Chris_p Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Συνάφελφοι Γιά την ιστορία : Οι σχολές υπομηχανικών ξεκίνησαν σαν παράρτημα του ΕΜΠ και λειτουργούσαν υπό την ευθύνη του. Μάλιστα και τα μαθήματα αρχικά γίνονταν στον χώρο του ΕΜΠ. Ήταν δε τετραετούς φοιτήσεως και είχαν και τα περίφημα οκτάωρα. Ήταν το λεγόμενο Μικρό Πολυτεχνείο. Στην συνέχεια ανεξαρτοποιήθηκαν. Το κύρος τους ήταν αδιαμφισβήτητο και πολλοί παλαιοί υπομηχανικοί διέπρεψαν στον τομέα τους. Όταν δημιουργήθηκαν τα ΚΑΤΕΕ και τα ΤΕΙ, στις αντίστοιχες σχολές, κόπηκε μία χρονιά και οι σχολές έγιναν τρία χρόνια και πιό ελαφρές. Μιά σκάλα πάνω από τις τεχνικές σχολές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Και εκκρεμούσε η αναγνώριση των δικαιωμάτων γιά τις σχολές ακριβώς γιά τον λόγο ότι αυτές υστερούσαν πράγματι σε σχέση με τις σχολές υπομηχανικών. Τελικά η πολιτεία, παρ΄ όλη την υποβάθμιση των σπουδών και εντελώς χαριστικά, εξομοίωσε τους αποφοίτους των ΤΕΙ με αυτούς των σχολών υπομηχανικών. Αφού λοιπόν κατέκτησαν το πρώτο βήμα, πάμε γιά το δεύτερο την εξομοίωση με τους αποφοίτους των Πολυτεχνείων. Υ.Γ. Γιά να είμαι ακριβής σε όσα λέω, δεν αναφέρομαι στα ΤΕΙ από την ημέρα που ανωτατοποιήθηκαν, γιατί δεν ξέρω τι ακριβώς αλλαγές έγιναν.
cna Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Aρα διαβαζοντας τα παραπανω εγω καταλαβαινω ( ;; ) οτι δεν εχει νοημα να συνυπαρχουν τει και πολυτεχνεια,εφοσον μικρο ποσοστο φοιτητων ακολουθει το δρομο της ερευνας και της ακαδημαικης καριερας. Να μεινει μια μονο σχολη προορισμενη για οσους θελουν να προχωρησουν, και για οσους θελουν να βγουν στη δουλεια μετα την αποφοιτηση να γινουν ολες οι σχολες ιδιες κ ομοιες. Κανω καπου λαθος; Κάνεις λάθος στις γενικεύσεις. Ήτοι αν διέτεινα ότι θέλω η σχολή μου να είναι ίδια και όμοια με αυτές των ΑΕΙ ταυτόχρονα θα απαιτούσα να έχω απεριόριστο δικαίωμα υπογραφής σε όλες τις κατηγορίες όπως και οι απόφοιτοι των ΑΕΙ. Αντιθέτως αυτό που είπα συμπυκνώνεται ως κάτωθι: 1. Οι απόφοιτοι ΑΕΙ να διατηρήσουν τα δικαιώματά τους ως έχουν στις κατηγορίες έργων που τους αναλογούν ως σήμερα. 2. Οι απόφοιτοι ΤΕΙ να αποκτήσουν δικαιώματα κατά κατηγορία περιοχομένου σπουδών ως τμήμα των δικαιωμάτων των αποφοίτων ΑΕΙ. (Δηλαδή οι Δομικών Έργων στα Αρχιτεκτονικά - Στατικά, οι Έργων Υποδομής στα Οδοποιίας - Λιμενικά κ.ο.κ.). Δεν με ενοχλεί καθόλου η απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων να μην γίνεται επί πτυχίω αλλά μετά από ένα διάστημα (π.χ. τρία χρόνια) και ύστερα από εξετάσεις ή αποδεδειγμένη εμπειρία. Προσωπικά βέβαια είμαι υπέρμαχος ενός συστήματος όπου όλοι μας θα υποβαλλόμαστε σε ουσιώδεις, αντικειμενικές και αδιάβλητες εξετάσεις για την κτήση της περίφημης άδειας ασκήσεως επαγγέλματος κατά τα ισχύοντα πρότυπα άλλων κρατών - μελών της Ε.Ε.. Όσον αφορά την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ και επειδή με πρόλαβε 1 εξάμηνο πριν αποφοιτήσω υλοποιήθηκε στα περισσότερα τμήματα έχοντας 2 βασικούς άξονες: 1. Αναμορφώθηκε το πρόγραμμα σπουδών με εισαγωγή νέων μαθημάτων και γενικότερο εκσυγχρονισμό αυτών. 2. Θεμελιώθηκε η διδασκαλία από καθηγητές - μέλη ΔΕΠ. Δηλαδή για να διδάξει κάποιος στα ΑΤΕΙ σήμερα ως καθηγητής πρέπει να είναι κάτοχος διδακτορικού κλπ. Εν ολίγοις ισχύει ό,τι ισχύει και στα ΑΕΙ. Το μόνο ζήτημα που υφίσταται αφορά καθηγητές οι οποίοι θεμελίωσαν δικαίωμα μονιμοποίησης κατά τα άρθρα του προηγούμενου νόμου (πριν το 2001) γι' αυτό μπορεί και να απαντώνται ακόμα βοηθοί καθηγητών χαμηλότερων επιπέδων. Πάντως στο ΤΕΙ Σερρών που σπούδασα οι πλειοψηφία των καθηγητών (στα μαθήματα ειδικότητας όλοι) ήταν κάτοχοι τίτλων διδακτορικού.
cna Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Επί τη ευκαιρία ιδού και το απόσπασμα του νόμου 3549/20-3-2007 που αναφέρεται στην Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ελλάδα: «Η Ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.)» «Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), κατά την έννοια του άρθρου 16 παράγραφος 5 του Συντάγματος, είναι τα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς: αα) τον πανεπιστημιακό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και ββ) τον τεχνολογικό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.»
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 αγαπητέ μου georgeS ειμαι από τους μηχανικούς που ενοχλούμε με το ύφος και την υπεροψία που έχει μερίδα του κλάδου μας γιατί μου θυμίζει λίγο τους αποφοίτους ιατρικής του παρελθόντος. Και πολύ καλά κάνεις γιατί αυτό που περιγράφεις είναι αλήθεια. Υπάρχει, όχι σε όλους, αλλά σε αρκετούς μια ελιτίστικη νοοτροπία που δυστυχώ απ¨όσο ξέρω καλλιεργείται σκοπίμως και εντός των πολυτεχνείων. με ενοχλεί όμως από την άλλη μεριά η τάση που υπάρχει σήμερα να ισοπεδώνουμε τα πάντα. στην εκπαίδευση όπωσ και στη κοινωνία υπάρχει κλιμάκωση και αυτή πρέπει να τη δεχτούμε γιατί έτσι μόνο υπάρχει ισορροπία. αν κάποια βαθμίδα αυτής τι ΄κλίμακας θέλει να ανέβει σε υψηλότερο επίπεδο τότε για να συνεχίσει να υπάρχει ισορροπία θα πρέπει να συμπαρασύρει και την από πάνω και την από κάτω. στην ουσία λοιπόν θα είστε στο ίδιο σημείο αλλά θα έχετε ματακινηθεί σε άλλο μέρος. δεν ξέρω αν γινομαι κατανοητή με αυτά που λέω αλλά προσπαθώ να σου πω ότι εσείς των τει βλέπετε τους εαυτούς σας σααν μεμονομένες καταστάσεις και όχι σαν μέροσ ενός συνόλου.το να διεκδηκήσετε εσείς κάτι παραπάνω σημαίνει αμέσως ότι κάτι παραπάνω πρέπει να δοθεί και στα πολυτεχνεία για να παραμείνει αυτή η ποιοτική διαφορά που υπάρχει μεταξύ μας λόγω σπουδών. Δεν θα διαφωνίσω καθόλου σε αυτό που λες. Αλλά, όπως είπε και άλλος συνάδελφος, ΟΥΔΕΠΟΤΕ ζητήσαμε εξομοίωση με τα πολυτεχνεία. Εγώ για παράδειγμα που είμαι ηλεκ/γος μηχανικός, θέλω τα δικαιώματα που αναλογούν στις σπουδές μου και σύμφωνα με το ΣΤΕ/ΙΤΕ είναι τα δικαιώματα ηλεκτρολογικών μελετών και κάποια περιορισμένα μηχανολογικών (αφού έχουμε διδαχθεί τα σχετικά μαθήματα). Αντιθέτως, οι διπλωματούχοι ηλεκτρολόγοι έχουν απεριόριστα ηλεκτρολογικά και μηχανολογικά δικαιώματα ασχέτως αν οι μεν και οι δε έχουν διδαχθεί στις διάφορες ροές που επιλέγουν τη σχετική ύλη. Αυτό θα ήταν το καλύτερο και αυτό είχε προτείνει και το ΣΤΕ/ΙΤΕ κάποτε. Όμως εδώ θα σου/σας θέσω όμως και το εξής πρόβλημα που ελπίζω να το αντιληφθείτε. όχι εσύ προσωπικά, αλλά γενικότερα. Καθώς βρισκόμαστε στην Ε.Ε. δεν είναι δυνατόν ένας μηχανικός ΤΕΙ (ισοτίμου σχολής) μέλους κράτους της Ε.Ε. να έχει διαφορετικά δικαιώματα από τον έλληνα μηχανικό ΤΕΙ που σε κάποιες περιπτώσεις είναι και καλύτερος. Τώρα ετοιμάζεται νομοσχέδιο αναγνώρισης των ΚΕΣ. Είναι αδιανόητο οι πτυχιούχοι των Ελληνικών Ανώτατων Ιδρυμάτων να μην έχουν επαγγελματικά δικαιώματα και να αποκτήσουν ξαφνικά αυτοί από τα ΚΕΣ. Καλώς ή κακώς είμαστε μέσα στην Ε.Ε. και τα επαγγελματικά δικαιώματα μας δεν μπορεί να είναι άλλα από αυτά που ισχύουν για τους ισοτίμους προς εμάς συναδέλφους του εξωτερικού. Αυτό είναι κατανοητό ? Τώρα σε ότι αφορά την ισοπέδωση και πάλι δεν θα διαφωνήσω. Μήπως όμως το ΤΕΕ και τα πολυτεχνεία, τελικά την αποδέχονται ? αποδέχονται δηλαδή όλο αυτό το σύστημα επαγγελματικών δικαιωμάτων που ισχύει στην Ευρώπη αλλά το αρνούνται ΜΟΝΟ για τα Ελληνικά Ιδρύματα. Πως αλλιώς εξηγείται το γεγονός ότι τα πολυτεχνεία ζητούν να τους αναγνωριστεί ΒΑΣΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ 4 ΕΤΗ και το 5ο έτος να αναγνωρίζεται σαν μεταπτυχιακό δίπλωμα με ότι συνεπάγεται αυτό (μόρια κλπ). Ας το δούμε σχηματικά στο ίδιο στυλ που έχουν επιλέξει να χρησιμοποιούν για τα ΤΕΙ κάποιοι συνάδελφοι στο forum. Ελληνικά πολυτεχνεία : Κάποτε, 5 έτη σπουδών + 1 = δίπλωμα και μεταπτυχιακό Σήμερα, 4 έτη σπουδών +1 = δίπλωμα και μεταπτυχιακό Πως σας φαίνεται ? ωραία αναβάθμιση έτσι ? Αν αυτό έκριναν ότι θα αποδώσει "δικαιοσύνη" στη νέα Ευρωπαϊκή πραγματικότητα είναι μια άποψη. Αλλά όχι να κρίνουμε με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Είναι σχεδόν εξοργιστικό να ζητάνε το δίπλωμα του πολυτεχνείο να αναγνωρίζεται σαν μεταπτυχιακό ενώ από την άλλη να έχουν άλλα μέτρα και σταθμά για τα ΤΕΙ. Υπό το πρίσμα αυτών των γεγονότων, το ΤΕΕ και οι μεγαλοπρυτάνεις που παρακαλούν τελευταία τον Υπουργό να προωθήσει το θέμα της αναγνώρισης του διπλώματος ως μεταπτυχιακού δεν μπορούν ούτε στο ελάχιστο να μας πείσουν ότι ενδιαφέρονται δήθεν για την ποιότητα της εκπαίδευσης. Μόνο για την υποκρισία τους απέναντι στα ΤΕΙ μας πείθουν. ίΆλλωστε εσύ το βλέπεις λογικό 25 χρόνια να μην προχωράει κανένα διάταγμα για τα επαγγελματικά δικαιώματα όλων σχεδόν των σχολών μηχανικών των ΤΕΙ ??? Ποιος τα εμπόδιζε άραγε τόσα χρόνια και σήμερα βρισκόμαστε σε αυτή τη κατάσταση ?.. Τις απαντήσεις νομίζω τις έδωσα στο προηγούμενο μύνημά μου.
pariah7 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Φιλε GeorgeS καλο το blog , το περασα μια γρήγορη ανάγνωση. Τα εχω ξαναπει κι εγω σε αλλο θεμα αλλα …τσαμπα λόγια. Αν εγω που εχω τελειωσει ηλ/γος μ/κος στο ΤΕΙ, δεν εχω απεριόριστα ηλεκτρολογικά δικαιώματα και μερικά μηχ/κα τοτε ποιος ηλ/γος απο το πολυτεχνείο πρεπει να εχει? Αγαπητοί συνάδελφοι του π/χνειου τα μαθήματα που εγω διδάχτηκα εχουν σχεση όλα με ηλεκτρολογια σε αντιθεση με εσας που εχετε από υπολογιστες μεχρι φυσικη 4 χρόνια με 44 θεωρίες και 28 εργαστήρια ….ειμαι ασχετος?????? Αν εσεις πάρετε master 4+1 δλδ, τοτε τι θα λετε? Και αληθεια το master ξερετε τι είναι? Ολη η ευρωπη μας αναγνωριζει ακτος από σας του ΤΕΕ, τελικα ειμαστε πολύ μπροστα σαν χωρα στην εκπαιδευση. Τωρα με τα ΚΕΣ τι θα κανετε? Τπτ, είναι πολλα τα λεφτα ΑΡΗ! Επισης να σας αναφέρω ότι οι οικονομικες σχολες των ΤΕΙ δεν εχουν κανενα πρόβλημα δικαωματων και γραφονται και στο οικονομικό επιμελητήριο. (Εκει όμως δεν εχει τόσο παρά) Απευθύνομαι μονο στους καρεκλάδες του ΤΕΕ και σε καποια εμπαθή μέλη του, οι υπόλοιποι του φορουμ να συγχωρήσουν το ύφος μου απλα ειμαι αγανακτισμένος
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Να σημειώσω αγαπητέ pariah ότι το blog, αν προσέξεις λίγο τις προηγούμενες θεματικές ενότητες (scroll προς τα κάτω) παρέχει και πληροφορίες σχετικά με τις διαδικασίες αναγνώρισης των πτυχίων μας σε Ευρωπαϊκό επίπεδο (εγγραφή στο VDE, προσφυγή, κλπ). Ο καθένας ας τις αξιολογήσει. Δεν λέω, ούτε ξέρω, κατά πόσο μπορούν να βοηθήσουν, έχουν όμως ενδιαφέρον για το κλάδο, ειδικά μπροστά στην επικείμενη αναγνώριση των κολεγίων και των ΚΕΣ. Το είπαμε πριν, το ξαναλέω και τώρα. Καλώς η κακώς ανήκουμε στην Ε.Ε. ΔΕΝ θα είναι το ΤΕΕ που θα αποφασίσει για εμάς και για τα δικαιώματά μας. Μακάρι να ήταν ένα επιμελητήριο όπου θα μπορούσαμε όλοι να γραφτούμε, με τις διαφοροποιήσεις μας και να αγωνιζόμαστε από κοινού. Δεν μας θέλει, και έτσι όπως είναι λειτουργεί σήμερα, ούτε εμείς το θέλουμε.
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 cna Δηλαδή αν βγάλουμε τα υδραυλικά-οδοποπιία-εδαφοτεχνικά, το επίπεδο του δομοστατικού ΑΕΙ είναι ίδιο μ' αυτό ΤΕΙ για να έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα στις στατικές μελέτες; Δεν το νομίζω και τα δικαιώματα που έχετε στις στατικές μελέτες πολλά είναι. Αυτή φυσικά είναι η γνώμη μου όπως και η δική σας είναι ότι λίγα είναι αυτά που ήδη έχετε. Λέω λοιπόν ότι ας αναπροσαρμοστούν τα επαγγελματικά δικαιώματα και να μην έχετε κανένα δικαίωμα υπογραφής στατικής μελέτης, απλά και ξεκάθαρα χωρίς να μπλέκονται συνυπογραφές κ.λπ. και ας έχετε απεριόριστο δικαίωμα υπογραφής επίβλεψης βάσει μελετών που θα εκπονούν μόνο ΑΕΙ.
cna Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Αν λοιπόν οι των ΑΠΕΙ (με το απόσπασμα νόμου που παρουσίασα πλέον υπό τον όρο ΑΕΙ περιλαμβάνονται και τα ΤΕΙ) απαιτείτε να υπογράφετε εσείς και μόνον εσείς τις μελέτες τότε σύμφωνα και με το πνεύμα του νόμου και δεδομένων των 2 πλέον κατευθύνσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση θα πρέπει οι των ΑΤΕΙ και μόνον αυτοί να έχουν δικαίωμα επίβλεψης και κατασκευής ως Μηχανικοί Εφαρμογών. (Δεν ευελπιστώ ότι θα βρεθεί κανείς Διπλωματούχος να στηρίξει τα ως άνω απλώς αντιπαραθέτω μια λογική βασισμένη ακριβώς στο πνεύμα του νόμου). Επίσης φίλτατε Χάρη για να μπορέσω να σου απαντήσω στο ερώτημα θα πρέπει κάποια στιγμή να πραγματοποιηθεί αυτή η ρημαδιασμένη αξιολόγηση των τμημάτων αλλά φευ! πολλοί καθηγηταράδες τόσο στα ΑΤΕΙ όσο και στα ΑΠΕΙ έχουν να χάσουν πολλά γι αυτό και υπάρχουν ακόμα ισχυρές αντιδράσεις. (EDIT) Υστερόγραφο: να συνυπολογίσεις ότι δεν θέλω καν να κρυφτώ πίσω από τους δομοστατικούς οι οποίοι προέρχονται από ιδρύματα της αλλοδαπής. Πρόσφατα ένας εξ αυτών, μέλος του ΤΕΕ από το 2000, προσπαθούσε να με πείσει ότι το ζευκτό της στέγης έχει άπειρους βαθμούς ελευθερίας. Αυτόν τον άνθρωπο αξιολόγησε το ΤΕΕ ως ικανότατο να μελετά κατασκευές. Το υστερόγραφο αυτό είναι μόνο για την ιστορία. Προσωπικά ποσώς με ενδιαφέρει πώς αντιμετωπίζει το ΤΕΕ τους αποφοίτους κολεγίων.
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Ο μηχανικός του ΑΕΙ και όχι ΤΕΙ μπορεί να κάνει και μελέτη και επίβλεψη. Έχει τα εφόδια και για τα δυο. Ο απόφοιτος των ΤΕΙ κάνει μόνο επίβλεψη, ως εφαρμογής όπως είπες.
cna Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2008 Αμ δεν γίνεται έτσι Χάρη μου και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο. Τέλος πάντων "σημείο των καιρών" είναι αυτή η διαμάχη μέχρι να αναγκαστεί το ελληνικό κράτος να ενσωματώσει όλο το Ευρωπαϊκό Δίκαιο στο Εθνικό Δίκαιο. Υπενθυμίζω δε ότι το Ευρωπαϊκό Δίκαιο υπερισχύει του Εθνικού και το μόνο που με εμποδίζει εμένα προσωπικά από το να δικαιωθώ είναι το χρηματικό κόστος της προσφυγής στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια που πιστέψτε με είναι δυσβάσταχτο.
Recommended Posts