Str_eng Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Την αμοιβή σου την ορίζεις εσύ (από πάντα δηλαδή, αλλά τώρα και με τον νόμο). Δεν σου χρειάζεται κάποιος προϋπολογισμός γι αυτό. Σε όλα τα προηγμένα κράτη υπάρχουν διαδικασίες και προδιαγραφές. Υπάρχει και αξιολόγηση, όχι δικαιώματα, αξιολόγηση (υποχρεώσεις δηλ.). Επίσης σε όλα τα κράτη ο πολίτης ξέρει τι θα του κοστίσει (εδώ όμως είναι κράτος; ). Εσύ όμως τι σχέση έχεις με αυτό; Ποιά είναι η δική σου ευθύνη ή υποχρέωση; ΥΓ: Δες εδώ http://www.istructe.org/
avgoust Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Για το θέμα του προυπολογιμσού τζάμπα φασαρία γίνεται . Το άρθρο 3 του ΠΔ 696 του 1974 (αυτό που καταργήθηκε) καθόριζε τον συμβατικό στην παρ.6 του αρθρου 3 ως εξής "6. Ειδικά για την έκδοση οικοδομικών αδειών, ο προϋπολογισμός εξάγεται είτε βάσει αναλυτικού προϋπολογισμού είτε σύμφωνα με τις τιμές μονάδος που καθορίζονται με υπουργική απόφαση , η οποία λαμβάνει υπόψη το κόστος κατασκευής, όπως εξάγεται από τον αντικειμενικό προσδιορισμό της αξίας των ακινήτων (άρθρο 41 του ν. 1249/1982 (ΦΕΚ 43 Α΄), όπως κάθε φορά ισχύει. " Δλδ ότι και σήμερα απλά έχει προστεθεί η γνώμη του ΤΕΕ και το υπουργική απόφαση έγινε απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Γνώμη μου : Για τον προυπολογισμό ισχύει ότι και πριν από ένα μήνα.
MAKAP Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Για να μπορέσω κι εγώ να παραμείνω στην ουσία του ποστ. Όταν άνοιξε αυτό το νήμα με τίτλο "Το ΠΑΣΟΚ καταργεί και το επάγγελμα του μηχανικού;" ο στόχος δεν ήταν να αναδείξει ότι η αύξηση των κρατήσεων πάνω από 100% και σε περίοδο κρίσης ουσιαστικά καταργεί τον μηχανικό; Ας απαντήσει ο δημιουργός του γιατί κοντεύω να χάσωτην ουσία. Πολύ λυπάμαι που κάποιοι υποβαθμίζουν τα ύψη αυτών των κρατήσεων. Ασφαλώς, όταν ανάρτησα την είδηση ήθελα να ενημερώσω τους συναδέλφους για τα πρωτόγνωρα γεγονότα που διάβασα Σάββατο βράδυ και είχαν σχέση με μεγάλη μερίδα των συναδέλφων που ασχολούνται με την οικοδομή, και αυτό τονίστηκε στα πρώτα μηνύματα. Είναι γνωστό, όμως, ότι όλα τα θέματα, που μας καίνε και αφορούν στην επικαιρότητα, επανέρχονται, με κάθε ευκαιρία, και από τον κανόνα αυτό δεν θα μπορούσε να ξεφύγει το συγκεκριμένο thread.
JohnnyA Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Σχετικά με το θέμα παραθέτω την απάντηση της ΔΚΜ που μου έστειλε ένας συνάδελφος ΑΘΗΝΑ 7 ΙΟΥΛΙΟΥ 2011 ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΠΑΣΚ ΓΙΑ ΤΙΣ «ΝΟΜΙΜΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ» ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3919/2011 «ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ» Αντιγράφουμε από το σχετικό δελτίο τύπου του ΤΕΕ στις 4 Ιουλίου 2011: Εκ του γεγονότος ότι ο νόμος 3919/2011 άρχισε να ισχύει, χωρίς στο μεταξύ να έχουν εκδοθεί και τεθεί σε ισχύ τα προβλεπόμενα Προεδρικά Διατάγματα και οι Υπουργικές αποφάσεις, η εφαρμογή του νέου νόμου όσον αφορά τον υπολογισμό των νομίμων αμοιβών για ιδιωτικά έργα, βασίζεται στις προβλέψεις του ΠΔ 696/1974……… Οι απειλούμενες στρεβλώσεις • Μεγάλες καθυστερήσεις πολλών μηνών ή και αναστολή στην πράξη της έκδοσης των οικοδομικών, κατά των έλεγχο των προϋπολογισμών, τον προσδιορισμό των κρατήσεων και αμοιβών … • Εξωπραγματικές αυξήσεις στις κρατήσεις, όχι στις αμοιβές των μηχανικών, όπως υποβολιμαία διαδίδεται από ορισμένες πλευρές. Παραθέτουμε αναλυτικά παραδείγματα ανά κατηγορίες και επιφάνειες κτιρίων από τα οποία προκύπτει ότι οι κρατήσεις αυξάνονται έως και δέκα φορές συγκριτικά με τις ισχύουσες σήμερα Ρωτάμε τους συναδέλφους της ΠΑΣΚ: 1. Γνωρίζουν ότι η πρόταση του Προέδρου του ΤΕΕ σε συνεργασία με τον πρωτεργάτη της αντίστοιχης επιτροπής κ. Πανδή, ήταν μέχρι και την ημέρα της συζήτησης στη ΔΕ του ΤΕΕ, δηλαδή στις 30 Ιουνίου, αυτή ακριβώς η πρόβλεψη του νόμου, μέσω κατάθεσης σχεδίου προεδρικού διατάγματος; Αντιγράφουμε από το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που κατατέθηκε ως πρόταση του Προέδρου του ΤΕΕ στη συζήτηση στη Διοικούσα Επιτροπή στις 30 Ιουνίου. Άρθρο 2 Συγκεκριμένα ορίζεται ότι ο Προϋπολογισμός δαπάνης κάθε έργου είναι αυτός που περιγράφεται από το βιβλίο δεύτερο (προδιαγραφές μελετών) του π.δ 696/1974 , ως ισχύει και αποτελεί υποχρεωτικό στοιχείο της μελέτης που παραδίδει ο Μηχανικός. Περαιτέρω , στην παρ. 2 καθορίζεται ότι όπου από τις κείμενες διατάξεις γίνεται αναφορά με οποιονδήποτε όρο στην έννοια ‘’προϋπολογισμός’’ δαπάνης του έργου, τότε ως τέτοιος νοείται ο συντασσόμενος από τον Μηχανικό προϋπολογισμός κατά το π.δ 696/1974. Μάλιστα , ρυθμίζεται στο β’ έδάφιο της παρ.2 με απόλυτο τρόπο ότι αυτός και μόνο ο προϋπολογισμός λαμβάνεται ως βάση για κάθε προσδιορισμό φόρων , εισφορών και λοιπών δικαιωμάτων από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες ή όργανα, ως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία. Ζητήστε από τα μέλη σας στη ΔΕ του ΤΕΕ να σας κατεβάσουν το σχέδιο – πρόταση του Προεδρικού Διατάγματος, όπως αυτό είναι αναρτημένο στις εισηγήσεις των μελών της Διοικούσας Επιτροπής. Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός, ότι για τέσσερις ολόκληρους μήνες μετά την ψήφιση του νόμου, δεν υπήρξε καμία απολύτως αντίδραση, καμία απολύτως ενέργεια προς τα συναρμόδια υπουργεία, και δεν τηρήθηκαν ούτε καν οι στοιχειώδεις συνδικαλιστικές πρακτικές των συσκέψεων με τα Περιφερειακά Τμήματα και τους Επιστημονικούς συλλόγους για την ωρίμανση του όλου θέματος. 2. Γνωρίζουν ότι η τελική «συνθετική πρόταση» του Προέδρου του ΤΕΕ η οποία και τελικά ψηφίστηκε μόνο από τα 7 – επί συνόλου 15 – μέλη της Διοικούσας Επιτροπής (!!!!!!!) είναι ίδια η αρχική του πρόταση, με κατώφλι στον αναλυτικό – πραγματικό (με τιμές που δεν έχουν ακόμα θεσμοθετηθεί !!!) προϋπολογισμό τα 750€ / τ.μ. (αύξηση 635% σε σχέση με τα σημερινά 118 €/τ.μ.), τόσο στις αμοιβές μελετών όσο και στις αμοιβές επιβλέψεων; Για να «παρασύρει» δε τα μέλη της ΔΕ στην ψήφιση της συγκεκριμένης πρότασης, δήλωσε παραπλανητικά και τεχνηέντως, ότι θα πείσει το υπουργείο οικονομικών για τη χρήση των μειωτικών συντελεστών που προβλέπονται στο συγκεκριμένο σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος, ώστε οι κρατήσεις να παραμείνουν στις σημερινές τιμές. Επισημαίνουμε εδώ, ότι οι κρατήσεις υπέρ ΤΕΕ (2%), ΤΣΜΕΔΕ (2%) και ΕΜΠ (1%) υπολογίζονται επί της νομίμου αμοιβής και όχι επί της συμφωνηθείσας (άρθρο 7 παρ.4 νόμου 3919/2011), και ότι δεν υπάρχει η «τεχνική δυνατότητα» χρήσης μειωτικών συντελεστών, γιατί ο νόμος τροποποιείται μόνο με νόμο, και όχι με Προεδρικό Διάταγμα ή Υπουργική απόφαση. Για να μπορεί δηλαδή να εφαρμοστεί η παραπάνω πρόταση, απαιτείται αλλαγή του μνημονιακού νόμου 3919/2011 (!!!!!!!). Σε συνέχεια όλων όσων διαμείφθηκαν τις τελευταίες ημέρες, δηλώνουμε νηφάλια και υπεύθυνα, τόσο στους συναδέλφους μας της ΠΑΣΚ, όσο και σε όλο τον τεχνικό κόσμο ότι: • στην παρούσα οικονομική συγκυρία, που συνδυάζεται με ένα πλήθος πολυδιάστατων και πολυσύνθετων προβλημάτων, που διαμορφώνουν ένα περιβάλλον που αποθαρρύνει την παραγωγή ιδιωτικών έργων (ΦΠΑ, φορολόγηση ακινήτων, ΚΕΝΑΚ, ενεργειακές επιθεωρήσεις), οι θέσεις και οι προτάσεις του Τ.Ε.Ε προς στην πολιτική ηγεσία, απαιτείται να είναι όχι μόνο αποτελεσματικές και άμεσες, αλλά να αποτελούν την πυξίδα για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Είναι απαράδεκτο μετά από 4 μήνες αδράνειας ή εσκεμμένου αδιεξόδου να προτείνουμε ως Τεχνικός Σύμβουλος της πολιτείας παράταση της ισχύος των διατάξεων ενός νόμου, δημοσιοποιώντας δελτία τύπου που επισημαίνουν μεγάλες καθυστερήσεις και αναστολή στην πράξη της έκδοσης των οικοδομικών αδειών, και να αποθαρρύνουμε έτσι τις όποιες ιδιωτικές επενδύσεις. • Η συγκεκριμένη πρόταση – απόφαση του Προέδρου του ΤΕΕ, εκτός των δυσμενών προβλέψεων του ίδιου του Νόμου 3919/2011 (κατάργηση των ελαχίστων αμοιβών και της υποχρεωτικής κατάθεσης της αμοιβής στην Εθνική Τράπεζα ως αποδεικτικό της είσπραξής της την έκδοση της άδειας ή της ολοκλήρωσης του έργου για την επίβλεψη) και μέχρι ή εφόσον αυτή θεσμοθετηθεί από την πολιτεία (750€/τ.μ.) οδηγεί στα παρακάτω: α) στον τετραπλασιασμό της αύξησης των εισφορών υπέρ ΤΕΕ, ΤΣΜΕΔΕ και ΕΜΠ, λόγω του τετραπλασιασμού των νομίμων αμοιβών. Σύμφωνα με τα παραδείγματα του δελτίου τύπου του ΤΕΕ οι αναγκαστικές εισφορές μας υπέρ ΤΕΕ, ΤΣΜΕΔΕ και ΕΜΠ θα αποτελούν το 20% των μέχρι 3 Ιουλίου, ελαχίστων αμοιβών μας !!!!!!! Πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλους, ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης μειωτικών συντελεστών στον υπολογισμό των εισφορών, γιατί αυτές καθορίζονται από τον ίδιο τον νόμο 3919/2011, και ο νόμος τροποποιείται μόνο με νόμο, όχι με προεδρικό διάταγμα ή υπουργική απόφαση. Ας μην σκεφτούμε προς το παρόν τις συνέπειες του προφανούς κινδύνου, που όλοι θα διατρέχουμε στους έλεγχους της εφορίας με τις συγκεκριμένες «νόμιμες αμοιβές» και το πόσο εύκολα αυτές μπορούν να χαρακτηριστούν ως τεκμαρτό εισόδημα, ανεξάρτητα από τις εισπραχθείσες αμοιβές που θα εμφανίζονται στα επιμέρους ιδιωτικά συμφωνητικά. β) Με τον τετραπλασιασμό των νομίμων αμοιβών, απεμπολούμε ουσιαστικά τον έλεγχο του αθέμιτου ανταγωνισμού, που κατ΄ εξουσιοδότηση του συγκεκριμένου νόμου έχει η ΔΕ του ΤΕΕ – και που επιτεύχθηκε μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις του Προεδρείου του ΤΕΕ με τον κ. Παπακωνσταντίνου - γιατί τα ποσοστά των εκπτώσεων που θα υποβάλλονται για έγκριση θα είναι της τάξης του 80%, εισπράττοντας οι συνάδελφοι τις σημερινές ελάχιστες αμοιβές !!!!!!! Θέλουμε να πιστεύουμε, ότι οι συνάδελφοι της ΠΑΣΚ δεν ασπάζονται την πολιτική και τις απαιτήσεις της Τρόικας για κατάργηση της υποχρεωτικά ελάχιστης αμοιβής και για την ελεύθερη διατίμηση της αμοιβής, χωρίς όριο έκπτωσης, όπως έγινε στις μελέτες Δημοσίου, και που με «κροκοδείλια δάκρυα» και ξαφνικά για πρώτη φορά θυμήθηκε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ στο συγκεκριμένο δελτίο τύπου (θα θέλαμε μας πει κάποτε τις ενέργειές του για το συγκεκριμένο θέμα) γ) η υποχρέωση σύνταξης πραγματικού προϋπολογισμού στη φάση της επίβλεψης του έργου, με βάση τις αναλυτικές ποσότητες που προκύπτουν μετά τη σύνταξη των αντίστοιχων μελετών, θωρακίζει ουσιαστικά τις διατάξεις του νόμου για σύνταξη αναλυτικού προϋπολογισμού με βάση τις τιμές ΑΤΟΕ που είναι οι μόνες θεσμοθετημένες (και θα ισχύουν τουλάχιστον για 6 μήνες μέχρι την καθιέρωσή τους – εάν και εφόσον λειτουργήσει το παρατηρητήριο τιμών του ΤΕΕ, κ.λ.π….) και οδηγούν σε εξωπραγματικούς προϋπολογισμούς σε σχέση με το τελικό κόστος του έργου (τιμές άνω των 1.200€ /τ.μ.) Πρόσθετα μας οδηγεί σε μία μόνιμη διαμάχη με τον εκάστοτε πελάτη μας, τόσο για την ορθότητα του προϋπολογισμού, όσο και για το τελικό κόστος του έργου που θα διαμορφωθεί και θα κατατεθεί στις Δημόσιες υπηρεσίες (ΔΟΥ, ΙΚΑ, ΟΤΑ κλπ).
JohnnyA Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Είναι χαρακτηριστική η πρόσθετη στρέβλωση που δημιουργείται σε ένα ήδη στρεβλό και πλασματικό σύστημα, όταν για τη μεταβίβαση μίας ιδιωτικής κατασκευής με βάση την πρόταση του Προέδρου του ΤΕΕ θα προκύπτει αντικειμενική αξία (γης + «πραγματικού κόστους») μεγαλύτερη από την αντικειμενική αξία της αντίστοιχης κατασκευής που θα μεταβιβαζόταν ως έτοιμη με απλή εμπορική πράξη. Ποιος ιδιώτης που θα συνειδητοποιήσει τα παραπάνω θα προχωρήσει σε έκδοση οικοδομικής αδείας και κατασκευή ιδιωτικού έργου; Κανείς, και αυτή είναι «η πραγματική ταφόπλακα ενός τομέα από τον οποίο η ελληνική οικονομία διασφάλισε κατά το παρελθόν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης ….», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο συγκεκριμένο δελτίο τύπου. Συνάδελφοι, η πρότασή μας είναι ξεκάθαρη, ρεαλιστική και άμεσα εφαρμόσιμη με απλή υπουργική απόφαση. α. Ο προϋπολογισμός του έργου, για την έκδοση οικοδομικής θα εξάγεται βάσει της απόφασης αρ. 1137140/2439/ΑΟΟ12 ΠΟΛ 1277/19.12.1994, που αφορά τον προσδιορισμό του ελαχίστου κόστους κατασκευής οικοδομών (ΕΚΚΟ). Η απόφαση αυτή εισάγει έναν αντικειμενικό τρόπο υπολογισμού του ελάχιστου κόστους της οικοδομής, που θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά το 1994 για φορολογικούς λόγους. Εάν το κράτος θέλει να πατάξει τη φοροδιαφυγή μπορεί να θεσπίσει αυτό τις αντίστοιχες «αντικειμενικές τιμές», μέσω του θεσμοθετημένου ΕΚΚΟ. Επί αυτού του προϋπολογισμού θα προκύπτουν μόνο οι κρατήσεις υπέρ του Δημοσίου (ΚΗ’, υπέρ Δήμου, ΟΓΑ κλπ) με δυνατότητα χρήσης μειωτικών συντελεστών, ώστε αυτές να διατηρηθούν στα σημερινά επίπεδα. β. Απεξάρτηση της αμοιβής της μελέτης από τον προϋπολογισμό του έργου και σύνδεσή της με μονάδες φυσικού αντικειμένου, υιοθετώντας τον κώδικα προεκτιμωμένων αμοιβών των δημοσίων έργων, που θεσμοθετήθηκε το 2005 μετά από απαίτηση των κοινοτικών Αρχών, συνδυασμό με τις τροποποιήσεις που προτείνει η ομάδα εργασίας του τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας, που ήδη έχει κατατεθεί και μπορεί να θεσμοθετηθεί. Έτσι θα προχωρήσουμε επιτελούς στη δημιουργία ενός ενιαίου, απλοποιημένου, χρηστικού και ορθολογικού συστήματος υπολογισμού των αμοιβών μελετών, ιδιωτικών και δημοσίων έργων γ. Με τη θέσπιση της ταυτότητας του κτιρίου, που εκτός των άλλων αναβαθμίζει το ρόλο της Επίβλεψης, με την προσθήκη ευρύτερων αρμοδιοτήτων και αυξημένων ευθυνών που συνεπάγεται την αύξηση του χρόνου απασχόλησης των Μηχανικών που θα αναλαμβάνουν τα σχετικά καθήκοντα, οι αμοιβές της επίβλεψης θα υπολογίζονται με βάση το Ελάχιστο κόστος κατασκευής (Ε.Κ.Κ.Ο), από όπου άλλωστε προκύπτουν και οι ελάχιστες απαιτούμενες αμοιβές όλων των στεγασμένων επαγγελματιών του έργου. Οι αμοιβές επίβλεψης θα καταβάλλονται τμηματικά σε τρία στάδια, κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου. Υπενθυμίζουμε, ότι όλα τα παραπάνω είναι σύμφωνα και με την από 13/6/2002 πρόταση του ΤΕΕ μετά από σύσκεψη των Περιφερειακών Τμημάτων και των κλαδικών Συλλόγων σχετική με το συγκεκριμένο θέμα, όπου συμφωνήθηκε η παρέμβαση για συνολική αναβάθμιση της κατασκευής των ιδιωτικών έργων με αντίκτυπο στην ποιότητα και την οικονομία των κατασκευών, η ενιαία αντιμετώπιση των οικοδομικών έργων, ανεξάρτητα από τον φορέα ανάθεσης (δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα), η απαίτηση για πλήρεις τεχνικές και οικονομικές μελέτες και άσκηση ουσιαστικής επίβλεψης, η θέσπιση ενιαίων προδιαγραφών για όλες τις μελέτες, καθώς και αυστηρό έλεγχό τους. Ρωτάμε τους συναδέλφους μας της ΠΑΣΚ, εάν μετά από όλα αυτά βλέπουν στις προτάσεις μας και στις ενέργειές μας παρελκυστική τακτική ή προβοκάτσια; • Είναι ψέμα ότι 4πλασιάζονται οι νόμιμες αμοιβές σε σχέση με τις ελάχιστες; • Είναι ψέμα ότι 4πλασιάζονται οι κρατήσεις και οι εισφορές σύμφωνα με το μνημονιακό νόμο 3919/2010; • Είναι ψέμα ότι να μπορούν να εφαρμοστούν μειωτικοί συντελεστές στις εισφορές και τις κρατήσεις απαιτείται τροποποίηση του νόμου 3919 και όχι προεδρικό διάταγμα ή υπουργική απόφαση; • Είναι ψέμα ότι οι νόμιμες αμοιβές που προτείνει ο Πρόεδρος του ΤΕΕ είναι οι υψηλότερες στον κόσμο; • Είναι ψέμα ότι σήμερα για την έκδοση οικοδομικής άδειας απαιτείται η σύνταξη αναλυτικού προϋπολογισμού με τιμές ΑΤΟΕ που οδηγούν σε 10πλασιασμό των εισφορών και των κρατήσεων και σε διαφορετικές τιμές των νόμιμων αμοιβών για το ίδιο έργο; • Είναι ψέμα ότι η συγκεκριμένη πρόταση του Προέδρου του ΤΕΕ δεν μπορεί να εφαρμοστεί, και υπογράφει έτσι την αναξιοπιστία του ΤΕΕ ζητώντας παράταση; Ρωτάμε τον Πρόεδρο του ΤΕΕ: Πότε θα καταλάβει ότι δεν ζούμε στις εποχές του προέδρου ΛΙΑΣΚΑ και ότι με τέτοιες αποφάσεις δεν αυξάνονται οι ελάχιστες αμοιβές μας; Πότε θα συνειδητοποιήσει ότι οι ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ καταργήθηκαν με νόμο της συγκεκριμένης σοσιαλιστικής κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και του πολιτικού φορέα που πιστεύει; Πότε επιτέλους θα καταλάβει, ότι με τέτοιες προτάσεις - αποφάσεις αυξάνονται αποκλειστικά και μόνο οι εισφορές μας και μάλιστα υπέρογκα, άδικα, και δυσβάστακτα στην παρούσα οικονομική συγκυρία με την τελματωμένη οικοδομική δραστηριότητα;
myri Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Βέβαια μη με παρεξηγήσεις την γνώμη μου λέω, αν θες την οπτική μου αναλύω. Σε ελεύθερο κόσμο ζούμε και η απόφαση βαρύνει τον καθένα μας. Μπορείς να μου πεις με ποια αντικέιμενα έχεις ασχοληθει για να καταλάβω την οπτική σου; Έχεις ασχοληθεί ποτέ με ιδιώτες απευθείας όχι ως εργαζόμενος σε γραφειο; Βγάζεις μόνο άδειες; Ή ασχολέισαι και με εσωτερικά, διαμορφώσεις, ειδικές κατασκευές εκτός οικοδομικών αδειών; Θέλω να πω έχεις ποτέ δουλέψει με ιδιώτες με αντικειμενο εκτός 'ελάχιστων αμοιβών' όπου ζητάς όσο θες ή όσα σε παίρνει στην τελική;
Faethon11 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Την αμοιβή σου την ορίζεις εσύ (από πάντα δηλαδή, αλλά τώρα και με τον νόμο). Δεν σου χρειάζεται κάποιος προϋπολογισμός γι αυτό. Συγνώμη αλλά πότε την αμοιβή σου την όριζες εσύ; Δεν υπήρχε ελάχιστη αμοιβή; Δεν έκαναν όλοι, άντε οι περισσότεροι, έκπτωση αλλά πλήρωναν ΦΕΜ, ΦΠΑ κλπ επί αυτής της ελάχιστης; Σήμερα δεν πρέπει το ΤΕΕ να εγκρίνει την σύμβασή σου με τον πελάτη; Σε ξαναρωτάω. Έρχεται πελάτης στο γραφείο και σου ζητάει να του πεις πόσο θα του στοιχίσει η οικοδομική άδεια που θέλει να βγάλει. Μπορείς να τους πεις πόση θα είναι η αμοιβή σου (με τον ΦΠΑ); Μπορείς να του πεις πόσες θα είναι οι εισφορές υπέρ του κράτους; Μπορείς να υπλογίσεις πόσες θα είναι οι δικές σου εισφορές; Τι από όλα αυτά μπορείς να κάνεις;
savas76 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 τα πράγματα είναι απλα. δεν χρειάζονται άλλες περίπλοκες διαδικασίες. αφού θέλουν απελευθέρωση ο μηχανικός ,να ασχολείται και να διαπραγματεύεται μόνο την αμοιβή του. όλες οι άλλες κρατήσεις να μην μας απασχολούν αλλά να πληρώνονται ξεχωριστά από τον ενδιαφερόμενο σε όποια αρμόδια υπηρεσία υποδείξουν και αυτές να υπολογιζονται με απλα αντικειμενικα κριτηρια. έχουμε καταντήσει αντί για επιστήμονες μηχανικοί , αιτησιολογοι , διεκπεραιωτες του δημοσίου.
dim10 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Αν με τις αμοιβές όπως είναι τώρα, έχουμε εκπτώσεις > 50% και ποιότητα μελετών κατασκευών-επιβλέψεων <0,5 , με την κατάργηση των αμοιβών θα έχουμε (ότι και πριν)^2 και επιπλέον μέγιστη φοροδιαφυγή.
dimitris85 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2011 μου φαίνεται αδιανόητο να ισχύσουν όλα αυτά για τα οποία συζητάμε! γενικά όλο αυτό το μπάχαλο θα έχει ένα αποτέλεσμα! να σταματήσουν οι πολεοδομίες να εκδίδουν άδειες μέχρι να "λυθεί" το θέμα και απλά εμείς να περιμένουμε να πάρουμε χρήματα για κανένα 6άμηνο!
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα