Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Ρε παίδες ΕΛΕΟΣ!!! Τόσα χρόνια κράζουμε τις πολεοδομίες. Βγαίνει ένας νόμος, νέος ΓΟΚ δεν ξέρω εγώ τι που καταργεί με τον Χ , Υ , Ω τρόπο αυτήν την ιστορία και εσείς τι κάνετε ? Το κατακρίνετε ? Δηλαδή τι θέλετε να μείνουν τα πράγματα ως έχουν ή να βγει ένας νόμος κουτί όπως βολεύει τον καθένα από εμάς ? Επιτέλους το αλισβερίσι στις πολεοδομίες πρέπει να κοπεί.

 

Την μελέτη αερίου στην ΔΕΦΑ την πάτε χέρι χέρι και την κοιτάτε με τον ελεγκτή ?

 

Την Πυρασφάλεια την ελέγχετε με τον Πύραρχο παρέα ?

 

Στο δασαρχείο τα τοπογραφικά τα πάτε και τα ελέγχετε με το δασολόγο ?

 

Σε αυτές τις υπηρεσίες γιατί δεν κλίνουμε ραντεβού και δεν σκιζόμαστε για να ξεμπερδέψουμε ?

 

Ο νόμος θα είναι σαφής. Η ευθύνη πάει στον μελετητή. Προφανώς ο έλεγχος δεν θα καταργηθεί εντελώς. Αλλά και ένα βήμα να γίνει προς την μείωση της γραφειοκρατίας είναι προς το καλύτερο.

  • Απαντήσεις 181
  • Created
  • Τελευταία απάντηση
Δημοσιεύτηκε

Μακαρι να γινοντουσαν ολα οπως τα λεει ο κ.Σηφουνακης αλλα μαλλον μιλαμε για απολυτως ουτοπικη κατασταση...Συμφωνω 100% με τον JTB, οι παραπανω αλλαγες δεν ειναι πραγματοποιησιμες, τουλαχιστον τον τρεχων αιωνα...(αν αναλογιστουμε οτι πρεπει να αλλαξουν 2 γενιες κ μετα...).

Οσοι ξερετε απο διαδικασιες εκδοσης οικ.αδειας το καταλαβαινετε καλυτερα, δεν προλαβαινει να γινει ουτε υποτυπωδης ελεγχος στην αιτηση σου, ποιες μελετες-αμοιβες κ αλλα κουραφεξαλα μας λενε...

Το καρκινωμα οντως πρεπει να φυγει αλλα με εφικτους τροπους απο νοημοντες, ικανους και τολμηρους ανθρωπους. Οι ανακοινωσεις σαν την παραπανω δυστυχως ειναι να'χαμε να λεγαμε...

Δημοσιεύτηκε

Δεν είναι απλές ανακοινώσεις.

 

Υπάρχει προσχέδιο νόμου με αναλυτικές διαδικασίες (και απο μηχανικούς) και όχι μόνο επιγραμματικές περιγραφές σαν αυτές που διαβάζουμε στα ΜΜΕ.

Δημοσιεύτηκε

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κράζουν ορισμένοι. Επιτέλους να πάει η ευθύνη στους μηχανικούς. Μήπως κάποιοι είχαν συνηθίσει και είχαν συμβιβάσει την ανικανότητα τους με το υπάρχον σύστημα? Επιτέλους να ξαναγίνουμε μηχανικοί και όχι λογιστές και κλητήρες όπως είμασταν όπως τώρα. Αν τώρα κάποιοι δεν μπορούν τον ανταγωνισμό είμαι σίγουρος ότι κατι θα σκαρφιστούν να κάνουν τις λαμογιές τους και να βγάζουν λεφτά από κομπίνες όπως έκαναν ως τώρα.

Σε ένα άλλο thread για την απελευθέρωση των αμοιβών είχα πει ότι οι αμοιβές θα ανεβούν αν υπάρχει πραγματική ευθύνη των μηχανικών, η οποία τώρα χάνεται ανάμεσα στην ευθύνη του εργολάβου, μηχανικού και τέλος ιδιοκτήτη. Τώρα η τελική ευθύνη θα είναι του επιβλέποντα μηχανικού, αν γίνει και απλούστευση του ΓΟΚ ( άλλη λογιστική μ#%$α αυτή) ακόμα καλύτερα. Υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι έδιναν τις μελέτες στους ελεγκτές της πολεοδομίας ( μήπως δεν το ξέραμε?) γιατί δεν ήξεραν τι πρέπει να κάνουν. Αυτοί θα χάσουν ..... στα παπάκια μας

Δημοσιεύτηκε

Με ποια πολεοδομική νομοθεσία συνάδελφοι θέλετε να έχετε την ευθύνη? Με αυτή που άλλα λέει ο νόμος, άλλα η εγκύκλιος και άλλα καταλαβαίνει ο υπάλληλος? Είστε τρελοί?! Χίλιες φορές προτιμότερη η έγκριση της μελέτης από την υπηρεσία και μετά εκτέλεση εργασιών παρά αυτό.

 

 

Α και το κορυφαίο... Να δω πελάτη να πληρώνει δυο αμοιβές επίβλεψης και τι στον κόσμο, γιατί εγώ με αμοιβή μελέτης μόνο δεν κάνω δώρο επίβλεψη!!!!

Δημοσιεύτηκε

Το θέμα είναι όχι η ευθύνη να πάει π.χ. στους μηχανικούς ή στο κράτος κλπ. μόνο, αλλά να πάει ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ.

 

Υπεύθυνος για τη μελέτη είναι ο μηχανικός.

 

Υπεύθυνος για τη σωστή εφαρμογή της μελέτης στο επιστημονικό της σκέλος είναι ο μηχανικός - επιβλέπων (που φυσικά και είναι αδιανόητο να είναι κάποιος από κάποιο «σώμα μηχανικών» που φυσικά και δεν νομίζω ότι θα πατάει όταν τον καλεί ξαφνικά και απροειδοποίητα στις 06:00 το πρωί ο ιδιοκτήτης με την τσάπα αναμμένη να περιμένει να τους πει πού και πόσο θα σκάψουν).

 

Υπεύθυνος για τη σωστή εφαρμογή της μελέτης στο σκέλος που αφορά την τέχνη είναι ο μάστορας. Κανείς δεν μπορεί να ξέρει αν δονήθηκε σωστά ένα στοιχείο, παρά μόνο ο μάστορας που κρατάει στο χέρι το δονητή και αφουγκράζεται την ανάδρασή του, ή βάζει την εμπειρία του για να προβλέψει ανάλογα με το είδος και την κατάσταση του σκυροδέματος. Που σημαίνει, μητρώο και πιστοποίηση όλων των τεχνικών ειδικοτήτων. Όχι μόνο στα δημόσια έργα να επιδιώκουμε ποιότητα, με μητρώα κατασκευαστών, έλεγχο, έκπτωση προβληματικών αναδόχων κλπ. Τα ιδιωτικά έργα δεν είναι λιγότερο σοβαρά.

 

Υπεύθυνος για πολεοδομικές παραβάσεις που γίνονται εσκεμμένα είναι ο ιδιοκτήτης. Εδώ μιλάμε για εκούσια παραβατική συμπεριφορά. Καμιά δουλειά δεν έχει ο επιβλέπων μηχανικός να ευθύνεται για εσκεμμένες παραβάσεις άλλων, που ξεφεύγουν από τα όρια της επιστημονικής εφαρμογής της μελέτης. Είμαστε επιστήμονες, όχι αστυνόμοι, και εκεί τελειώνουν οι υποχρεώσεις μας.

 

Υπεύθυνος για την επιθεώρηση της κατασκευής κατά τακτά χρονικά διαστήματα είναι η ποιλτεία. Και όχι ο ιδιοκτήτης ή ο μηχανικός, με δικές τους υπεύθυνες δηλώσεις και κουραφέξαλα. Αυτός ο οποίος θα πρέπει να δώσει την τελική έγκριση της κατασκευής, αυτονόητα θα πρέπει να ανήκει ιεραρχικά ένα επίπεδο ψηλότερα. Έρχεται, τελεί αυτοψία και εγκρίνει ή απορρίπτει την κατασκευή.

Δημοσιεύτηκε

καλά ας δούμε αν υπάρχει ΥΠΕΚΑ ή αν καταργηθεί ή εαν φύγει η ενέργια και γίνει π.χ. ΥΠΚΑ ή εάν ενωθεί με το μεταφορών και γίνει πάλι ΥΠΕΧΩΔΕ μέχρι το απόγευμα και μετά τα λέμε.....

Δημοσιεύτηκε

 

Υπεύθυνος για πολεοδομικές παραβάσεις που γίνονται εσκεμμένα είναι ο ιδιοκτήτης. Εδώ μιλάμε για εκούσια παραβατική συμπεριφορά. Καμιά δουλειά δεν έχει ο επιβλέπων μηχανικός να ευθύνεται για εσκεμμένες παραβάσεις άλλων, που ξεφεύγουν από τα όρια της επιστημονικής εφαρμογής της μελέτης. Είμαστε επιστήμονες, όχι αστυνόμοι, και εκεί τελειώνουν οι υποχρεώσεις μας.

 

 

Αν υπάρχει επιβλέπων μηχανικός που είναι επιβλέποντας επί της ουσίας και όχι τύποις τότε πως μπορεί να προκύψουν εσκεμμένες παραβάσεις με απόφαση του ιδιοκτήτη χωρίς να το ξέρει ο μηχανικός.

Ο μηχανικός ξεκαθαρίζει στην αρχή ότι παραβάσεις δεν έχει αν θέλει να πάρει υπογραφή επίβλεψης. Εκτός και αν νομίζει ο μηχανικός ότι δεν είναι σε θέση να ελέγξει συνεργεία, εργασίες...οπότε απλά δεν κάνει για επιβλέποντας.

Θα βρεθούν καλοθελητές τότε μηχανικοί που για την ανάλογη αμοιβή θα κάνουν τα στραβά μάτια στη λογική ότι δεν ελέγχει κανείς ή ότι και οι ελεγκτές με τα 'κατάλληλα γυαλιά' δεν θα δουν τίποτα. Αρα πάλι η ευθύνη στο μηχανικό.

Εκεί είναι που απαιτείται άμεση, σοβαρή, αυστηρή και δίκαιη εφαρμογή του συστήματος ώστε οι πρώτοι 2-3 που θα κάνουν μακακία να χάνουν την άδεια τους αμέσως (και μετά ας πάνε με δικαστήρια να την ανακτήσουν αν νομίζουν ότι έχουν δίκιο) και πες μου πόσοι θα το συνεχίσουν.

Δημοσιεύτηκε

Ξαναλέω!

 

Και πώς θα εξασφαλιστεί η συμμετοχή των τεχνολόγων;;;

 

Που είστε συνάδελφοι!!!.... πλακώνεστε με τους ΠΜ, ΑΜ κλπ και τώρα που επίσημα το κράτος θα σας κόψει και τα ελάχιστα που έχετε, δεν έχετε σχόλιο;;;

 

Αν νομίζετε ότι έχει κομμάτι της πίτας και για εμάς στο σχέδιο αυτό, γελιέστε!

 

 

 

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κράζουν ορισμένοι. Επιτέλους να πάει η ευθύνη στους μηχανικούς. Μήπως κάποιοι είχαν συνηθίσει και είχαν συμβιβάσει την ανικανότητα τους με το υπάρχον σύστημα? Επιτέλους να ξαναγίνουμε μηχανικοί και όχι λογιστές και κλητήρες όπως είμασταν όπως τώρα.

 

Σε ένα άλλο thread για την απελευθέρωση των αμοιβών είχα πει ότι οι αμοιβές θα ανεβούν αν υπάρχει πραγματική ευθύνη των μηχανικών, η οποία τώρα χάνεται ανάμεσα στην ευθύνη του εργολάβου, μηχανικού και τέλος ιδιοκτήτη. Τώρα η τελική ευθύνη θα είναι του επιβλέποντα μηχανικού, αν γίνει και απλούστευση του ΓΟΚ ( άλλη λογιστική μ#%$α αυτή) ακόμα καλύτερα. Υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι έδιναν τις μελέτες στους ελεγκτές της πολεοδομίας ( μήπως δεν το ξέραμε?) γιατί δεν ήξεραν τι πρέπει να κάνουν. Αυτοί θα χάσουν ..... στα παπάκια μας

 

Αγαπητέ με βρίσκεις 100% σύμφωνο στο θέμα του να έχει την ευθύνη ο μηχανικός... Αλλά θα πρέπει όπως σοφά είπε κάποιος άλλος συνάδελφος ότι όχι μόνο την ευθύνη του καπετάνιου, αλλά και τη θέση του καπετάνιου!!! Να λύνεις και να δένεις στο έργο!

Προς το παρόν απέχουμε πολύ από αυτό... Δηλαδή, οι νόμοι είναι δαιδαλώδεις και πνιγμένοι στις εγκυκλίους... Τα συνεργεία είναι μή πιστοποιημένα και όχι επιλογής του μηχανικού...Ο πελάτης παραδόξως έχει το πρώτο λόγο στο έργο ακόμη και σε πράγματα που αναγκάζουν το μηχανικό να παρανομήσει... Ο μηχανικός είναι υπάλληλος του πρώην-μανάβη, νυν-κατασκευαστή.

Τα κτίρια κατασκευάζονται όχι με βάση την αρχιτεκτονική αλλά με βάση πραξούλες και μπαλαμουτιασμένα σχέδια που θα ταιριάζουν τη πραγματικότητα στις διαστροφές του ΓΟΚ.

Πες μου κάτι, θέλεις να σκιάσεις ένα παράθυρο λόγω προσανατολισμού.... με 40 πόντους στέγαστρο ρε καραγκιόζηδες τί θα στεγάσω; ούτε φωλιά για χελιδόνια δεν στεγάζω, όχι παράθυρο!!!

Επιτρέπεται να πηγαίνω σε επιτροπή για κάτι τέτοιο;;; Ποιοί βλάκες νομοθετούν;;; Επιτρέπεται να μιλάμε σήμερα για βιοκλιματικές κατοικίες και να υπάρχει αμφισβήτηση για το πώς στεγάζεται το παράθυρο;;; Εχει δεί κανείς τους ποτέ ηλιακό χάρτη, ή πώς δουλεύει σήμερα ένα μοντέρνο software;;;

Επειδή εγώ σκέφτομαι και μιλάω με συνθήκες 2011 και όχι 1990 γιαυτό ΤΟΥΣ ΚΡΑΖΩ!!!

και ιδιαίτερα αυτόν το βλάκα που μέχρι και την ασχήμια των κτιρίων συνδέει με την έλλειψη ελέγχου...

 

Οσοι έδιναν μελέτες στους υπαλλήλους της πολεοδομίας γλύτωναν πολλές εργατώρες και πήγαιν' έλα... κι εγώ θα το έκανα...

Η ΕΥΘΥΝΗ ΣΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ αλλά μη λέμε και βλακείες... 5 ημέρες... σιγά, αυτό είναι το θέμα;;;

Η ΕΥΘΥΝΗ ΣΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ αλλά για τα λεφτά τίποτα!!!

Επαγγελματικά δικαιώματα;;;

Φοροελάφρυνση ακινήτων;;; Στην ελλάδα 10% η μεταβίβαση, στην ευρώπη 3-4%!!!

Ενσημα στο 80% του ημσθίου;;;

ΤΙ ΣΧΕΣΗ έχει το ΙΚΑ με την έκδοση αδείας;;; προς τί η προκαταβολή;;; γιατί πίνακας ΙΚΑ και όχι επιμέτρηση από τα σχέδια;;;

ΠΟΙΟΣ εκτελεί τα έργα και τί γνώσεις έχει;;;

Πληρώνεται ο μηχανικός για καθημερινή παρουσία στο έργο;;; ΟΧΙ!!!

 

Αυτά δεν έχουν απασχολήσει ποτέ κανένα και κάθεστε και ακούτε τον Σηφουνάκη που δήθεν θέλει

να φτιάξει τη κατάσταση για τις άδειες;;; ΓΙΑΤΙ;;; Η άδεια είναι απλώς μια διαδικασία!!! Οχι η ουσία!!!

Η ουσία είναι να υπάρχουν περιοχές στο σχέδιο, οικόπεδα σε σωστές τιμές, νόμοι που διευκολύνουν τη σωστή κατασκευή και σταματούν την εκμετάλλευση από τους κατασκευαστές κλπ...

 

 

 

Εκεί είναι που απαιτείται άμεση, σοβαρή, αυστηρή και δίκαιη εφαρμογή του συστήματος ώστε οι πρώτοι 2-3 που θα κάνουν μακακία να χάνουν την άδεια τους αμέσως (και μετά ας πάνε με δικαστήρια να την ανακτήσουν αν νομίζουν ότι έχουν δίκιο) και πες μου πόσοι θα το συνεχίσουν.

Σε ποιά δικαστήρια αγαπητέ;;; Αυτά που θα δικάσουν σε 5-6 χρόνια;;; και τί θα τρώς μέχρι τότε;;;

Δεν είναι σοβαρή αντιμετώπιση αυτή... τί να το κάνεις να δικαιωθείς αν ήδη έχεις πεθάνει επαγγελματικά;;; ή μήπως θα ζητήσεις και αποζημίωση...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.