Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Μιλτο εχει... ψαξε στο google τον ορο KLR523 30mA

 

 

Σε ενα ανελκυστηρα ειχα θεμα κατα την εκκινηση γιατι μου εκανε 67mA διαρροη και εβαλα rcd με χρονοκαθυστερηση στο 1 δευτερολεπτο και ειναι τυπου Α.Το rcd το πληρωσε η εταιρια που εκανε την εγκατασταση του ανελκυστηρα.

 

Πως ακριβως ειναι ρυθμισμενο? Γιατι να θυμισω οτι για διαρροη  50mA @1sec ή 100mΑ @0.5sec εχουμε αφησει την περιοχη AC3 των διαγραμματων επιδρασης εναλλασσομενου ρευματος στον ανθρωπο και εχουμε περασει καμπυλη C1...5% πιθανοτητα μαρμαρυγης.

Edited by ckiriako
Link to comment
Share on other sites

Ειναι ανελκυστηρας 18KW και ειναι σε κλινικη για την μεταφορα ασθενων.Στην αναχωρηση ειχε προβλεψει ο μελετητης παροχη 5×16mm2 με Α.Δ.Ι 3×63 και rcd 4×63A τυπου ac.Οταν τεθηκε σε λειτουργεια ειχαμε θεμα με την εκκινηση και μας ζητηθηκε να παρακαμψουμε το rcd γιατι οπως μας ειπαν ο ανελκυστηρας εχει δικο τους προτυπο και δεν υπαγεται στον hd384 και λειτουργει με τασεις selv και pelv στην καμπινα και οτι ο χρηστης δεν θα ερθει ποτε σε επικινδυνη επαφη.Εμεις τους ειπαμε οτι η παροχη απο το Γ.Π.Χ.Τ. εως το πινακα του ανελκυστηρα ειναι μερος της ΕΗΕ και οτι εμεις πρεπει να ασφαλισουμε την παροχη εναντι της υποχρεωσης βαση του γνωστου ΦΕΚ για το ρελε διαρροης.Μετα απο πολυ συζητηση μεταξυ μας αποφασισαμε να βαλουμε VIGI rcd με νεο Α.Δ.Ι 4×63 με ρυθμιση στα 30mA και χρονος ενεργοποιησης στo 1sec για να ειμαστε ολοι ευχαριστημενοι.Η εταιρια που εκανε την εγκατασταση εκανε και μια υπευΘηνη δηλωση οτι η εγκατασταση που αφορα την παροχη απο τον ΓΠΧΤ εως τον πιν.του ανελκυστηρα ειναι αποκλειστικη της ευθυνη.

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά αν δεν κάνω λάθος η διακοπή της ηλεκτροδότησης στις γραμμές τροφοδοσίας πινάκων μπορεί να γίνει εντός 5 secs και όχι όπως στα τερματικά κυκλώματα εντός 400 ms.

 

Αυτό σημαίνει πως η διακοπή στην τροφοδοσία του πίνακα του ανελκυστήρα μπορεί να πραγματοποιηθεί εντός 1 sec. Αυτό είναι σωστό υπό προϋποθέσεις.

Εδώ υπάρχει όμως το εξής θέμα. Το πρότυπο που καλύπτει τις εγκαταστάσει ανελκυστήρων, το ΕΝ81, αναφέρει πως στο μηχανοστάσιο πρέπει να υπάρχει τριφασικός διακόπτης για την κίνηση και μονοφασικός για φωτισμό μηχανοστασίου, καμπίνας, φρεατίου και τους αντίστοιχους ρευματοδότες. Η λογική είναι πως εάν για κάποιο λόγο αναγκαστούμε να κόψουμε την κίνηση, θα πρέπει να υπάρχει ρεύμα φωτισμού. Όχι για να μας κάνει τη ζωή πατίνι και να μας αναγκάζουν να εγκαταστήσουμε 2 γενικούς διακόπτες.

 

Αν πάμε με την κλασσική μέθοδο και εγκαταστήσουμε RCD στον πίνακα κοινοχρήστων για τη 3Φ γραμμή ''ανελκυστήρας'' λόγω του ότι οι εγκαταστάτες ανελκυστήρων διαχωρίζουν την κίνηση από το φωτισμό εντός του μηχανοστασίου (πριν τον 3Φ διακόπτη δίνουν 1Φ για φωτισμό), ουσιαστικά με μια πιθανή πτώση του RCD ακυρώνουμε τη λογική (και όχι το γράμμα που μιλάει για διαχωρισμό ''διακόπτη'' και όχι ''γραμμής'') του ΕΝ81. Επίσης οι ρευματοδότες και τα φωτιστικά είναι τερματικά κυκλώματα και εκεί η συνθήκη των 400 ms πρέπει να ικανοποιείται. Άρα ένα RCD με πτώση σε 1 sec δεν μας καλύπτει στο κύκλωμα αυτό!

 

Αν πάλι βάλουμε το RCD μέσα στο μηχανοστάσιο, μετά τον 3Φ διακόπτη, τότε από τον πίνακα κοινοχρήστων μέχρι το μηχανοστάσιο δεν έχουμε προστασία από RCD (ο ανελκυστήρας θα πάρει λογικά ρεύμα πριν το RCD του πίνακα κοινοχρήστων της οικοδομής).

 

Επομένως για να γίνει αυτό που περιγράφετε παραπάνω με RCD πτώσης εντός 1 sec, για να καλύπτουμε όλες τις προδιαγραφές πιστεύω πως:

 

1) Ο πίνακας αυτοματισμού του ανελκυστήρα θα πρέπει να έχει RCD 30mA για τη γραμμή φωτισμού/ρευματοδοτών (εκεί που καταλήγει η 1Φ γραμμή του μηχανοστασίου) ή τέλος πάντων η γραμμή θα πρέπει να προστατεύεται από RCD στον πίνακα κοινοχρήστων που ενεργοποιείται σε t < 400 ms.

2) Η παραπάνω 1Φ γραμμή θα είναι διαχωρισμένη από τη γραμμή κίνησης και δεν θα πρέπει να δεχτούμε την κλασσική περίπτωση ''Πίνακας κοινοχρήστων με RCD και τροφοδοσία ανελκυστήρα πριν το RCD -> 3Φ γραμμή ασανσέρ προστατευμένη με δικό της RCD -> 3Φ διακόπτης και 1Φ διακόπτης εντός μηχανοστασίου με by pass πριν τον 3Φ διακόπτη -> 3Φ στην κλέμα κίνησης και 1Φ στην κλέμα φωτισμού στο controller

 

Αυτό περί SELV στην καμπίνα δεν ισχύει πάντα οπότε μην το δέχεστε οι επιβλέποντες de facto. Τουλάχιστον δεν ισχύει πάντα έτσι όπως το απαιτεί το HD384 . PELV δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση, ούτε και τροφοδοδία από μετασχηματισή 230/230 που πολλοί εγκαθιστούσαν στο παρελθόν με σκοπό να έχουν στους ρευματοδότες/φωτισμό του ανελκυστήρα 230V σε δίκτυο ΙΤ. Το ΕΝ81 είναι ξεκάθαρο. 230V ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ή SELV.

 

Όταν ο μελετητής σχεδιάζει και όταν ο ηλεκτρολόγος σκάβει για να ρίξει τις γραμμές, ακόμη δεν γνωρίζουν τί controller θα επιλέξει ο εγκαταστάτης. Εκεί δημιουργείται το θέμα. Ο εγκαταστάτης του ανελκυστήρα δεν επιλέγει μετά controller με βάσει τα δεδομένα της εγκατάστασης του, κάνει τα δικά του. Επομένως πρέπει ο μελετητής να προβλέψει και να διαχωρίσει τα κυκλώματα κίνησης και φωτισμού από τον πίνακα κοινοχρήστων.

 

Συγνώμη για το μέγεθος του μηνύματος.

Edited by Indusys
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Παιδιά μια βοήθεια: Σε παλιό σπίτι (1970) έχει γραμμή παροχής 3χ6 με 25Α γενική ασφάλεια μέσα και έξω. Μεσα η γραμμή κουζίνας πάλι 3χ6 με 25Α ασφάλεια και έχει και φυσικά μερικές ακόμα γραμμές μικρότερης διατομης.. Συνολικά τα φορτία είναι περίπου 10kw χωρίς ετεροχρονισμο με υπολογισμούς κατά ΚΕΗΕ.

Σε αυτή την περίπτωση τι κάνω ? Ο ιδιοκτήτης καλύπτεται, δεν έχει θέμα για να ζητήσει αύξηση ισχύος. Εγώ εκδιδω ΥΔΕ ? Οι μετρήσεις είναι κανονικές οι υπόλοιπες..

Link to comment
Share on other sites

Κατά την άποψη μου όλα καλά, αν καλύπτεται και δεν έχει καμμένη ασφάλεια όταν ανάβει κουζίνα και λοιπές καταναλώσεις.

 

Δεν σε ενδιαφέρει αρκεί να έχει σωστά ασφαλισμένες τις γραμμές (ποτέ πχ τηκτό 35Α. Βάλε ένα ταμπελάκι που να απαγορεύεις neozed > 25A και τράβα και φωτό για αρχείο).

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά μια βοήθεια: Σε παλιό σπίτι (1970) έχει γραμμή παροχής 3χ6 με 25Α γενική ασφάλεια μέσα και έξω. Μεσα η γραμμή κουζίνας πάλι 3χ6 με 25Α ασφάλεια και έχει και φυσικά μερικές ακόμα γραμμές μικρότερης διατομης.. Συνολικά τα φορτία είναι περίπου 10kw χωρίς ετεροχρονισμο με υπολογισμούς κατά ΚΕΗΕ.

Σε αυτή την περίπτωση τι κάνω ? Ο ιδιοκτήτης καλύπτεται, δεν έχει θέμα για να ζητήσει αύξηση ισχύος. Εγώ εκδιδω ΥΔΕ ? Οι μετρήσεις είναι κανονικές οι υπόλοιπες..

Aν ο πελάτης σου ανοίξει τον θερμοσίφωνα για να κάνει μπάνιο και ταυτόχρονα το μεγάλο μάτι της κουζίνας του ή ένα κλιματιστικό ή εν θερμαντικό το έχασε το παιχνίδι... Στο 1000% των περιπτώσεων που ξέρω (και είναι πολλές) με 6αρι παροχικό, ολοι δουλεύουν τουλάχιστον 35Α ασφάλεια.... :shock:  Έγκλημα το οτι <<επιτρέπουμε>> να υπάρχουν τέτοιες εγκαταστάσεις.

Edited by NIKOS ASTROS
Link to comment
Share on other sites

Σωστή η παρατήρηση σου, για το λόγο αυτό είπα παραπάνω πως πρέπει να μπει ταμπελάκι και να φωτογραφηθεί.

Αλλά από την άλλη το ότι εκτελούμε έναν τεχνικό έλεγχο δεν σημαίνει πως πρέπει να ζητήσουμε να αλλάξει παροχικό καλώδιο ο ιδιοκτήτης.

Το ότι θα τοποθετήσει ο ίδιος ασφάλεια 35Α (που το κάνουν όλοι μα όλοι) απλά δεν με αφορά. Με την ίδια λογική μπορεί αύριο να πάει και να ξηλώσει τις γειώσεις ή να τραβήξει γραμμές με ΝΥΑ επάνω στο σοβά. Δεν μπορώ να κάνω το χωροφύλακα τους. Ενημερώθηκαν, υπέγραψαν πως έλαβαν γνωση των παρατηρήσεων, είναι στο χέρι τους να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να προβούν στις αναγκαίες τροποποιήσεις που θα τους επιτρέψουν να χρησιμοποιούν περισσότερα φορτία συγχρόνως.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Χθες μου ζητηθηκε να φτιαξω υδε για μια γεννητρια 100kva, εχει αυτοματο πεδιο μεταγωγης . Εκτος από την μετρηση riso κ αντισταση γειωσης χρειαζεται κ καποια άλλη μετρηση ? εχει κανεις ιδεα για το πώς σχεδιασουμε το μονογραμμικο κ το πολυγραμμικο?

Link to comment
Share on other sites

Την ΥΔΕ για γεννητρια ποιος σου ζητησε ;

Αν θα κανεις ΥΔΕ για εγκατασταση και εχει και γεννητρια τοτε θα φαινεται στην κατοψη σου η θεση της γεννητριας,το τριγωνο γειωσεις του ουδετερου κομβου του Η/Ζ, ο πινακας μεταγωγης,οι πινακες διανομης του Η/Ζ και τα φορτια που τροφοδοτει το Η/Ζ .

Θα κανεις τα μονογραμμικα των πινακων του Η/Ζ και θα κανεις τις μετρησεις με λειτουργεια του Η/Ζ για βροχο σφαλματος και rcd.Θα κανεις και μετρηση αντιστασης μονωσης και τελειωσες.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.