Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 192
  • Created
  • Τελευταία απάντηση
Δημοσιεύτηκε

Εμένα ας μου πει κάποιος πως έχει διοριστεί όλος αυτός ο στρατός γραμματέων στις σχολές και οι οποίοι μάλιστα νομίζουν ότι κάνουν την μέγιστη δουλειά έχοντας κάτι ωράρια του τύπου 10.00 - 12.00 τρεις φορές την εβδομάδα για το κοινό.

Δημοσιεύτηκε

Άποψή μου είναι πως όλα γίνονται αμα θέλουμε. Ακόμα και στο Πολυτεχνείο που τα αντικείμενα είναι ευρύτερα υπάρχουν πολλά μαθήματα που κακώς γίνονται και μπορούν να καταργηθούν. Δυστυχώς όμως συνήθως μπήκαν στο πρόγραμμα για να εξυπηρετήσουν κάποιο καθηγητή τέκνο άλλου καθηγητή ( ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων) καί όχι για να εξυπηρετήσουν τη διδασκόμενη επιστήμη. Επίσης στον καιρό της εξειδίκευσης δεν θα μου κάνει εντύπωση να δούμε προγράμματα σπουδών πιο στοχευμένα σπασμένα σε δύο κύκλους. Δηλαδή με πρώτο κύκλο τα 3 χρόνια (γενικές σπουδές στο αντικείμενο επιλογής του φοιτητή στο 2ο έτος) και δεύτερο κύκλο το Master πάνω στην ειδικότητα που έχει προεπιλεγεί. Μόνο έτσι μου φαίνεται λογικό. Δηλαδή 1 χρόνο γενικής παιδείας με 2 χρόνια ειδικότητα = βασικό πτυχίο. Μετά MSc. Πιστεύω κιόλας οτι για το Πολυτεχνείο μπορεί ο Δεύτερος κύκλος να είναι και υποχρεωτικός σαν τα συμπαγή προγράμματα του εξωτερικού τύπου Meng.

Δημοσιεύτηκε

Εγώ νομίζω πως σε συνδιασμό με το πλαίσιο προσόντων είναι μια καλή ευκαιρία να διορθωθεί αυτό το μπάχαλο. Θα μπορούσε μία ειδικότητα όπως πχ ο ηλ/γος μηχανικός να χωριστεί σε αντικείμενα πχ χαμηλή/μέση τάση-Η/Μ έργα, υψηλή τάση/παραγωγή ενέργειας μεγάλης κλίμακας, ηλεκτρονικά, αρχιτεκτονική Η/Υ. Το "χαμηλή/μέση τάση-Η/Μ έργα" να είναι το βασικό ΠΣ που σου δίνει επίπεδο 6 στα ηλεκτρολογικά και 5 στα Μηχανολογικά στα 3 χρόνια σπουδών σαν ηλεκτρολόγος μηχανικός, ή αντίστοιχα τα ηλεκτρονικά για το ηλεκτρονικός μηχανικός. Μετά με ένα modular ΠΣ να μπορείς να ΠΡΟΣΘΕΤΕΙΣ αντικείμενα στο επιπεδο 6. Έτσι κάποιος που βιάζεται να δουλέψει για οικονομικούς λόγους θα μπορεί γρήγορα να βγει στην αγορά εργασίας και μετά απο κάποια χρόνια αν θέλει επιστρέφει και συμπληρώνει το πρόγραμμα σπουδών του στο αντικείμενο που τον ενδιαφέρει. MSc για επίπεδο 7 θα μπορεί να πηγαίνει μόνο εφόσον στο αντικείμενο αυτό είναι ήδη στο επίπεδο 6.

Δημοσιεύτηκε

Εξαιρετικα ενδιαφεροντα αυτα περι Modules αλλα εδω κυνηγας την

γραμματεια μηνες να σου περασουν ενα βαθμο και το καθηγητη

αλλους τοσους μηνες να παρουσιασεις την ρημαδα την διπλωματικη,

αυτες οι προτασεις θα προκαλεσουν χειροτερα μπαχαλο κατ`εμε!

Δημοσιεύτηκε

Συγνώμη αγαπητοί συνάδελφοι,

θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω και να σας ενημερώσω ότι η κατάσταση στα ΑΕΙ δεν είναι για γέλια!

 

Τα προγράμματα σπουδών αναθεωρούνται σε 3ετή ή 5ετή βάση και επιπλέον είναι ιδιαίτερα απαιτητικά! Τόσο σε επίπεδο προπτυχιακών όσο και σε επίπεδο μεταπτυχιακών σπουδών! Μπορεί να υστερούν οργανωτικά αρκετές φορές, το οποίο δυσκολεύει τη διαδικασία της φοίτησης, αλλά σίγουρα δεν υστερούν σε επίπεδο κατάρτισης και σαφέστατα προσπαθούν να ακολουθούν τις ανάγκες μιας ήδη κατακερματισμένης αγοράς εργασίας!

 

Το ζήτημα είναι αν τα Πτυχία 3ετούς φοίτησης θα καλύπτουν γνωστικά τα άτομα που θα σταματήσουν σε επίπεδο 3ετούς φοίτησης. Απλώς αναλογιστείτε τι μαθήματα είχε ο δικός σας κύκλος σπουδών κατά τα 3 πρώτα έτη; Επαρκούν για να εξασκήσετε αποδοτικά το επάγγελμά σας;

 

Ο μοναδικός λόγος που θα ψηφιστεί ο συγκεκριμένος νόμος-πλαίσιο είναι να δημιουργηθεί μια επιπλέον "πελατεία" για το δεύτερο κύκλο κατάρτισης αγαπητέ συνάδελφε, τα οποία εν καιρώ κρίσης ενημερωτικά αναφέρω ότι κυμαίνονται από 3000-15.000+ E (διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για το μέσο ελληνικό νοικοκυριό)!

Με τη σημερινή μισθολογική πραγματικότητα αγαπητέ Σταύρο πόσα χρόνια θα πρέπει να εργαστεί κάποιος για να κάνει Απόσβεση των σπουδών του; Δεν μιλάω καν, για το ενδεχόμενο να αυτονομηθεί και να αυτοσυντηρηθεί!

 

Ευχαριστώ

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε
Εγώ νομίζω πως σε συνδιασμό με το πλαίσιο προσόντων είναι μια καλή ευκαιρία να διορθωθεί αυτό το μπάχαλο. Θα μπορούσε μία ειδικότητα όπως πχ ο ηλ/γος μηχανικός να χωριστεί σε αντικείμενα πχ χαμηλή/μέση τάση-Η/Μ έργα, υψηλή τάση/παραγωγή ενέργειας μεγάλης κλίμακας, ηλεκτρονικά, αρχιτεκτονική Η/Υ. Το "χαμηλή/μέση τάση-Η/Μ έργα" να είναι το βασικό ΠΣ που σου δίνει επίπεδο 6 στα ηλεκτρολογικά και 5 στα Μηχανολογικά στα 3 χρόνια σπουδών σαν ηλεκτρολόγος μηχανικός, ή αντίστοιχα τα ηλεκτρονικά για το ηλεκτρονικός μηχανικός. Μετά με ένα modular ΠΣ να μπορείς να ΠΡΟΣΘΕΤΕΙΣ αντικείμενα στο επιπεδο 6. Έτσι κάποιος που βιάζεται να δουλέψει για οικονομικούς λόγους θα μπορεί γρήγορα να βγει στην αγορά εργασίας και μετά απο κάποια χρόνια αν θέλει επιστρέφει και συμπληρώνει το πρόγραμμα σπουδών του στο αντικείμενο που τον ενδιαφέρει. MSc για επίπεδο 7 θα μπορεί να πηγαίνει μόνο εφόσον στο αντικείμενο αυτό είναι ήδη στο επίπεδο 6.

 

Mπράβο συνάδελφε, να διασπαστεί και να κατακερματιστεί περισσότερο το πεδίο δράσης του μηχανικού.....

Εδω δν έχουμε δουλειά στα γραφεία μας τώρα που είναι μεγάλο το πεδίο δράσης μας, φαντάζεστε τί έχει να γίνει αν κατακερματιστούν τα επαγγελματικά μας δικαιώματα??

 

Υ.Γ. Οσοι συνάδελφοι, και ειδικά οι συνάδελφοι απο τα ΑΤΕΙ νομίζουν ότι χωρίζοντας τον κύκλο σπουδών των πολυτεχνείων σε 3+2 ή 4+1 αναβάθμιζονται τα δικά τους ή θα δίναται η δυνατότητα καλύτερης σύγκρισης τότε πλανώνται πλάνη οικτρα!!! Τα διπλώματα και τα πτυχία ΟΛΩΝ μας θα απαξιωθούν και το εργασιακό μέλλον ΟΛΩΝ μας θα είναι αβέβαιο!

Δημοσιεύτηκε
αγγλοσαξονικά μοντέλα σε χώρες που υπάρχουν ήδη 5ετή πτυχία δεν μπορούν να εφαρμοστούν...το 3+2>5 δεν θα περάσει......

 

 

Στην Ιταλια παντως περασε πριν λιγα χρονια...

Δημοσιεύτηκε

@enikol Η ποσότητα δεν κάνει την ποιότητα. Όπως βλέπεις πολλοί εδώ αντί να υπερασπιστούν τις σπουδές για να το παίξουν κάποιοι, είναι προβληματισμένοι από την κατάσταση στα ΑΕΙ. Αν αφαιρέσεις Αγγλικά και μερικά ακόμη άχρηστα μαθήματα και περιορίσεις το αντικείμενο πέφτεις στα 3-4 έτη χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα των γνώσεων. Ίσα ίσα που θα είναι αναβαθμισμένες αφού θα είσαι συγκεντρωμένος στα ουσιαστικά και όχι στην... ανθρωπολογία.

 

Τον προβληματισμό σου για το επιπλέον κόστος το καταλαβαίνω, όμως μιλάμε για 1ο πτυχίο σε συγκεκριμένο αντικείμενο χωρίς εκπτώσεις. Δε θα χρειαστείς επιπλέον σπουδές εκτός και αν θες να εμβαθύνεις σε κάτι εξειδικευμένο, που αυτήν ακριβώς τη προοπτική πρέπει να δίνει το MSc.

 

Σήμερα υπάρχει ένα απίθανο ανακάτεμα. Άλλοι τα κάνουν όλα, άλλοι δεν κάνουν τίποτα, άλλοι σπούδασαν 5 χρόνια σε ένα αντικείμενο που επικαλύπτεται από αυτούς που ήδη τα κάνουν όλα. Μέσα σε αυτήν την αναμπουμπούλα το πρόβλημα των χαμένων χρημάτων για σπουδές είναι πιο σοβαρό, καθώς τρέχει ο δύσμοιρος ο απόφοιτος να κάνει MSc για να ξεχωρίσει από τους λοιπούς χωρίς όμως να του εγγυάται κανείς πως όντως θα ξεχωρίσει. Μάλλον το αντίθετο...

 

@Megapad αυτή η κατάσταση σήμερα δε βοηθάει κανένα (καλά ΟΚ βοηθάει τους παλιούς Πολιτικούς Μηχανικούς, ίσως για αυτό έχεις αντιρρήσεις). Το θέμα είναι πως πρέπει να γίνουμε Ευρώπη όχι μόνο στα χαρτιά αλλά και στην ουσία. Το 5 χρόνια -> 4-5 πτυχία είναι και αντιεπιστημονικό και δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό ακόμα και μεταξύ διπλωματούχων.

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.