότι διαφωνούμε ριζικά... Σε καμία περίπτωση δεν δέχομαι ότι το κέρδος υπολογίζεται επάνω στο κόστος γιατί το κέρδος είναι προϊόν αφαίρεσης του κόστους από τη πώληση, ή αν θές ποσοστιαία, είναι μέρος της τιμής πώλησης και όχι του κόστους. @tanasi: Μιλάμε για τον ορισμό του μεγέθους και όχι για το πως το αντιλαμβάνεται ο καθένας. Δεν είναι υποκειμενικό. Βέβαια δεν είναι και τόσο σοβαρό... εσύ λές ότι έχεις 20% κέρδος ενώ στη πραγματικότητα έχεις 17%. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GriGaS Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2011 Το ποσοστό το οποίο πολλαπλασιάζεται με το κόστος ενός υλικού για να μας δώσει την τιμή πώλησης ονομάζεται markup. Έτσι εάν έχουμε ένα Χ προϊόν το οποίο αγοράζουμε 100 € και του βάζουμε markup 20% τότε θα το πουλήσουμε 120 €. Το κέρδος μας από αυτή τη συναλλαγή (το οποίο ονομάζεται μικτό κέρδος μιας και δεν περιλαμβάνει τα διαχειριστικά έξοδα της συναλλαγής και της γενικότερης λειτουργίας της επιχείρησης) είναι στην περίπτωση αυτή 20/120 = 16,67%. Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε ότι εάν εκφράζουμε το markup σαν ποσοστό επί της εκατό, το μικτό κέρδος είναι : markup / (100 + markup) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faethon11 Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2011 Αυτό που είπα παραπάνω είναι το ποσοστό μικτού κέρδους (ΠΜΚ). Το ποσοστό markup που είπε ο συνάδελφος παραπάνω είναι άλλο πράγμα. Είναι το περιθώριο κέρδους. Και πολύ σωστά λέει την σχέση μικτού κέρδους με markup. Για να βρούμε το καθαρό κέρδος τώρα, πρέπει να συνυπολογίσουμε τις λειτουργικές δαπάνες και τους φόρους. Έτσι το καθαρό κέρδος είναι ΤΖΙΡΟΣ x ΠΜΚ - (λειτουργικές δαπάνες + Φόρος) Εννοείται πως στις πράξεις δεν συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
salpigoal Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2011 Ω ρε αναδουλειες που εχουν πεσει...απλετος ελευθερος χρονος βλεπω..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimitrispsi Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 9 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 9 , 2011 Το κέρδος πρέπει να ορίζεται ως προς ένα σταθερό (θεωρία). Έστω ότι αγοράζεις κάτι 100 ευρώ και το πουλάς 110. Κερδίζεις δηλαδή 10 ευρώ. Ως προς την τιμή αγοράς, κερδίζεις 10/100 = 10%. Ως προς την τιμή πώλησης, κερδίζεις 10/150 = 6,6%. Άρα σε κάποιον δικό σου μπορείς να πεις: Αυτή η πώληση μου δίνει 10% κέρδος. Ενώ στον αγοραστή (που θα ξέρει τις τιμές) λες: Τι 10% ρε φίλε; Από τα 110 που μου δίνεις βγάζω μόνο 10, το 6,6% μόνο! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIGIO Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 10 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 10 , 2011 Ακριβώς. Το ποσό είναι το ίδιο, το ποσοστό το προσαρμόζεις ανάλογα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akius Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2011 κερδος ειναι οτι μενει στο τελος του χρονου τραπεζα ....δλδ ΤΙΠΟΤΑ....οταν θαχω το συζηταμε Link to comment Share on other sites More sharing options...
vmantas Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2011 Αλλο πράγμα το απόλυτο μέγεθος και άλλο πράγμα η έκφραση ενός μεγέθους ως ποσοστό κάποιου άλλου ποσού. Τα είπε όλα απλά και αναλυτικά ο ariss στη σελίδα 2. Απορώ γιατί συνεχίζει το τοπικ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vitrouvios Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 5 , 2011 Share Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 5 , 2011 (edited) Ας υποθέσουμε ότι ένα κατάστημα λιανικής αγοράζει χονδρικώς ένα προϊόν 100€ και θέλει να το μεταπουλάει με λιανικό κέρδος 10%. Το συχνό λάθος που γίνεται εδώ είναι ότι οι περισσότεροι επιχειρηματίες ανοίγουν το συρτάρι, παίρνουν το κομπιουτεράκι και πληκτρολογούν: 100+10% = 110 δηλαδή υπολογίζουν το Markup Markup: Περιθώριο κέρδους (εκφρασμένο επί τοις εκατό) επί της τιμής αγοράς markup (%) = (Τιμή Πώλησης – Τιμή αγοράς) / Τιμή αγοράς = (110€ - 100€ ) / 100€ = 0,10 δηλαδή 10,00% Μετά από αρκετό καιρό, έχοντας ξεχάσει την τιμή αγοράς αποφασίζει να ξανα-υπολογίσει πόσο το αγόρασε. Κάνει λοιπόν την ακόλουθη πράξη αφού γνωρίζει την τιμή πώλησης (110€) και το ποσοστό κέρδους του (10%). Τιμή αγοράς = 110€ - 110€ * 10% που τον οδηγεί στο λανθασμένο αποτέλεσμα ότι το αγόρασε 99€ Το σωστό όμως είναι ο υπολογισμός του Margin Margin: Περιθώριο κέρδους (εκφρασμένο επί τοις εκατό) επί της τιμής πώλησης margin (%) = (Τιμή Πώλησης – Τιμή αγοράς) / Τιμή πώλησης.= (110€ - 100€ ) / 110€ = 0,0909 δηλαδή 9,09% και όχι 10% ! Οπότε, εάν θέλουμε να πουλήσουμε κάτι που αγοράσαμε 100€ με 10% κέρδο επί της τιμής πώλησης πρέπει να πληκτρολογήσουμε στο κομπιουτεράκι μας 100 / 90% = 111,11 Τόσο πρέπει να το πουλήσουμε αν θέλουμε να έχουμε 10% κέρδος. Προσοχή λοιπόν όταν υπολογίζετε τιμές πώλησης και μην ξεχνάτε ότι το Margin είναι αυτό που σας ενδιαφέρει και όχι το MarkUp. Edited Νοέμβριος 5 , 2011 by themis_gtg 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα