digia Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2011 ειχαμε ενα μαθημα ιστορια τεχνολογιας πρωτο εξαμηνο και δυστυχως ακολουθηθηκε με ιστορια της τεχνολογιας 2 στο επομενο εξαμηνο !! αυτο ηταν επιλογης και τα υπολοιπα επιλογης ηταν κατι ψυχολογιες ιστοριες του εθνους κλπ!!!! επισης εχω αλλο ενα αχρηστο μαθημα φυσικη 1 το οποιο περιειχε ταλαντωσεις και κυματα δεν λεω χρησιμα για εναν μηχανικο οχι ομως οταν τα εχει διδαχτει στην γ λυκειου ακριβως τα ιδια και τον επομενο ακριβως χρονο εχει ενα μαθημα που λεγεται ταλαντωσεις και αναλυει αυτα τα 2 που περιειχε η φυσικη 1 σε βαθος ... επισης χημεια !!! μαθαμε πραγματα που ουτε χρησιμευουν στους μηχανολογους και βασικα οτι χρησιμευει το κανει στην επιστημη των υλικων πολυ αναλυτικοτερα !! και τελος εισαγωγη στους ηλεκτρονικους υπολογιστες που βασικα παλι δεν νομιζω οτι χρησιμευε πουθενα καθως οτι μαθαιναμε τα ξεραμε ηδη απο προσωπικη πειρα οι περισσοτεροι !!! δεν θυμαμαι αλλα προς το παρων
aiche Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2011 Εγώ θυμάμαι έναν γείτονα Υπομηχανικό ο οποίος δεν είχε κανένα πρόβλημα σε θέματα Ε.Δ. Με την σημερινή ορολογία ήταν ένας Τεχνολόγος Μηχανικός. Ο τίτλος του Υπομηχανικού δεν ήταν καθόλου υποτιμητικός. Όταν όμως όλοι σήμερα θέλουν να λέγονται Μηχανικοί δημιουργείται πρόβλημα. Και οι Μηχανικοί του Εμπορικού Ναυτικού παλαιότερα δεν είχαν ούτε απολυτήριο Λυκείου. Ένας μαθητής που τελείωσε τις σχολές του ΟΑΕΔ όταν τον ρωτήσεις θα σου πει ότι είναι Μηχανικός. Μόνο αν επιμένεις περισσότερο ίσως σου αποκαλύψει ότι είναι πχ Μηχανικός Αυτοκινήτου. Μπορεί να είναι πολύ καλοί στη τέχνη τους αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν και τις γνώσεις των Μηχανικών και Τεχνολόγων Μηχανικών. Αναρωτιέμαι , αν εκεί στα 3 χρόνια έπαιρνα ένα πτυχίο τι στην ευχή θα μπορούσα να κάνω ως επαγγελματίας μηχανικός. Θα ήσουν ένας Junior Structural Engineer δηλαδή ο βοηθός του Πολιτικού Μηχανικού επιπέδου master. ... επισης χημεια !!! μαθαμε πραγματα που ουτε χρησιμευουν στους μηχανολογους και βασικα οτι χρησιμευει το κανει στην επιστημη των υλικων πολυ αναλυτικοτερα !! και τελος εισαγωγη στους ηλεκτρονικους υπολογιστες που βασικα παλι δεν νομιζω οτι χρησιμευε πουθενα καθως οτι μαθαιναμε τα ξεραμε ηδη απο προσωπικη πειρα οι περισσοτεροι !!! δεν θυμαμαι αλλα προς το παρων Μεγάλο ρόλο παίζει το εκπαιδευτικό σύστημα και το τεχνολογικό επίπεδο κάθε χώρας. Χημείες Εμείς είχαμε Γενική και Ανόργανη Χημεία, Εφαρμοσμένη Χημεία, Αναλυτική Χημεία, Φυσικοχημεία, Οργανική Χημεία, Μεταλλουργία & Μεταλλογραφία και Βιομηχανική Χημεία. Στην Ελλάδα ακόμα δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς είναι η Εφαρμοσμένη Χημεία. Η επιστήμη των υλικών σε εμάς δεν ήταν μάθημα αλλά τίτλος Ινστιτούτων. Έγραφε με μεγάλα γράμματα στις εισόδους "Ινστιτούτο Επιστήμης Υλικών και Χημικής Μηχανικής".
stayros Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2011 Ο υπομηχανικός τότε είχε τίτλο υπομηχανικού. Πλέον ο τίτλος είναι Μηχανικός ΤΕ. Δεν υπάρχει μπέρδεμα ούτε σφετερισμός λοιπόν. Επίσης οι κατασκευές και εγκαταστάσεις το 1970 όντως κατά μεγάλο μέρος ενέπιπταν στα δικαιώματα του υπομηχανικού. 40+ χρόνια μετά όμως τέτοιοι περιορισμοί είναι πια ξεπερασμένοι κατά πολύ. Γενικότερα το πνεύμα σήμερα είναι ανοικτές πόρτες για όλους. Τότε ήταν τα πάντα κλειστά και "ταξικά". 1
Apostol Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 2 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 2 , 2011 @Megapad Φίλτατε αν έχεις νεύρα να τα ξεσπάς αλλού εντάξει? Δεν είπα ποτε οτι είμαι γνώστης της απόλυτης αλήθειας αλλά ούτε και μείωσα ή πρόσβαλλα κανέναν. Οπότε καλό είναι αμα διαφωνείς με κάτι να το κάνεις με επιχειρήματα και οχι λοιδορώντας τους άλλους.Στα υπόλοιπα συμφωνώ για την διατήρηση του πήχη αλλά πιστεύω οτι πάντα υπάρχει χώρος για αναδιαμόρφωση στα ελληνικά προγράμματα που έχουν ένα σκασμό ύλη και στην ουσία δεν γίνονται ποτέ όλα. Τώρα δεν είπα ποτέ οτι τα 3 χρόνια είναι θέσφατο αλλά πιστεύω οτι μπορούν να κοντύνουν και να γίνουν σαν τα συμπαγή τετραετή Meng όπως είπα και νωρίτερα. @aiche Aυτό που λέει ο stayros είναι κυρίως το θέμα. Χρειάζεται επικαιροποίηση των δικαιωμάτων διότι σε λίγο δεν θα μπορούμε ούτε κοτέτσια να κάνουμε! Προσωπικά δεν ζήτησα ποτέ εξίσωση με Διπλωματούχο απλά να μπορώ να κάνω κάποια πράγματα αυτόνομα. 1
Megapad Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 2 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 2 , 2011 Φίλε apostol, ούτε νεύρα έχω ούτε κάποια εμπάθεια στο πρόσωπο σου! Γτ να έχω άλλωστε αφού δν σε γνωρίζω!!??? Αυτό που είπα είναι πως πρέπει να κρατήσουμε υψηλά τον παρεχόμενο πήχη γνώσης στην εκπαίδευση. Επίσης να πάψουμε να έχουμε επιχειρήματα του στυλ, η Ευρώπη το κάνει γτ όχι και εμείς, γτ αν ανοίξουμε αυτήν την κουβέντα θα σου λέω πως η ευρώπη έχει γκέτο, η ευρώπη έχει ανθρώπους στα παγκάκια κλπ. Το 3+2 έχει αποτύχει και ήδη πολλές χώρες τρέχουν να αλλάξουν τα προγραμματα σπουδών σε 4+1. Όμως κατά την άποψη μου ούτε και αυτό θα τραβήξει. Να πω κάτι προς τους διπλωματούχους, αν προωθηθεί η πολύδιασπαση των επαγγελματικών μας δικαιώματων τότε σε λίγα χρόνια θα είμαστε σαν τους συναδέλφους από τα ΑΤΕΙ και θα φωνάζουμε συνέχεια για ΕΔ και δν θα μας ακούει κανεις. Θα έχει κατακερματιστεί τόσο το πεδίο δράσης μας που δν θα υπάρχει τεχνικοό γραφείο με την μορφή που το ξέρουμς σήμερα. Να πω τώρα και κάτι για τους συναδέλφους απο τα ΑΤΕΙ, μην παρακαλάτε στην αποτυχία των ΑΕΙ, ούτε και στην υποβάθμιση τους!!! Ξέρω πως ο αγώνας σας για ΕΔ είναι χρόνιος και ο αγώνας πολλές φορές ήταν συκέ από την πλευρά της πολιτειάς!!! Έχω και εγω στον οικογενειακο μου κυκλο πολλα αγαπήμενα πρόσωπα που καθημερινά παλεύουν για την αξιοπρέπεια στο χώρο εργασίας τους!!! Τώρα το τι δικαιώματα θα έπρεπε να έχετε και πως θα θα έπρεπε να ασκειτε το επάγγελμα είναι μεγάλοο θέμα και έξω από αυτό το thread. 1
Apostol Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 2 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 2 , 2011 Δεν παρακαλάμε να αποτύχει κανένας. Αν αποτύχουν τα Πανεπιστήμια πάμε και εμείς στον αγύριστο. Αυτό που παρακαλάμε είναι οι όποιες αλλαγές γίνουν να γίνουν παντού και όχι προς μια κατεύθυνση αλλά να επωφεληθούμε και εμείς. Να ολοκληρωθούν οι σχολές μας με δομές και Ε.Δ. θέλουμε, όχι να καταρεύσουν οι υπόλοιπες. Τώρα οσον αφορά στα χρόνια σπουδών πραγματικά δεν το θεωρώ και τόσο σημαντικό και ούτε με ενδιαφέρει αν θα μειωθούν. Ας μείνουν ώς έχουν αλλά με περισσότερη ομοιογένεια και ουσία. Φίλε Megapad το θέμα των Ε.Δ. θα μπορούσε να έιναι πάρα πολύ απλό αλλά έχουμε μάθει να τα κάνουμε όλα δύσκολα σε αυτή τη χώρα. Όπως προείπα η επικαιροποίηση είναι η μαγική λέξη.Μένω όμως εδώ μην βγούμε πολύ off topic.
geostefanou Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 2 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 2 , 2011 Είναι γεγονός πως αν ο βασικός τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης παρέχεται σε 3 έτη σπουδών από 4 ή 5 που είναι σήμερα τότε θα υποβαθμιστεί η αξία του πτυχίου καθώς θα είναι αδύνατο να παρέχεται στους προπτυχιακούς φοιτητές η ίδια ποιότητα και ποσότητα γνώσεων σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Μήπως όμως από την άλλη τα ελληνικά πολυτεχνεία δεν παρέχουν καλές υπηρεσίες στους προπτυχιακούς φοιτητές τους; Τι εννοώ με αυτό; Θέλω να πω ότι αν οι προπτυχιακές σπουδές στα ελληνικά πολυτεχνεία ήταν 4ετούς φοιτήσεως, τότε οι απόφοιτοι των πολυτεχνικών σχολών θα μπορούσαν να έχουν αναγνωρισμένο master στα 5 χρόνια. Αυτή τη δυνατότητα τη στερούν τα ελληνικά πολυτεχνεία στους φοιτητές τους, δυνατότητα που παρέχουν οι σχολές τεχνολογικών εφραμογών των ΤΕΙ στους φοιτητές τους. Για να κάνω το δικηγόρο του διαβόλου, ας εξετάσουμε λίγο π.χ. το πενταετές πρόγραμμα σπουδών ενός τμήματος πολιτικών μηχανικών πολυτεχνικής σχολής. Ένα τέτοιο "βαρύ" πρόγραμμα σπουδών προϋποθέτει περίπου 65 εξαμηνιαία μαθήματα+εξαμηνιαία διπλωματική εργασία ως ελάχιστες απαιτήσεις για την απονομή του βασικού τίτλου σπουδών (δίπλωμα μηχανικού) Τα 65 μαθήματα στα 5 χρόνια αντιστοιχούν αναλογικά σε 65/5=13 μαθήματα/έτος. Μια ισορροπημένη κατανομή περιλαμβάνει 6 μαθήματα στο χειμερινό και 7 μαθήματα στο εαρινό εξάμηνο ή αντιστρόφως. Αν ο κύκλος σπουδών για την απονομή του βασικού τίτλου γινόταν τριετής, τότε μια αναλογική αντιστοιχία θα έδινε 3*13=39 εξαμηνιαία μαθήματα χωρίς διπλωματική εργασία. Ένα ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών σε αυτό το πλαίσιο θα μπορούσε να είναι το παρακάτω: 1) Μαθηματικά Ι 2) Μαθηματικά ΙΙ 3) Μαθηματικά ΙΙΙ 4) Στατιστική-Πιθανότητες 5) Αριθμητική ανάλυση 6) Φυσική 7) Πολιτική οικονομία Επιχειρησιακή έρευνα 9) Εισαγωγή στην επιστήμη των Η/Υ 10) Πληροφορική 11) Τεχνικό σχέδιο 12) Γεωδαισία Ι 13) Γεωδαισία ΙΙ 14) Δομικά υλικά Ι 15) Δομικά υλικά ΙΙ 16) Οικοδομική Ι 17) Οικοδομική ΙΙ 18) Τεχνική μηχανική 19) Αντοχή υλικών Ι 20) Αντοχή υλικών ΙΙ 21) Στατική Ι 22) Στατική ΙΙ 23) Στατική ΙΙΙ 24) Σιδηροπαγές σκυρόδεμα Ι 25) Σιδηροπαγές σκυρόδεμα ΙΙ 26) Σιδηροπαγές σκυρόδεμα ΙΙΙ 27) Μεταλλικές κατασκευές Ι 28) Μεταλλικές κατασκευές ΙΙ 29) Τεχνική Γεωλογία 30) Εδαφομηχανική 31) Επιφανειακές θεμελιώσεις 32) Συγκοινωνιακή τεχνική 33) Δομικές μηχανές 34) Οδοποιία Ι 35) Οδοποιία ΙΙ 36) Μηχανική ρευστών 37) Υδραυλική 38) Υπόγεια υδραυλική και υδρολογία 39) Υδρεύσεις-Αποχετεύσεις Με το παραπάνω πρόγραμμα σπουδών σε 3 ακαδημαϊκά έτη, δεν θα μπορούσε ένας πολιτικός μηχανικός να αποκτήσει τις θεμελιώσεις τεχνικές γνώσεις που του χρειάζονται και να του αποδωθούν περιορισμένα επαγγελματικά δικαιώματα ανάλογα του επιπέδου των σπουδών του; Ας εξετάσουμε και την περίπτωση του μηχανολόγου μηχανικού με το παρακάτω πρόγραμμα σπουδών: 1) Μαθηματικά Ι 2) Μαθηματικά ΙΙ 3) Μαθηματικά ΙΙΙ 4) Στατιστική-Πιθανότητες 5) Αριθμητική ανάλυση 6) Φυσική Ι 7) Φυσική ΙΙ Πολιτική οικονομία 9) Τεχνολογική οικονομική 10) Επιχειρησιακή έρευνα 11) Οργάνωση παραγωγή και διοίκηση επιχειρήσεων 12) Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών 13) Πληροφορική 14) Ηλεκτρικά κυκλώματα και συστήματα 15) Ηλεκτρομηχανικά συστήματα μετατροπής ενέργειας 16) Βιομηχανική ηλεκτρονική 17) Εισαγωγή τση θεωρία και τεχνολογία αυτόματου ελέγχου 18) Θερμοδυναμική 19) Μετάδοση θερμότητας 20) Μηχανική ρευστών 21) Βιομηχανική ρευστομηχανική 22) Εισαγωγή στη μηχανολογία 23) Εισαγωγή στις μηχανουργικές μορφοποιήσεις 24) Μηχανολογικό σχέδιο Ι 25) Μηχανολογικό σχέδιο ΙΙ 26) Κατεργασίες Ι 27) Κατεργασίες ΙΙ 28) Τεχνικά υλικά 29) Μηχανική Ι 30) Μηχανική ΙΙ 31) Μηχανική ΙΙΙ 32) Μηχανισμοί και εισαγωγή στο σχεδιασμό μηχανών 33) Στοιχεία μηχανών Ι 34) Στοιχεία μηχανών ΙΙ 35) Δυναμική μηχανών 36) Μηχανές εσωτερικής καύσης 37) Υδροδυναμικές μηχανές 38) Ατμοπαραγωγοί 39) Θερμικές στροβιλομηχανές
AArtam. Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 2 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 2 , 2011 @geostefanou βάλε και μια Δυναμική Κατασκευών (ας πούμε Στατική 4) ή Αντισεισμική Τεχνολογία,μια Πολεοδομία-Χωροτάξια,μια Περιβαλλοντική Τεχνολογία ή/και Περιβαλλοντική Χημεία,Θαλάσσια Υδραυλική,ίσως Αρχές οργάνωσης και διαχείρισης Τεχνικών έργων (το οποίο δεν είναι ίδιο με τις δομικές μηχανές)... δηλαδή 7 περίπου μαθήματα ανά εξάμηνο...
geostefanou Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 2 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 2 , 2011 @geostefanou βάλε και μια Δυναμική Κατασκευών (ας πούμε Στατική 4) ή Αντισεισμική Τεχνολογία,μια Πολεοδομία-Χωροτάξια,μια Περιβαλλοντική Τεχνολογία ή/και Περιβαλλοντική Χημεία,Θαλάσσια Υδραυλική,ίσως Αρχές οργάνωσης και διαχείρισης Τεχνικών έργων (το οποίο δεν είναι ίδιο με τις δομικές μηχανές)... δηλαδή 7 περίπου μαθήματα ανά εξάμηνο... Τα περιβαλλοντικά μαθήματα είναι κανονικά άλλων ειδικοτήτων (χημικών μηχανικών, μηχανικών περιβάλλοντος). Η δυναμική των κατασκευών και η αντισεισμική τεχνολογία, αν και είναι σημαντικό να τις έχει διδαχθεί ο πολιτικός μηχανικός στην Ελλάδα, δεν παύει να είναι εξειδικευμένο αντικείμενο που μπορεί να καλυφθεί σε πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών. Σε αυτήν την περίπτωση ο πολιτικός μηχανικός του 3ετούς κύκλου σπουδών δεν θα έχε το δικαίωμα εκπόνησης μελέτης αντισεισμικού σχεδιασμού παρά μόνο αν ήταν κάτοχος αντίστοιχου μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης. Το όλο θέμα είναι τα μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης να αποκτήσουν ουσιαστική αξία και να προσίδουν επαγγελματικά δικαιώματα στον κάτοχό τους, αλλά σε καμία περίπτωση να μην αντικαθιστούν τον βασικό τίτλο σπουδών. Θα μπορούσαν βέβαια και τα μαθήματα αντί 39 να γίνουν π.χ. 45 στα πρώτα τρία χρόνια για να εξισορροπισθεί ο φόρτος της διπλωματικής εργασίας που δεν λήφθηκε υπόψη στα επόμενα 2 χρόνια του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών και να μπουν και μαθήματα δυναμικής κατασκευών, ακτομηχανικής, αντισεισμικής τεχνολογίας, διαχείρισης έργων κλπ. Προσωπική μου άποψη είναι πως καταρτισμένος μηχανικός με βασικές γνώσεις βγαίνει και σε τρία χρόνια.
stayros Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 2 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 2 , 2011 αν προωθηθεί η πολύδιασπαση των επαγγελματικών μας δικαιώματων τότε σε λίγα χρόνια θα είμαστε σαν τους συναδέλφους από τα ΑΤΕΙ και θα φωνάζουμε συνέχεια για ΕΔ και δν θα μας ακούει κανεις. Θα σε διορθώσω εδώ. Δεν φωνάζουμε επειδή δεν μας αρκούν τα ΕΔ. Φωνάζουμε επειδή ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΕΔ και αναγκαζόμαστε να χρησιμοποιούμε καταχρηστικά και παράνομα ΕΔ σχολών του 1970, σχολές με τις οποίες δεν έχουμε καμία σχέση. Οι περισσότεροι Μηχανικοί ΤΕ επιμένουμε στο ότι κανένας δε πρέπει να τα κάνει όλα, γιατί αυτό οδηγεί στις στρεβλώσεις που ζούμε σήμερα. Όπως συμβαίνει και στις πολιτισμένες χώρες ένα έργο δε μπορεί να υπογράφεται από 1 μηχανικό, πρέπει να υπάρχει ομάδα. Βέβαια στην πραγματικότητα και σήμερα ομάδα δουλεύει αλλά επειδή την υπογραφή την βάζει ένας, βγάζει στο πλειστηριασμό τις επιμέρους εργασίες. 1
Recommended Posts