nik Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Ναι...γιατί όχι ? Δεν κατάλαβα δηλαδή. Εάν ο Λέκτορας αντί για έρευνα είναι στις πολεοδομίες και κάνεις ιδιωτικές δουλειές γιατί να μην έχει στέρηση μισθού ? Και δεν σου λέω για καθηγητές που προσπαθούν να τα συνδιάσουν και τα δύο όσο μπορούνε κρατώντας τα προσχήματα. Μιλάω για κραυγαλέες περιπτώσεις. Γιατί στην Ελλάδα για να σε τιμωρήσουν έτσι θα πρέπει να είσαι καθηγητής τουρίστας.
Δημήτριος_1980 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Παιδιά από την εμπειρία μου, μπορώ να πω το εξής : Για την απόκτιση ενός διπλώματος μηχανικού, όπου κάποιος φοιτητής θα έχει την ευχέρεια να εμβαθύνει στο γνωστικό του αντικείμενο, δηλαδή να διδαχθεί πρώτα διεξοδικά όλους τους βασικούς πυλώνες (μαθηματικά, αντοχή υλικών, μηχανική ρευστών, μετάδοση θερμότητας, φυσική κ.τ.λ.) που θα τον οδηγήσουν στην εξειδίκευσή του και μετά τα μαθήματα εξειδίκευσης, χρειάζονται τουλάχιστον πέντε (5) έτη δύσκολων και απαιτητικών σπουδών, πέντε (5) έτη συνεχούς προσήλωσης και προσανατολισμού στην γνώση και στην κατανόηση. Μπορεί η ελληνική αγορά εργασίας να μην απαιτεί τόσο "μορφωμένους" ανθρώπους, αλλά πιο πολύ "απ'ολατζίδες", αλλά αυτός δεν είναι λόγος για ν' αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών. Το πανεπιστήμιο θα πρέπει να αφουγράζεται τις ανάγκες μιας κοινωνίας ή μιας αγοράς εργασίας, αλλά σίγουρα όχι με αυτόν τον τρόπο... Επιπρόσθετα η επιρροή αυτή θα πρέπει να είναι αμφίδρομη, αλλιώς δεν βλέπω κάποιον αναπτυξιακό ρόλο για τα πανεπιστήμια (μιλάω για τις πολυτεχνικές σχολές και όχι για τις θεωρητικές, όπως η φιλοσοφική κ.τ.λ.) Ο ορισμός του επιστήμονα είναι αντικειμενικός, σταθερός και ανεξάρτητος από την όποια κοινωνική - οικονομική - πολιτική συγκυρία. Συμφωνώ απόλυτα με την αξιολόγηση των ΑΕΙ (τουλάχιστον επί της αρχής). Συμφωνώ (αν και όχι απόλυτα) με την σύνδεση της χρηματοδότησης των ιδρυμάτων με τ' αποτελέσματα της αξιολόγησης Συμφωνώ με τις μειώσεις μισθού κ.τ.λ. των μελών ΔΕΠ αν αυτά δεν πληρούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις.
MScEng Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Θεωρητικα καλο ακουγεται, θα αναγκαστουν να αφαιρεσουν και πολλα περιττα μαθηματα και επιτελους θα συμπλευσουμε με τα κριτηρια της μπολονια. Στην πραξη τωρα με τις πλειστες καταληψεις με τα μαθηματα που χανονται για χιλιους λογους τι πτυχιο θα ειναι αυτο τελικα? Για μενα στην πραξη καταργουμε τα ανωτατα ιδρυματα και θα δινωνται πτυχια κατι σαν το ΙΕΚ. Επισης με οσους εκατσαν 5 χρονια μινιμουμ τι θα γινει? Αν ολοι εμεις αφεθουμε με το βασικο διπλωμα σαν απλο μπατσελορ αυτο ειναι αιτια πολεμου.
JTB Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Ναι...γιατί όχι ? Δεν κατάλαβα δηλαδή. Εάν ο Λέκτορας αντί για έρευνα είναι στις πολεοδομίες και κάνεις ιδιωτικές δουλειές γιατί να μην έχει στέρηση μισθού ? Λέω ότι δεν θα γίνει, απλά... αλλιώς, με τις κλωτσιές διώξιμο, ούτε μείωση μισθού, ούτε τίποτε...
vmantas Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Παιδιά από την εμπειρία μου, μπορώ να πω το εξής : Για την απόκτιση ενός διπλώματος μηχανικού, όπου κάποιος φοιτητής θα έχει την ευχέρεια να εμβαθύνει στο γνωστικό του αντικείμενο, δηλαδή να διδαχθεί πρώτα διεξοδικά όλους τους βασικούς πυλώνες (μαθηματικά, αντοχή υλικών, μηχανική ρευστών, μετάδοση θερμότητας, φυσική κ.τ.λ.) που θα τον οδηγήσουν στην εξειδίκευσή του και μετά τα μαθήματα εξειδίκευσης, χρειάζονται τουλάχιστον πέντε (5) έτη δύσκολων και απαιτητικών σπουδών, πέντε (5) έτη συνεχούς προσήλωσης και προσανατολισμού στην γνώση και στην κατανόηση. Μπορεί η ελληνική αγορά εργασίας να μην απαιτεί τόσο "μορφωμένους" ανθρώπους, αλλά πιο πολύ "απ'ολατζίδες", αλλά αυτός δεν είναι λόγος για ν' αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών. Το πανεπιστήμιο θα πρέπει να αφουγράζεται τις ανάγκες μιας κοινωνίας ή μιας αγοράς εργασίας, αλλά σίγουρα όχι με αυτόν τον τρόπο... Επιπρόσθετα η επιρροή αυτή θα πρέπει να είναι αμφίδρομη, αλλιώς δεν βλέπω κάποιον αναπτυξιακό ρόλο για τα πανεπιστήμια (μιλάω για τις πολυτεχνικές σχολές και όχι για τις θεωρητικές, όπως η φιλοσοφική κ.τ.λ.) Ο ορισμός του επιστήμονα είναι αντικειμενικός, σταθερός και ανεξάρτητος από την όποια κοινωνική - οικονομική - πολιτική συγκυρία. Συμφωνώ απόλυτα με την αξιολόγηση των ΑΕΙ (τουλάχιστον επί της αρχής). Συμφωνώ (αν και όχι απόλυτα) με την σύνδεση της χρηματοδότησης των ιδρυμάτων με τ' αποτελέσματα της αξιολόγησης Συμφωνώ με τις μειώσεις μισθού κ.τ.λ. των μελών ΔΕΠ αν αυτά δεν πληρούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις. Οπότε συνάδελφε να υποθέσω ότι τον απόφοιτο μηχανολόγο του MIT δεν τον θεωρείς ικανό επιστήμονα ή ικανό μηχανικό (κατά τη γνώμη μου σωστότερη έκφραση η δεύτερη) μιας και τελειώνει τις σπουδές του σε 4 χρόνια.
Highlander Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Δεν είναι σωστό. Υπάρχουν σχολές και περιπτώσεις, όπως στη σχολή αρχιτεκτόνων μηχανικών σε 2 χρόνια δεν μαθαίνεις τίποτα η διάρκεια σπουδών θα έπρεπε να ήταν 4ετης και να προστεθούν και μαθήματα όπως ανάγνωσης πολεοδομικής νομθεσίας για να μαθαίνει ο σπουδαστής να εξεικοιώνεται με το αντικείμενο.
myri Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 η πολεοδομική νομοθεσία αλλάζει κάθε 6 μηνο ... μέχρι την εξεταστική θα έχει αλλάξει η ύλη
Δημήτριος_1980 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Οπότε συνάδελφε να υποθέσω ότι τον απόφοιτο μηχανολόγο του MIT δεν τον θεωρείς ικανό επιστήμονα ή ικανό μηχανικό (κατά τη γνώμη μου σωστότερη έκφραση η δεύτερη) μιας και τελειώνει τις σπουδές του σε 4 χρόνια. Νομίζω ότι στο ΜΙΤ με 4 χρόνια σπουδών σου χορηγούν τον τίτλο bachelor of science (όχι master of engineering ή master of science). Δεν είπα ότι αυτός των 4 ή 3 ετών δεν είναι ικανός μηχανικός ή επιστήμονας. Είπα : "Για την απόκτιση ενός διπλώματος όπου ο φοιτητής θα έχει την ευχέρεια να εμβαθύνει στο γνωστικό του αντικείμενο" ... κ.τ.λ. (εννοώ να εμβαθύνει αρκετά, πάντα με βάση την προσωπική μου άποψη, μπορεί να είμαι και λάθος) Εξάλλου το ΜΙΤ φημίζεται για τους ταχύτατους/εντατικούς ρυθμούς σπουδών.
vmantas Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Μπορεί να είναι και θέμα ορισμών. Το βασικό πτυχίο πρέπει να σου δίνει τις απαραίτητες γνώσεις για να ασχοληθείς επαγγελματικά με την ειδικότητα που έχεις επιλέξει και παράλληλα να μπορείς να παρακολουθείς τις εξελίξεις γύρω από το επαγγελματικό σου αντικείμενο στο μέλλον, και όπως εμμέσως παραδέχεσαι αυτό θα μπορούσε να γίνει ικανοποιητικά και με 3 ή 4 χρόνια προπτυχιακών σπουδών. Απο εκεί και πέρα, οι καλύτεροι πτυχιούχοι ίσως να θέλουν και να μπορούν να εμβαθύνουν περαιτέρω σε ένα εξειδικευμένο θέμα του επαγγελματικού αντικειμένου και σε αυτό εξυπηρετούν τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών (μονοετή ή διετή) και φυσικά για όποιον θέλει και μπορεί εμβαθύνει περαιτέρω και με παραγωγή νέας γνώσης μέσα από μια διδακτορική διατριβή. Αυτό περίπου το δρόμο ακολουθούν οι περισσότερες χώρες στον κόσμο.
zografos_k Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2011 ...και μετα μιλαμε για συμπυκνωση της γνωσης. Αν θελαμε να βγαλουμε μηχανικους (πχ) για να δουλευουν στην Ελλαδα μονο, τοτε κ 1,5 χρονος ηταν αρκετος. Τα 3 χρονια (για τις σχολες που σημερα ειναι 4, και 4 για τις 5ετης σχολες) ειναι λιγα για να εφαρμοστουν στις σχολες ετσι οπως εχουν δομηθει στην Ελλαδα. Αν αλλαξουν ριζικα οι σχολες τοτε μπορει να επιτευχθει. Πχ αν η σχολη πολιτικων μηχανικων διαιρουνταν σε 4 υποτμηματα-σχολες (ενα για καθε τομεα) τοτε ναι τα υποτμηματα αυτα θα μπορουσε να γινουν σε 4 χρονια κ μαλιστα θα γινοταν πολυ καλυτερα απο σημερα που μαθαινουμε ΤΑ ΠΑΝΤΑ απο λιγο και τιποτα στο συνολο του.
Recommended Posts