COSTAS T Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 (edited) Νομίζω πως η συζήτηση θα ήταν καλύτερη αν δεν ξεχνούσαμε πως δεν υπάρχει μόνο το Μετσόβιο, το ΟΠΑ, η Νομική Αθηνών, η Ιατρική Αθηνών και η Φιλοσοφική Αθηνών. Με αυτό κατά νου παραθέτω μια άλλη οπτική των πραγμάτων: Υποθέτοντας πως στον πληθυσμό του Νομού Αττικής το iq δεν διαφοροποιείται - τουλάχιστον προς τα κάτω - σε σχέση με τους υπόλοιπους συμπατριώτες μας τότε αναλογικά με τον πληθυσμό της (απογραφή 2019) θα έπρεπε να είχε 24117 εισακτέους. Αντ΄αυτού στην Αττική το έτος 2023 υπήρχαν μόνο 17898 εισακτέοι. Οι υπόλοιποι 6219 που της αναλογούσαν πιθανότατα αναγκάστηκαν σε μετακόμιση. Ασφαλώς κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι υπάρχουν αυτοί οι 6219. Με το ίδιο επιχείρημα όμως που μπορεί κάποιος να εικάσει πως είναι 0 μπορεί και κάποιος άλλος να εικάσει πως είναι διπλάσιοι κ.ο.κ. Στοιχεία δεν έχω. Εάν το ίδιο iq υπάρχει και στον νομό Θεσσαλονίκης τότε αναλογικά με τον πληθυσμό της θα έπρεπε να είχε 5171 εισακτέους. Εντούτοις είχε 9675. Σε όσο μικρότερη πόλη αναφερθώ τόσο πιο βολικά γι΄αυτήν την πόλη θα είναι οι ανωτέρω συσχετισμοί εισακτέων στην πόλη vs πληθυσμού πόλης. Πριν ακόμα και από την εποχή της Βουγιουκλάκη όπου η τελευταία είχε προσλάβει προ-γυμναστή (έτσι αναφερόταν στην γνωστή ταινία) ο κοσμάκης είχε κατανοήσει πως η φράση "δωρεάν φοίτηση" είναι κενού περιεχομένου καθώς οι υπόλοιπες πτυχές της ζωής απέχουν έτη φωτός από το ... δωρεάν. Οπότε για να σιγουρέψει τις υπόλοιπες πτυχές της ζωής, ο σοφός λαός, προτιμούσε να προκαταβάλει μικρά γραμμάτια στα φροντιστήρια, 1 ή 2 ή 3 έτη πριν και στην εποχή μας περισσότερα έτη πριν, προετοιμάζοντας το βλαστάρι του για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Έμμεσα έλυσε με αυτή την μέθοδο και το όποιο μικρό ή μεγάλο εκπαιδευτικό έλλειμμα των προηγούμενων εκπαιδευτικών βαθμίδων. Τα αποτελέσματα της PISA είναι αποστομωτικά. Περαιτέρω, όταν ένα και μόνο τμήμα, ενός και μόνου πανεπιστημίου καταφέρνει να βρίσκεται στο Νο483 της παγκόσμιας κατάταξης τα λόγια περιττεύουν. Με λίγα λόγια η εκπαίδευση πήρε έντονα χαρακτηριστικά ανταγωνισμού ... τσέπης. Καλύτερο φροντιστήριο, περισσότερα χρόνια φροντιστήριο, ιδιαίτερα κ.λ.π. Δεν θα υπήρχε λόγος να μπει κάποιος σε αυτήν την ανταγωνιστική διαδικασία εάν ο στόχος δεν ήταν ένας και μοναδικός: Εισακτέος στην Αθήνα και/ή στην Θεσσαλονίκη. Αυτό δίνει εξήγηση για τις βάσεις των πανεπιστημίων σε αυτές τις δυο πόλεις. Ειδικότερα για την Αθήνα: Ποιος θέλει να γίνει εισακτέος στην Αθήνα; Οι ίδιοι οι Αθηναίοι φυσικά αλλά και οι Πελοποννήσιοι, οι Κυκλαδίτες, οι Κρητικοί, οι Στερεοελλαδίτες και οι Δωδεκανήσιοι. Πρωτίστως μάλλον επειδή έχουν ευκολότερη πρόσβαση, η λέξη Πρωτεύουσα παίζει και αυτή τον ρόλο της, επειδή εκεί κατοικούν (για τους Αθηναίους), επειδή όλοι μπορούν να βοηθηθούν από κάποιο γνωστό κ.λ.π.. Αθροίστε πληθυσμό και βγάλτε συμπέρασμα για το μέγεθος του ανταγωνισμού τσέπης που πρέπει να ισχύσει (εκτός από την πίεση στον μαθητή) ώστε να εξασφαλιστεί μια θέση στον ήλιο ή μια θέση ανάμεσα στους μόλις 17898 εισακτέους που προσφέρονται. Για να μην φορτίσω το κλίμα δεν θα αναφερθώ σε σχολές μηχανικών και θα αναφερθώ σε σχολές λογιστών. Μπορεί κάποιος να μας εξηγήσει για ποιο λόγο μια μικροαστική οικογένεια που κατοικεί στο west side of Athens να στείλει το βλαστάρι της στο τμήμα λογιστικής και χρηματοοικονομικής στην Κοζάνη με 8,34 ΕΒΕ και 7540 μόρια αντί να το στείλει στο όποιο κολλέγιο ( μέχρι πρότινος ) ή στο όποιο ιδιωτικό πανεπιστήμιο δημιουργηθεί στο μέλλον, την στιγμή που και στις δυο περιπτώσεις η δαπάνη θα είναι ίδια; Πρέπει να σκεφτούμε πως πίσω από το νούμερο 6219 υπάρχουν οικογένειες που πιθανόν να δυσκολεύονται οικονομικά και επιπλέον στην τετραετία που ολοκληρώνονται οι σπουδές έχουμε δυνητικά (μόνο στον νομό Αττικής) 6219 οικογένειες χ 4 έτη = 24876 οικογένειες ετησίως συνολικά που απλώς χρόνο με τον χρόνο ανανεώνονται. Συν τοις άλλοις ακόμη κι αν το βλαστάρι δεν "παίρνει" τα γράμματα τότε που υπάρχουν περισσότερες ελπίδες να ξεστραβωθεί; Στο περιβάλλον της Κοζάνης ή στο περιβάλλον του όποιου ιδιωτικού; Κι αν είναι να στέλνουμε τόσα χρήματα ετησίως στην Κοζάνη τότε γιατί να μην μείνει στο west side of Athens ώστε με μερική φοίτηση να κάνει και κάνα μεροκάματο για να ξεστραβωθεί όσο το δυνατό περισσότερο; Κι αν είναι να στέλνουμε τόσα χρήματα ετησίως στην Κοζάνη τότε γιατί να μην να στείλουμε το βλαστάρι στις ΗΠΑ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ιταλία ή όπου αλλού υπάρχουν συγγενείς, γνωστοί ή φίλοι; Μόνο στην Ελλάδα βγαίνουν οι καλοί μηχανικοί και λογιστές; Πριν εκατό χρόνια στις ΗΠΑ έφτιαχναν ουρανοξύστες και γέφυρες, το 1863 λειτούργησε το μετρό στο Λονδίνο και στην Ιταλία το 1921 ξεκίνησε η κατασκευή του πρώτου αυτοκινητοδρόμου. Με μηχανικούς από τα lidl το έκαναν; Η μεταβίβαση πόρων στην περιφέρεια είναι καλή όταν συζητούν γι΄αυτήν οι πολιτικοί. Όταν όμως ο λογαριασμός πέφτει στου Κασίδη το κεφάλι τα αστειάκια τελειώνουν. Αναπόφευκτα κάποια τμήματα θα κλείσουν ελλείψει φοιτητών. Αυτό δεν είναι αναγκαστικά κακό. Οι πόροι θα μοιραστούν στους υπόλοιπους που θα έχουν εισακτέους. Μην ξεχνάτε πως την πρώτη χρονιά που εφαρμόστηκε η ΕΒΕ, η αρχιτεκτονική Ξάνθης έβαλε την ίδια ΕΒΕ με το Μετσόβιο. Είχε μηδέν εισακτέους και συνετίστηκε καθώς αντιλάλησε στο Πανελλήνιο η φράση "που πας ρε Καραμήτρο; ". Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι, χωρίς κανείς να τους καθοδηγήσει ( εκτός ίσως από αόρατες δυνάμεις ) σκέφτηκαν και πήραν την ίδια απόφαση: Άμα είναι να "μετακομίσω" από την Νο483 κατάταξη και να πάω στην Νο2078 ενώ παράλληλα θα μου στοιχίσει ο κούκος για αηδόνι τότε καλύτερα να πάω στην Μπολόνια να το ευχαριστηθώ κιόλας. Μια ζωή την έχουμε. Edited Ιανουάριος 11 by COSTAS T Ορθογραφία 2 1
COSTAS T Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 12 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 12 Οι γονείς, όσοι από εμάς είναι γονείς, είμαστε κουκουβάγιες. Όλοι μας πιστεύουμε πως το παιδί μας είναι το καλύτερο, το ομορφότερο και το εξυπνότερο. Πιστεύω πως ο γονέας 1 :):):) πρέπει να ενεργεί όπως ο νοσοκομειακός γιατρός. Ο γιατρός περνά μια φορά την ημέρα από τον ασθενή και δίνει κατευθύνσεις στην νοσοκόμα. Δεν περνά ο γιατρός κάθε μια ώρα επειδή θα χάσει την κλινική εικόνα. Αν τουλάχιστον ο γονέας 1 εντρυφήσει στο νόημα και το σκεπτικό αυτού του ρόλου τότε θα έχουμε τουλάχιστον ένα άτομο μέσα σε μια οικογένεια που θα μπορεί να αντιμετωπίσει σκληρά, ρεαλιστικά και με ψυχραιμία την οποιαδήποτε κατάσταση. Ο γονέας 1 εξασφαλίζει την επικοινωνία με τον κόσμο και ο γονέας 2 εξασφαλίζει την επικοινωνία με την ψυχή. Με αυτό τον τρόπο, αν υπάρξει επιτυχία, τότε έχουμε την δημιουργία ενός χρήσιμου και ισορροπημένου ατόμου - παιδιού. Κάθε παιδί έχει τον δικό του χαρακτήρα και προσωπικότητα. Ωστόσο δεν υπάρχει τομέας όπου τα κορίτσια να μην πρωτεύουν. Είναι θέμα βιολογίας. Η ωρίμανση του εγκεφάλου στο αγόρι καθυστερεί 2 χρόνια. Υπάρχουν ήδη προτάσεις στην παγκόσμια κοινότητα ώστε τα αγόρια να ξεκινούν 1 έτος αργότερα το σχολείο. Τα κορίτσια έχουν μεγαλύτερη υπομονή και επιμονή και ο εγκέφαλος ωριμάζει νωρίτερα. Τα αγόρια είναι πιο δύστροπα, πιο ατίθασα σε γενικές γραμμές. Έστω λοιπόν ό,τι όλα τα παραπάνω είναι αποδεκτά και έχουμε ένα π.χ. ένα δύστροπο αγόρι και δεδομένου του σκοπού των γονέων να δημιουργήσουν ένα χρήσιμο και ισορροπημένο άτομο τότε προσωπικά δεν βλέπω τον λόγο αυτό το αγόρι να μην αρχίσει να εργάζεται σε δουλειές του ποδαριού ( περιττό να αναγράψω τα οφέλη που αποφέρει η εργασία πλην των χρημάτων ) με μερική απασχόληση και κάθε εξάμηνο να δίνει ένα και μόνο μάθημα. Δείτε το ως συμφωνία που θα του επιβληθεί με αυστηρότητα. Κάποια στιγμή θα ωριμάσει και ίσως επιταχύνει. 24 μαθήματα επί 350,00€ έκαστο = 8.400,00€ Πληροφορίες https://www.ouc.ac.cy/index.php/el/studies/programmes/bachelor/bachelor-pde και στο https://www.ouc.ac.cy/index.php/el/studies/programmes/bachelor/bachelor-pde ( είναι κατανοητό, ελπίζω, πως δεν κάνω διαφήμιση ωστόσο συμμερίζομαι την τυχόν διαγραφή ). Αφ΄ης στιγμής που σκοπός των γονέων είναι η δημιουργία ενός χρήσιμου και ισορροπημένου ατόμου - παιδιού τότε οφείλουμε να τους διαθέσουμε - ως κοινωνία - όλα τα μέσα για την επίτευξη του σκοπού αυτού. Αυτό μπορεί κάποιος να το χαρακτηρίσει και ως ζήτημα ελευθερίας. Αυτήν την ελευθερία - δυστυχώς - δεν την προσφέρει το μονολιθικό ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης. Μπορεί κάποια στιγμή στο μέλλον ..... Υ.Γ. Είμαι από τυχερούς εκείνους γονείς που έχουν υγιή παιδιά, άριστους μαθητές, βραβευμένους αθλητές και δεν έχω οικονομικό πρόβλημα να τα στείλω είτε στην Κοζάνη, είτε στην Λοζάννη. 1 2
θανος_ Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 12 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 12 Μαζεύονται σιγά σιγά οι υποστηρικτές των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Είναι πολλά τα λεφτά…Ετοιμάζονται πολλοί για το φαγοπότι. Ήρθε ένας ουρακοτάγκος ψευτόμαγκας (του ανταποδίδω τον χαρακτηρισμό) και μας είπε ότι η παιδεία στην Ελλάδα είναι τρισάθλια, ότι κυριαρχείται από ουρακοτάγκους ψευτόμαγκες, είμαστε ελληνάρες και ζούμε στην εποχή των σηλαίων (το γράφω όπως το έγραψε), ενώ αν είχαμε ιδιωτική παιδεία θα….. Ήρθε κι ένας λογιστής, με ευγένεια τάχα κι ωραίο λόγο, ο οποίος Αρχικά συσχέτισε τον πληθυσμό μια πόλης και το iq των κατοίκων, με τους φοιτητές που έχει η θα πρέπει να έχει. Άστοχο. Η Θεσσαλονίκη είναι μια φοιτητουπολη που έχει δικαιωματικά πολλούς φοιτητές, γιατί είναι συμπρωτεύουσα, έχει διαθέσιμες κατοικίες, έχει συγκεντρωμένες τις σχολές και κυρίως μικρές αποστάσεις . Η Τάδε Μεγαλούπολη όμως (υπάρχουν πολλές δεν χρειάζεται να αναφέρω) με ίδιο iq πολιτών, δεν έχει καν πανεπιστήμιο, γιατί δεν έχει υποδομές, σπίτια, και πολιτικούς να το διεκδικήσουν . Στη συνέχεια έθεσε το οικονομικό, τι Κοζάνη τι Μπολόνια, το ίδιο είναι για τον γονέα. Άρα θέλει ιδιωτικά μόνο στην Αθήνα για να μην πληρωνουν πολλα οι Αθηναίοι γονείς στην Ελληνική επαρχία που δεν έχει ούτε μεροκάματα , ούτε διασκέδαση βρε παιδί μου. Το ζήτημα λοιπόν σε κάθε περίπτωση είναι η τσέπη του γονέα, και η ευχαρίστηση του υιού, κι όχι η αξία του πτυχίου. Αυτά είναι τα επιχειρήματα. Στην Αμερική με ιδιωτική παιδεία φτιάχνουν ουρανοξύστες είπε. Δεκτό. Και στα Βαλκάνια όμως έχουμε ιδιωτική παιδεία και δεν είδα σπουδαία έργα, απεναντίας κακό όνομα πτυχίων και δυσκολία στην αναγνώριση. Και με ποιον να συγκριθούμε, Αμερική πάντως δεν είμαστε. Υ.Γ. κι ενώ θα δημοσίευα το παραπάνω , με πρόλαβε ο λογιστής με νέα δημοσίευση . Είχα τις επιφυλάξεις μου, τώρα σιγουρεύτηκα. Ο Λογιστής μας δείχνει το μέλλον , Παιδεία, η μεγάλη μπίζνα ! Μην ανησυχείς κε λογιστή, πιο πιθανό είναι να διώξουν από εδώ εμένα που στη λέω , που τη λέω γενικώς, παρά εσένα. Το φόρουμ θα πάρει θέση η μήπως ιδιωτικοποιείται; 1 4 2
BAS Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 13 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 13 Να πω την αλήθεια έχω βαρεθεί να μπαίνω σε διαμάχες για τέτοια θέματα, αλλά η επίθεση σε κάποιον που έγραψε τεχνοκρατικά δεδομένα, με ιδεολογικές λογικές, δεν προάγει την συζήτηση. Είναι δεδομένο ότι η Ελληνική παιδεία γενικότερα εδώ και 40 χρόνια έχει πάρει μία μικρή η μεγαλύτερη κατηφόρα σε διάφορα επίπεδα. Η υποχρεωτική 9χρονη παιδεία, δεν έκανε καλύτερους τους μαθητές, γιατί όσοι προλάβαμε την υποχρεωτική 6χρονη παιδεία, θυμόμαστε ένα δημοτικό με σοβαρές για το επίπεδο του εξετάσεις στις δύο τελευταίες τάξεις, ενώ πάντα υπήρχε η δυνατότητα για ένα παιδί που δεν πήγαινε καλά για διάφορους λόγους, να μείνει μετεξεταστέο, ή ακόμα και να επαναλάβει την τάξη. Κατόπιν είχαμε και τις εισαγωγικές εξετάσεις στο 6χρονο γυμνάσιο, ενώ παράλληλα ξεκίναγαν και διάφορες κατώτερες τεχνικές ή επαγγελματικές σχολές, για όσους ήθελαν κάτι διαφορετικό, το οποίο σημειωτέον εκείνη την εποχή δεν είχε την κοινωνική απαξίωση, που μας έφερε το ξεβλάχεμα που μας έκαναν κατά δήλωση τους, διάφοροι Κωστόπουλοι με τα ΚΛΙΚ τους. Ειπώθηκε λοιπόν ότι δεν μπορούν τα παιδιά να πιέζονται στο δημοτικό και να περνάνε έτσι στο γυμνάσιο, το οποίο γυμνάσιο όμως δεν έγινε όπως έπρεπε πολυκλαδικό, αλλά συνέχισε ως ένας προθάλαμος του γενικού λυκείου. Και βέβαια ούτε σε αυτό μπορεί να απορριφθεί κάποιος, εκτός αν κάνει κακούργημα... Φτάσαμε λοιπόν αρχικά στις εξετάσεις του Λυκείου, μας τελείωσαν και αυτές, ενώ είχαν καταργήσει και τα δημόσια πρότυπα Γυμνάσια, ως τάχα ελιτίστικα σχολεία, ενώ στην πραγματικότητα, αυτά τα σχολεία βελτίωναν και τα υπόλοιπα και βέβαια δεν είχαν να ζηλέψουν το οτιδήποτε εκτός ίσως από τις υποδομές από ένα μεγάλο ιδιωτικό σχολείο. Τυγχάνω απόφοιτος τέτοιου προτύπου σχολείου, στο οποίο βέβαια η εισαγωγή γινόταν μέσω εξετάσεων και όχι με κλήρωση όπως την έκαναν αργότερα, ώστε να εισάγονται οι Γκαστόνε και όχι οι επιμελέστεροι. Που φτάσαμε λοιπόν μετά από την μεταρρύθμιση του 1977, σταδιακά ? Φτάσαμε στο να τελειώνουν όλοι ένα γυμνάσιο χωρίς καμία γνώση της αγοράς και των διαφόρων επαγγελμάτων, να συνεχίζουν στο γενικό λύκειο, ενώ τα τεχνικά, εκεί που παλιά ήταν φωλιές γνώσεις και εκπαίδευσης και έβγαζαν μάστορες, που απολάμβαναν και της γενικής εκτίμησης, ιδιαίτερα όσοι τελείωναν σχολές όπως η Σιβιτανίδειος, ή η Σεβαστοπούλειος, τις τελευταίες δεκαετίες έχουν γίνει σχολεία αποθήκες ψυχών, όπως με μεγάλη στενοχώρια διαπιστώνουμε. Το δε γενικό λύκειο, δεν προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις που θα μπορούσε κάποιος να μπει σε ένα επάγγελμα μετά την αποφοίτηση του και όχι να ψάχνει δουλειές σαν ανειδίκευτος. Ηταν όμως ο προθάλαμος της τριτοβάθμιας. Ετσι ενώ το 1977 είχαμε 12000 εισακτέους στα πανεπιστήμια, 4500 στα ΚΑΤΕΕ της εποχής και 1000 σε παιδαγωγικές και γυμναστικές ακαδημίες, σύνολο δηλαδή κάτω από 20000, μαζί με τους ισοβαθμούντες και μάλιστα αυτό σε μία εποχή που οι γεννήσεις της δεκαετίας του 50 και του 60, ήταν πάνω από 200000 τον χρόνο, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι στις εισαγωγικές να είναι κάπου 120000, μαζί με αυτούς που έδιναν για δεύτερη, τρίτη κ.ο.κ. φορά, 20 - 30 χρόνια μετά οι εισακτέοι έφταναν τις 70-80000 και οι γεννήσεις ήταν οι μισές περίπου. Πάντα είχαμε και εκείνους που πήγαιναν στο εξωτερικό. Τα χρόνια πριν την κρίση, η επιλογή του να σπουδάσεις στην ελληνική επαρχία, ή να πας στο εξωτερικό, είχε το ίδιο κόστος για τους γονείς. Μάλιστα σε σχολές στις πρώην ανατολικές χώρες ίσως ήταν και φτηνότερο. Εδώ θα κάνω μία αναφορά σε ένα θέμα που παλιότερα ήταν μεγάλη αιτία διαμάχης στο φόρουμ. Στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Γυρνώντας πίσω στο 60 και στο 70, οι σχολές υπομηχανικών αρχικά και τεχνολόγων μηχανικών αργότερα, ιδιαίτερα με τα δεδομένα της εποχής επέτρεπαν την άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος σε μεγάλο μέρος της χώρας, ιδιαίτερα σε μικρές περιοχές και για αυτό είχαν φτιαχτεί άλλωστε, αφού ο μικρός αριθμός εισακτέων διπλωματούχων μηχανικών, μπορούσε να πάει σε μεγαλύτερα έργα, σε μεγαλύτερες πόλεις και σε ακαδημαϊκή καριέρα. Περνώντας τα χρόνια, με την ίδρυση των τει και την εξέλιξη της τεχνολογίας και της νομοθεσίας, αλλά και με την μεγάλη αύξηση των εισακτέων και βέβαια με την εκπαίδευση πολλών μηχανικών στο εξωτερικό, ο αριθμός των επαγγελματιών αυξήθηκε υπέρμετρα, οι δουλειές μειώθηκαν, τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων μηχανικών, δεν εκδόθηκαν ποτέ και κάθε χρόνο καταδικάζεται το κράτος σε αποζημιώσεις για αυτό το θέμα και φτάσαμε στο 2019 που καταργήθηκαν τα τει, γεγονός που ήταν απόλυτα σωστό για μένα, αφού πλέον η σειρά επιλογής για παιδιά και γονείς ήταν : 1. πανεπιστήμιο κοντά στο σπίτι 2. πανεπιστήμιο στο εξωτερικό 3. πανεπιστήμιο επαρχίας 4. τει κοντά στο σπίτι 5. κολλέγιο 6. τει επαρχίας. Ετσι είχαμε σχολές που είχαν μεγάλη απαξίωση, που και σήμερα με την ΕΒΕ, είτε δεν έχουν εισακτέους, είτε έχουν ελάχιστους και τώρα έρχονται και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τι θα κάνουν αυτά ? Απλά η σειρά θα γίνει ως εξής : 1. πανεπιστήμιο κοντά στο σπίτι 2. πανεπιστήμιο ιδιωτικό κοντά στο σπίτι 3. πανεπιστήμιο στο εξωτερικό 4. πανεπιστήμιο επαρχίας Και προς τι ο χαμός ? Μα τι θα κάνουν τα πανεπιστήμια της επαρχίας. Θα πρέπει να γίνουν ελκυστικότερα. Να δίνουν υποτροφίες στους Ελληνες, να έχουν σοβαρές εστίες, να κάνουν ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών με ξένους φοιτητές και βέβαια όλα τα δημόσια πανεπιστήμια να περιορίσουν το μπάχαλο που έχουν στις εγκαταστάσεις τους. Και να πάψουν να είναι εστίες παραβατικότητας και κακής χρήσης με κουρέλια και συνθήματα. Για όλα μπορεί να υπάρξει χώρος. Δεν είναι απαραίτητο ο χώρος αυτός να είναι μπάχαλο. Να φέρω και ένα παράδειγμα. Εχουμε στην Αθήνα το ΓΠΑ. Ιστορικό ίδρυμα 100+ πλέον ετών σε ένα πανέμορφο χώρο 250 στρεμμάτων στο κέντρο της Αθήνας 2-3 χλμ από την Ακρόπολη. Αν ήταν στο εξωτερικό αυτό το κάμπους, θα πλήρωνες εισιτήριο ως επισκέπτης για να περάσεις κάποιες ώρες στους κήπους και στις εγκαταστάσεις του. Παρ΄ ότι γίνεται προσπάθεια τα τελευταία χρόνια, ο χώρος δεν βελτιώνεται. Αυτές είναι οι βασικές αλλαγές που θα πρέπει να κάνουν τα δημόσια πανεπιστήμια, ώστε να μην έχουν θέμα με τα ιδιωτικά. Αλλά βέβαια κάποιοι τύποι που μέχρι σήμερα παρασιτούν σε αυτά, κάνοντας πολιτικές και κομματικές καριέρες, θα ζοριστούν. Τι να κάνουμε. Δεν θα μας λείψουν πάντως. 8 1
Steelman Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 Γιατί έγινε επιλεγμένη διαγραφή μηνυμάτων; Τέθηκε και το ερωτημα, οτι αν με δεχτεί το ETH για διδακτορικό ή το ΔΠΘ, θα ήταν αστείο εως γελοίο να εκπονηθεί η διατριβή το ΔΠΘ. Επίσης δεν χαρακτήρισα κανέναν εδώ στο forum, ουρακοταγκο ψευτόμαγκα. Τελευταία δημοσιευη μου σε αυτό το forum. 1
Didonis Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 21 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 21 (edited) Ενημερωτικά δεν έγινε όλη την βδομάδα που πέρασε καμία διαγραφή από τον συντονισμό σε κανένα θέμα σε ολόκληρο το φόρουμ. Χάθηκαν όμως αναρτήσεις 2-3 ημερών διότι με το τεχνικό πρόβλημα που είχε προκύψει έγινε επαναφορά όλης της βάσης δεδομένων με μπακαπ προηγούμενων ημερών Οπότε ότι είχε αναρτηθεί μετά την ημερομηνία του μπακαπ χάθηκε Edited Ιανουάριος 21 by Didonis
Faethon11 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 22 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 22 Τελικά πάει και αυτό... Το προσπέρασε ο γάμος των ομόφυλων και αυτόν τον προσπέρασαν οι αγρότες.... και με όλες τις προσπεράσεις ξεχάστηκε και το δυστύχημα στα Τέμπη
tetris Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 10 ώρες πριν, Faethon11 said: ... ξεχάστηκε και το δυστύχημα έγκλημα στα Τέμπη 2
Παπλωματούχος Μηχανικός Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 (edited) On 13/1/2024 at 7:28 ΠΜ, BAS said: Είναι δεδομένο ότι η Ελληνική παιδεία γενικότερα εδώ και 40 χρόνια έχει πάρει μία μικρή η μεγαλύτερη κατηφόρα σε διάφορα επίπεδα. Τα επόμενα ακολουθούν τα προηγούμενα. Τα προηγούμενα στρώνουν τα επόμενα. Η φοβερή και τρομερή παιδεία των προηγούμενων γενεών μας έφτασε εδώ που μας έφτασε. Μας δίδαξε, μας κυβέρνησε κλπ. Η κατηφόρα της τελευταίας γενιάς οφείλεται σε αυτές τις γενιές που υποτίθεται ότι είχαν καλύτερη παιδεία. Μιλάμε για τις γενιές που έκαναν την αξιοκρατία κόμμα και τα πτυχία/δημοσιοϋπαλληλίκι υπόθεση κοινωνικών συσχετισμών. Προσωπικά, λοιπόν, δεν θα πάρω. Ευχαριστώ! Στο θέμα μας. Η παιδεία έχει γίνει ιδιωτική εδώ και δεκαετίες. Κι όταν αναφέρομαι σε ιδιωτική παιδεία, αναφέρομαι σε κάθε είδους "εξαγορά" της. Είτε μιλάμε για δημόσιες σχέσεις, κομματικές και κοινωνικές νόρμες, είτε μιλάμε για καθαρό χρήμα. Ποιο ποσοστό εισακτέων στα ΑΕΙ δεν πλήρωσε ιδιωτικές υπηρεσίες προπανεπιστημιακής εκπαίδευσης για να εισαχθεί; Και δεν μιλάμε για 100 ευρώ ή 200 ευρώ. Μιλάμε για χιλιάδες ευρώ. Οι ίδιοι που έτρεχαν κάποτε στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, επειδή δεν τους ικανοποιούσε η δημόσια εκπαίδευση, τώρα ξαφνικά βγάζουν πύρινους λόγους κατά της ιδιωτικής εκπαίδευσης... Σήμερα, οι μαθητές των λυκείων κοιμούνται κατά την ώρα των μαθημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης για να είναι ξεκούραστοι στο ιδιαίτερο μάθημα που ακολουθεί! Κι ας μη θεωρήσει κανείς ότι είμαι υπέρμαχος της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Το αντίθετο. Απλά δεν βάζω το κεφάλι στο έδαφος και δεν πέφτω από τα σύννεφα με τα τεκταινόμενα της ελληνικής πολιτείας και κοινωνίας. On 12/1/2024 at 3:15 ΜΜ, θανος_ said: Μαζεύονται σιγά σιγά οι υποστηρικτές των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Είναι πολλά τα λεφτά…Ετοιμάζονται πολλοί για το φαγοπότι. Αφού, λοιπόν, οι κυβερνήσεις έστρωσαν το παιχνίδι των επαγγελματικών δικαιωμάτων, δημιουργώντας πρόβλημα στους μισούς πτυχιούχους των ΑΕΙ και εισερχόμενους στα ΑΕΙ, έρχονται τώρα να "λύσουν" το πρόβλημα με τις μισθωμένες σπουδές. Ετοιμαστείτε να γίνετε συνάδελφοι με όσους υπό άλλες συνθήκες θα πήγαιναν να σπουδάσουν στα ΑΤΕΙ, με κρατική πρόβλεψη και εγγυήσεις ποιότητας ανώτατων σπουδών, και τώρα θα παίρνουν πτυχία από ιδιωτικές επιχειρήσεις. Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 5. Δεν κάνουμε διαδοχικές δημοσιεύσεις στο ίδιο θέμα. jbosdas Edited Μάρτιος 9 by TEE 2 1
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα