Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Αρχιτεκτονικά ασχολούμαι μόνο με σχέδια και εικαστική τέχνη.

Επίσης ζωγραφική και κολάζ.

Αλλά δεν δέχτηκα από κανέναν αρχιτέκτονα πρόταση φιλίας.

Τι να φταίει άραγε...

 

Αλλά γιατί λες διάτρηση και όχι διάτμηση;

 

Γιατί το φαινόμενο της διάτρησης παρατηρείται στις πλάκες και στα πέδιλα. Δεν έχω διάτμηση όπως στις δοκούς. Έχω μια επιφάνεια και όχι δομικό στοιχείο σε συγκεκριμένες διαστάσεις όπως μια δοκός. Μιλάω δηλαδή για επιφάνειες όπου εκεί παρατηρείται το φαινόμενο της διάτρησης.

Δημοσιεύτηκε
Γιατί το φαινόμενο της διάτρησης παρατηρείται στις πλάκες και στα πέδιλα. Δεν έχω διάτμηση όπως στις δοκούς. Έχω μια επιφάνεια και όχι δομικό στοιχείο σε συγκεκριμένες διαστάσεις όπως μια δοκός. Μιλάω δηλαδή για επιφάνειες όπου εκεί παρατηρείται το φαινόμενο της διάτρησης.

 

Δεν τα θυμάμαι ακριβώς έτσι... Όταν κάνουμε έλεγχο σε τέμνουσα των συνήθων πλακών (τετραερείστων) χρησιμοποιούμε τον έλεγχο διάτμησης και όχι διάτρησης. Και όταν έχουμε σημειακή έδραση κάνουμε τον έλεγχο διάτρησης. Σε μία ενδιάμεση περίπτωση όπως η προκείμενη, γιατί θεωρείς δεδομένο ότι ο κατάλληλος έλεγχος σε τέμνουσα είναι ο έλεγχος σε διάτρηση και όχι σε διάτμηση;

Δημοσιεύτηκε

Γιατί στο κάτω μέρος αν φύγει η δοκός έχεις περίπτωση διάτρησης.

Η επιφάνεια της περιοχής της κάτω πλάκας καταπονείται σε διάτρηση.

Δεν έχει σημασία τι πλάκα έχεις. Εάν έχεις απευθείας έδραση με υποστύλωμα τότε έχεις διάτρηση (σημειακή έδραση).

Και επειδή το κάτω μέρος της πλάκας αν φύγει η δοκός είναι σημειακή έδραση για αυτό και ο λόγος περί διάτρησης.

 

Όταν κάνουμε έλεγχο σε τέμνουσα των συνήθων πλακών (τετραερείστων) χρησιμοποιούμε τον έλεγχο διάτμησης και όχι διάτρησης

 

Άλλο η τετραέρειστη και κάθε πλάκα που εδράζεται σε δοκούς και άλλο η διάτρηση σε πλάκες χωρίς δοκούς. Δηλαδή μπορεί να έχω μια πλάκα τετραέρειστη κανονική και μια με απευθείας έδραση στα υποστυλώματα. Είναι διαφορετικές περιπτώσεις.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Λες ότι άλλο διάτρηση και άλλο διάτμηση και έχεις δίκιο. Ποια είναι όμως η ουσιώδης διαφορά ως προς την καταπόνηση;

 

Ως προς την διαδικασία ελέγχου και τα δύο είναι έλεγχος σε αστοχία λόγω τέμνουσας σε στάδιο ΙΙ. Και στις δύο περιπτώσεις το VRd1 υπολογίζεται από τον ίδιο τύπο. Αυτό που διαφέρει είναι η θέση της επιφάνειας αστοχίας (d ή 1,5*d). Πράγμα που σημαίνει ότι ο έλεγχος σε διάτρηση είναι κατά 50% ευνοϊκότερος του ελέγχου σε διάτμηση. Ή, διαφορετικά, αν ο έλεγχος γίνει για διάτμηση, βρισκόμαστε σαφώς προς την μεριά της ασφάλειας.

 

Ποια όμως είναι η ουσιώδης διαφορά ως προς την εντατική κατάσταση (Τέμνουσα + Κάμψη είναι και στις δύο περιπτώσεις), που μας επιτρέπει στην περίπτωση της διάτρησης να λαμβάνουμε την επιφάνεια αστοχίας σε απόσταση 1,5d;

Δημοσιεύτηκε

Μα το λες και μόνος σου. Μιλάς για επιφάνειες. Άρα μιλάς για διάτρηση.

Με την ίδια λογική δεν θα κάναμε έλεγχο σε διάτρηση στα πέδιλα αλλά έλεγχο σε διάτμηση που κάτι τέτοιο δεν γίνεται φυσικά.

Εξάλλου στην διάτρηση έχουμε και τον υπολογισμό της ακτίνας επιφάνειας στην πλαστική ζώνη. Δηλαδή με άλλα λόγια όταν πρόκειται για επιφάνεια τότε μιλάμε για διάτρηση.

Επίσης στις πλάκες με σημειακά φορτία μιλάμε για δυο περιοχές διάτμησης και διάτρησης. Ξαναλέω οι πλάκες με σημειακά φορτία δεν έχουν σχέση με την διάτμηση των δοκών ή την διάτμηση των πλακών με δοκούς.

Έχουν άλλη συμπεριφορά και διαφορές.

Δημοσιεύτηκε

Μάλλον δεν ήμουν σαφής...

- Τόσο στην διάτμηση όσο και στην διάτρηση διεξάγουμε τον έλεγχο σε μία επιφάνεια παράλληλη στο διάνυσμα των τεμνουσών.

- Και στις δύο περιπτώσεις ο έλεγχος συνίσταται στην επιβεβαίωση της ανίσωσης VSd < VRd1.

- Και στις δύο περιπτώσεις η VRd1 είναι η δύναμη που προκύπτει από θεώρηση σταδίου ΙΙ και πλαστικής συμπεριφοράς. Πίσω από τον τύπο του VRd1 "κρύβεται" ένα διάγραμμα υποθετικών διατμητικών τάσεων που έχει ορθογωνική κατανομή (και όχι παραβολική). (ας μην μας ξεγελάει ότι η διάτμηση παρουσιάζεται ως έλεγχος δυνάμεων ενώ η διάτρηση ως έλεγχος τάσεων, οι τύποι είναι οι ίδιοι)

- Μόνο διαφορά ότι στην διάτμηση η "επιφάνεια αστοχίας" λαμβάνεται σε απόσταση d από την στήριξη, ενώ στην διάτρηση σε απόσταση 1,5d από την στήριξη.

 

Που οφείλεται αυτή η διαφορά; Ποια η ουσία της;

Δημοσιεύτηκε

Η διαφορά είναι στο ένα έχεις επιφάνειες και στο άλλο συγκεκριμένες διατομές.

Το ξαναλέω, στην διάτρηση έχουμε και τον υπολογισμό της ακτίνας επιφάνειας στην πλαστική ζώνη. Άλλη συμπεριφορά. Δεν είναι δηλαδή ο ίδια κατάσταση όπως η διάτμηση στις δοκούς.

Άλλο η συμπεριφορά δίατμησης σε δοκό άλλο σε υποστύλωμα-πλάκα ή υποστύλωμα-πέδιλο.

Είναι δύο διαφορετικά πράματα. Πως αλλιώς να το εξηγήσω?

 

kinnunennylander.png

 

Να και ένα μοντέλο (από τα τόσα διαφορετικά που υπάρχουν για την διάτρηση) των Kinnunen και Nylander.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Ωραία, απολύτως κατανοητόν. Άρα η μόνη διαφορά είναι ότι στην περίπτωση της διάτρησης το τασικό πεδίο είναι τρισδιάστατο και οι τρεις κύριες τάσεις έχουν σημαντική τιμή. Οι εγκάρσιες (εφαπτομενικές) τάσεις συμμετέχουν στην ισορροπία της στοιχειώδους σφήνας και ως αποτέλεσμα η κύρια επί του ακτινικού επιπέδου εφελκυστική τάση εμφανίζεται με κλίση ~30° αντί των ~45° που παρουσιάζει στην περίπτωση της επίπεδης έντασης...

 

Άρα ο έλεγχος σε διάτμηση είναι πάντα ασφαλής, ενώ ο έλεγχος σε διάτρηση είναι ασφαλής μόνο όταν γίνεται σε πλάκες που η εντατική τους κατάσταση προσιδιάζει σε αυτή του παραπάνω παραδείγματος (του #518 ).

 

Αλλά σε μία περίπτωση σαν του sundance ποια είναι η μορφή της επιφάνειας ελέγχου; Νομίζω ότι η κοινή λογική υποβάλει να δεχθούμε μία μορφή σαν του παρακάτω σχήματος (με γκρι διακεκομμένη η απόσταση d και 1,5*d, με κόκκινη διακεκομμένη η επιφάνεια ελέγχου). Αριστερά πλάκα πέριξ στύλου με μονόπλευρη δοκό. Στο μέσο ακραία στήριξη πλάκας με το όριό της στην εξωτερική παρειά του στύλου. Δεξιά ακραία στήριξη πλάκας με το όριό της στην εσωτερική παρειά του στύλου.

 

Το θέμα είναι: προβλέπεται από κάποιο κανονιστικό πλαίσιο αυτού του είδους ο έλεγχος; Ο έλεγχος σε διάτρηση κανονικά γίνεται για την μέση τάση. Εδώ μήπως θα αναγκαστούμε να ελέγξουμε για την μέγιστη τάση;

 

attachment.php?attachmentid=3046&stc=1&d=1287668126

post-33925-131887249159_thumb.jpg

Δημοσιεύτηκε

Όχι έτσι, είναι λάθος.

Το πρόβλημα εμφανίζεται μετά το υποστύλωμα, δηλαδή από την περιοχή και κάτω.

Πριν το υποστύλωμα δεν ισχύει κάτι τέτοιο γιατί πολύ απλά έχεις δοκό και εδράζεται στην δοκό δεν έχεις εκεί λειτουργία σημειακής έδρασης.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.